Skocz do zawartości

DealPly SweetPage Trovi


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zwracam się z uprzejmą prośbą o przeanalizowanie logów FRST i GMER.

Od tygodnia zmagam się najprawdopodobniej z DealPly. Początkowo zaobserwowałem znaczny spadek wydajności. Po zainstalowaniu G Data otrzymuję komunikaty:

 

 

 

Kontrola zawartości HTTP

 
Adres:  i.stegjs.info/steg/javascript.js?channel=pcformatpl0815
Junkware (PUP):  Script.Adware.DealPly.G (Skaner B)
Status:  Odmowa dostępu.

 

Niestety G Data nie usuwa tego adware, Anti-Malware niczego nie znajduje, AdwCleaner początkowo znajdywał DealPly, który mimo kasowania wracał.

Żeby dojść do ładu zrobiłem format. Problem wrócił momentalnie po zainstalowaniu chrome (G Data zwraca komunikaty o DealPly). W chrom wyłączyłem synchronizację, skasowałem apki z chrome://apps oraz wtyczki chrome://extensions. Czyli po formacie system czysty, a mimo to G Data kwiczy o błędach :(

AdwCleaner 5 nic nie zwraca juz, więc zainstalowałem AdwCleaner w wersji 3, w zakładce chrome wskazuje na

 

C:\Users\Paweł\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Preferences

 

zmieniłem nazwę tego pliku, utworzyłem nowy plik o tej samej nazwie i zdaje się pół dnia był spokój, niestety komunikaty G Data wróciły.

 

Proszę o przeanalizowanie logów FRST i GMER

 

ps. przez wcześniejszą synchronizację siedzi mi coś na drugim kompie. Użyłem AdwCleaner. Dokopałem się w chrome do ustawień domyślnych wyszukiwarek - jako default był ustawiony google, ale znalazły się tam wpisy o TROVI oraz SweetPage - skasowałem. Niestety laptop jest w stanie ciężkim, po wi-fi net leeeedwo chodzi. Widzę przy otwieraniu stron, że łączy się "po drodze" z dziwnymi stronami np. ad.dubleclick.net i inne - trwa to wieki.

 

Logi z komputera stacjonarnego 

FRST.txt

Addition.txt

Shortcut.txt

gmer.txt

 

Logi z lapka

FRST_lapek.txt

Addition_lapek.txt

Shortcut_lapek.txt

GMER_lapek.txt

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Wygląda na to, że mamy do czynienia z infekcją routera.

 

Zaloguj się do routera:

  • Zmień ustawienia DNS. Jeśli nie wiesz na jakie, możesz ustawić adresy Google: 8.8.8.8 + 8.8.4.4
  • Zabezpiecz router: zmień hasło oraz zamknij dostęp do panelu zarządzania od strony Internetu. Porównaj z tymi artykułami: KLIK, KLIK.
Po konfiguracji uruchom ten test mający potwierdzić zabezpieczenie: KLIK. Dopiero gdy router zostanie wyczyszczony i zabezpieczony:

 

Komputer:

 

1. Otwórz Notatnik i wklej w nim:

 

CloseProcesses:
CreateRestorePoint:
AutoConfigURL: [s-1-5-21-4186264908-892325800-295169171-1001] => http://127.0.0.1:8445/okf.pac
HKLM\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Internet Explorer: Ograniczenia 
HKU\S-1-5-21-4186264908-892325800-295169171-1001\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Internet Explorer: Ograniczenia 
FirewallRules: [{F0A4B247-983B-4271-AD30-919A18D592F4}] => (Allow) C:\Users\Pawe
HKU\S-1-5-21-4186264908-892325800-295169171-1001\Software\Classes\.exe: exefile => 
HKU\S-1-5-21-4186264908-892325800-295169171-1001\Software\Classes\exefile: 
CMD: ipconfig /flushdns
EmptyTemp:

 

Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach.

 

Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Napraw (Fix). Czekaj cierpliwie, nie przerywaj działania. Gdy Fix ukończy pracę, nastąpi restart systemu. W tym samym katalogu skąd uruchamiano FRST powstanie plik fixlog.txt.

 

2. Wyczyść Google Chrome:

  • Zresetuj synchronizację (o ile włączona): KLIK.
  • Ustawienia > karta Ustawienia > Pokaż ustawienia zaawansowane > zjedź na sam spód i uruchom opcję Zresetuj ustawienia przeglądarki. Zakładki i hasła nie zostaną naruszone.
  • Ustawienia > karta Ustawienia > sekcja Wyszukiwanie > klik w Zarządzanie wyszukiwarkami > skasuj z listy niedomyślne śmieci (o ile będą).
  • Zresetuj cache wtyczek. W pasku adresów wpisz chrome://plugins i ENTER. Na liście wtyczek wybierz dowolną i kliknij Wyłącz. Następnie wtyczkę ponownie Włącz.
3. Zrób nowy log FRST z opcji Skanuj (Scan), bez Addition i Shortcut. Dołącz też plik fixlog.txt.

 

Laptop:

 

1. Przez Panel sterowania odinstaluj: HaoZip; Java DB 10.3.1.4; Java™ SE Development Kit 6 Update 35 (64-bit); Java™ SE Development Kit 6 Update 7.

 

2. Otwórz Notatnik i wklej w nim:

 

CloseProcesses:

CreateRestorePoint:

IE trusted site: HKU\S-1-5-21-123836412-2427045690-4114815500-2297\...\tzmo.torun -> hxxps://pap4.tzmo.torun

ShellIconOverlayIdentifiers: [ SkyDrive1] -> {F241C880-6982-4CE5-8CF7-7085BA96DA5A} => Brak pliku

ShellIconOverlayIdentifiers: [ SkyDrive2] -> {A0396A93-DC06-4AEF-BEE9-95FFCCAEF20E} => Brak pliku

ShellIconOverlayIdentifiers: [ SkyDrive3] -> {BBACC218-34EA-4666-9D7A-C78F2274A524} => Brak pliku

ShellIconOverlayIdentifiers: [sugarSyncBackedUp] -> {0C4A258A-3F3B-4FFF-80A7-9B3BEC139472} => Brak pliku

ShellIconOverlayIdentifiers: [sugarSyncPending] -> {62CCD8E3-9C21-41E1-B55E-1E26DFC68511} => Brak pliku

ShellIconOverlayIdentifiers: [sugarSyncRoot] -> {A759AFF6-5851-457D-A540-F4ECED148351} => Brak pliku

ShellIconOverlayIdentifiers: [sugarSyncShared] -> {1574C9EF-7D58-488F-B358-8B78C1538F51} => Brak pliku

HKLM\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Internet Explorer: Ograniczenia

HKU\S-1-5-21-123836412-2427045690-4114815500-2297\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Internet Explorer: Ograniczenia

SearchScopes: HKU\S-1-5-21-123836412-2427045690-4114815500-2297 -> {6A1806CD-94D4-4689-BA73-E35EA1EA9990} URL = hxxp://www.google.com/search?q={sear

Reg: reg delete "HKU\S-1-5-18\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes" /f

Reg: reg delete "HKU\S-1-5-19\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes" /f

Reg: reg delete "HKU\S-1-5-20\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes" /f

FF HKLM\...\Thunderbird\Extensions: [eplgTb@eset.com] - C:\Program Files\ESET\ESET Endpoint Security\Mozilla Thunderbird

FF Extension: ESET Endpoint Security Extension - C:\Program Files\ESET\ESET Endpoint Security\Mozilla Thunderbird [2014-12-29]

FF HKLM-x32\...\Thunderbird\Extensions: [eplgTb@eset.com] - C:\Program Files\ESET\ESET Endpoint Security\Mozilla Thunderbird

FF Extension: Brak nazwy - C:\Users\pawel.dziopa\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\5ga9r8wh.default\extensions\{d8d31aa1-b2d5-1cd9-ec71-867d38c2945c} [nie znaleziono]

FF Extension: Brak nazwy - C:\Users\pawel.dziopa\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\5ga9r8wh.default\extensions\quick_searchff@gmail.com [nie znaleziono]

FF Extension: Brak nazwy - C:\Users\pawel.dziopa\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\5ga9r8wh.default\extensions\sweetsearch@gmail.com [nie znaleziono]

S3 catchme; \??\C:\ComboFix\catchme.sys [X]

CustomCLSID: HKU\S-1-5-21-123836412-2427045690-4114815500-2297_Classes\CLSID\{51E7F170-5955-638A-ED52-B9FD401B18CE}\InprocServer32 -> Brak ścieżki do pliku

C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Rankerizer

C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Java Development Kit\Java Mission Control.lnk

C:\Users\dserwis\Links\SkyDrive.lnk

C:\Users\dserwis\Desktop\Rankerizer.lnk

C:\Users\dserwis\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Microsoft SkyDrive.lnk

C:\Users\dserwis\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\User Pinned\TaskBar\Intel AppUp® center.lnk

C:\Users\pawel.dziopa\Desktop\KATALOGI\17-10-2014\Lenovo Fingerprint Manager.lnk

C:\Users\pawel.dziopa\Desktop\Allegro Armani\Nvu.lnk

C:\Users\pawel.dziopa\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\ALLPlayer.Radio.lnk

C:\Users\pawel.dziopa\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\ALLPlayer.VOD.lnk

C:\Users\pawel.dziopa\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\ChomikBox.lnk

C:\Users\pawel.dziopa\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Lenovo App Shop.lnk

C:\Users\pawel.dziopa\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\NapiProjekt.lnk

C:\Users\pawel.dziopa\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Napisy24.pl.lnk

C:\Users\pawel.dziopa\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\S.T.A.L.K.E.R. - Lost Alpha.lnk

C:\Users\pawel.dziopa\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\SendTo\Android (ALLPlayer Pilot).lnk

C:\Users\x\Desktop\Nvu.lnk

C:\Users\x\Desktop\Rankerizer.lnk

C:\Users\x\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\User Pinned\TaskBar\Intel AppUp® center.lnk

CMD: ipconfig /flushdns

EmptyTemp:

 

Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach.

 

Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Napraw (Fix). Czekaj cierpliwie, nie przerywaj działania. Gdy Fix ukończy pracę, nastąpi restart systemu. W tym samym katalogu skąd uruchamiano FRST powstanie plik fixlog.txt.

 

3. Wyczyść Google Chrome:

  • Zresetuj synchronizację (o ile włączona): KLIK.
  • Ustawienia > karta Ustawienia > Pokaż ustawienia zaawansowane > zjedź na sam spód i uruchom opcję Zresetuj ustawienia przeglądarki. Zakładki i hasła nie zostaną naruszone.
  • Ustawienia > karta Ustawienia > sekcja Wyszukiwanie > klik w Zarządzanie wyszukiwarkami > skasuj z listy niedomyślne śmieci (o ile będą).
  • Zresetuj cache wtyczek. W pasku adresów wpisz chrome://plugins i ENTER. Na liście wtyczek wybierz dowolną i kliknij Wyłącz. Następnie wtyczkę ponownie Włącz.
4. Zrób nowy log FRST z opcji Skanuj (Scan), włączając log Addition. Dołącz też plik fixlog.txt.
Odnośnik do komentarza

Nevan, dziękuję za wsparcie, miałem różne infekcje ale tym razem nie ogarniam, dlatego bardzo się cieszę z Twojej pomocy.

 

Zanim odpisałeś na laptopie zdążyłem puścić combofixa, ale po kolei.

 

Komputer:

zrobiłem jak napisałeś, niestety G Data dalej krzyczy to samo. Zamieszczam logi

 

Fixlog.txt   FRST.txt

 

Laptop:

Poranny log combofixa

ComboFix_laptop.txt

 

Mimo użycia combo, zastosowałem się do instrukcji i uruchomiłem fixlist na FRST

Fixlog_laptop.txt   FRST_laptop.txt

 

Co do routera, akurat miałem zamiar obecny wymienić na coś nowszego xDSL. Ten obecny router zresetowałem, zrobiłem update firmware, ustawiłem DNS i nowe hasło. Net na komputerze działa ok, ale na laptopie jest tragedia, wi-fi czy kabel, jest fatalnie. Co ciekawe w prac problem znika, internet śmiga, ale tam jest jakaś sieć wewnętrzna, vpn. Dziwi mnie jego praca w domu, ma przebłyski a później znowu zwalnia wczytywanie stron.

Odnośnik do komentarza

Log ze stacjonarki czysty.

 

Czy to "coś" siedzi w chrome na serwerze i po zainstalowaniu znowu to złapię

Nie ma szans, żeby coś takiego się działo, a jeżeli nawet to pewnie więcej osób by to odczuło.

Prędzej podejrzewałbym G-Data o pewnego rodzaju nadwrażliwość.

 

Co do laptopa, odinstaluj testowo ESET Endpoint Security i sprawdź czy problem z siecią nadal występuje.

Edytowane przez picasso
Temat zostaje zamknięty z powodu braku odpowiedzi. //picasso
Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...