Skocz do zawartości

Błędy przy uruchamianiu harmonogramu zadań


John

Rekomendowane odpowiedzi

Na wstępie zapodam link do podobnego tematu na podstawie którego wykonałem logi u siebie

https://www.fixitpc.pl/topic/17786-nie-startuje-jedno-z-zada%C5%84-w-harmonogramie-zada%C5%84/

 

Windows 7 Pro 64bit PL, podczas uruchomienia harmonogramu zadań, wyskakują mi komunikaty jak na zrzutach ekranu, ostatni to "wybrane zadanie (0) już istnieje". Co do Google update to sam go kiedyś wywaliłem (mam m.in. zainstalowany Chrome). Nadmienię, bo to chyba ważne, że dwa razy już robiłem update z Windows 7 do Windows 10. Dwa razy bo za pierwszym powróciłem do siódemki za pomocą obrazu partycji, za drugim zaś skorzystałem z dostępnej w Windows 10 opcji powrotu do poprzedniego systemu. Ów proces trwał bardzo krótko, może z 3 minuty przy dysku SSD, w każdym razie zastanawiało mnie to czy rzeczywiście Windows 10 jest w stanie przywrócić wszystko do identycznego stanu jak przed upgradem? Teraz zastanawia mnie czy to on właśnie nie namieszał mi w systemie po powrocie do siódemki...? Acha, znalazłem też w internecie na jakimś forum sugestię jakoby na problem z harmonogramem zadań miało wpływ uszkodzenie .NET Frameworka więc skorzystałem z Microsoftowego narzędzia do jego naprawy, jednocześnie odinstalowałem .NET Frameworka i wszystko co z nim związane i ponownie pobrałem z Windows Update. Na pewno to nie pomogło bo nadal błędy w harmonogramie przy jego uruchamianiu wyskakują. Jeszcze jedno. Mimo iż pojawia mi się m.in. błąd związany z Bitdefenderem to jednak ściąga mi on aktualizacje, nie wiem tylko czy sam program się aktualizuje, nie sprawdzałem codziennie jego wersji, zrobiłem sobie przed momentem screena z okienka about więc jutro sprawdzę czy tylko baza antywirusowa się aktualizuje, wtedy uzupełnię wątek o taką informację.

Będę wdzięczny za pomoc.

SystemLook.txt

post-13240-0-28560000-1449506108_thumb.png

post-13240-0-26360000-1449506112_thumb.png

post-13240-0-05280000-1449506117_thumb.png

post-13240-0-02920000-1449506122_thumb.png

post-13240-0-83560000-1449506125_thumb.png

post-13240-0-22080000-1449506129_thumb.png

post-13240-0-65280000-1449506132_thumb.png

post-13240-0-61360000-1449506137_thumb.png

post-13240-0-98320000-1449506140_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Na początek małe wyjaśnienie... Piszę z innego konta gdyż w końcu udało mi się gdzieś wygrzebać w którymś z plików z moimi hasłami, dane do starego konta więc postanowiłem je reaktywować. Nie będzie mi potrzebne to z którego założyłem ten wątek więc zwrócę się z tą sprawą już bezpośrednio na PW do Ciebie Picasso ;)

 

A teraz wracamy do tematu który, dzięki pomocy kolegi z pracy, udało mi się dzisiaj po części rozwiązać. Zapodaję więc rozwiązanie "dla potomnych" ;)

 

Cały problem miał rzeczywiście swoje podłoże w Windows 10 a dokładniej w przywróceniu systemu do Windows 7. Windows 10, przy takiej operacji, nie potrafi poprawnie przywrócić zadań znajdujących się w harmonogramie, stąd te wszystkie komunikaty jak na screenach. Aby "wyleczyć" zadania harmonogramu, potrzeba programiku Repair Tasks dostępny na tej stronie https://repairtasks.codeplex.com

Po uruchomieniu programu klikamy przycisk Scan i po chwili pokaże nam się lista uszkodzonych zadań harmonogramu, klikamy na wszelki wypadek na przycisk Backup Tasks i wskazujemy miejsce gdzie chcemy zrobić kopię tychże zadań. Jeszcze raz klikamy Scan a po ponownym pojawieniu się listy, klikamy Repair, po chwili na samym dole pojawi nam się informacja ile zadań naprawiono a ile nie. Gdy ponownie klikniemy Scan na liście powinny się już pojawić tylko te nadal uszkodzone zadania. Teraz musimy podmienić te pozostałe zadania na dobre, działające. W tym celu, z tej samej strony, z działu download pobieramy plik Windows7Tasks.zip, rozpakowujemy w jakieś miejsce na dysku, uzyskamy folder Microsoft a w nim Windows i Windows_Defender. Nas interesuje tylko ten pierwszy tj. Windows, w nim zawarte są szukane przez nas zadania. Teraz w programie Repair Tasks patrzymy jakiego zadania nam brakuje np. Tcpip, podświetlamy dane zadanie, wybieramy u góry opcję Take tasks from backup po czym klikamy Repair, program zapyta o ścieżkę do backupu, wskazujemy folder Tcpip z rozpakowanych dopiero zadań, po chwili program podmieni nam uszkodzone zadanie na to z kopii. Nie jestem do końca pewien czy trzeba koniecznie każde zadanie ręcznie podświetlać i wskazywać konkretny folder bo może po prostu wystarczy wskazać folder nadrzędny tj. Windows (nie systemowy oczywiście tylko z rozpakowanego zipa) a program sam wyszuka i podmieni brakujące zadania. Oczywiście na stronie programu jest dział Documentation gdzie jest również wszystko opisane ale Tym sposobem naprawiłem sobie te zadania, jedyny błąd jaki nadal mi pozostał to ten z ostatniego screena. Pojawia się on po wejściu do harmonogramu zadań, gdy kliknę przycisk Odśwież to ten błąd znów wyskakuje a na środku mam info iż Odczytywanie danych o zadaniach nie powiodło się (patrz załącznik).

 

--edit--

Teraz jeszcze widzę dopisek w dokumentacji "It is not necessary to unzip the downloaded file" więc wystarczy wskazać samego zipa.

--edit2--

Dołączam jeszcze raz zrobiony log z SystemLook

--edit 3--

Problem rozwiązany, do usunięcia tego ostatniego błędu użyłem opisu z tego wątku https://www.fixitpc.pl/topic/7786-harmonogram-zadan/Teraz harmonogram uruchamia się bezbłędnie :) Wątek chyba do zamknięcia ;)

post-16486-0-00210000-1449593601_thumb.png

SystemLook.txt

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...