sandoz Opublikowano 11 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2016 Witajce,podczas ostatniej aktualizacji sterowników udało mi się zainstalować rosyjskie coś, które zauważyłem dzięki stronie startowej w MS Edge - yandex.ru. Po włączeniu GMERa pojawia się okno z informacją "C:\WINDOWS\system32\config\system: Proces nie może uzyskać dostępu do pliku, ponieważ jest on używany przez inny proces.", po uruchomieniu skanowania pojawia się błąd systemu "ATTEMPTED_WRITE_TO_READONLY_MEMORY (win32k.sys)". Przy próbie skanowania w trybie awaryjnym pojawia się informacja "C:\Users\Kacper\ntuser.dat: Proces nie może uzyskać dostępu do pliku, ponieważ jest on używany przez inny proces.", następnie GMER informuje, że nie odnalazł żadnych modyfikacji systemu. Z góry dzięki za pomoc. Addition.txt FRST.txt Shortcut.txt preskan GMER.txt Odnośnik do komentarza
jessica Opublikowano 11 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2016 1) Otwórz Notatnik i wklej w nim: SearchScopes: HKU\S-1-5-21-1867331206-2771377684-467728953-1002 -> DefaultScope {CCF01CFC-F989-4B9C-B656-ABB2E894D84E} URL = hxxp://yandex.ru/search/?win=210&clid=2100768-002&text={searchTerms}InternetURL: C:\Users\Kacper\Favorites\Links\Почта.url -> hxxp://mail.yandex.ru/?win=210&clid=2100778-002InternetURL: C:\Users\Kacper\Favorites\Links\Яндекс.url -> hxxp://www.yandex.ru/?win=210&clid=2100778-002InternetURL: C:\Users\Kacper\AppData\Local\Packages\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe\AC\MicrosoftEdge\User\Default\Favorites\Links\Почта.url -> hxxp://mail.yandex.ru/?win=210&clid=2100778-002InternetURL: C:\Users\Kacper\AppData\Local\Packages\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe\AC\MicrosoftEdge\User\Default\Favorites\Links\Яндекс.url -> hxxp://www.yandex.ru/?win=210&clid=2100778-002Edge HomeButtonPage: HKU\S-1-5-21-1867331206-2771377684-467728953-1002 -> hxxp://www.yandex.ru/?win=210&clid=2100767-002FF DefaultSearchEngine: ЯндексFF SelectedSearchEngine: ЯндексFF SearchPlugin: C:\Users\Kacper\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\nahd6ha2.default\searchplugins\yandex.ru-155839.xml [2016-01-07]Task: {0DA36396-F775-44C7-9D72-5969C435910A} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\Time-5d -> Brak pliku <==== UWAGATask: {34CFC8BC-CD3C-4AB8-B00C-8720DEED7999} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxcontent -> Brak pliku <==== UWAGATask: {5742EE83-F2CD-449C-85FC-66D99CE76669} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\MachineUnlock-5d -> Brak pliku <==== UWAGATask: {6DC76561-E274-48B8-BA7E-E17C37EFD9F1} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\refreshgwxconfig-B -> Brak pliku <==== UWAGATask: {724B5B33-DDDE-482F-8448-6F2E3C48939E} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\OutOfSleep-5d -> Brak pliku <==== UWAGATask: {90CB6EFB-CE8E-4704-AD4E-BBCD5AC7618E} - System32\Tasks\{58EA9015-7C6B-4793-900F-C39CC5BA3A29} => pcalua.exe -a "C:\Program Files (x86)\Realtek\Audio\SetupAfterRebootService.exe" -d "C:\Program Files (x86)\Realtek\Audio"Task: {AD8814DC-1B08-477B-9F4F-07B27DC2E1ED} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxconfigandcontent -> Brak pliku <==== UWAGATask: {B2E459BF-3D0D-4B1E-AD91-5D6DA07567C6} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\OutOfIdle-5d -> Brak pliku <==== UWAGATask: {C0529788-8108-4FD5-8539-509081924035} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\Telemetry-4xd -> Brak pliku <==== UWAGATask: {DCAE4BEF-B94B-4995-842A-CFEDC2F4DD28} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\launchtrayprocess -> Brak pliku <==== UWAGATask: {E79B5020-ACAA-44DE-BCF1-98A6529A735F} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\Logon-5d -> Brak pliku <==== UWAGATask: {F37582BD-F292-4344-90A5-7F9ADB31B834} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxconfig -> Brak pliku <==== UWAGAShellIconOverlayIdentifiers: [sugarSyncBackedUp] -> {0C4A258A-3F3B-4FFF-80A7-9B3BEC139472} => Brak plikuShellIconOverlayIdentifiers: [sugarSyncPending] -> {62CCD8E3-9C21-41E1-B55E-1E26DFC68511} => Brak plikuShellIconOverlayIdentifiers: [sugarSyncRoot] -> {A759AFF6-5851-457D-A540-F4ECED148351} => Brak plikuShellIconOverlayIdentifiers: [sugarSyncShared] -> {1574C9EF-7D58-488F-B358-8B78C1538F51} => Brak plikuSearchScopes: HKU\S-1-5-21-1867331206-2771377684-467728953-1002 -> {CCF01CFC-F989-4B9C-B656-ABB2E894D84E} URL = hxxp://yandex.ru/search/?win=210&clid=2100768-002&text={searchTerms}EmptyTemp: Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok FRST.exeUruchom FRST i kliknij przycisk Fix (NAPRAW). 2) Uruchom FRST.W polu SEARCH (SZUKAJ) wklej: Яндекс*.*; yandex*.* kliknij na przycisk "Search Files (Szukaj Plików)".Raport z tego będzie tam, gdzie jest FRST.3) Uruchom FRST.W polu SEARCH (SZUKAJ) wklej: Яндекс; yandex kliknij na przycisk "Search Registry" (Szukaj w Rejestrze).Raport z tego będzie tam, gdzie jest FRST. jessi Odnośnik do komentarza
sandoz Opublikowano 11 Stycznia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2016 Wyniki wyszukiwań. 1. Z czego wynikały błędy przy skanowaniu GMERem? 2. Dlaczego CCleaner w programach do wyczyszczenia pokazuje mi Operę, Firefoxa i Chroma skoro dwoje z nich jest przezeń wyinstalowane, a kolejne nigdy nie było używane? pzdr Search.txt Search'.txt Odnośnik do komentarza
jessica Opublikowano 11 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2016 1. Z czego wynikały błędy przy skanowaniu GMERem? 2. Dlaczego CCleaner w programach do wyczyszczenia pokazuje mi Operę, Firefoxa i Chroma skoro dwoje z nich jest przezeń wyinstalowane, a kolejne nigdy nie było używane? Ad.1 To częsty błąd GMER'a, można go zlikwidować, ale w Twoim przypadku nie warto się tym zajmować - YANDEX to nie Rootkit. Ad. 2 Podejrzewam, że C-CLEANER z przyzwyczajenia to pokazuje, choć akurat jeśli chodzi o Firefoxa i Google Chrome - to nawet w logach widać pozostałości, więc chyba kiedyś były zainstalowane. Otwórz Notatnik i wklej w nim: C:\Program Files\Tracker Software\PDF Viewer\SearchProviders\yandex.pngC:\Program Files\Tracker Software\PDF Viewer\SearchProviders\yandex.xml EmptyTemp: Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok FRST.exe Uruchom FRST i kliknij przycisk Fix (NAPRAW). Jeśli będzie OK, to będziemy kończyć: Otwórz Notatnik i wklej w nim: DeleteQuarantine: Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok FRST. Uruchom FRST i kliknij w Fix (NAPRAW). przez SHIFT+DEL usuń pozostały folder C:\FRST. jessi Odnośnik do komentarza
sandoz Opublikowano 11 Stycznia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2016 Problem wygląda na rozwiązany. Wielkie dzięki jessi Pozdrawiam Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się