Adam Opublikowano 12 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2011 Mój system to Windows 7 Professional x64. Od pewnego czasu gdy z poziomu aplikacji próbuje utworzyć plik lub go usunąć explorer zawiesza się na kilkanaście sekund. Oprócz tego, zamrożenia występują podczas kopiowania plików oraz w losowych momentach. Wyłączenie programów zabezpieczających (Comodo) nic nie zmienia. Używam programu Teracopy. Odnośnik do komentarza
MatiK Opublikowano 12 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2011 Co do samego menu prawdopodobnie jest to związane z "błędną obsługą rozszerzeń powłoki Windows" jak to jest napisane na tej stronie http://www.poradykomputerowe.pl/awarie_windows/rozwiazywanie_problemow_z_menu_kontekstowym_w_windows-1356.html Jest tam link do programu przy pomocy którego możesz powyłączać rozszerzenia (na początek te z których nie korzystasz albo które zostały po usuniętych programach). Możesz też użyć jakiegoś programu który optymalizuje rejestr. Osobiście używam CClenera do tego http://www.dobreprogramy.pl/CCleaner,Program,Windows,13061.html . Co do reszty problemów można po pierwsze spróbować defragmentacji a po drugie dać logi z OTL-a żeby wykluczyć jakąś infekcję oraz scren z informacji o dysku twardym z HDTune albo CrystalDiskInfo wkleic screena aby można było rozważyć zarówno programową jak i sprzętową odpowiedzialność za problemy. Dodatkowo spróbuj czy po odinstalowaniu (nie wyłączeniu a odinstalowaniu) Comodo problem będzie dalej występować. EDIT: Rzeczywiście GMER-a dodałem z rozpędu nie myśląc (post niżej) Odnośnik do komentarza
Flavius Opublikowano 12 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2011 Jedna uwaga techniczna z mojej strony:GMER nie działa na systemach 64bit! Odnośnik do komentarza
Adam Opublikowano 15 Stycznia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2011 Nie miałem na myśli menu kontekstowego tylko okna explorera wywoływanego przez program gdy chcemy otworzyć/zapisać plik. Defragmentacja nic nie zmienia. Usunięcie Comodo nie daje rezultatu. Problem sprzętowym już wcześniej sam wykluczyłem. Wrzucam logi z otl: OTL.Txt Extras.Txt Odnośnik do komentarza
MatiK Opublikowano 16 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2011 Przepraszam nie zrozumiałem za pierwszym razem o co chodziło Przechodząc do problemu to czy komputer ma zmapowane dyski sieciowe? Proszę też zrobić to co jest napisane w poradzie nr 2 na tej stronie http://technomat.pl/index.php/optymalizacja-windows-7-cz-2/ dotyczące parametru nonetcrawling. Po zmianie proszę uruchomić ponownie komputer i powiedzieć czy się poprawiło. Odnośnik do komentarza
Adam Opublikowano 9 Lutego 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2011 Przepraszam za brak odzewu przez tak długi czas. Nie miałem zbyt dużo wolnego czasu... Objawy, który wcześnie opisałem wciąż występują. Nie mam zmapowanych żadnych dysków sieciowych, używam jednakże SDExplorer. (problemy występowały jeszcze przed instalacją tego programu.) Zastosowanie porady z podanego odnośnika również nie daje żadnych rezultatów. Naprawdę nie mam pojęcia co to może być. Na Linuksie nie mam takich problemów, dlatego nie podejrzewam awarii sprzętowej. Macie jeszcze jakieś pomysły? Odnośnik do komentarza
Flavius Opublikowano 10 Lutego 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2011 1.Pobierz Process Hacker KLIK Z menu Hacker wybierz "pokaż wszystkie procesy" (dokonaj elewacji) Następnie odszukaj proces explorer.exe ,prawokilik na niego Właściwości i odszukaj tab moduły,zaznacz wszystkie moduły (zaznacz pierwszy moduł,następnie wciśnij lewy SHIFT,przeciągnij pasek przywijania do końca i zaznacz ostatni moduł),następnie prawoklik na zaznaczone obiekty i wybierz opcję "Copy" i zawartość wklej do notatnika i przedstaw tutaj log. 2.Spakuj pliki C:\Windows\System32\winevt\Logs\Application.evtx C:\Windows\System32\winevt\Logs\System.evtx C:\Windows\System32\winevt\Logs\Security.evtx shostuj gdzieś i dodtarcz linka do shostowanych plików 3.Mozna spróbować doinstalować debugger choć nie wiem czy to pomoże skoro są tylko zwiechy a aplikację się nie crashują (nie zamykają się same) no ale spróbuj zamontować NTSD http://www.debuginfo.com/articles/ntsdwatson.html#troublestartup Odnośnik do komentarza
Adam Opublikowano 10 Lutego 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2011 Potrzebne pliki: http://www.filedropper.com/logs Nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Mam podłączyć debuggera pod konkretny proces używając jego PID czy podłączenie odbywa się globalnie? Pytam ponieważ przy użyciu komendy z podanego linka zwracany jest komunikat <bad pid '%ld'> Odnośnik do komentarza
Flavius Opublikowano 11 Lutego 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 Więc odpowiedź zacznę od końca Nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Mam podłączyć debuggera pod konkretny proces używając jego PID czy podłączenie odbywa się globalnie? Pytam ponieważ przy użyciu komendy z podanego linka zwracany jest komunikat <bad pid '%ld'> Masz zamontować debugger dla dowolnego przypadku,dla konkretnego PID nie ma sensu bo PID jest tylko identyfikatorem procesu w trakcie jednej sesji =my nie wiemy dokładnie czego szukać.U mnie wpis tak wygląda: Oczywiście musisz utworzyć też folder docelowy dla zrzutów pamięci Po zamontowaniu + restarcie przetestuj debugger http://support.citrix.com/article/CTX111901 Oczywiście plik które narzędzie testowe wywoła jest sztuczne i jego zrzut nie ma żadnego znaczenia dla naszych rozważań - chodzi tylko o to czy działa.Znaczenie będzie miał dopiero naturalny crash. Co do pokazanych logów: I.Pełno w nich błędów DCOM - podobno niektóre mogą powodować jakieś chwilowe zwiechy - trudno powiedzieć cze są skorelowane z twoim problemem czy nie. Proponuję zmienić uprawnienia dla obiektów DCOM w sposób następujący Otwórz edytor rejestru i odnajdź klucz HKCR\AppID i niech grupa Administratorzy przejmie na własność zarówno ten klucz jak i wszystkie podklucze (trzeba to zrobić w zaawansowanych opcjach - rysunek) gdy to zostanie zrobione,nadasz temu kluczowi oraz we wszystkich jego podkluczach następujące uprawnienia: Administratorzy,SYSTEM,TrustedInstaller - pełna kontrola Użytkownicy - ODCZYT I tak jak poprzednio musisz to robić poprzez opcje zaawansowane (rysunek) Odptaszkujesz "Dołącz uprawnienia dziedziczone z tego obiektu nadrzędnego" a zaptaszkujesz "Zastap wszystkie uprawnienia obiektów podrzędnych uprawnieniami dziedziczonymi z tego obiektu" Dodatkowa pomocna lektura dotycząca uprawnień https://www.fixitpc.pl/topic/55-przyznawanie-kontroli-dla-plikow-i-folderow/ III.Błądy ze sterownikami do copy protection od gier: Nazwa dziennika:System Źródło: Service Control Manager Data: 2011-02-10 13:15:55 Identyfikator zdarzenia:7000 Kategoria zadania:Brak Poziom: Błędy Słowa kluczowe:Klasyczny Użytkownik: Nie dotyczy Komputer: Adams-komputer Opis: Nie można uruchomić usługi atksgt z powodu następującego błędu: Nastąpiło zablokowanie ładowania sterownika Kod XML zdarzenia: <Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event"> <System> <Provider Name="Service Control Manager" Guid="{555908d1-a6d7-4695-8e1e-26931d2012f4}" EventSourceName="Service Control Manager" /> <EventID Qualifiers="49152">7000</EventID> <Version>0</Version> <Level>2</Level> <Task>0</Task> <Opcode>0</Opcode> <Keywords>0x8080000000000000</Keywords> <TimeCreated SystemTime="2011-02-10T12:15:55.234888300Z" /> <EventRecordID>61503</EventRecordID> <Correlation /> <Execution ProcessID="616" ThreadID="620" /> <Channel>System</Channel> <Computer>Adams-komputer</Computer> <Security /> </System> <EventData> <Data Name="param1">atksgt</Data> <Data Name="param2">%%1275</Data> </EventData> </Event> + Nazwa dziennika:System Źródło: Application Popup Data: 2011-02-10 13:15:55 Identyfikator zdarzenia:875 Kategoria zadania:Brak Poziom: Błędy Słowa kluczowe:Klasyczny Użytkownik: Nie dotyczy Komputer: Adams-komputer Opis: Sterownik atksgt.sys został zablokowany dla ładowania. Kod XML zdarzenia: <Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event"> <System> <Provider Name="Application Popup" /> <EventID Qualifiers="49152">875</EventID> <Level>2</Level> <Task>0</Task> <Keywords>0x80000000000000</Keywords> <TimeCreated SystemTime="2011-02-10T12:15:55.234888300Z" /> <EventRecordID>61502</EventRecordID> <Channel>System</Channel> <Computer>Adams-komputer</Computer> <Security /> </System> <EventData> <Data> </Data> <Data>atksgt.sys</Data> <Binary>0000100002003800000000006B0300C0000000006B0300C000000000000000000000000000000000B13B3941A6F0F946A9B98E03C6FDEAD9</Binary> </EventData> </Event> w logu OTL masz dwa sterowniki - to też może być potencjalna przyczyna DRV:64bit: - [2010-12-11 00:09:22 | 000,310,728 | ---- | M] () [Kernel | Auto | Stopped] -- C:\Windows\SysNative\drivers\atksgt.sys -- (atksgt) DRV:64bit: - [2010-12-11 00:09:22 | 000,042,696 | ---- | M] () [Kernel | Auto | Running] -- C:\Windows\SysNative\drivers\lirsgt.sys -- (lirsgt) Proponuję je usunąć zarówno sterownki jak i ich usługi czyli w folderze C:\Windows\System32\drivers usuń pliki atksgt.sys i lirsgt.sys a rejestrze usuń klucze HKLM\System\CurrentControlSet\Services\atksgt oraz HKLM\System\CurrentControlSet\Services\lirsgt w logu jest także sterownik Alcoholu lub Deamona a żadnego z tych programów nie widzę DRV:64bit: - [2010-09-17 15:59:01 | 000,834,544 | ---- | M] () [Kernel | Boot | Running] -- C:\Windows\SysNative\drivers\sptd.sys -- (sptd) Również zrób z tym porządek: W folderze C:\Windows\System32\drivers usuń plik sptd.sys a w rejestrze usuń klucz HKLM\System\CurrentControlSet\Services\sptd Najlepiej te operacje wykonać w trybie awaryjnym bo niektóre sterowniki mogą stawić opór. Pytania dodatkowe: Jest też pełno błądów SidebySide i WindowsInstaller - czy się nimi zajmować czy nie zależy od odczuwalnych błędów: 1.Czy są problemy z instalacją niektórych aplikacji lub problemy z uruchamianiem po zainstalowaniu? A jeżeli tak czy to są problemy wyłącznie z 32 bitowymi aplikacjami czy z 64 bitowymi też? Czy jest to tylko problem z instalatorami *.msi czy z innymi też? 2.Są też jakieś błędy z aktualizacją Windows i Office? Z większości trudno z nich wyrokować czy to były tylko jednorazowe chwilowe problemy czy uporczywe.Błąd 0x80080005 z KB2419640 jest standartowym błędem i domyślam się że po ponownej próbie łata się zainstalowała ale co do reszty to już nie jestem pewien. III.Log z Process Hacker Niewiele znalazłem modułów które potencjalnie mogłoby powodować problem: igfxpph.dll, 0x6eb0000, 268 kB, igfxpph Module igfxrPLK.lrc, 0x74c0000, 104 kB, igfxres Module igfxsrvc.dll, 0x74e0000, 84 kB, igfxsrvc Module hccutils.DLL, 0x28c0000, 124 kB, hccutils Module Moduły od karty grafiki i chipsetu - przynajmniej na razie nie ruszać ich bo inaczej system może nie wystartować w trybie normalnym.Nie zaszkodzi jednak zaktualizować sterowniki do grafiki i chipsetu 7-zip.dll, 0x10000000, 100 kB, 7-Zip Shell Extension fzshellext_64.dll, 0x3960000, 120 kB, fzshellext Dynamic Link Library Moduły 7-zip i FileZilla - jesli żadna z powyższych porad nie pomoże to zbootuj system do trybu awaryjnego z wierszem poleceń (nie do klasycznego awaryjnego) i wklep komendy ren C:\Windows\System32\7-zip.dll 7-zip.old ren C:\Windows\System32\fzshellext_64.dll fzshellext_64.old przywrócenie tych modułów do pierwotnego stanu (można to wykonać w trybie normalnym) to ren C:\Windows\System32\7-zip.old 7-zip.dll ren C:\Windows\System32\fzshellext_64.old fzshellext_64.dll Odnośnik do komentarza
Adam Opublikowano 11 Lutego 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 Debugger działa już poprawnie. Wykonałem dokładnie instrukcje, usunąłem sterowniki i klucze w rejestrze z wyjątkiem HKLM\System\CurrentControlSet\Services\sptd. Wyskakuje błąd "odmowa dostępu". Zastosowałem porady z Mój linkhttps://www.fixitpc.pl/topic/1893-nieusuwalne-klucze-rejestru/ lecz żadna nie skutkuje. Po tych zabiegach nic się nie zmieniło. Sterowniki są aktualne. wklep komendy ren C:\Windows\System32\7-zip.dll 7-zip.old ren C:\Windows\System32\fzshellext_64.dll fzshellext_64.old Te dwa pliki nie istnieją. (przynajmniej w podanym katalogu.) 1.Czy są problemy z instalacją niektórych aplikacji lub problemy z uruchamianiem po zainstalowaniu? A jeżeli tak czy to są problemy wyłącznie z 32 bitowymi aplikacjami czy z 64 bitowymi też? Czy jest to tylko problem z instalatorami *.msi czy z innymi też? Nie ma. 2.Są też jakieś błędy z aktualizacją Windows i Office? Z większości trudno z nich wyrokować czy to były tylko jednorazowe chwilowe problemy czy uporczywe.Błąd 0x80080005 z KB2419640 jest standartowym błędem i domyślam się że po ponownej próbie łata się zainstalowała ale co do reszty to już nie jestem pewien. Owszem był raz problem z zainstalowaniem aktualizacji do Windowsa jak i Office. Po ponownej próbie wszystko poszło gładko. Więcej błędów nie było. Odnośnik do komentarza
Flavius Opublikowano 11 Lutego 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 Debugger działa już poprawnie. Wykonałem dokładnie instrukcje, usunąłem sterowniki i klucze w rejestrze z wyjątkiem HKLM\System\CurrentControlSet\Services\sptd. Wyskakuje błąd "odmowa dostępu". Zastosowałem porady z Mój linkhttps://www.fixitpc.pl/topic/1893-nieusuwalne-klucze-rejestru/ lecz żadna nie skutkuje. Po tych zabiegach nic się nie zmieniło. Prawdopodobnie masz problem z zastosowaniem dziedziczeniem uprawnień do podkluczy - przejmij na własność i nadaj adminom pełną kontrolę także dla wszystkich podkluczy - bardzo podobnie jak to robiłeś dla kluczy DCOM czyli w opcjach zaawansowanych - zarowno automatyczną zmianę właściciela dla podkluczy jak i uprawnienia dla podkluczy - rób to w zaawansowanych opcjach uprawnień tak jak poprzednio Te dwa pliki nie istnieją. (przynajmniej w podanym katalogu.) O tu był mój błąd - przepraszam moduł 7-zip.dll prawdopodopodobnie masz w folderze C:\Program Files\7-zip czyli komenda na zmianę nazwy pliku będzie następująca ren C:\Program Files\7-zip\7-zip.dll 7-zip.old plik fzshellext_64.dll znajduje się zapewnie tam gdzie masz zainstalowana FileZilla Odnośnik do komentarza
Adam Opublikowano 11 Lutego 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 (edytowane) Prawdopodobnie masz problem z zastosowaniem dziedziczeniem uprawnień do podkluczy Rzeczywiście. Już usunąłem klucz. Po zmianie nazw plików 7-zip.dll oraz fzshellext_64.dll problemy wciąż występują, aczkolwiek zauważyłem, że moduł fzshellext_64.dll wciąż jest widoczny w programie Process Hacker. Dodatkowo nastąpił crash explorer'a, w linku podrzucam crash dump'a. Ciekawi mnie czy wyłączenie tych modułów miało wywołać błąd, czy to po prostu zbieg okoliczności? Od postawienia systemu ani razu explorer się nie wysypał. http://www.filedropper.com/jit099c2011-02-1120-16-35-3370840 Edytowane 24 Maja 2011 przez picasso 24.05.2011 - Temat zostaje zamknięty. Wygasła jego żywotność ustalona zasadami. //picasso Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi