olszyk88 Opublikowano 27 Września 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Września 2015 Witam. Proszę o pomoc, posiadam Windows 7 Professional x64, co jakiś czas otwiera się okno przeglądarki ze strona brontok, dodatkowo nie mogę wejść w edycje rejestru, i zawsze gdy podłączy się jakikolwiek nośnik zewnętrzny czy pen drive czy kartę pamięci tworzy się na nim folder "DATA Nazwa komputera". nie wiem czy to ma wszystko związek akurat z BRONTOKIEM ale to są nieprawidłowości jakie zauważyłem. Gdy próbowałem pobrać narzędzia SPTDinst restartował mi się komputer wiec skorzystałem z drugiego rozwiązania usunięcia napędów wirtualnych. problemy z wykonaniem logu GMER. podczas dwóch prób dwa razy blue screen. udało się dopiero w trybie awaryjnym. Addition.txt FRST.txt GMER.txt Shortcut.txt defogger.txt Odnośnik do komentarza
Nevan Opublikowano 27 Września 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Września 2015 W logach faktycznie siedzi Brontok, oprócz tego ślady adware. Do tematu nośników zewnętrznych wrócimy później. 1. Otwórz Notatnik i wklej w nim: CloseProcesses: CreateRestorePoint: HKLM-x32\...\Run: [bron-Spizaetus] => C:\Windows\ShellNew\sempalong.exe [42654 2014-04-29] () C:\Windows\ShellNew\sempalong.exe HKLM-x32\...\Winlogon: [shell] Explorer.exe "C:\Windows\BerasJatah.exe" [42654 ] () C:\Windows\BerasJatah.exe HKU\S-1-5-21-858982418-1674000801-3239494062-1000\...\Run: [Ejvave] => C:\Users\Olszewski\AppData\Roaming\Ejvave.exe [796723 2015-08-30] (IORISOFT) HKU\S-1-5-21-858982418-1674000801-3239494062-1000\...\Run: [Tok-Cirrhatus] => C:\Users\Olszewski\AppData\Local\smss.exe [42654 2014-04-29] () HKU\S-1-5-21-858982418-1674000801-3239494062-1000\...\Policies\system: [DisableRegistryTools] 1 HKU\S-1-5-21-858982418-1674000801-3239494062-1000\...\Policies\system: [DisableCMD] 0 HKU\S-1-5-21-858982418-1674000801-3239494062-1000\...\Policies\Explorer: [NoFolderOptions] 1 Startup: C:\Users\Olszewski\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup\Empty.pif [2015-04-22] () GroupPolicy: Ograniczenia - Chrome CHR HKLM\SOFTWARE\Policies\Google: Ograniczenia HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = hxxp://www.istartsurf.com/web/?type=ds&ts=1434734252&z=ab2a7cf3f539f8ec55a7261g8z9c4z9macbz2o6wco&from=cor&uid=TOSHIBAXMK5055GSX_39QKF1ZESXX39QKF1ZES&q={searchTerms} HKLM\Software\Wow6432Node\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = hxxp://www.istartsurf.com/web/?type=ds&ts=1434734252&z=ab2a7cf3f539f8ec55a7261g8z9c4z9macbz2o6wco&from=cor&uid=TOSHIBAXMK5055GSX_39QKF1ZESXX39QKF1ZES&q={searchTerms} HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = hxxp://www.istartsurf.com/web/?type=ds&ts=1434734252&z=ab2a7cf3f539f8ec55a7261g8z9c4z9macbz2o6wco&from=cor&uid=TOSHIBAXMK5055GSX_39QKF1ZESXX39QKF1ZES&q={searchTerms} HKLM\Software\Wow6432Node\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = hxxp://www.istartsurf.com/web/?type=ds&ts=1434734252&z=ab2a7cf3f539f8ec55a7261g8z9c4z9macbz2o6wco&from=cor&uid=TOSHIBAXMK5055GSX_39QKF1ZESXX39QKF1ZES&q={searchTerms} SearchScopes: HKU\S-1-5-21-858982418-1674000801-3239494062-1000 -> DefaultScope {0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A} URL = hxxp://www.istartsurf.com/web/?utm_source=b&utm_medium=cor&utm_campaign=install_ie&utm_content=ds&from=cor&uid=TOSHIBAXMK5055GSX_39QKF1ZESXX39QKF1ZES&ts=1434734274&type=default&q={searchTerms} SearchScopes: HKU\S-1-5-21-858982418-1674000801-3239494062-1000 -> {0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A} URL = hxxp://www.istartsurf.com/web/?utm_source=b&utm_medium=cor&utm_campaign=install_ie&utm_content=ds&from=cor&uid=TOSHIBAXMK5055GSX_39QKF1ZESXX39QKF1ZES&ts=1434734274&type=default&q={searchTerms} SearchScopes: HKU\S-1-5-21-858982418-1674000801-3239494062-1000 -> {E733165D-CBCF-4FDA-883E-ADEF965B476C} URL = hxxp://www.istartsurf.com/web/?utm_source=b&utm_medium=cor&utm_campaign=install_ie&utm_content=ds&from=cor&uid=TOSHIBAXMK5055GSX_39QKF1ZESXX39QKF1ZES&ts=1434734274&type=default&q={searchTerms} 2015-08-30 12:07 - 2015-08-30 12:07 - 00000000 ____D C:\Users\Olszewski\AppData\Roaming\DYA_OHVLCOUWMHUOJBBNL 2015-08-30 12:07 - 2015-08-30 12:07 - 00000000 ____D C:\Users\Olszewski\SupTab 2015-08-30 12:07 - 2015-08-30 12:07 - 00000000 ____D C:\ProgramData\DYA_OHVLCOUWMHUOJBBNL 2015-08-30 12:10 - 2015-08-30 12:10 - 0796723 ____H (IORISOFT) C:\Users\Olszewski\AppData\Roaming\Ejvave.exe C:\Users\Olszewski\AppData\Local\*bron* C:\Users\Olszewski\AppData\Local\*.exe C:\Users\Olszewski\AppData\Local\*.txt AlternateDataStreams: C:\ProgramData:$SS_DESCRIPTOR_SBXNV9VVGV1BFPVHRP275D836HNTHKP9KTLWJMHFSVF7JBCVPJGV AlternateDataStreams: C:\Users\All Users:$SS_DESCRIPTOR_SBXNV9VVGV1BFPVHRP275D836HNTHKP9KTLWJMHFSVF7JBCVPJGV AlternateDataStreams: C:\ProgramData\Application Data:$SS_DESCRIPTOR_SBXNV9VVGV1BFPVHRP275D836HNTHKP9KTLWJMHFSVF7JBCVPJGV AlternateDataStreams: C:\ProgramData\Dane aplikacji:$SS_DESCRIPTOR_SBXNV9VVGV1BFPVHRP275D836HNTHKP9KTLWJMHFSVF7JBCVPJGV C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\GameSpy Arcade\GameSpy Arcade.lnk C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\GameSpy Arcade\Uninstall GameSpy Arcade.lnk C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\EA GAMES\Medal of Honor Allied Assault\Auto Configure.lnk C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\EA GAMES\Medal of Honor Allied Assault\EA Help.lnk C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\EA GAMES\Medal of Honor Allied Assault\EAsy Info.lnk C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\EA GAMES\Medal of Honor Allied Assault\Medal of Honor Allied Assault.lnk C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\EA GAMES\Medal of Honor Allied Assault\Read Me.lnk C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\EA GAMES\Medal of Honor Allied Assault\Register MOHAA.lnk C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\EA GAMES\Medal of Honor Allied Assault\Renegade Preview.lnk C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\EA GAMES\Medal of Honor Allied Assault\Safe Mode.lnk C:\Users\Olszewski\AppData\Local\Microsoft\Windows\GameExplorer\{ADEDB02C-E7CF-4CD8-8297-A7D58470C6A1} C:\Users\Olszewski\AppData\Local\Microsoft\Windows\GameExplorer\{103819EC-3EF4-432C-991C-6F3284B71B3A} Hosts: EmptyTemp: Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach. Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Napraw (Fix). Czekaj cierpliwie, nie przerywaj działania. Gdy Fix ukończy pracę, nastąpi restart systemu. W tym samym katalogu skąd uruchamiano FRST powstanie plik fixlog.txt. 2. Przez Panel sterowania odinstaluj stare wersje Java: Java 7 Update 51 (64-bit); Java 7 Update 51. 3. Wyczyść Firefox: Odłącz synchronizację (o ile włączona): KLIK Menu Pomoc > Informacje dla pomocy technicznej > Odśwież program Firefox. Zakładki i hasła nie zostaną naruszone. Menu Historia > Wyczyść historię przeglądania 4. Wyczyść Google Chrome: Zresetuj synchronizację (o ile włączona): KLIK. Ustawienia > karta Ustawienia > Pokaż ustawienia zaawansowane > zjedź na sam spód i uruchom opcję Zresetuj ustawienia przeglądarki. Zakładki i hasła nie zostaną naruszone. Ustawienia > karta Ustawienia > sekcja Wyszukiwanie > klik w Zarządzanie wyszukiwarkami > skasuj z listy niedomyślne śmieci (o ile będą). Zresetuj cache wtyczek. W pasku adresów wpisz chrome://plugins i ENTER. Na liście wtyczek wybierz dowolną i kliknij Wyłącz. Następnie wtyczkę ponownie Włącz. 5. Zrób nowy log FRST z opcji Skanuj (Scan), zaznaczając również Pliki z 90 dni, wraz z logiem Addition.txt. Dołącz też plik fixlog.txt. Odnośnik do komentarza
olszyk88 Opublikowano 27 Września 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Września 2015 Wykonalem wszystko i skanowanie FRST stoi na skanowanie dziennik aplikacja: 8276. skanuje sie juz 5 godzin czekac czy cos jest nie tak? Odnośnik do komentarza
Nevan Opublikowano 27 Września 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Września 2015 Spróbuj zeskanować ponownie. Jeżeli znów się zawiesi, odznacz Addition.txt i spróbuj ponownie, oczywiście wrzucając wtedy już sam FRST.txt. Odnośnik do komentarza
olszyk88 Opublikowano 27 Września 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Września 2015 Oto logi: FRST.txt Addition.txt Fixlog.txt Odnośnik do komentarza
Nevan Opublikowano 27 Września 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Września 2015 Część wpisów ciągle siedzi. 1. Otwórz Notatnik i wklej w nim: CMD: for /d %f in (C:\Users\Olszewski\AppData\Local\*Bron*) do rd /s /q "%f" C:\Users\Olszewski\AppData\Local\*bron* Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach. Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Napraw (Fix). Czekaj cierpliwie, nie przerywaj działania. W tym samym katalogu skąd uruchamiano FRST powstanie plik fixlog.txt. 2. Zrób nowy log FRST z opcji Skanuj (Scan), włączając log Addition. Dołącz też plik fixlog.txt. Odnośnik do komentarza
olszyk88 Opublikowano 27 Września 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Września 2015 oto logi : FRST.txt Addition.txt Fixlog.txt Odnośnik do komentarza
Nevan Opublikowano 27 Września 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Września 2015 W logach czysto. Jak z systemem? Sprawdź też, czy nadal tworzą się te foldery na nośnikach zewnętrznych. Jeżeli tak, z podpiętym urządzeniem zrób skan z USBFix - opcja Listing. Odnośnik do komentarza
olszyk88 Opublikowano 27 Września 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Września 2015 wszystko ok;) dzieki za pomoc temat do zamkniecia Odnośnik do komentarza
Nevan Opublikowano 27 Września 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Września 2015 Jeszcze sprawy końcowe. 1. Nie masz zainstalowanego żadnego antywirusa. Zaopatrz się w jednego. Moja propozycja: Avast 2. Twój obecny system to Windows 7 bez SP1, IE11 i reszty aktualizacji: Platform: Windows 7 Professional (X64) Język: Polski (Polska) Internet Explorer Wersja 8 (Domyślna przeglądarka: Chrome) Zastosuj Delfix, wyczyść foldery Przywracania systemu i zaktualizuj system: KLIK Odnośnik do komentarza
olszyk88 Opublikowano 27 Września 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Września 2015 ok zaistalowalem avast i log z delfixa: DelFix.txt Odnośnik do komentarza
Nevan Opublikowano 28 Września 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Września 2015 Wygląda w porządku. Problem rozwiązany. Temat zamykam. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi