mariuszbox Opublikowano 4 Grudnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2015 Od kilku dni laptop Toshiba Satellite z Win7 x64 po wybraniu opcji "zamknij" wylogowywuje się i następnie przechodzi do zamykania systemu które niestety nigdy się nie kończy. Pozostaje jedynie przycisk wyłączenia zasilania. Ponadto zuważyłem spowolnienie otwierania stron internetowych oraz zawieszanie się działania programów po kilku minutach pracy (np.Outlook, Farbar też się zawiesił przy skanowaniu). Także działanie McAffe Total Protection jest upośledzone, program startuje wraz z systemem ale nie mogę otworzyć głównego menu z pasku zadań czy ikonki skrótu na pulpicie. Przywracanie systemu niemożliwe z powodu braku punktów przywracania. Opcja "napraw komputer" nic nie wykryła, system zresztą startuje cały czas prawidłowo. Zamieszczam logi z Gmera i Farbar (tu tylko FRST.txt i Addition.txt ponieważ Farbar zawiesił się i nie ma Shortcut.txt). loggmer.txt FRST.txt Addition.txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 4 Grudnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2015 Temat przenoszę do działu Windows, problemy nie są wynikiem infekcji. Plik Addition jest urwany, prawdopodobnie w wyniku zawieszenia FRST. Brak też trzeciego pliku FRST Shortcut. Także działanie McAffe Total Protection jest upośledzone, program startuje wraz z systemem ale nie mogę otworzyć głównego menu z pasku zadań czy ikonki skrótu na pulpicie. I to ten delikwent jest najbardziej podejrzany, jeśli chodzi o opisywane objawy z długim zamykaniem oraz zawieszaniem. 1. Rozpocznij od deinstalacji wszystkich produktów McAfee: McAfee Security Scan Plus, McAfee WebAdvisor, McAfee® Total Protection. Ten pierwszy to zresztą instalacja niezależna, wślizgnęła się w system jako sponsor instalatorów Adobe. Po deinstalacji via Panel sterowania zastosuj jeszcze dla pewności McAfee Consumer Product Removal Tool. 2. Uruchom narzędzie Microsoftu: KLIK. Zaakceptuj > Wykryj problemy i pozwól mi wybrać poprawki do zastosowania > Odinstalowywanie > zaznacz na liście wpisy Java SE Runtime Environment 6, Metric Collection SDK 35 > Dalej. Narzędzie należy uruchomić dwa razy, nie ma możliwości usunięcia wszystkich wpisów za jednym zamachem. 3. Zrób nowy log FRST z opcji Skanuj (Scan), z Addition i Shortcut. Wypowiedz się czy jest poprawa. Odnośnik do komentarza
mariuszbox Opublikowano 5 Grudnia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2015 Zadania wykonane, choć McAfee Consumer Product Removal Tool przywiesza się i na koniec otrzymuję komunikat "Incomplete Uninstallation. Timeout, no response from mccleanup.exe". Poprawiło się działanie internetu - strony internetowe otwierają się szybko, praca systemu nie spowolniona.Nadal obserwuję jednak "zamrażanie" pracy Outlooka (po wybraniu "napisz nową wiadomość" po ok. 2. minutach zawiesza się). Nadal także system nie wyłącza się samoczynnie. Aktualne logi w załączeniu. FRST.txt Addition.txt Shortcut.txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 7 Grudnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2015 Proszę nie podbijaj tematu zbędnymi postami, odpowiadam gdy jestem w stanie. Usuwam też "świeże logi", one nic nie wnoszą do sprawy, są identyczne jak te poprzednie. W raportach bez zmian, nie wykonane do końca punkty 1+2, a McAfee niezmiennie aktywny. Prawie wszystkie programy, z wyjątkiem McAfee Security Scan Plus, nadal widoczne. Powtarzaj zadanie. McAfee ma być w pierwszej kolejności normalnie odinstalowany via Panel sterowania, po tym dopiero narzędzie usuwające, a jeśli jest problem z jego uruchomieniem, to z poziomu Trybu awaryjnego. I dopiero po tym zrób nowe raporty FRST. Odnośnik do komentarza
mariuszbox Opublikowano 9 Grudnia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2015 Dzięki za dotychczasową pomoc. Ad. 1 - deinstalacja McAfee Security Scan Plus, McAfee WebAdvisor, McAfee® Total Protection z poziomu panelu sterowania wykonana. Niestety nie udało mi się ani razu użyć z powodzeniem McAfee Consumer Product Removal Tool, czy to w trybie awaryjnym czy normalnym Po przejściu ekranu identyfikacji program zawiesza się (białe okienko) i po kilkunastu sekundach pojawia się komunikat jak w załączonym print screenie. Próbowałem ponownie zainstalować McAfee Total Protection aby go odinstalować i ewentualnie sprawdzić czy da się z powodzeniem użyć MCPRT ale za każdym razem instalacja zawiesza się. Tak więc nie udało mi się skutecznie zrealizować tego zalecenia. Dodam, że McAfee używam od kilku lat, co roku odnawiam licencję i nigdy nie było żadnych problemów z tym antywirem. Ad. 2 - deinstalacja Java™ SE Runtime Environment 6, Metric Collection SDK 35 z pomocą wskazanego narzędzia wykonana. Ad. 3 - logi z aktualnego etapu w załączeniu. System nadal nie zamyka się samoczynnie (bez końca wyświetla ekran "zamykanie"). Praca systemu jest stabilna. Obserwuję problemy z instalowaniem programów. Outlook po otwarciu wiadomości po kilkunastu-kilkudziesięciu sekundach zawiesza się, bez otwierania wiadomości po kilku, -kilkunastu minutach (do tej pory było OK). Internet działa. FRST.txt Addition.txt Shortcut.txt Odnośnik do komentarza
mariuszbox Opublikowano 19 Grudnia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2015 Zauważyłem dodatkowo dość dziwny objaw - przy próbie zmiany nazwy jakiegokolwiek pliku wyskakuje komunikat jak w załączniku. Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 21 Grudnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2015 System nadal nie zamyka się samoczynnie (bez końca wyświetla ekran "zamykanie"). Ja nadal twierdzę, że określone problemy tworzy McAfee. I nie widać żadnych zmian. Jak były usługi i sterowniki McAfee, tak są nadal: ==================== Usługi (filtrowane) ======================== R2 HomeNetSvc; C:\Program Files\Common Files\McAfee\Platform\McSvcHost\McSvHost.exe [451960 2015-11-02] (McAfee, Inc.) R2 McAPExe; C:\Program Files\McAfee\MSC\McAPExe.exe [863448 2015-11-10] (McAfee, Inc.) R2 mcpltsvc; C:\Program Files\Common Files\McAfee\Platform\McSvcHost\McSvHost.exe [451960 2015-11-02] (McAfee, Inc.) R2 McProxy; C:\Program Files\Common Files\McAfee\Platform\McSvcHost\McSvHost.exe [451960 2015-11-02] (McAfee, Inc.) S4 mfefire; C:\Program Files\Common Files\McAfee\SystemCore\\mfefire.exe [232656 2015-07-31] (McAfee, Inc.) R2 mfemms; C:\Program Files\Common Files\McAfee\SystemCore\\mfemms.exe [376264 2015-08-10] (McAfee, Inc.) S4 mfevtp; C:\Windows\system32\mfevtps.exe [256840 2015-09-21] (McAfee, Inc.) ===================== Sterowniki (filtrowane) ========================== S3 cfwids; C:\Windows\System32\drivers\cfwids.sys [80768 2015-08-10] (McAfee, Inc.) R3 mfeaack; C:\Windows\System32\drivers\mfeaack.sys [413432 2015-08-10] (McAfee, Inc.) R3 mfeavfk; C:\Windows\System32\drivers\mfeavfk.sys [349096 2015-08-10] (McAfee, Inc.) R3 mfefirek; C:\Windows\System32\drivers\mfefirek.sys [495856 2015-08-10] (McAfee, Inc.) R0 mfehidk; C:\Windows\System32\drivers\mfehidk.sys [839376 2015-08-10] (McAfee, Inc.) R0 mfewfpk; C:\Windows\System32\drivers\mfewfpk.sys [244544 2015-09-23] (McAfee, Inc.) Ad. 2 - deinstalacja Java™ SE Runtime Environment 6, Metric Collection SDK 35 z pomocą wskazanego narzędzia wykonana. Ale w FRST Addition nie ma żadnych zmian. Przypuszczalnie McAfee zablokował zmiany. W związku z powyższym spróbuj usługi + sterowniki McAfee wyłączyć z poziomu środowiska zewnętrznego RE, a dopiero po tym ponowić operację deinstalacji. Czyli: 1. Otwórz Notatnik i wklej: DisableService: cfwids DisableService: HomeNetSvc DisableService: McAPExe DisableService: mcpltsvc DisableService: McProxy DisableService: mfeaack DisableService: mfeavfk DisableService: mfefirek DisableService: mfehidk DisableService: mfemms DisableService: mfewfpk Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt. Plik ten musi być tam skąd będzie uruchamiany FRST w punkcie 2. 2. F8 > Napraw komputer > Wiersz polecenia > uruchom FRST zgodnie ze wskazówkami: KLIK. Klik w Napraw (Fix). Tam skąd był uruchamiany FRST powstanie fixlog.txt. 3. Restart z powrotem do Windows i powtarzasz to wszystko: 1. Rozpocznij od deinstalacji McAfee® Total Protection. (...) Po deinstalacji via Panel sterowania zastosuj jeszcze dla pewności McAfee Consumer Product Removal Tool. 2. Uruchom narzędzie Microsoftu: KLIK. Zaakceptuj > Wykryj problemy i pozwól mi wybrać poprawki do zastosowania > Odinstalowywanie > zaznacz na liście wpisy Java SE Runtime Environment 6, Metric Collection SDK 35 > Dalej. Narzędzie należy uruchomić dwa razy, nie ma możliwości usunięcia wszystkich wpisów za jednym zamachem. 3. Zrób nowy log FRST z opcji Skanuj (Scan), z Addition i Shortcut. Wypowiedz się czy jest poprawa.[/uote] + pokaż też fixlog.txt. Odnośnik do komentarza
mariuszbox Opublikowano 29 Grudnia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2015 Procedura z fixlist przeprowadzona. Ze względu na to, że od pierwszego odinstalowania McAfee nie ma go już na liście z panelu sterowania, dokonałem wyłącznie użycia MCPR i to w trybie awaryjnym, ponieważ w normalnym środowisku cały czas się wiesza. Po kilkukrotnym przeprowadzeniu procedury z fixlist i następnie MCPR w trybie awaryjnym udało się usunąć większość usług z listy - pozostały dwie "oporne/odporne" na te zabiegi (print screen z komunikatem MCPR w załączeniu) Jeżeli chodzi o punkt następny związany z deinstalacją Java™ SE Runtime Environment 6 oraz Metric Collection SDK 35 to nie mam ich ani na liście z panelu sterowania ani na liście z narzędzia Microsoftu (MC SDK35 ma flagę hidden) - nie jestem zatem w stanie na obecnym etapie usunąć tego co tam jeszcze siedzi po tych aplikacjach. Załączam aktualny log z FRST i ostatni fixlog. Z zaobserwowanych zmian to wyłączanie się komputera po wyjściu z trybu awaryjnego. Natomiast nadal nie wyłącza się po wyjściu z normalnego trybu. Są problemy z instalacją programów, nie mogę zaktualizować Windows defendera czy zainstalować aktualizacji, Outlook zawiesza się. Internet działa bez zakłóceń. FRST.txt Addition.txt Shortcut.txt Fixlog.txt Odnośnik do komentarza
mariuszbox Opublikowano 11 Lutego 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2016 Dzięki za dotychczasową pomoc Picasso. Widzę jednak, że doskwiera brak czasu na dalsze wskazówki, więc proszę temat zamknąć. Uzdrawianie kompa w takim tempie nie ma najmniejszego sensu. Kilka lat temu na searchengines dałaś czadu, byłem pod wrażeniem, dzisiaj jednak coś nie poszło - no trudno. Mimo wszystko życzę dalszych sukcesów w pomaganiu innym. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się