Gaberus Opublikowano 18 Grudnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2015 (edytowane) Witam. Mam od pewnego czasu (Jakieś 2/3 miesiące) problem z komputerem. Objawia się to BSOD-ami. Obecnie w systemie mam 9 plików Minidump. Analizując wszystkie z nich programem BlueScreenView, domniemywam że, problemem jest sterownik USB. Jednakże, wszystkie urządzenia USB (Obecnie to klawiatura, mysz, gamepad i czytnik kart (Fizycznie podpięty kablem USB 3.0 do złącza USB 2.0 na płycie głównej)) zdają się działać poprawnie. Z czynności jakie zrobiłem zaraz po wystąpieniu ostatniego BSOD-a, była analiza zainstalowanych sterowników, przy pomocy programu System Explorer. http://systemexplorer.net/pl/ Podczas analizy znalazłem kilka sterowników do których, istniały jedynie wpisy w rejestrze. Kilka z nich (Chyba 3) były pozostałością oprogramowania do kamerki z firmy Logitech które, jakiś czas temu usunąłem prawdopodobnie programem CCleaner. Program (System Explorer) poinformował mnie że, na dysku nie ma plików do owych sterowników. Dlatego ręcznie usunąłem wpisy tych sterowników z rejestru. Powyższe czynności wykonałem w trybie awaryjnym z obsługą sieci. Dodam że, BSOD którego, ten temat dotyczy, jest drugim w dniu dzisiejszym. Około 6 minut wcześniej wyskoczył pierwszy tego dnia o takim samym typie, kodzie i parametrach. Z tymże, ten pierwszy pojawił się podczas normalnej pracy systemu (Windows uruchomiony normalnie), a ten drugi który, tu opisuje już w trybie awaryjnym z obsługą sieci. W załączniku przesyłam plik wygenerowany programem BlueScreenView. Jeżeli istnieje taka potrzeba mogę dosłać również pliki Minidump. Moja aktualna konfiguracja sprzętowa: CPU: AMD Athlon II X4 635 2,9 GHz + SPC Fortis HE1225MB: Asus M4A77TD Pro/U3S6RAM: 2x 2GB DDR3 GoodramGPU: Gigabyte GeForce GTX660 2GB DDR5Audio: Asus Xonar DXCase: Zalman Z9 U3PSU: OCZ ZT650WDVD: NEC ND-3570AHDD: Seagate ST3500418AS (500 GB) + Samsung HD502HJ (500 GB) + Western Digital WD10EALX-009BA0 (1 TB)OS: Windows 7 HP SP 1 PL 64 Bit Pliki dmp. http://www10.zippyshare.com/v/iEmk8EgM/file.html bsod.txt Edytowane 5 Stycznia 2016 przez Gaberus Odnośnik do komentarza
Gaberus Opublikowano 18 Grudnia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2015 Nikt nie pomoże? Odnośnik do komentarza
Gaberus Opublikowano 20 Grudnia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2015 Odświeżam. Odnośnik do komentarza
Gaberus Opublikowano 21 Grudnia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2015 Odświeżam. Odnośnik do komentarza
Gaberus Opublikowano 23 Grudnia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2015 Dlaczego nikt nie chce mi pomóc? Odnośnik do komentarza
Gaberus Opublikowano 27 Grudnia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2015 Odświeżam. Problem nadal występuje. Odnośnik do komentarza
Gaberus Opublikowano 28 Grudnia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2015 Odświeżam. Odnośnik do komentarza
toska78 Opublikowano 28 Grudnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2015 Spakuj folder C:\Windows\Minidump, wrzuć na serwer hostingowy i podaj linka do niego. Patrząc tylko na to co jest w załączniku w 1 poście, bsody może powodować RAM lub twardy dysk. Odnośnik do komentarza
Gaberus Opublikowano 28 Grudnia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2015 http://www76.zippyshare.com/v/wI3VQc9o/file.html Odnośnik do komentarza
michaelwaut Opublikowano 29 Grudnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2015 Obecnie w systemie mam 9 plików Minidump. Analizując wszystkie z nich programem BlueScreenView, domniemywam że, problemem jest sterownik USB. Jednakże, wszystkie urządzenia USB (Obecnie to klawiatura, mysz, gamepad i czytnik kart (Fizycznie podpięty kablem USB 3.0 do złącza USB 2.0 na płycie głównej)) zdają się działać poprawnie. Mam rozumieć, że odpinałeś po kolei każde urządzenie, i pracowałeś bez niego aż do błędu bsod? Tzn. odpinasz klawiaturę USB i pracujesz pod ps/2, aż błąd się pojawi, to wskaże winowajcę jeśli to sterownik. Odnośnik do komentarza
Gaberus Opublikowano 29 Grudnia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2015 Nie, nie odpinałem. Cały czas miałem podłączone 4 urządzenia USB. Klawiaturę i mysz (Nie mam już tych urządzeń na PS/2), czytnik kart pamięci (Podłączony kablem USB 3.0 do złącza USB 2.0 z racji tego że, sam jest przystosowany do pracy z tym portem, a ja na płycie mam tylko 2.0) oraz gamepad Apollo GP-3000PC (Jak widać taki bardziej no name, jednak problemów z nim to w sumie nie miałem). Jeżeli chodzi o te 4 urządzenia to w chwili obecnej menedżer urządzeń nie zgłaszał z nimi problemów (Nie było tych żółtych wykrzykników). Wyjątkiem były czytniki kart pamięci (Ten obecny i jeszcze jeden który, teraz jest odłączony). Jednakże z powodu BSOD-ów postanowiłem z poziomu menedżera urządzeń pousuwać wszystkie odłączone urządzenia i od tamtego momentu nie ma już wykrzykników na tym obecnym czytniku (Nie jestem pewien czy na tym odłączonym też jest tak samo ale na razie go i tak nie podłączam). Kolejna sprawa to dzisiejszy problem z uruchomieniem komputera. Polegał on na tym że, po wciśnięciu power startowały wszystkie wentylatory, załączał się napęd (Mignięcie zielonej diody na nim) i zapalała się dioda power a, czerwona od użycia dysku zapalała się na chwilę i gasła. Jednakże bios nie startował a, ekran był czarny i monitor przeszedł w stan czuwania (Pomarańczowa dioda na nim). W związku z tym postanowiłem go tak kilka razy uruchomić ale nic to nie dało, dlatego odłączyłem od niego wszystkie kable i zostawiłem na jakieś 20-30 minut a, sam szukałem rozwiązania w internecie na innym komputerze. Już maiłem resetować bios ale postanowiłem go jeszcze kontrolnie spróbować uruchomić. Podłączyłem klawiaturę i mysz, czytnik kart (USB 3.0) cały czas był podłączony (Jest wewnętrzny) oraz monitor. Nie podłączałem tylko gamepada i kabla do internetu. I o dziwo komputer wstał od razu i bez problemu od hibernował się. Potem podłączyłem kabel do karty sieciowej i komputer w chwili obecnej działa stabilnie (Na tym forum cały czas piszę właśnie z niego). I teraz pytanie czy to właśnie ten gamepad mógł powodować te problemy? Dodam że, menedżer urządzeń nigdy nie zgłaszał problemów z tym gamepadem. Mam go już od 2007 roku i używałem go jeszcze na Win XP na którym, musiałem instalować do niego sterowniki a, w Win 7 już nie bo system sam go wykrył. W grach (M. in. Euro Truck Simulator działał poprawnie). Odnośnik do komentarza
Gaberus Opublikowano 29 Grudnia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2015 No i kolejny ale tym razem trochę nietypowy BSOD. Komputer od paru godzin działał prawidłowo i nagle pojawił się czarny ekran i zawiesił dźwięk (słuchałem wtedy muzyki z Winampa). Zrestartowałem system do trybu awaryjnego i uruchomiłem program BlueScreenView. I okazało się że, tym razem przyczyną był sterownik od karty graficznej nVidii. http://www29.zippyshare.com/v/8vLH22vM/file.htmlPlik minidump z tego błędu. Sam sterownik nie jest najnowszy (359.06 poprzedni sterownik od obecnie dostępnego) ale niedawno go dokładnie reinstalowałem. Usunąłem go przy użyciu programu DDU w trybie awaryjnym i na czysto zainstalowałem w normalnym trybie pracy systemu. Już sam nie wiem co robić. Proszę pomóżcie. Z góry dziękuje za pomoc. Odnośnik do komentarza
toska78 Opublikowano 30 Grudnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2015 Dobrze by było sprawdzić dyski twarde (przynajmniej systemowy) pod kątem błędów wywołując odpowiednią komendę (chkdsk x: /F /R, gdzie x to dana partycja dysku) z poziomu wiersza poleceń uruchomionego jako administrator. Po tym sprawdzeniu wykonaj sprawdzanie poprawności plików systemowych za pomocą komendy sfc /scannow w wierszu poleceń. Poza tym można sprawdzić parametry SMART dysków za pomocą np. CrystalDiskInfo 6.6.1, żeby wiedzieć w jakiej są kondycji. Odnośnik do komentarza
Gaberus Opublikowano 30 Grudnia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2015 Wykonałem sprawdzanie partycji systemowej, ale nie wiem czy coś wykryło. Jest gdzieś z tego raport? Przez to że, jest to partycja systemowa, cały proces wykonywany był przed startem systemu. Polecenie sfc /scannow wykonywałem nie dawno i teraz po Twojej poradzie też i rezultat jest taki sam jak wtedy. Załączam screen z linii komend. Drugim załącznikiem jest screen z programu GSmartControl z danym S.M.A.R.T. dysku systemowego. Odnośnik do komentarza
Gaberus Opublikowano 3 Stycznia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2016 Odświeżam. Odnośnik do komentarza
Gaberus Opublikowano 5 Stycznia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2016 (edytowane) Zainstalowałem ten sterownik do chipsetu a, w systemie pojawił się sterownik o nazwie "AMD USB Filter Driver" ale to nie rozwiązało problemu. http://support.amd.com/en-us/download/desktop/legacy?product=legacy4&os=Windows%207%20-%2064 Przesyłam uaktualnioną paczkę z nowymi pikami dmp. http://www10.zippyshare.com/v/iEmk8EgM/file.html Edytowane 5 Stycznia 2016 przez Gaberus Odnośnik do komentarza
energy7even Opublikowano 5 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2016 używasz programu antywirusowego McAfee lub Norton ? Odnośnik do komentarza
Groszexxx Opublikowano 5 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2016 Nie ukrywam, że wcześniej nie chciało mi się odpisywać. To zabawne, że taki zdesperowany użytkownik nie czyta nawet regulaminu forum czy działu... są obowiązkowe logi. To nie przypadek, że zainteresowanie jest tak nikłe. Rada użytkownika Toska - to jakieś wróżenie z fusów. Czysty strzał, w dodatku bardzo kiepski. Kłopoty z ramem dają NAJCZĘŚCIEJ losowe bsody. Problemy z dyskiem - bardzo rzadko objawiają się bsodami. Autor najpierw ogarnie obowiązkowe logi. + dorzuci obrobiony CBS log poleceniem - findstr /c:"[sR]" %windir%\logs\cbs\cbs.log >sfcdetails.txt https://www.fixitpc.pl/forum-6/announcement-3-wa%C5%BCne-zak%C5%82adanie-tematu-obowi%C4%85zkowe-logi/ Odnośnik do komentarza
Gaberus Opublikowano 28 Stycznia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2016 używasz programu antywirusowego McAfee lub Norton ? Używam pakietu Comodo Internet Security. Nie ukrywam, że wcześniej nie chciało mi się odpisywać. To zabawne, że taki zdesperowany użytkownik nie czyta nawet regulaminu forum czy działu... są obowiązkowe logi. To nie przypadek, że zainteresowanie jest tak nikłe. Rada użytkownika Toska - to jakieś wróżenie z fusów. Czysty strzał, w dodatku bardzo kiepski. Kłopoty z ramem dają NAJCZĘŚCIEJ losowe bsody. Problemy z dyskiem - bardzo rzadko objawiają się bsodami. Autor najpierw ogarnie obowiązkowe logi. + dorzuci obrobiony CBS log poleceniem - findstr /c:"[sR]" %windir%\logs\cbs\cbs.log >sfcdetails.txt Regulamin bym przeczytał ale nie mogę nigdzie znaleźć odnośnika do niego. Co do logów, to napisz jakie konkretne potrzeba. Jeżeli chodzi o te z działu "Diagnostyka malware - Centrum bezpieczeństwa" to robiłem ich bo nie ma nigdzie informacji o tym że, tu tez je potrzeba. W weekend postaram się uruchomić komputer o którym, mowa i wykonam te logi. Nie wiem czy zauważyłeś ale wrzuciłem również na serwer, folder z plikami .dmp http://www10.zippyshare.com/v/iEmk8EgM/file.html Zastanawiam się również nad wykonaniem tych czynności https://www.fixitpc.pl/topic/1234-reperacja-nakladkowa-bez-utraty-danych/ https://forum.dobreprogramy.pl/procedura-naprawy-systemu-windows-7-przez-nadpisanie-370358t.html Czy mogło by to pomóc w moim przypadku? Odnośnik do komentarza
yamata Opublikowano 28 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2016 Gaberus, dnia 28 Sty 2016 - 16:17, napisał: Czy mogło by to pomóc w moim przypadku? Nie sądzę. Naprawa nakładkowa, o ile w ogóle się powiedzie (bo Windows ma swoje fochy), nie rozwiąże problemów sprzętowych. Według mnie bez sensu... Co możesz zrobić: Przede wszystkim zastanów się od kiedy tak się dzieje. Może akurat dokonałeś jakiejś zmiany w sprzęcie. Podejrzewam czytnik USB i/lub jego podłączenie do kontrolera USB. Część tego typu urządzeń źle współpracuje z Windows, szczególnie z 7, który natywnie nie obsługuje USB 3.0. Mój czytnik działa na przykład dopiero po zresetowaniu w menadżerze urządzeń kontrolera Intela. Po wyłaczeniu kompa, gubi ustawienia. Komp nie jest w stanie wystartować z kartą w czytniku, etc. W AMD może być podobnie, zresztą zależy od kontrolera na płycie... Proponuję zaktualizować BIOS i sterowniki. I to na te najnowsze, nie ze strony producenta (choć czasem to właśnie je należy przywrócić). Ale moje podejrzenia mogą być mylne. Masz masę innych, przypadkowych BSOD-ów. Między innymi zarządzanie pamięcią. Dobrze przetestuj dysk twardy. W necie jest dużo narzędzi (Crystal Disk, HD Tune czy choćby Acronis Drive Monitor). Bardziej zaawansowanych na razie nie potrzebujesz. Sprawdź Memtest86+ Pamięć RAM. Systemowe narzędzie do sprawdzania pamięci olej, sam kiedyś w nie wierzyłem, dopóki nie przetestowałem kiedyś PassMark BurnInTest... I okazało się, że mam sfajczony nowy moduł. Który właśnie całkiem podobnie powodował losowe błędy BSOD. Gdzieś czytałem, że karta Xonar też potrafi natrzodzić w niektórych konfiguracjach, ale nie mam podstaw, by sądzić, że to dotyczy ciebie. Mozolnym, ale rozsądnym rozwiązaniem jest wypięcie wszystkich urządzeń z komputera i pozostawienie podstawowej konfiguracji. Czyli karta graficzna i muzyczna z płyty (jeśli jest), jeden startowy dysk, tylko to co niezbędne. Potem patrzysz i testujesz. Jak wszystko jest ok, podłączasz następne urządzenie. W końcu powinieneś trafić na winowajcę... No chyba, że jest nim zasilacz. Zobacz czy trzyma napięcia na przykład w Aida64. Bo to tylko formalność, zważywszy że jest to markowy OCZ. Bez wyeliminowania tych problemów nie jestem w stanie nic mądrego wywróżyć. BSOD-y nie są tu żadną pomocą, gdyż każdy może mieć milion przyczyn i sam Microsoft nie wie po co właściwe je stworzył... I mówię to z pełnym przekonaniem, bo jeszcze nigdy nie rozwiązałem problemu korzystając z ich pomocy oraz opisów BSOD. To cię do niczego konkretnego nie doprowadzi... Naprawdę polecam metodę eliminacji. Powodzenia. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się