Loyt Opublikowano 17 Sierpnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2015 Witam, po wykorzystaniu już wszystkich metod jakie znalazłem na forach polskich jak i zagranicznych zdecydowałem się poprosić o pomoc Was. Żadna z metod, które zastowałem nie przyniosła efektu, aplikacja w dalszym ciągu wyrzuca błąd, o którym mowa w tytule wątku. Chodzi mi konkretnie o grę Rocket League. Przy próbie jej odpalenia przez Steam pojawia się komunikat "Przygotowanie do uruchomienia Rocket League" po czym komunikat znika i nic się nie dzieje. Jeśli odpalam ją bezpośrednio z pliku .exe wówczas pojawia się ów błąd 0xc000007b. M.in. reinstalowałem grę jak i biblioteki z Visuala, frameworka, directa X, zmieniałem pliki .dll. Wykonalem też naprawę plików systemowych za pomocą funkcji sfc/scannow. Tutaj wprawdzie pojawił się komunikat: "Ochrona zasobów systemu Windows odnalazła uszkodzone pliki, ale nie może naprawić niektórych z nich", jednak z logów wynika, że wiekszośćplików została pomyślnie naprawiona. System nie mógł naprawić jedynie plików "utc.app.json" i "telemetry.ASM-WindowsDefault.json" jednak z tego co się dowiedziałem, nie mają one chyba istotnego wpływu na prawidłowe działanie systemu (logi z tego scanu dołączam również w załączeniu). Zrobiłem w końcu scan aplikacji Dependecy Walkerem. I tutaj pojawia się wiele błędów, z którymi nie wiem jak sobie poradzić. Dołączam logi jak i zrzut ekranu gdzie widać Warningi. Bardzo prosiłbym o pomoc w rozwiązaniu tego problemu drodzy forumowicze, ponieważ męczę się z tym już 2 dni i żadne sposoby sie przynoszą efektów FRST.txt Addition.txt Shortcut.txt AutoRuns.txt GMER.txt RocketLeagueDepWalk.txt sfcdetails.txt Odnośnik do komentarza
mgrzeg Opublikowano 17 Sierpnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2015 Witam na forum, spróbujmy zaatakować problem od strony dumpa. Postaraj się przygotować zrzut pamięci zgodnie z opisem poniżej. Uruchomienie procdump w trybie oczekiwania: 1. Pobierz procdump [KLIK] 2. Utwórz na dysku katalog c:\dumps i wypakuj procdump.exe do tego katalogu. 3. Uruchom wiersz poleceń (Start-> w polu 'wyszukaj programy i pliki' wpisz cmd.exe) 4. Zmień katalog bieżący na c:\dumps cd c:\dumps 5. Uruchom procdump w trybie oczekiwania na ROCKETLEAGUE procdump.exe -e -ma -w "ROCKETLEAGUE.EXE" 6. Dopiero w tym momencie spróbuj uruchomić ROCKETLEAGUE i poczekaj, aż pojawi się komunikat błędu. Plik zrzutu (.dmp) spakuj, wrzuć na zippyshare i w odpowiedzi daj link. Odnośnik do komentarza
Loyt Opublikowano 17 Sierpnia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2015 Wydaje mi się, że zrobiłem wszystko tak jak mi powiedziałes ale pliku .dmp nie mam nigdzie. Wrzucę więc narazie screena z procesu. Odnośnik do komentarza
mgrzeg Opublikowano 17 Sierpnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2015 Ok, spróbuj zatem przygotować dump w momencie, gdy pojawi się komunikat. Skorzystaj z opisu: [KLIK] (pkt. 2.) m.g. Odnośnik do komentarza
Loyt Opublikowano 17 Sierpnia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2015 Tym razem zadziałało Link: http://www25.zippyshare.com/v/wVxYbgqf/file.html Odnośnik do komentarza
mgrzeg Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Dzięki, ale poproszę jeszcze o plik Dependency Walkera w formacie .dwi - przeglądanie pliku pliku w formacie .txt jest jednak nieco uciążliwe. Czy w katalogu D:\Program Files\MATHLAB\bin znajduje się plik d3dx9_43.dll? Czy możesz tymczasowo usunąć ze ścieżki systemowej katalogi D:\Program Files\MATHLAB\bin oraz D:\Program Files\MATHLAB\runtime\win64 i spróbować jeszcze raz uruchomić grę? m. Edit: Chodzi mi oczywiście o plik w formacie .dwi, a nie .dpi. Odnośnik do komentarza
Loyt Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Pliku d3dx9.dll nie ma w tym katalogu. Usunięcie tych katalogów o których piszesz niestety nie pomogło. Wrzucam wobec tego logi z Dependency Walkera: http://www15.zippyshare.com/v/9o80VbVC/file.html Odnośnik do komentarza
mgrzeg Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Dzięki. Ewidentnie problem dotyczy loadera i może mieć wiele przyczyn. W logu DW pojawia się dosyć niepokojąca rozbieżność między sumą kontrolną deklarowaną w nagłówku PE, a rzeczywistą: 0x0166BB2E vs 0x016D236D dla pliku d:\program files\steamlibrary\steamapps\common\rocketleague\binaries\win32\ROCKETLEAGUE.EXE. Czy masz możliwość potwierdzenia, że ten plik jest prawidłowy? m.g. Edit: Zmień nazwę pliku d:\program files\steamlibrary\steamapps\common\rocketleague\binaries\win32\DBGHELP.DLL na d:\program files\steamlibrary\steamapps\common\rocketleague\binaries\win32\DBGHELP.OLD i spróbuj ponownie uruchomić grę. m. Odnośnik do komentarza
Loyt Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Hmm, nie wiem jak to dokładnie potwierdzić ale inni jakoś grają i nie maja z tym problemu. Jeśli występował taki problem jak u mnie (wyświetlał się komunikat o przygotowaniu do uruchomienia po czym nic się nie działo) to zazwyczaj któraś z tych metod, które ja zastosowałem pomagała. Reinstalowałem tez grę pobierając dwukrotnie pliki tak więc teoretycznie plik ten powinien być prawidłowy. Edit: Po zmianie nazwy pliku niestety w dalszym ciągu ten sam błąd Odnośnik do komentarza
mgrzeg Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2015 OK. Rozumiem, że zmieniłeś już nazwę pliku dbghelp.dll, czas zatem powalczyć z bibliotekami uruchomieniowymi, z którymi ewidentnie coś jest nie tak. Odinstaluj zatem zestaw bibliotek dla VS 2010 (Microsoft Visual C++ 2010) w wersji dla x64 i x86, po czym zainstaluj je ponownie: [KLIK] oraz [KLIK]. Po wszystkim sprawdź aktualizacje windows update, zainstaluj wszystkie poprawki i spróbuj uruchomić grę. m. Odnośnik do komentarza
Loyt Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Po kolejnej reinstalacji VS 2010 i zainstalowaniu wszystkich możliwych aktualizacji Windowsa dalej to samo. W międzyczasie zrobiłem też reinstalke Steama ale to tez nie przyniosło efektu. Odnośnik do komentarza
mgrzeg Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Przygotuj raz jeszcze plik .dwi, ciekaw jestem jak to teraz wygląda. m. Odnośnik do komentarza
Loyt Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Poszło: http://www52.zippyshare.com/v/cAv3HRyB/file.html Odnośnik do komentarza
mgrzeg Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Hmm... teraz masz starszą wersję, niż poprzednio, ale problem ten sam. Możesz gdzieś udostępnić sam plik ROCKETLEAGUE.EXE (spakuj z hasłem, wrzuć na zippyshare i wyślij mi hasełko do niego w wiadomości prywatnej). m. Odnośnik do komentarza
Loyt Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Link: http://www9.zippyshare.com/v/Faj8wa1H/file.html Hasła do pliku nie mam narazie jak podesłać bo nie można wysyłać wiadomości do Ciebie. Edit: Poszło hasełko Odnośnik do komentarza
mgrzeg Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Opróżniłem nieco skrzynkę, spróbuj teraz. m.g. EDIT: Wracamy do naszego wątku, dzięki za wszystkie pliki. Wygląda na to, że masz uszkodzony plik d3dx9_43.dll w katalogu c:\windows\syswow64 - w podesłanym przez Ciebie archiwum oba pliki były 64-bit, podczas gdy ten, który jest w katalogu syswow64 powinien być 32-bit. Zainstaluj jeszcze raz DX9 ([KLIK]), a zanim to zrobisz zmień nazwę pliku we wspomnianym katalogu z d3dx9_43.dll na d3dx9_43.old. Daj znać, czy pomogło. m. Odnośnik do komentarza
Loyt Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Nie... Niestety nie pomogło Po instalacji miałem komunikat, że DX mógł zostać zainstalowany niepoprawnie. Później kliknąłem opcje aby zainstalować go ponownie poprawnie, jednak wyrzucił mi błąd podając ścieżkę do logów. Do owych logów podaję link, o ile mają one jakiekolwiek znaczenie.. Hasło jest takie samo jak wcześniej. http://www31.zippyshare.com/v/e7LNn1F1/file.html Odnośnik do komentarza
mgrzeg Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Czy w katalogu c:\windows\syswow64 pojawił się nowy plik d3dx9_43.dll? Jeśli tak, czy możesz go podesłać? Przy uruchamianiu gry pojawia się ten sam komunikat błędu, co wcześniej? m. Odnośnik do komentarza
Loyt Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Tak pojawił się nowy plik. Stary .old jest też tam w dalszym ciągu. Komunikat ten sam. Nowy .dll: http://www65.zippyshare.com/v/NQGKxsLS/file.html Odnośnik do komentarza
mgrzeg Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Plik wygląda już lepiej Jesteś pewien, że .old to jest ten plik, który podesłałeś mi wcześniej? Przygotuj nowy dump m. Odnośnik do komentarza
Loyt Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Tak, jestem pewien Nie wiem czy potrzebnie ale zrobiłem też skan Dependency Walkerem. Link: http://www58.zippyshare.com/v/Fk7p35HU/file.html Odnośnik do komentarza
mgrzeg Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2015 OK, jesteśmy krok dalej. Teraz, podobnie jak to robiliśmy wcześniej, poproszę wszystkie pliki X3DAudio1_7.dll. Możesz również spróbować zmienić nazwę z C:\windows\SysWOW64\X3DAudio1_7.dll na C:\windows\SysWOW64\X3DAudio1_7.old i jeszcze raz puścić instalator DX. Po kolejnym błędzie poproszę o kolejny dump. m.g. Odnośnik do komentarza
Loyt Opublikowano 20 Sierpnia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2015 Nie za bardzo chce mi się wierzyć ale gra zadziałała A podświadomie zaczynałem już myśleć o reinstalacji systemu... Zrobiłem tak jak poleciłeś, czyli zmieniłem nazwę wspomnianego pliku z .dll na .old po czym odpaliłem instalator DX. No i zadziałało ! Plików już chyba nie będę wysyłał bo sam dump waży teraz ponad 400mb a i chyba nie ma już po co skoro gra działa? Wobec tego wielkie dzięki za chęci i poświęcony czas na rozwiązanie tego problemu! Gdyby nie Ty i twoje umiejętności to dalej tkwiłbym w martwym punkcie nie wiedząc co zrobić Jeszcze raz wielkie dzięki! Odnośnik do komentarza
mgrzeg Opublikowano 21 Sierpnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2015 Skoro działa, to nie podsyłaj. A na przyszłość nie trać nadziei Twój dump nie zawierał wielu informacji (brak PEB, TEB, etc.), przez co był nieco trudniejszy w analizie, ale jak widać drobnymi kroczkami można dojść do rozwiązania. Skorzystałeś na tym Ty, bo nie musiałeś reinstalować systemu, ja - bo jestem o krok od narzędzia, które automatycznie znajdzie rozwiązanie takiego problemu i inni, którzy w przyszłości trafią na ten wątek, bo być może znajdą samodzielnie rozwiązanie problemu. m. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi