szymon189 Opublikowano 5 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2015 (edytowane) Wolniej uruchamia się laptop niż wcześniej. Do tego dłużej uruchamiają się różne aplikacje, np. przeglądarkiPodczas włączenia gmer mam taki komunikat: Addition.txt FRST.txt Shortcut.txt gmer_.txt Edytowane 5 Listopada 2015 przez szymon189 Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 5 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2015 Nie za wiele tu widać, ale owszem jest aktywny niepożądany program typu "PUP" marki Ask zainstalowany jako ... "bonus" pakietu AVG (sic!). Rozpocznijmy od pozbycia się tego śmiecia i zobaczymy co z tego wyniknie: 1. Klawisz z flagą Windows + X > Programy i funkcje > odinstaluj stare wersje i śmieci: Adobe Flash Player 16 PPAPI, Adobe Reader X (10.1.0) - Polish, AVG SafeGuard by Ask, Bing Bar. 2. Otwórz Notatnik i wklej w nim: CloseProcesses: CreateRestorePoint: HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = about:blank HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = hxxp://www.google.com HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = about:blank HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = hxxp://www.google.com HKU\S-1-5-21-1179075916-1230099672-3418183226-1002\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = hxxp://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=617910&ResetID=130856772130111010&GUID=F7B0D5F2-006D-4E69-A7CE-BD801FCBECDA Task: {2A024ED5-9741-4D90-9266-74D9E8DF7700} - System32\Tasks\Lenovo\Lenovo Customer Feedback Program => C:\Program Files\Lenovo\Customer Feedback Program\Lenovo.TVT.CustomerFeedback.Agent.exe Task: {AAA66222-977B-4000-8D87-BB4CF8CC6042} - System32\Tasks\Lenovo\Lenovo Customer Feedback Program 64 35 => C:\Program Files (x86)\Lenovo\Customer Feedback Program 35\Lenovo.TVT.CustomerFeedback.Agent35.exe [2015-08-17] (Lenovo) C:\Program Files (x86)\AskPartnerNetwork C:\ProgramData\AskPartnerNetwork C:\ProgramData\APN C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Longman Reg: reg delete HKLM\SOFTWARE\Google\Chrome\Extensions /f Reg: reg delete HKLM\SOFTWARE\MozillaPlugins /f Reg: reg delete HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Google\Chrome\Extensions /f Reg: reg delete HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\MozillaPlugins /f CMD: netsh advfirewall reset EmptyTemp: Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach. Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Napraw (Fix). Czekaj cierpliwie, nie przerywaj działania. Gdy Fix ukończy pracę, system zostanie zresetowany. W tym samym katalogu skąd uruchamiano FRST powstanie plik fixlog.txt. 3. Zrób nowy log FRST z opcji Skanuj (Scan), bez Addition i Shortcut. Dołącz też plik fixlog.txt. Wypowiedz się czy są jakieś zmiany. Odnośnik do komentarza
szymon189 Opublikowano 5 Listopada 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2015 Pewne zmiany zaobserwowane na + FRST.txt Fixlog.txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 5 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2015 Wszystko wykonane. Drobne poprawki, bo widzę że odinstalowałeś też BitComet, a świński Ask zdążył zmodyfikować ustawienia Google Chrome. 1. W Google Chrome: Ustawienia > karta Ustawienia > Wygląd i zaznacz "Pokaż przycisk strony startowej" > klik w Zmień i usuń adres search.ask.com. Ustawienia > karta Ustawienia > sekcja Wyszukiwanie > klik w Zarządzanie wyszukiwarkami > na liście ustaw Google jako domyślną, po tym skasuj z listy search.ask.com. 2. Otwórz Notatnik i wklej: SearchScopes: HKU\S-1-5-21-1179075916-1230099672-3418183226-1002 -> DefaultScope {1FCBD2D4-46A8-43F1-BA26-BB31D770E6DF} URL = SearchScopes: HKU\S-1-5-21-1179075916-1230099672-3418183226-1002 -> {1FCBD2D4-46A8-43F1-BA26-BB31D770E6DF} URL = BHO-x32: BitComet Helper -> {39F7E362-828A-4B5A-BCAF-5B79BFDFEA60} -> C:\Users\Admin\Desktop\moje\BitComet\tools\BitCometBHO_1.5.4.11.dll => Brak pliku S3 BITCOMET_HELPER_SERVICE; C:\Users\Admin\Desktop\moje\BitComet\tools\BitCometService.exe -service [X] RemoveDirectory: C:\FRST\Quarantine Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Napraw (Fix). Tym razem nie będzie restartu. Przedstaw wynikowy fixlog.txt. Odnośnik do komentarza
szymon189 Opublikowano 6 Listopada 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2015 W Chromie nic z powyższego nie było. Fixlog.txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 6 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2015 Fix wykonany, ale ostatni log FRST twierdził, że ustawienia Google Chrome były zmodyfikowane. Poproszę o nowy log FRST (bez Addition i Shortcut) przedstawiający czy aby coś się nie zmieniło. Odnośnik do komentarza
szymon189 Opublikowano 6 Listopada 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2015 Nowy log. FRST.txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 6 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2015 Przekierowania Ask nadal są widoczne w Google Chrome. Zostanie więc to zadane w skrypcie FRST, który odpali reset przeglądarki. 1. Otwórz Notatnik i wklej: CHR HomePage: Default -> search.ask.com/?gct=hp CHR DefaultSearchURL: Default -> hxxp://www.search.ask.com/web?q={searchTerms} CHR DefaultSearchKeyword: Default -> search.ask.com CHR DefaultSuggestURL: Default -> hxxp://ssmsp.ask.com/query?sstype=prefix&li=ff&q={searchTerms} Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Napraw (Fix). Powstanie kolejny fixlog.txt. 2. Zrób nowy log FRST z opcji Skanuj (Scan), bez Addition i Shortcut. Dołącz też plik fixlog.txt. Odnośnik do komentarza
szymon189 Opublikowano 6 Listopada 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2015 Nowe logi Fixlog.txt FRST.txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 6 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2015 Akcja pomyślnie wykonana. Kończymy: 1. Usuń używane narzędzia za pomocą DelFix. Pobrany GMER i jego log skasuj ręcznie. 2. Wyczyść foldery Przywracania systemu, oraz zainstaluj najnowsze wersje odinstalowanych produktów Adobe: KLIK. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi