Skocz do zawartości

Utrata danych po powrocie z windows 10 do windows 7


moonsi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zaktualizowałem ostatnio laptopa hp8540p do windows 10. Okazało się, że nie bardzo się dogadują ze sobą i wróciłem do win 7 64bit. Po powrocie zniknęło wszystko z pulpitu. Przy pierwszym uruchomieniu był pulpit w folderze windowsa, ale jak uruchomiłem go po raz drugi wszystko poszło w cholerę :( Nie dość, że nie mam danych to miejsce na dysku się nie zwolniło... Nie mam pojęcia jak się za to zabrać. Aha po każdym wyłączeniu i włączeniu wyskakuje komunikat ''przygotowywanie ustawień'' coś w tym stylu.

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Wystarczy.

 

1. Odinstaluj zbędne programy w Programy i Funkcje.

2. Używany był Combofix, narzędzie do usuwania infekcji USB . Stąd stosowne katalogi. Jeżeli robiłeś to samodzielnie to nie zalecam usuwania bez nadzoru - mogą być problemy.

3. Są katalogi System.sav oraz Moje kopie zapasowe (stare). Pewnie można się ich pozbyć.

4. Widzę, że był uruchamiany 18.12.2015 chkdsk i znalazł problemy na dysku - ostrzeżenie. Są problemy.

5. Uruchom oczyszczanie dysku normalne + OK, następnie ponów to i wybierz Więcej opcji - Przywracanie systemu i kopie w tle - OK.

6. Restart systemu i poczekaj jak zakończy.

 

BTW

Brak miejsca na dysku to nie jest Twój podstawowy problem chociaż bardzo ważny.

Twój problem to raczej stan dysku oraz infekcje.

Odnośnik do komentarza

Wystarczy.

 

1. Odinstaluj zbędne programy w Programy i Funkcje.

2. Używany był Combofix, narzędzie do usuwania infekcji USB . Stąd stosowne katalogi. Jeżeli robiłeś to samodzielnie to nie zalecam usuwania bez nadzoru - mogą być problemy.

3. Są katalogi System.sav oraz Moje kopie zapasowe (stare). Pewnie można się ich pozbyć.

4. Widzę, że był uruchamiany 18.12.2015 chkdsk i znalazł problemy na dysku - ostrzeżenie. Są problemy.

5. Uruchom oczyszczanie dysku normalne + OK, następnie ponów to i wybierz Więcej opcji - Przywracanie systemu i kopie w tle - OK.

6. Restart systemu i poczekaj jak zakończy.

 

BTW

Brak miejsca na dysku to nie jest Twój podstawowy problem chociaż bardzo ważny.

Twój problem to raczej stan dysku oraz infekcje.

1. Nie mam zbędnych programów - dbam o to.

2. Był faktycznie używany zazwyczaj na polecenie forumowiczów.

3. One nic nie ważą, ale usunąłem.

4. Możliwe, ale problemów z działaniem nie mam.

5. Niewiele pomogło.

Odnośnik do komentarza

Aby zobaczyć zajętość dysku w poszczególnych katalogach użyj spacesniffer stosując się do opisu w TYM temacie.

WARN  01:27:49 - Unable to examine C:\Windows\temp\avg-8abb177a-e4c0-4a65-beec-ce31ea465e71.tmp (Access is denied. - code 5)
WARN  01:32:50 - Unable to examine C:\Windows\temp\avg-0301e10b-6822-4124-ae67-1e08979f9a6e.tmp (Access is denied. - code 5)
WARN  01:37:49 - Unable to examine C:\Windows\temp\avg-9f28347d-0bb5-4b4f-99f3-327345dff037.tmp (The system cannot find the path specified. - code 3)
Takie kody wyskoczyły mi podczas i w czasie działania spacesniffer. W załączniku podsyłam zrzut ekranu. Jakieś pomysły?

post-1560-0-73740000-1452818241_thumb.png

Odnośnik do komentarza

Pobierz program WinDirStat Portable

Uruchom prawym myszy i opcja Uruchom jako administrator

Wybierz dysk do przeskanowania - rozpocznie sieskanowanie - będą wędrować pcacmany :D

Po zakończeniu skanowania będizesz miał bardzo czytelny wykres co ile zajmuje.

Wykres jest w postaci exploratora - można przeglądać katalogi i podkatalogi.

Z poziomu tego programu można usuwać wybrane elementy - wystarczy dany element zazanczyć i kliknąć del z klawiatury.

Odnośnik do komentarza

Jeśli faktycznie uruchamiałeś jako admin to wnioskuję, że masz wyłączoną całkowicie ochronę systemu dla partycji C: a to działanie bardzo nierozsądne ponieważ nie są tworzone punkty przywracania systemu i w razie awarii leżysz. Brak na obrazku katalogu System Volume Information. Radzę to włączyć dla własnego bezpieczeństwa.

 

To co widać:

1. Zbyt mała partycja systemowa dla W7 x64.

2. Na tej partycji trzymasz dodatkowo (duże) gry, programy (np. Adobe) itp

3. Masz dużą zawartość katalogu Downloads (Pobrane 16 GB) - przejżyj i zdecyduj czy wszystko jest potrzebne.

4. Dane aplikacji również 10 GB - to mogą być pliki np. historii przeglądarek itp.

5. Na pulpicie prawie 1 GB danych.

6. Monstrualny katalog CBS - prawie 9 GB !!!. Podejrzewam, że to skutek zmian systemu.

7. Zanim coś z nim zrobisz pokaż zawartość katalogu C:\Windows\Logs\CBS\ - chcę zobaczyć wszystkie pliki z wielkością (pełne dane).

8. Jeżeli podam co usunąć to w razie problemów z brakiem dostępu posiłkuj się TYM tutkiem pamiętając o finalnym przywróceniu uprawnień do stanu początkowego.

 

@LowcaAndroidow

Takie działania wykonywane przez osoby niezbyt znające strukturę i zawartość systemu mogą spowodować duże problemy.

Odnośnik do komentarza

Mam wyłączone faktycznie, bo jak miałem to miejsce na dysku zmniejszało się z dnia na dzień.

1.114 Gb to mało na system i programy?

2. Faktycznie tak jest.

3. Powoli usuwam niepotrzebne rzeczy.

4. No właśnie co by tu usunąć?

5. Wiem muszę posprzątać. Ale tego jestem świadomy.

6. To chyba najważniejszy problem mnie się zdaje.

7. W załączniku podsyłam print screen 

 

post-1560-0-72230000-1453046420_thumb.png

Odnośnik do komentarza

1.114 Gb to mało na system i programy?

 

Przecież sam widzisz co masz w systemie i nie wspomnę o wyłączonej ochronie.

Tu wg mnie nic istotnego nie uzyskasz z powodu wielkości partycji.

Bądź świadom, że plik wymiany oraz hibernacji w tym układzie są mocno zdefragmentowane a to odbija się na szybkości działania systemu.

Te pliki powinny być w jednych kawałkach w wolnym obszarze dysku. Ty nigdy czegoś takiego nie uzyskasz.

 

6. Przypomnij sobie co robiłeś 14.01.2016 około 22:47 - ten plik powstał w tym czasie i aktualnie nie został jeszcze skompresowany przez system (będzie mniejszy ale jest nadzwyczaj obszerny). W katalogu jest nowy log z dnia dzisiejszego. Wg mnie możesz usunąć stamtąd wszystkie pliki zaczynające się od: CbsPersist_*********.

Zostaw CBS.log oraz DeepClean.log.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...