Skocz do zawartości

Problem z dyskiem zewnętrznym WD 1 TB (znikające foldery)


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich użytkowników forum, to mój pierwszy temat więc w razie jakichkolwiek "pogwałceń" zasad forum proszę o wyrozumiałość :)

 

Posiadam dysk zewnętrzny WD o pojemności 1 TB (WDT-D3C). W zasadzie nigdy nie było z nim problemów, dysk docelowo miał pracować stacjonarnie z laptopem, za każdym razem bezpiecznie odłączałem dysk z chmurki w prawym dolnym rogu. Jestem fotografem, więc dysk służy mi do gromadzenia plików graficznych (Jpg, nef), jak również plików wideo, jakiś prostych pdf-ów z dokumentami i kilku instalek do programów. Od jakiegoś czasu zauważam brak niektórych folderów, absolutnie nie ma po nich śladu. Jestem amatorem informatycznym, jednak przewertowałem nieco różne fora i wydaje mi się, że mój przypadek jest jednym z bardziej nietypowych. Czytając wspomniane fora, każdy użytkownik wspominał o pojawiających się "dziwnych plikach" w miejsce oryginalnego pliku,folderu..U mnie nie ma nic, poza pustką, która została po moich folderach :/ Dzisiaj jednak pojawił się problem z odłączeniem dysku w ogóle, pojawia się komunikat :

 

"system windows nie może zatrzymać urządzenia Wolumin uniwersalny, ponieważ jeden z programów nadal go używa. Zamknij wszystkie programy, które mogą używać tego urządzenia, a następnie ponów próbę."

 

Ponad to na dysku pojawił się pusty folder o nazwie "msdownld.tmp"

 

Dysk parę razy podłączyłem do komputera stacjonarnego, ostatnim razem w chmurce w prawym dolnym rogu nie pojawiła się opcja odłączania dysku - chodź ten był podpięty.

Czy uda się odzyskać zagubione foldery ?

 

Bardzo proszę o prostą instrukcję dla laika :)

 

Dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Oto raport z USBFix :

 

############################## | UsbFix V 8.181 | [Research]

 

User: Adam (Administrator) # ADAM-KOMPUTER

Updated 07/01/2016 by SosVirus

Started at 13:55:32 | 10/01/2016

 

Website : http://www.en.usbfix.net/

Tutorial : http://www.pt.usbfix.net/2014/03/tutorial-do-usbfix-scan/

Support : http://www.sos-virus.net/

Live detection : http://how-to-remove.us/

Contact : http://www.en.usbfix.net/contact/

 

################## | System information |

 

MB: SAMSUNG ELECTRONICS CO., LTD. (300V3A/300V4A/300V5A/200A4B/200A5B) 

CPU: Intel® Core i5-2410M CPU @ 2.30GHz

GC: Intel® HD Graphics Family

RAM -> [Total : 4010 Mo | Free : 1764 Mo]

Bios: Phoenix Technologies Ltd.

Boot: Normal boot

 

OS: Microsoft™ Windows 7 Home Premium (6.1.7601 64-Bit) Service Pack 1

WB: Internet Explorer : 11.00.9600.16428

WB: Google Chrome : 47.0.2526.106

 

################## | Security Information |

 

AV: avast! Antivirus [Enabled |Updated]

AS: Windows Defender [Enabled |Updated]

AS: avast! Antivirus [Enabled |Updated]

FW: Windows Firewall [Enabled]

SC: Security Center [Enabled]

WU: Windows Update [Enabled]

 

################## | Disk Information |

 

C:\ (%SystemDrive%) -> Fixed disk # 230 Gb (80 Gb free - 35%) [] # NTFS

D:\ -> Fixed disk # 342 Gb (342 Gb free - 100%) [] # NTFS

G:\ -> Fixed disk # 932 Gb (672 Gb free - 72%) [Adam dysk zewnętrzny] # NTFS

 

################## | Startup |

 

F2 - HKLM\..\Winlogon : [shell] explorer.exe

F2 - [x64] HKLM\..\Winlogon : [shell] explorer.exe

F2 - HKLM\..\Winlogon : [userinit] userinit.exe

F2 - [x64] HKLM\..\Winlogon : [userinit] C:\Windows\system32\userinit.exe,

04 - HKCU\..\Run : [Google Update] "C:\Users\Adam\AppData\Local\Google\Update\GoogleUpdate.exe" /c

04 - HKCU\..\Run : [RGSC] C:\Program Files (x86)\Rockstar Games\Rockstar Games Social Club\RGSCLauncher.exe /silent

04 - HKCU\..\Run : [ChomikBox] C:\Program Files (x86)\ChomikBox\chomikbox.exe

04 - HKCU\..\Run : [ALLUpdate] "C:\Program Files (x86)\ALLPlayer\ALLUpdate.exe" "sleep"

04 - HKCU\..\Run : [Facebook Update] "C:\Users\Adam\AppData\Local\Facebook\Update\FacebookUpdate.exe" /c /nocrashserver

04 - HKCU\..\Run : [EA Core] "C:\Program Files (x86)\Electronic Arts\EADM\Core.exe" -silent

04 - HKCU\..\Run : [Google Photos Backup] "C:\Users\Adam\AppData\Local\Programs\Google\Google Photos Backup\Google Photos Backup.exe" /autostart

04 - HKCU\..\Run : [PC Remote Server] C:\Program Files (x86)\PC Remote\PC Remote\PCRemote.exe /silent

04 - HKLM\..\Run : [sunJavaUpdateSched] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"

04 - HKLM\..\Run : [AvastUI.exe] "C:\Program Files\AVAST Software\Avast\AvastUI.exe" /nogui

04 - HKLM\..\Run : [APSDaemon] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Apple Application Support\APSDaemon.exe"

04 - HKLM\..\Run : [QuickTime Task] "C:\Program Files (x86)\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime

04 - HKLM\..\Run : [KiesTrayAgent] C:\Program Files (x86)\Samsung\Kies\KiesTrayAgent.exe

04 - HKLM\..\Run : [sMART Floating Tools] "C:\Program Files (x86)\SMART Technologies\Education Software\FloatingTools.exe"

04 - HKLM\..\Run : [sMARTNotification] "C:\Program Files (x86)\SMART Technologies\Education Software\SMARTNotification.exe"

04 - HKLM\..\Run : [sMART Tray Tools] "C:\Program Files (x86)\SMART Technologies\Education Software\SMARTTrayIcon.exe"

04 - HKLM\..\Run : [sMART Board Service] "C:\Program Files (x86)\SMART Technologies\Education Software\SMARTBoardService.exe" -d

04 - HKLM\..\Run : [sbsdk-server] "C:\Program Files (x86)\SMART Technologies\Education Software\sbsdk-server\NodeLauncher.exe"

04 - HKLM\..\Run : [sMART Ink] "C:\Program Files (x86)\SMART Technologies\Education Software\SMARTInk.exe" -a

04 - [x64] HKLM\..\Run : [RtHDVCpl] C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\RAVCpl64.exe -s

04 - [x64] HKLM\..\Run : [bTMTrayAgent] rundll32.exe "C:\Program Files (x86)\Intel\Bluetooth\btmshell.dll",TrayApp

04 - [x64] HKLM\..\Run : [ETDCtrl] %ProgramFiles%\Elantech\ETDCtrl.exe

04 - [x64] HKLM\..\Run : [igfxTray] C:\windows\system32\igfxtray.exe

04 - [x64] HKLM\..\Run : [HotKeysCmds] C:\windows\system32\hkcmd.exe

04 - [x64] HKLM\..\Run : [Persistence] C:\windows\system32\igfxpers.exe

04 - HKU\S-1-5-19\..\Run : [sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun

04 - HKU\S-1-5-20\..\Run : [sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun

04 - HKU\S-1-5-21-3099691929-597136357-677967994-1001\..\Run : [Google Update] "C:\Users\Adam\AppData\Local\Google\Update\GoogleUpdate.exe" /c

04 - HKU\S-1-5-21-3099691929-597136357-677967994-1001\..\Run : [RGSC] C:\Program Files (x86)\Rockstar Games\Rockstar Games Social Club\RGSCLauncher.exe /silent

04 - HKU\S-1-5-21-3099691929-597136357-677967994-1001\..\Run : [ChomikBox] C:\Program Files (x86)\ChomikBox\chomikbox.exe

04 - HKU\S-1-5-21-3099691929-597136357-677967994-1001\..\Run : [ALLUpdate] "C:\Program Files (x86)\ALLPlayer\ALLUpdate.exe" "sleep"

04 - HKU\S-1-5-21-3099691929-597136357-677967994-1001\..\Run : [Facebook Update] "C:\Users\Adam\AppData\Local\Facebook\Update\FacebookUpdate.exe" /c /nocrashserver

04 - HKU\S-1-5-21-3099691929-597136357-677967994-1001\..\Run : [EA Core] "C:\Program Files (x86)\Electronic Arts\EADM\Core.exe" -silent

04 - HKU\S-1-5-21-3099691929-597136357-677967994-1001\..\Run : [Google Photos Backup] "C:\Users\Adam\AppData\Local\Programs\Google\Google Photos Backup\Google Photos Backup.exe" /autostart

04 - HKU\S-1-5-21-3099691929-597136357-677967994-1001\..\Run : [PC Remote Server] C:\Program Files (x86)\PC Remote\PC Remote\PCRemote.exe /silent

04 - HKU\S-1-5-21-3099691929-597136357-677967994-1004\..\Run : [sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun

04 - HKU\S-1-5-19\..\RunOnce : [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe

04 - HKU\S-1-5-20\..\RunOnce : [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe

04 - HKU\S-1-5-21-3099691929-597136357-677967994-1004\..\RunOnce : [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe

04GS - CineForm Status.lnk : C:\Program Files (x86)\CineForm\Tools\GoProCineFormStatusViewer.exe

 

################## | Generic Research |

 

 

################## | UsbFix - Information |

 

Info : How to remove shortcut virus on flash disk (Video)

Info : Shortcut virus on flash disk, What is it ?

Live detection : http://how-to-remove.us/

 

Analysed in 22.46 seconds

 

################## | E.O.F | http://www.sosvirus.net/ | http://www.en.usbfix.net/ |

Odnośnik do komentarza

################## | G:\ - Fixed drive (NTFS) |

 

[01/01/2013 - 16:41:50 | HD] - G:\msdownld.tmp

[18/08/2014 - 11:21:07 | SHD] - G:\$RECYCLE.BIN

[02/09/2011 - 09:58:51 | D] - G:\8402892d3dcae10cf657ccbc77

[24/03/2012 - 23:40:34 | SHD] - G:\System Volume Information

[09/07/2012 - 14:59:50 | D] - G:\WSZYSTKO Z KOMPUTERA

Hmm, nie widzę tu żadnej infekcji.

Czy problem aktualny?

 

jessi

Odnośnik do komentarza

Tak, dalej nie wiem co się stało z kilkoma folderami (na pewno ich nie usunąłem). Ostatni był dodawany około tygodnia temu (dokładnie nie pamiętam już jego nazwy, był to folder ze zdjęciami). Czy foldery mogły zniknąć z innego powodu aniżeli przez wirusa (tego jak rozumiem nie ma na dysku ?). Czym jest pusty folder o nazwie "msdownld.tmp", który pojawił się podczas dzisiejszego podłączania dysku ? Co można zrobić, aby odkopać te zaginione pliki, jakiś program do skanu ? No i dlaczego komputer nie chce "oddać" dysku krzycząc, że inny program nadal go używa mimo, iż tak się nie dzieje ?

Odnośnik do komentarza

[01/01/2013 - 16:41:50 | HD] - G:\msdownld.tmp

Obiekt ma już 3 lata, pewnie był niewidoczny.

Spróbuj go usunąć ręcznie.

 

co się stało z kilkoma folderami

a nie ma ich w folderze G:\WSZYSTKO Z KOMPUTERA

lub KOSZU G:\$RECYCLE.BIN

 

Co można zrobić, aby odkopać te zaginione pliki, jakiś program do skanu ? No i dlaczego komputer nie chce "oddać" dysku krzycząc, że inny program nadal go używa mimo, iż tak się nie dzieje ?

Na te pytania nie potrafię odpowiedzieć.

 

"odkopać" - to nieodpowiednie słowo, bo pliki nie są ukryte, tylko ich po prostu już nie ma.

Można ewentualnie użyć jakiś program do odzyskiwania plików, ale nie wiem, jaki.

 

jessi

Odnośnik do komentarza

Na początek, nie podałeś obowiązkowych raportów z FRST. Ocena tylko USBFix to za mało i w ogóle nie pozwala na określenie czy jest jakaś infekcja aktywna w systemie (a nie tylko na urządzeniu). I proszę o nieumieszczanie logów na wklejto, ten serwis przekodowuje specjalne znaki i psuje specjalne rekordy w logach. Raporty umieśc w postaci oryginalnych plików, czyli jako załączniki forum.

 

 

Dzisiaj jednak pojawił się problem z odłączeniem dysku w ogóle, pojawia się komunikat :

 

"system windows nie może zatrzymać urządzenia Wolumin uniwersalny, ponieważ jeden z programów nadal go używa. Zamknij wszystkie programy, które mogą używać tego urządzenia, a następnie ponów próbę."

 

Dysk parę razy podłączyłem do komputera stacjonarnego, ostatnim razem w chmurce w prawym dolnym rogu nie pojawiła się opcja odłączania dysku - chodź ten był podpięty.

 

(...)

 

Zatem jak bezpiecznie odłączyć dysk od komputera, gdy system odmawia powołując się na to, że jakiś program nadal go używa ?

Te zachowania są związane z ustawieniami polityk urządzenia. Komputer > prawy klik na dysk > Właściwości > karta Sprzęt > podświetl urządzenie i Właściwości > klik w Zmień ustawienia (potwierdz dialog UAC) > pojawi się karta Zasady > powinna byc zaznaczona pierwsza opcja:

 

usbpolicies.png

 

 

Ponad to na dysku pojawił się pusty folder o nazwie "msdownld.tmp"

Folder "msdownld.tmp" jest kojarzony z aktualizacjami Internet Explorer (KB296273). Aktualizacje Windows tworzą foldery tymczasowe na dyskach z obliczoną największą ilością wolnego miejsca, dlatego tez często lądują na innych dyskach niz C, w tym nawet przenośnych. I on się nie pojawił co dopiero, był na urządzeniu dłuzszy czas, tylko prawdopodobnie teraz masz włączone pokazywanie ukrytych folderów. Folder ma stary znacznik czasowy. Ponadto, jest powielony i na drugim dysku.

 

[01/04/2013 - 19:52:40 | HD] - D:\msdownld.tmp

[01/01/2013 - 16:41:50 | HD] - G:\msdownld.tmp

 

 

Od jakiegoś czasu zauważam brak niektórych folderów, absolutnie nie ma po nich śladu.

Jeśli jakieś dane zniknęły, to prędzej na skutek akcji z przepinaniem urządzenia i jakiś błędów. Mogą by uszkodzenia struktury plików, jak np. w w tym temacie. Rozpocznij od:

 

1. Rekonfiguracji polityk urządzenia, jak podałam powyzej.

 

2. Skanu dysku pod kątem błędów. Prawoklik na dysk > Właściwości > Narzędzia > Sprawdzanie błędów.

Edytowane przez picasso
Temat zostaje zamknięty z powodu braku odpowiedzi. //picasso
Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...