kazkus Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Witam Kupiłem to maleństwo, miało byc fajnie a wyszło jak zwykle. Zainstalowałem, dodałem drukarkę . Próbowałem otworzyć stronę z IP nowego urządzenia, ale nie mogłem. W cmd wpisałem ping z IP i znów porażka. Oczywiście drukować nie chce z kompa. Jakiś problem - ale jaki? Bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu. Pozdro Odnośnik do komentarza
gajowy Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Najprawdopodobniej problemem jest adresacja IP. Urządzenia powinny być w tym samym segmencie sieci.Daj wynik polecenia ipconfig. Odnośnik do komentarza
kazkus Opublikowano 20 Sierpnia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2015 Witam Załączyłem wynik ipconfig A teraz co próbowałem zrobić: 1. Reinstalacja - efekt ten sam 2. Po zainstalowaniu zmieniłem ip urządzenia (w ustawieniach serwera) czyli moje zewnętrzne IP kończy sie 148 a ja wpisałem 150 (początek cyfr ten sam) Efekt to samo czyli dalej nic. Nie wiem czy to ma znaczenie ale w czasie pisania kilka razy mi server jakby się wyłanczał i włanczał. Światełka również gasły i się zapalały. Może spróbować wymienić kabel? Pozdro Odnośnik do komentarza
gajowy Opublikowano 20 Sierpnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2015 Chyba mylisz IP wewnętrzne z zewnętrznym. Twój komputer ma 192.168.1.2 Ustaw printserwer np. na 192.168.1.5 i powinno być ok. Odnośnik do komentarza
kazkus Opublikowano 23 Sierpnia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2015 Chyba mylisz IP wewnętrzne z zewnętrznym. Twój komputer ma 192.168.1.2 Ustaw printserwer np. na 192.168.1.5 i powinno być ok. Sorki, że tak późno - wyjazd po rodzinę, sprawdzę ale dopiero jutro. W każdym bądź razie serdeczne dzięki. Odnośnik do komentarza
kazkus Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Witam Ustawiłem print server na 192.168.1.5 i okazało się że jest ok. Nawet mogłem wejść na stronę serwera. Jednak połączenie się rwie, Może to kabel albo coś z ruterem jak myślę. Mój ruter to: 8 level NEXT LEVEL IN NETWORKING WRT - 300 300 Mbps wireless broadband router Pozdro Odnośnik do komentarza
gajowy Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Może jakieś inne urządzenie w tej sieci ma już ten adres (192.168.1.5) i po przypisaniu go do printservera wystąpił konflikt IP. Można to sprawdzić np. tym programem. Odnośnik do komentarza
kazkus Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Sprawdze, ale to wydaje mi się,jest sprawa routera. Muszę kupić inny-może ten nie obsługuje drukarek a poza tym nie mogę wejść do panelu sterowania routera. Domyślne login i hasło nie wchodzą. Postaram się sprawdzić u administratora kablówki. Dzięki - Pozdro Odnośnik do komentarza
gajowy Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Chociaż nie można wykluczyć, że router jest niesprawny, to nie spieszyłbym się z kupowaniem nowego. To całkiem przyzwoity sprzęt do zastosowań domowych. I nie ma czegoś takiego, jak "nie obsługuje drukarek". U ciebie drukarkę obsługuje printserver, a dla routera to takie samo urządzenie sieciowe, jak każde inne. To, że nie możesz się zalogować do panelu routera za pomocą domyślnego hasła znaczy, że zostało zmienione podczas konfiguracji. Zawsze można przywrócić ustawienia domyślne (najczęściej otwór z napisem reset - przycisnąć np. spinaczem przez ok. 10 s.) i skonfigurować go od nowa. Odnośnik do komentarza
kazkus Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Chociaż nie można wykluczyć, że router jest niesprawny, to nie spieszyłbym się z kupowaniem nowego. To całkiem przyzwoity sprzęt do zastosowań domowych. I nie ma czegoś takiego, jak "nie obsługuje drukarek". U ciebie drukarkę obsługuje printserver, a dla routera to takie samo urządzenie sieciowe, jak każde inne. To, że nie możesz się zalogować do panelu routera za pomocą domyślnego hasła znaczy, że zostało zmienione podczas konfiguracji. Zawsze można przywrócić ustawienia domyślne (najczęściej otwór z napisem reset - przycisnąć np. spinaczem przez ok. 10 s.) i skonfigurować go od nowa. Nie będę się spieszył z routerem ale kabel sieciowy to chyba kupie. Poza tym spróbuje zrobić reset. Zobaczymy co to da. Dzięki Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się