sigon Opublikowano 8 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2015 Analogiczna sytuacja do mojego poprzedniego wątku. Korzystając z przeglądarki Chrome napotykam na problem ustawicznie wyskakujących reklam. Jest ich tak dużo, że uniemożliwiają mi normalną pracę na urządzeniu. Addition.txt FRST.txt GMER.txt Shortcut.txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 9 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2015 Są tu dwa typy infekcji: 1. Infekcja DNS (ale nie na poziomie routera). Poniższe adresy są izraelskie: KLIK. Tcpip\..\Interfaces\{6DC2418E-6989-4151-A607-454B27A2A624}: [NameServer] 82.163.143.169,82.163.142.171 2. Również adware. Widać szkodliwą usługę "Annoyed History" i trzy zadania w Harmonogramie (Bidaily Synchronize Task[973b], FatBuster, SnackAttack) oraz polityki blokujące coś w Google Chrome. Akcje wstępne do przeprowadzenia: 1. Panel sterowania > Sieć i internet > Centrum sieci i udostępniania > z boku klik w Zmień ustawienia karty sieciowej > w folderze połączeń prawoklik na każde połączenie po kolei > Właściwości > zmień adresy DNS wg instrukcji: KLIK. 2. Odinstaluj stare wersje: Adobe AIR, Adobe Flash Player 11 ActiveX, Adobe Flash Player 11 Plugin, Adobe Reader X (10.1.6) MUI, Java 7 Update 51, Java 6 Update 37, Mozilla Firefox 34.0.5 (x86 en-US), Mozilla Maintenance Service. Doczyszczanie po Firefox będzie w poniższym punkcie. 3. Otwórz Notatnik i wklej w nim: CloseProcesses: CreateRestorePoint: R2 Annoyed History; C:\Users\Sigon\AppData\Roaming\Annoyed History\Annoyed History.exe [66048 2015-06-26] () [brak podpisu cyfrowego] S3 Microsoft SharePoint Workspace Audit Service; "C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office14\GROOVE.EXE" /auditservice [X] S3 BRDriver64_1_3_3_E02B25FC; \??\C:\ProgramData\BitRaider\support\1.3.3\E02B25FC\BRDriver64.sys [X] S3 ew_hwusbdev; system32\DRIVERS\ew_hwusbdev.sys [X] S3 ew_usbenumfilter; system32\DRIVERS\ew_usbenumfilter.sys [X] S3 huawei_cdcacm; system32\DRIVERS\ew_jucdcacm.sys [X] S3 huawei_enumerator; system32\DRIVERS\ew_jubusenum.sys [X] S3 huawei_ext_ctrl; system32\DRIVERS\ew_juextctrl.sys [X] S3 huawei_wwanecm; system32\DRIVERS\ew_juwwanecm.sys [X] S3 XFDriver64; \??\C:\Program Files (x86)\Xfire2\XFDriver64.sys [X] Task: {07A0B982-3ECD-4A0C-A986-7611B82CDA36} - System32\Tasks\SnackAttack => c:\programdata\{f651b2f1-d89e-200e-f651-1b2f1d89cbc7}\3871845655588411977b.exe [2014-06-22] () Task: {0A7C6E9C-5DBF-448B-A9C9-31ECA1C021E2} - System32\Tasks\{F6A937A9-B4A5-4513-A613-88550E282F92} => pcalua.exe -a "C:\Microsoft.Office.2007.PL\Microsoft.Office.2007.PL\Microsoft.Office.2007.PL\Office 07\setup.exe" -d "C:\Microsoft.Office.2007.PL\Microsoft.Office.2007.PL\Microsoft.Office.2007.PL\Office 07" Task: {3275DA4A-7B55-4BC7-B4A8-25091CB689D1} - System32\Tasks\{1140DFB7-008E-4228-BA5E-A3F8AF2FFC58} => pcalua.exe -a C:\Users\Sigon\Documents\ventriloMIX05.exe -d C:\Users\Sigon\Documents Task: {6C9EAE2B-22F9-4E71-89BA-071F6C3654FF} - System32\Tasks\{D165490E-6D9D-4D53-A245-28D958131279} => C:\Program Files (x86)\Samsung\Kies\Kies.exe Task: {9AB12123-AA59-4A19-98EC-594B557C602A} - System32\Tasks\{A848CBCA-101D-428F-8084-001F75B0F553} => C:\Program Files (x86)\Samsung\Kies\Kies.exe Task: {B5861956-8560-409B-9013-09C2370695C4} - System32\Tasks\FatBuster => c:\programdata\{0ae3418f-435d-11d7-0ae3-3418f435063d}\3029916761563842797b.exe [2014-06-26] () Task: {C99EDA62-813A-467E-B75D-E9D41D3DF88F} - System32\Tasks\Bidaily Synchronize Task[973b] => c:\programdata\{2892869b-89d7-3c78-2892-2869b89d1a6e}\sowa i przyjaciele - podsluchy - akta sprawy nr1.pdf.exe [2014-06-10] () Task: C:\Windows\Tasks\Bidaily Synchronize Task[973b].job => c:\programdata\{2892869b-89d7-3c78-2892-2869b89d1a6e}\sowa i przyjaciele - podsluchy - akta sprawy nr1.pdf.exe Task: C:\Windows\Tasks\FatBuster.job => c:\programdata\{0ae3418f-435d-11d7-0ae3-3418f435063d}\3029916761563842797b.exe Task: C:\Windows\Tasks\SnackAttack.job => c:\programdata\{f651b2f1-d89e-200e-f651-1b2f1d89cbc7}\3871845655588411977b.exe HKLM\...\Run: [Nvtmru] => "C:\Program Files (x86)\NVIDIA Corporation\NVIDIA Update Core\nvtmru.exe" HKLM-x32\...\Run: [fst_pl_41] => [X] HKLM-x32\...\Run: [bCSSync] => "C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office14\BCSSync.exe" /DelayServices Winlogon\Notify\AutorunsDisabled: ShellIconOverlayIdentifiers: [00avast] -> {472083B0-C522-11CF-8763-00608CC02F24} => Brak pliku GroupPolicy: Ograniczenia - Chrome CHR HKLM\SOFTWARE\Policies\Google: Ograniczenia SearchScopes: HKLM -> {0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A} URL = SearchScopes: HKU\S-1-5-21-1666849123-2050503175-1494362175-1001 -> DefaultScope {0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A} URL = SearchScopes: HKU\S-1-5-21-1666849123-2050503175-1494362175-1001 -> {E3972092-C2EA-46AE-AC2E-C8D41F362280} URL = BHO-x32: Office Document Cache Handler -> {B4F3A835-0E21-4959-BA22-42B3008E02FF} -> C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office14\URLREDIR.DLL => Brak pliku C:\Program Files (x86)\Asprate C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox C:\Programdata\{0ae3418f-435d-11d7-0ae3-3418f435063d} C:\Programdata\{f651b2f1-d89e-200e-f651-1b2f1d89cbc7} C:\ProgramData\Dell\Dell Stage\deleted_shortcuts\SyncUP.lnk C:\ProgramData\Dell\Dell Stage\deleted_shortcuts\Zinio Reader 4.lnk C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Asprate C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Carom3D C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\EA\BioWare\Star Wars - The Old Republic\View License.lnk C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Mumble C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Tibia\Tibia Website.lnk C:\Users\Sigon\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Profile 1\Preferences C:\Users\Sigon\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Profile 1\Web Data C:\Users\Sigon\AppData\Local\Mozilla C:\Users\Sigon\AppData\Roaming\Annoyed History C:\Users\Sigon\AppData\Roaming\Microsoft\Word\Tytuly302896461249450560\Tytuly.docx.lnk C:\Users\Sigon\AppData\Roaming\Mozilla Reg: reg delete HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\mountpoints2 /f Reg: reg delete HKCU\Software\Mozilla /f Reg: reg delete HKCU\Software\MozillaPlugins /f Reg: reg delete HKLM\SOFTWARE\Mozilla /f Reg: reg delete HKLM\SOFTWARE\MozillaPlugins /f Reg: reg delete HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Google\Chrome\Extensions /f Reg: reg delete HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Mozilla /f Reg: reg delete HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\mozilla.org /f Reg: reg delete HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\MozillaPlugins /f Reg: reg delete "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Shared Tools\MSConfig\startupreg\AccuWeatherWidget" /f Reg: reg delete "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Shared Tools\MSConfig\startupreg\Gadu-Gadu 10" /f CMD: ipconfig /flushdns CMD: netsh advfirewall reset EmptyTemp: Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach. Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Napraw (Fix). Czekaj cierpliwie, nie przerywaj działania. Gdy Fix ukończy pracę, system zostanie zresetowany. W tym samym katalogu skąd uruchamiano FRST powstanie plik fixlog.txt. 4. W Google Chrome: Zresetuj synchronizację (o ile włączona): KLIK. Ustawienia > karta Ustawienia > Osoby > usuń poprzedni profil całkowicie. Ustawienia > karta Ustawienia > Pokaż ustawienia zaawansowane > zjedź na sam spód i uruchom opcję Resetowanie ustawień. Zakładki i hasła nie zostaną naruszone. Zresetuj cache wtyczek. W pasku adresów wpisz chrome://plugins i ENTER. Na liście wtyczek wybierz dowolną i kliknij Wyłącz. Następnie wtyczkę ponownie Włącz. 5. Zrób nowy log FRST z opcji Skanuj (Scan) na następującym ustawieniu: w sekcji Filtrowanie odznaczona opcja Internet + zaznaczone pole Addition. Dołącz też plik fixlog.txt. Wypowiedz się czy problemy nadal występują. Odnośnik do komentarza
sigon Opublikowano 9 Listopada 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2015 Zrobione. Usunąłem wszystkie profile z Chrome'a (pamiętam wszystkie swoje hasła, nie zależało mi więc na tym aż tak bardzo) na wszelki wypadek. Niestety, przez przypadek usunąłem plik fixlog, który skonwertował się po procesie naprawy w programie Farbar . Dołączam więc logi z ostatniego skanu tymże programem. Addition.txt FRST.txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 9 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2015 Niestety, przez przypadek usunąłem plik fixlog, który skonwertował się po procesie naprawy w programie Farbar Kopia raportu jest w folderze C:\FRST\Logs (plik o nazwie fixlog_data_czas.txt). Dołącz. Odnośnik do komentarza
sigon Opublikowano 10 Listopada 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2015 Znalazłem Mam nadzieje, że to ten. Fixlog.txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 10 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2015 Wszystko pomyślnie zrobione, widać już prawidłowe adresy DNS. Kolejna porcja czynności: 1. Otwórz Notatnik i wklej w nim: SearchScopes: HKLM -> DefaultScope - brak wartości SearchScopes: HKLM-x32 -> DefaultScope - brak wartości BHO-x32: Brak nazwy -> {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} -> Brak pliku BHO-x32: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper -> {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} -> C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll => Brak pliku RemoveDirectory: C:\FRST\Quarantine RemoveDirectory: C:\Users\Sigon\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default RemoveDirectory: C:\Users\Sigon\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Profile 1 CMD: del /q C:\Users\Sigon\Downloads\z4cfbo9b.exe Reg: reg add "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A}" /f Reg: reg add "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A}" /ve /t REG_SZ /d Bing /f Reg: reg add "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A}" /v URL /t REG_SZ /d "http://www.bing.com/search?q={searchTerms}&FORM=IE8SRC" /f Reg: reg add "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A}" /v DisplayName /t REG_SZ /d "@ieframe.dll,-12512" /f Reg: reg delete "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{E3972092-C2EA-46AE-AC2E-C8D41F362280}" /f Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Napraw (Fix). Tym razem nie będzie restartu. Pokaż wynikowy fixlog.txt. 2. Uruchom AdwCleaner. Wybierz opcję Skanuj i dostarcz log wynikowy z folderu C:\AdwCleaner. Odnośnik do komentarza
sigon Opublikowano 12 Listopada 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 Zrobione AdwCleanerS2.txt Fixlog.txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 12 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 Ostatni skrypt do FRST. Do Notatnika wklej: DeleteKey: HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\0E12F736682067FDE4D1158D5940A82E DeleteKey: HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\1A24B5BB8521B03E0C8D908F5ABC0AE6 DeleteKey: HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\2B0D56C4F4C46D844A57FFED6F0D2852 DeleteKey: HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\49D4375FE41653242AEA4C969E4E65E0 DeleteKey: HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\6AA0923513360135B272E8289C5F13FA DeleteKey: HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\6F7467AF8F29C134CBBAB394ECCFDE96 DeleteKey: HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\922525DCC5199162F8935747CA3D8E59 DeleteKey: HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\BCDA179D619B91648538E3394CAC94CC DeleteKey: HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\D677B1A9671D4D4004F6F2A4469E86EA DeleteKey: HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\DD1402A9DD4215A43ABDE169A41AFA0E DeleteKey: HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\E36E114A0EAD2AD46B381D23AD69CDDF DeleteKey: HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\EF8E618DB3AEDFBB384561B5C548F65E DeleteKey: HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\AdvertisingSupport DeleteKey: HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Discount Dragon DeleteKey: HKU\S-1-5-18\Software\AskPartnerNetwork Reg: reg delete HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Ext\CLSID / {EA34C851-D481-49F5-A356-3A8B0A8F3B7E} /f RemoveDirectory: C:\ProgramData\{2892869b-89d7-3c78-2892-2869b89d1a6e} RemoveDirectory: C:\Users\Sigon\AppData\Local\VideoConverter RemoveDirectory: C:\Users\Sigon\music\qtrax media library Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Napraw (Fix). Pokaż wynikowy fixlog.txt. Odnośnik do komentarza
sigon Opublikowano 12 Listopada 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 Zrobione Fixlog.txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 12 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 1. Jeden wpis nieprzetworzony (moja literówka), więc załaduj taki mały skrypt do FRST: Reg: reg delete HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Ext\CLSID /v {EA34C851-D481-49F5-A356-3A8B0A8F3B7E} /f 2. Usuń folder C:\Farbar. Następnie zapraw jeszcze DelFix oraz wyczyść foldery Przywracania systemu: KLIK. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi