pakeroso Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Witam! Niedawno zauważyłem, że nie działa mi synchronizacja czasu w komputerze i to niezależnie od zainstalowanego systemu. Od kilku dni mam Win 10, próbuje różnych serwerów czasu i nic. Każda próba kończy się komunikatem "Wystąpił błąd podczas synchronizowania danych przez system Windows...". Czyżby to jakiś problem komunikacji system-BIOS, czy raczej wina dostawcy internetu? Pobrałem program do synchronizacji czasu (http://keir.net/neutron.html) i ten bez przeszkód radzi sobie z synchronizacją z pierwszego z brzegu serwera czasu "time.nist.gov". Odnośnik do komentarza
pb2004 Opublikowano 15 Sierpnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2015 Najprawdopodobniej dostawca internetowy filtruje ruch przychodzący na porcie 123/UDP. Klient Microsoftu używa tego portu zarówno do wysyłania jak i odbioru danych z serwera ntp. Z ciekawości jakiego masz dostawcę? Wiem że np. Multimedia od niedawna mają ten nieszczęsny filtr. Do synchronizacji dopóki sytuacja się nie zmieni ten program[1] jest zdaje się najlepszym zamiennikiem. 1. http://www.timesynctool.com/ Odnośnik do komentarza
pakeroso Opublikowano 15 Sierpnia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2015 Ano Multimedię właśnie mam Czyżby coś się stało, że zaczęli to filtrować? Odnośnik do komentarza
pb2004 Opublikowano 4 Września 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Września 2015 Trudno powiedzieć o co im chodzi z tym filtrowaniem. Były ataki ddos wykorzystujące niedostatki protokołu ntp ale one nijak się mają do klienta z Windowsów. Pewnie ma zastosowanie przysłowie o nadgorliwości gorszej faszyzmu. Jeśli ten filtr jest celowym działaniem to oznacza że ogromna większość komputerów z internetem z tej kablówki od miesiąca nie synchronizuje czasu. Odnośnik do komentarza
janton Opublikowano 5 Lutego 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2016 Wszystko możliwe, z tego co wiem nie tylko jeśli chodzi o internet są u nich problemy Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi