Skocz do zawartości

Powolne działanie explorera


Adam

Rekomendowane odpowiedzi

Mój system to Windows 7 Professional x64.

Od pewnego czasu gdy z poziomu aplikacji próbuje utworzyć plik lub go usunąć explorer zawiesza się na kilkanaście sekund. Oprócz tego, zamrożenia występują podczas kopiowania plików oraz w losowych momentach. Wyłączenie programów zabezpieczających (Comodo) nic nie zmienia. Używam programu Teracopy.

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Co do samego menu prawdopodobnie jest to związane z "błędną obsługą rozszerzeń powłoki Windows" jak to jest napisane na tej stronie http://www.poradykomputerowe.pl/awarie_windows/rozwiazywanie_problemow_z_menu_kontekstowym_w_windows-1356.html Jest tam link do programu przy pomocy którego możesz powyłączać rozszerzenia (na początek te z których nie korzystasz albo które zostały po usuniętych programach). Możesz też użyć jakiegoś programu który optymalizuje rejestr. Osobiście używam CClenera do tego http://www.dobreprogramy.pl/CCleaner,Program,Windows,13061.html .

Co do reszty problemów można po pierwsze spróbować defragmentacji a po drugie dać logi z OTL-a żeby wykluczyć jakąś infekcję oraz scren z informacji o dysku twardym z HDTune albo CrystalDiskInfo wkleic screena aby można było rozważyć zarówno programową jak i sprzętową odpowiedzialność za problemy. Dodatkowo spróbuj czy po odinstalowaniu (nie wyłączeniu a odinstalowaniu) Comodo problem będzie dalej występować.

EDIT:

Rzeczywiście GMER-a dodałem z rozpędu nie myśląc (post niżej)

Odnośnik do komentarza

Przepraszam nie zrozumiałem za pierwszym razem o co chodziło :) Przechodząc do problemu to czy komputer ma zmapowane dyski sieciowe? Proszę też zrobić to co jest napisane w poradzie nr 2 na tej stronie http://technomat.pl/index.php/optymalizacja-windows-7-cz-2/ dotyczące parametru nonetcrawling. Po zmianie proszę uruchomić ponownie komputer i powiedzieć czy się poprawiło.

Odnośnik do komentarza
  • 4 tygodnie później...

Przepraszam za brak odzewu przez tak długi czas. Nie miałem zbyt dużo wolnego czasu...

Objawy, który wcześnie opisałem wciąż występują. Nie mam zmapowanych żadnych dysków sieciowych, używam jednakże SDExplorer. (problemy występowały jeszcze przed instalacją tego programu.) Zastosowanie porady z podanego odnośnika również nie daje żadnych rezultatów.

Naprawdę nie mam pojęcia co to może być. Na Linuksie nie mam takich problemów, dlatego nie podejrzewam awarii sprzętowej. Macie jeszcze jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza

1.Pobierz Process Hacker KLIK

 

 

Z menu Hacker wybierz "pokaż wszystkie procesy" (dokonaj elewacji)

 

Następnie odszukaj proces explorer.exe ,prawokilik na niego Właściwości i odszukaj tab moduły,zaznacz wszystkie moduły (zaznacz pierwszy moduł,następnie wciśnij lewy SHIFT,przeciągnij pasek przywijania do końca i zaznacz ostatni moduł),następnie prawoklik na zaznaczone obiekty i wybierz opcję "Copy" i zawartość wklej do notatnika i przedstaw tutaj log.

 

2.Spakuj pliki

 

C:\Windows\System32\winevt\Logs\Application.evtx

C:\Windows\System32\winevt\Logs\System.evtx

C:\Windows\System32\winevt\Logs\Security.evtx

 

shostuj gdzieś i dodtarcz linka do shostowanych plików

 

3.Mozna spróbować doinstalować debugger choć nie wiem czy to pomoże skoro są tylko zwiechy a aplikację się nie crashują (nie zamykają się same) no ale spróbuj zamontować NTSD

http://www.debuginfo.com/articles/ntsdwatson.html#troublestartup

Odnośnik do komentarza

Więc odpowiedź zacznę od końca

 

Nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Mam podłączyć debuggera pod konkretny proces używając jego PID czy podłączenie odbywa się globalnie? Pytam ponieważ przy użyciu komendy z podanego linka zwracany jest komunikat <bad pid '%ld'>

 

Masz zamontować debugger dla dowolnego przypadku,dla konkretnego PID nie ma sensu bo PID jest tylko identyfikatorem procesu w trakcie jednej sesji =my nie wiemy dokładnie czego szukać.U mnie wpis tak wygląda:

 

post-510-0-66995000-1297413405_thumb.png

 

Oczywiście musisz utworzyć też folder docelowy dla zrzutów pamięci

 

Po zamontowaniu + restarcie przetestuj debugger http://support.citrix.com/article/CTX111901

 

Oczywiście plik które narzędzie testowe wywoła jest sztuczne i jego zrzut nie ma żadnego znaczenia dla naszych rozważań - chodzi tylko o to czy działa.Znaczenie będzie miał dopiero naturalny crash.

 

Co do pokazanych logów:

 

I.Pełno w nich błędów DCOM - podobno niektóre mogą powodować jakieś chwilowe zwiechy - trudno powiedzieć cze są skorelowane z twoim problemem czy nie.

 

Proponuję zmienić uprawnienia dla obiektów DCOM w sposób następujący

 

Otwórz edytor rejestru i odnajdź klucz

 

HKCR\AppID

 

i niech grupa Administratorzy przejmie na własność zarówno ten klucz jak i wszystkie podklucze (trzeba to zrobić w zaawansowanych opcjach - rysunek)

 

post-510-0-77484800-1297413427_thumb.png

 

 

gdy to zostanie zrobione,nadasz temu kluczowi oraz we wszystkich jego podkluczach następujące uprawnienia:

 

Administratorzy,SYSTEM,TrustedInstaller - pełna kontrola

Użytkownicy - ODCZYT

 

I tak jak poprzednio musisz to robić poprzez opcje zaawansowane (rysunek)

 

post-510-0-35725700-1297413461_thumb.png

 

Odptaszkujesz "Dołącz uprawnienia dziedziczone z tego obiektu nadrzędnego" a zaptaszkujesz "Zastap wszystkie uprawnienia obiektów podrzędnych uprawnieniami dziedziczonymi z tego obiektu"

 

Dodatkowa pomocna lektura dotycząca uprawnień https://www.fixitpc.pl/topic/55-przyznawanie-kontroli-dla-plikow-i-folderow/

 

III.Błądy ze sterownikami do copy protection od gier:

 

 

 

Nazwa dziennika:System

Źródło: Service Control Manager

Data: 2011-02-10 13:15:55

Identyfikator zdarzenia:7000

Kategoria zadania:Brak

Poziom: Błędy

Słowa kluczowe:Klasyczny

Użytkownik: Nie dotyczy

Komputer: Adams-komputer

Opis:

Nie można uruchomić usługi atksgt z powodu następującego błędu:

Nastąpiło zablokowanie ładowania sterownika

Kod XML zdarzenia:

<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">

<System>

<Provider Name="Service Control Manager" Guid="{555908d1-a6d7-4695-8e1e-26931d2012f4}" EventSourceName="Service Control Manager" />

<EventID Qualifiers="49152">7000</EventID>

<Version>0</Version>

<Level>2</Level>

<Task>0</Task>

<Opcode>0</Opcode>

<Keywords>0x8080000000000000</Keywords>

<TimeCreated SystemTime="2011-02-10T12:15:55.234888300Z" />

<EventRecordID>61503</EventRecordID>

<Correlation />

<Execution ProcessID="616" ThreadID="620" />

<Channel>System</Channel>

<Computer>Adams-komputer</Computer>

<Security />

</System>

<EventData>

<Data Name="param1">atksgt</Data>

<Data Name="param2">%%1275</Data>

</EventData>

</Event>

 

 

+

 

 

Nazwa dziennika:System

Źródło: Application Popup

Data: 2011-02-10 13:15:55

Identyfikator zdarzenia:875

Kategoria zadania:Brak

Poziom: Błędy

Słowa kluczowe:Klasyczny

Użytkownik: Nie dotyczy

Komputer: Adams-komputer

Opis:

Sterownik atksgt.sys został zablokowany dla ładowania.

Kod XML zdarzenia:

<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">

<System>

<Provider Name="Application Popup" />

<EventID Qualifiers="49152">875</EventID>

<Level>2</Level>

<Task>0</Task>

<Keywords>0x80000000000000</Keywords>

<TimeCreated SystemTime="2011-02-10T12:15:55.234888300Z" />

<EventRecordID>61502</EventRecordID>

<Channel>System</Channel>

<Computer>Adams-komputer</Computer>

<Security />

</System>

<EventData>

<Data>

</Data>

<Data>atksgt.sys</Data>

<Binary>0000100002003800000000006B0300C0000000006B0300C000000000000000000000000000000000B13B3941A6F0F946A9B98E03C6FDEAD9</Binary>

</EventData>

</Event>

 

 

 

w logu OTL masz dwa sterowniki - to też może być potencjalna przyczyna

 

DRV:64bit: - [2010-12-11 00:09:22 | 000,310,728 | ---- | M] () [Kernel | Auto | Stopped] -- C:\Windows\SysNative\drivers\atksgt.sys -- (atksgt)

DRV:64bit: - [2010-12-11 00:09:22 | 000,042,696 | ---- | M] () [Kernel | Auto | Running] -- C:\Windows\SysNative\drivers\lirsgt.sys -- (lirsgt)

 

Proponuję je usunąć zarówno sterownki jak i ich usługi czyli

 

w folderze C:\Windows\System32\drivers usuń pliki atksgt.sys i lirsgt.sys

 

a rejestrze usuń klucze HKLM\System\CurrentControlSet\Services\atksgt oraz HKLM\System\CurrentControlSet\Services\lirsgt

 

w logu jest także sterownik Alcoholu lub Deamona a żadnego z tych programów nie widzę

 

DRV:64bit: - [2010-09-17 15:59:01 | 000,834,544 | ---- | M] () [Kernel | Boot | Running] -- C:\Windows\SysNative\drivers\sptd.sys -- (sptd)

 

Również zrób z tym porządek:

 

W folderze C:\Windows\System32\drivers usuń plik sptd.sys

 

a w rejestrze usuń klucz HKLM\System\CurrentControlSet\Services\sptd

 

Najlepiej te operacje wykonać w trybie awaryjnym bo niektóre sterowniki mogą stawić opór.

 

Pytania dodatkowe:

 

Jest też pełno błądów SidebySide i WindowsInstaller - czy się nimi zajmować czy nie zależy od odczuwalnych błędów:

 

1.Czy są problemy z instalacją niektórych aplikacji lub problemy z uruchamianiem po zainstalowaniu? A jeżeli tak czy to są problemy wyłącznie z 32 bitowymi aplikacjami czy z 64 bitowymi też? Czy jest to tylko problem z instalatorami *.msi czy z innymi też?

 

2.Są też jakieś błędy z aktualizacją Windows i Office? Z większości trudno z nich wyrokować czy to były tylko jednorazowe chwilowe problemy czy uporczywe.Błąd 0x80080005 z KB2419640 jest standartowym błędem i domyślam się że po ponownej próbie łata się zainstalowała ale co do reszty to już nie jestem pewien.

 

III.Log z Process Hacker

 

Niewiele znalazłem modułów które potencjalnie mogłoby powodować problem:

 

igfxpph.dll, 0x6eb0000, 268 kB, igfxpph Module

igfxrPLK.lrc, 0x74c0000, 104 kB, igfxres Module

igfxsrvc.dll, 0x74e0000, 84 kB, igfxsrvc Module

hccutils.DLL, 0x28c0000, 124 kB, hccutils Module

 

Moduły od karty grafiki i chipsetu - przynajmniej na razie nie ruszać ich bo inaczej system może nie wystartować w trybie normalnym.Nie zaszkodzi jednak zaktualizować sterowniki do grafiki i chipsetu

 

7-zip.dll, 0x10000000, 100 kB, 7-Zip Shell Extension

fzshellext_64.dll, 0x3960000, 120 kB, fzshellext Dynamic Link Library

 

Moduły 7-zip i FileZilla - jesli żadna z powyższych porad nie pomoże to zbootuj system do trybu awaryjnego z wierszem poleceń (nie do klasycznego awaryjnego) i wklep komendy

 

ren C:\Windows\System32\7-zip.dll 7-zip.old

ren C:\Windows\System32\fzshellext_64.dll fzshellext_64.old

 

przywrócenie tych modułów do pierwotnego stanu (można to wykonać w trybie normalnym) to

 

ren C:\Windows\System32\7-zip.old 7-zip.dll

ren C:\Windows\System32\fzshellext_64.old fzshellext_64.dll

Odnośnik do komentarza

Debugger działa już poprawnie.

 

Wykonałem dokładnie instrukcje, usunąłem sterowniki i klucze w rejestrze z wyjątkiem HKLM\System\CurrentControlSet\Services\sptd. Wyskakuje błąd "odmowa dostępu". Zastosowałem porady z Mój linkhttps://www.fixitpc.pl/topic/1893-nieusuwalne-klucze-rejestru/ lecz żadna nie skutkuje. Po tych zabiegach nic się nie zmieniło.

 

Sterowniki są aktualne.

 

wklep komendy

 

ren C:\Windows\System32\7-zip.dll 7-zip.old

ren C:\Windows\System32\fzshellext_64.dll fzshellext_64.old

 

Te dwa pliki nie istnieją. (przynajmniej w podanym katalogu.)

 

1.Czy są problemy z instalacją niektórych aplikacji lub problemy z uruchamianiem po zainstalowaniu? A jeżeli tak czy to są problemy wyłącznie z 32 bitowymi aplikacjami czy z 64 bitowymi też? Czy jest to tylko problem z instalatorami *.msi czy z innymi też?

 

Nie ma.

 

2.Są też jakieś błędy z aktualizacją Windows i Office? Z większości trudno z nich wyrokować czy to były tylko jednorazowe chwilowe problemy czy uporczywe.Błąd 0x80080005 z KB2419640 jest standartowym błędem i domyślam się że po ponownej próbie łata się zainstalowała ale co do reszty to już nie jestem pewien.

 

Owszem był raz problem z zainstalowaniem aktualizacji do Windowsa jak i Office. Po ponownej próbie wszystko poszło gładko. Więcej błędów nie było.

Odnośnik do komentarza

Debugger działa już poprawnie.

 

Wykonałem dokładnie instrukcje, usunąłem sterowniki i klucze w rejestrze z wyjątkiem HKLM\System\CurrentControlSet\Services\sptd. Wyskakuje błąd "odmowa dostępu". Zastosowałem porady z Mój linkhttps://www.fixitpc.pl/topic/1893-nieusuwalne-klucze-rejestru/ lecz żadna nie skutkuje. Po tych zabiegach nic się nie zmieniło.

Prawdopodobnie masz problem z zastosowaniem dziedziczeniem uprawnień do podkluczy - przejmij na własność i nadaj adminom pełną kontrolę także dla wszystkich podkluczy - bardzo podobnie jak to robiłeś dla kluczy DCOM czyli w opcjach zaawansowanych - zarowno automatyczną zmianę właściciela dla podkluczy jak i uprawnienia dla podkluczy - rób to w zaawansowanych opcjach uprawnień tak jak poprzednio

 

 

 

 

Te dwa pliki nie istnieją. (przynajmniej w podanym katalogu.)

 

O tu był mój błąd - przepraszam

 

moduł 7-zip.dll prawdopodopodobnie masz w folderze C:\Program Files\7-zip

 

czyli komenda na zmianę nazwy pliku będzie następująca

 

ren C:\Program Files\7-zip\7-zip.dll 7-zip.old

 

plik fzshellext_64.dll znajduje się zapewnie tam gdzie masz zainstalowana FileZilla

Odnośnik do komentarza
Prawdopodobnie masz problem z zastosowaniem dziedziczeniem uprawnień do podkluczy

Rzeczywiście. Już usunąłem klucz.

 

Po zmianie nazw plików 7-zip.dll oraz fzshellext_64.dll problemy wciąż występują, aczkolwiek zauważyłem, że moduł fzshellext_64.dll wciąż jest widoczny w programie Process Hacker. Dodatkowo nastąpił crash explorer'a, w linku podrzucam crash dump'a. Ciekawi mnie czy wyłączenie tych modułów miało wywołać błąd, czy to po prostu zbieg okoliczności? Od postawienia systemu ani razu explorer się nie wysypał. :P

 

http://www.filedropper.com/jit099c2011-02-1120-16-35-3370840

Edytowane przez picasso
24.05.2011 - Temat zostaje zamknięty. Wygasła jego żywotność ustalona zasadami. //picasso
Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...