Rofi Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Problem pojawił się nagle: Wykonałem skan: Niby wszystko dobrze, ale robił się wolno. Czytałem, że trzeba wykonać zerowanie dysku i tego typu akcje. Jak rozumiem wiąże się to z utratą danych. Chciałbym je skopiować na inny dysk, ale pojawia się problem: częsty ekran śmierci. Czy jest sposób na jego uniknięcie? A może jakaś magiczna opcja naprawy bez utraty danych? Odnośnik do komentarza
Groszexxx Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Bsod podczas kopiowania? Niestabilne sektory nie powinny mieć wpływu na to. Czasem gdy dysk napotka na problemowy sektor może awaryjnie zaparkować głowicę strefie parkowania, ale efekt jest taki jak przy odcięciu zaufania - tzn. chodzi o dźwięk parkującej głowicy. Są metody na naprawę bez utraty danych.... ale owy brak utraty jest uzależniony od tego czy będą komplikacje czy nie. Nikt Ci nie zagwarantuje tego. W jaki sposób kopiowałeś dane? Spróbuj może wykorzystać Win RE do tego albo tryb awaryjny. Kopia posektorowa 2 TB może być ciężka... ew. z kompresją, ale ta zależy od tego co na tym dysku się znajduje, bo jeśli będą materiały już skompresowane - np. filmy - to na niewiele się zda. Odnośnik do komentarza
Rofi Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Problem jest taki, że odłącza się dysk przy próbie kopiowania :| Odnośnik do komentarza
Groszexxx Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Można się dowiedzieć w jakich sektorach leżą dane tego pliku i spróbować je skopiować w trybie PIO, bezpośrednio przez dostęp do kontrolera dysku, czasem daje to pozytywne efekty. W ogóle nie odniosłeś się do samej kopii, o to czy zamierzać coś robić... Czego oczekujesz? Odnośnik do komentarza
Rofi Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Chciałbym przenieść te dane na inny dysk. Ale przy próbie kopiowania albo mam blue screen albo dysk mi się samoczynnie odłącza - reszta chodzi dobrze. W trybie awaryjnym podczas kopiowania odłącza się dysk tak jak w normalnym :/ Odnośnik do komentarza
Groszexxx Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Podsumowujmy sytuację: próba odczytu określonego sektora kończy się zawieszeniem dysku. Bsod jest tylko następstwem tej sytuacji (chociaż dziwne, że dzieje się to na wskutek zawieszeniu się dysku, który nie jest systemowy, ale bywa i tak). Temat założyłeś 3 kwietnia. Nie napisałeś czy zrobiłeś kopię pozostałych ważnych rzeczy. Dwa ostatnie Twoje posty są jednozdaniowe, bez odpowiedzi na kluczowe dla sprawy informacje. W smart jest informacja o 8 sektorach uszkodzonych, dokładniej takich, których suma CRC nie zgadza się z obliczoną sumą CRC wynikającą z danych w tym sektorze. W przeważającej większości przypadków oznacza to, że dysk nie potrafi poprawnie odczytać danych, a różne próby odczytu mogą dawać różne wyniki. Czasem to zapisana suma CRC jest po prostu uszkodzona,ale to ogromna rzadkość. Nie napisałeś nic o tym pliku - czy to dokument, coś skompresowanego, ile miejsca zajmuje. Uszkodzone sektory mogą zawierać krytyczne informacje i sprawić, że plik nie będzie się do niczego nadawał. Chodzi o to, że teoretycznie powinno to wyglądać tak, że próbujemy odczytać (i zapisać w bezpiecznym miejscu np. na pendrive) sektory, które zawierają i informacje o pliku - metadane i same dane pliku. W tym celu posłużemy się właśnie DMDE. Ty, jako autor tematy i właściciel problemu musisz wiedzieć, że takie sytuacje niosą zawsze ryzyko dla dysku, może się okazać, że przy takich zabawach cos pojdzie nie tak i dysk odmowi posluszenstwa. To rzadkosc, ale sie zdarza. Wydaje mi sie, ze miales wystarczajaco duzo czasu zeby to zrozumieć. Po wstępie teoretycznym przechodzimy do działania: Odmapuj litery partycji I, M, T (te litery mam ze screena z CDI, więc sprawdź czy ten dysk na pewno posiada partycje przypisane do wymienionych liter) - ppm na mój komputer > zarządzaj > zarządzanie dyskami > prawy przycisk myszy na partycje problemowego dysku > zmień litere dysku lub ścieżki > usuń. Następnie odpal DMDE, wybierz dysk na którym jest plik, wybierz partycję, dojdź do pliku - kliknij na niego dwukrotnie i w prawym panelu ppm i "odzyskaj obiekt" - wybierz miejsce do odzysku - koniecznie na innym dysku. Jeśli wyświetli się błąd -zrób jego screena i załącz go tutaj, następnie weź ignoruj wszystkie. Jeżeli po ignoruj wszystkie dalej będzie komunikat z błędem - zobacz czy komunikat błędu nie uległ zmianie. Ja na Twoim miejscu odłączyłbym niepotrzebne napędy do tej operacji, a więc wszystkie poza systemowym i problemowym. Uważnie słuchał czy po zawieszeniu dysku głowica parkuje. Jeżeli dojdzie do scenariusza, że po "Ingoruj wszystkie" zmieni się komunikat błędu - oznacza to, że dysk uległ zawieszeniu, wówczas odłaczasz fizycznie kabel zasilający sata, podłączasz go ponownie i bierzesz opcje "resetuj". Obserwujesz co dzieje się dalej. Czy po raz kolejny zmienił się komunikat błędu czy nie, możesz spróbować daz po raz kolejny "ingoruj wszystkie", na końcu operacji jest wyświetlana tebela - zrób screena i jej i wrzuc tutaj. Tam są informacje ile sektorów nie skopiowało. Tyle na początek. Odnośnik do komentarza
Rofi Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Jak mogłem zrobić kopię, jakąkolwiek, skoro przy każdej próbie skopiowania albo blue screen albo odłączenie dysku? Pliki są różne - od mp3, po mkv, avi na rarach i cr2 kończąc. W wolnej chwili zrobię co napisałeś i napiszę o wynikach. Odnośnik do komentarza
Ripper Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Tak z ciekawości się zapytam czy przypadkiem nie testowałeś Windows 10 na swoim komputerze? Odnośnik do komentarza
Rofi Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Nie. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się