daawid92 Opublikowano 21 Lipca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2015 Witam serdecznie, Użytkownik otrzymał wiadomość z linkiem do zawirusowanego pliku i kliknął na link. Początkowo myślałem, że to CTB-Locker/Cryptolocker jednak dane nie zostały zaszyfrowane. Wiadomość poniżej: From: 73664 Poczta Polska [mailto:natalia@l-poczta.info] Sent: Wednesday, July 15, 2015 5:27 PM To: Subject: 151885 Potwierdzenia otrzymania zamówienia Dzień dobry! Twoja przesyłka nie została doręczona w dniu 9 lipiec 2015, ponieważ nikogo nie było w domu. Informacje dotycza ce przesyłki możesz otrzymać klikaja c link. Musisz wydrukować informacje dotycza ce przesyłki i zgłosić się do najbliższego biura firmy. Informacja o numerze twojej przesyłki Uwaga! W razie jeżeli zamówienie nie zostanie odebrane w okresie 30 dniu, firma nalicza opłatę z tytułu przechowywania. Szczegółowe informacje o przechowywaniu oraz pobieranych opłatach znajdziesz na naszej stronie internetowej. Z powazaniem, Poczta Polska. ________________________________________ unsubscribe 2015 Poczta Polska Post Użytkownik zasygnalizował, że miał problem z dostępem do konta bankowego BZWBK. Po próbie zalogowania pojawiło się okno z wyborem systemu operacyjnego telefonu. Użytkownik wybrał system. Twierdzi, że nie podawał numeru telefonu ani na telefon nie dotarł żaden link do pobrania/wiadomość z kodem. Pierwsze podejrzenia padły na Zitmo/Zeus http://www.bankier.pl/wiadomosc/BZWBK-ostrzega-trojan-Zeus-znowu-atakuje-2986754.html Nie daję sobie ręki uciąć, że użytkownik mówi prawdę twierdząc, że nie otrzymał żadnej wiadomości na telefon. Na komputerze zainstalowany jest program antywirusowy Microsoft Security Essentials z aktualną bazą wirusów. Przy uruchamianiu komputera pojawiał się komunikat z MS Security Essentials: Na komputerze wykryto elementy, które wymagają dalszej analizy. Wysłanie wymienionych poniżej plików może ułatwić analitykom firmy Microsoft określenie, czy te elementy są złośliwe. C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VST10.1\peripheral_component\chloroplast.exe Zgodnie z instrukcją: http://www.bzwbk.pl/przedsiebiorstwa-i-korporacje/bankowosc-elektroniczna/bezpieczenstwo-i-prywatnosc/komunikat-dotyczacy-bezpieczenstwa/komunikat-dotyczacy-bezpieczenstwa.html http://support.kaspersky.com/viruses/disinfection/2020#block3 Uruchomiłem ZbotKiller.exe jednak aplikacja nic nie wykryła i nic nie usunęła. Czy spotkaliście się z tym wirusem? Jakie działania powinienem podjąć? Użytkownik zmienił hasło w banku i przy pomocy nowego hasła nie logował się na zawirusowanym komputerze. W załączeniu logi z FRST. Odnośnik do komentarza
jessica Opublikowano 17 Sierpnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2015 Ok. 23 sierpnia wraca @Picasso, więc wtedy zgłoś swój temat w tym (lub podobnym, uaktualnionym) temacie: http://www.fixitpc.p...bez-odpowiedzi/ Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się