Skocz do zawartości

SysMenu.dll - Nie można odnaleźć określonego modułu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

 Ostatnio pobrałem jakiś podejrzany plik, ktory jak się potem okazało był wirusem, urzyłem oczywiście odpowiednich programów i go usunąłem. Jak się domyślam, jest to jakaś pozostałość po nim, która jest strasznie uciążliwa. Mianowicie zawsze po włączeniu komputera pojawia się komunikat : http://screenshooter.net/101976161/jtdcady.

  Czytałem o tym, tylko, ze odpowiedzi / rozwiązania są dobierane pod konkretny system. Niestety ja jestem w tym "ciemny", dlatego zwracam się o pomoc w rozwiązaniu problemu tutaj.

Z gory dziekuje za kazda pomoc!

 

 

Chodzi o ten skan? Jesli nie to prosze powiedziec dokladnie o ktory bo sie srednio orientuje :D

FRST.txt

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Tak jak mówiłam, mamy tu źle doczyszczone adware i to nie tylko to zwracające błąd SysMenu.dll. Ale to nie koniec problemów - jest tu także niepoprawnie "odinstalowany" COMODO, który właściwie wygląda jak nie odinstalowany. Wszystkie sterowniki Comodo prują w tle. Jeśli używałeś do deinstalacji programu IOBit Uninstaller lub czegoś podobnego, to był błąd, powinno się używać natywny deinstalator COMODO (zasada tyczy też innych programów zabezpieczających). A sama firma IOBit nie jest godna zaufania, na sumieniu grzeszki (podejrzane związki partnerskie, adware w instalatorach, kradzież bazy MBAM w przeszłości). Ten IObit Malware Fighter słaby, a przy Avast kompletnie zbędny.

 

 

Przeprowadź następujące działania:

 

1. Odinstaluj stare wersje i zbędniki: IObit Apps Toolbar v10.3 (adware od IOBit), IObit Malware Fighter, Java 8 Update 25, Java™ 6 Update 31, Surfing Protection.

 

2. Panel sterowania > Sieć i internet > Centrum sieci i udostępniania > po lewej klik w Zmień ustawienia karty sieciowej > z prawokliku na każde obecne tam połączenie sieciowe pobierz Właściwości > na liście używanych komponentów podświetl pozycję COMODO, odinstaluj + restart systemu.

 

cis1.png

 

Start > w polu szukania wpisz devmgmt.msc > z prawokliku Uruchom jako Administrator > wyszukaj zdefektowany szczątek po komercyjnej wersji avast! Firewall NDIS Filter Miniport > z prawokliku odinstaluj i zresetuj system.

 

3. Otwórz Notatnik i wklej w nim:

 

CreateRestorePoint:
DisableService: cmderd
DisableService: cmdGuard
DisableService: cmdHlp
DisableService: inspect
R2 svcgdp; C:\Program Files (x86)\Software Plate\svcgdp.exe [224416 2012-07-02] (Beijing ELEX Technology Co., Ltd.)
S2 CmdAgent; No ImagePath
S3 cmdvirth; No ImagePath
S0 sptd; No ImagePath
S3 WinRing0_1_2_0; \??\C:\Program Files (x86)\IObit\Game Booster 3\Driver\WinRing0x64.sys [X]
Task: {02A1542D-7D16-4DCE-AB12-C272E49A9CDE} - System32\Tasks\Microsoft\Windows\Maintenance\SMupdate2 => Rundll32.exe C:\PROGRA~1\COMMON~1\System\SysMenu.dll ,Command701 update2 
Task: {43E4C5BE-9452-41CE-86C7-AE94599105B9} - System32\Tasks\{21CD9D93-ABB2-489A-8262-D8B77702CF95} => Chrome.exe http://ui.skype.com/ui/0/6.20.0.104/pl/abandoninstall?page=tsPlugin
Task: {4659A0DE-EBF9-44E0-A1FF-45F375FB0D3A} - System32\Tasks\{8257FDA3-FEB3-48DA-BEA8-988202248EAE} => Chrome.exe http://ui.skype.com/ui/0/6.16.0.105/pl/abandoninstall?page=tsProgressBar
Task: {56DEA540-7757-401F-97D9-ED4258460741} - System32\Tasks\COMODO\COMODO Update {A6D52E4F-569B-4756-B3D8-DF217313DA85} => C:\Program Files\COMODO\COMODO Internet Security\cfpconfg.exe
Task: {89F8E6C7-557D-46DA-B820-EE6EADFCD779} - System32\Tasks\{42533AC2-D226-47A5-AECF-32F839DAD083} => Firefox.exe http://www.skype.com/go/downloading?source=lightinstaller&ver=5.5.0.117&LastError=404
Task: {91699E04-0D45-4679-ACCE-293F87A59317} - System32\Tasks\{D23F55FA-EED9-4199-87BB-EE3AC7C3FAF7} => Firefox.exe http://ui.skype.com/ui/0/6.1.0.129.272/pl/abandoninstall?page=tsProgressBar
Task: {AC34A251-84BB-4560-BBAF-797E1C7A6354} - System32\Tasks\COMODO\COMODO Autostart {D5EFF3B3-E126-4AF6-BCE9-852A72129E10} => C:\Program Files\COMODO\COMODO Internet Security\cistray.exe
Task: {AF507756-D567-48B4-8411-567252FA5894} - System32\Tasks\COMODO\COMODO Scan {F140D794-60B6-4F00-9235-D6457AA25B22} => C:\Program Files\COMODO\COMODO Internet Security\cfpconfg.exe
Task: {C97BE190-22D0-43B5-A192-9D1CB4AD6CC1} - System32\Tasks\Microsoft\Windows\Multimedia\SMupdate3 => Rundll32.exe C:\PROGRA~1\COMMON~1\System\SysMenu.dll ,Command701 update3 
Task: {ED30B592-DBEA-4A4A-B300-73BC2DC2BAE6} - System32\Tasks\COMODO\COMODO Cache Builder {0FB77674-7905-4F34-A362-C5A9A26F8CF9} => C:\Program Files\COMODO\COMODO Internet Security\cfpconfg.exe
Task: {EDA7E35B-78AC-45D0-A3F8-E806870F55E6} - System32\Tasks\Driver Booster SkipUAC (Hubert) => C:\Program Files (x86)\IObit\Driver Booster\DriverBooster.exe
Task: {FE6D46D0-C76E-4D1A-9ADF-4430E4803B13} - System32\Tasks\COMODO\COMODO Signature Update {B9D5C6F9-17D2-4917-8BD0-614BAA1C6A59} => C:\Program Files\COMODO\COMODO Internet Security\cfpconfg.exe
CHR HKU\S-1-5-21-3305830765-1307672135-6286609-1001\SOFTWARE\Policies\Google: Policy restriction 
CHR HomePage: Default -> hxxp://isearch.omiga-plus.com/?type=hp&ts=1421438541&from=cor&uid=ST31000524AS_6VPCCGGSXXXX6VPCCGGS
HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = www.google.com
HKLM\Software\Wow6432Node\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = www.google.com
HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = www.google.com
HKLM\Software\Wow6432Node\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = www.google.com
HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = www.google.com
HKLM\Software\Wow6432Node\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = www.google.com
HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = www.google.com
HKLM\Software\Wow6432Node\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = www.google.com
HKLM\Software\Wow6432Node\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
HKU\S-1-5-21-3305830765-1307672135-6286609-1001\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://www.bing.com
URLSearchHook: HKU\S-1-5-21-3305830765-1307672135-6286609-1001 - (No Name) - {5bcf818d-78c8-41b8-ba89-65c5fdac4fc4} - No File
Toolbar: HKLM - avast! Online Security - {318A227B-5E9F-45bd-8999-7F8F10CA4CF5} - No File
FF Plugin-x32: @pandonetworks.com/PandoWebPlugin -> C:\Program Files (x86)\Pando Networks\Media Booster\npPandoWebPlugin.dll No File
C:\Program Files\COMODO
C:\Program Files\Common Files\System\SysMenu.dll
C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\plugins
C:\Program Files (x86)\Software Plate
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Comodo
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Google Chrome\Google Chrome.lnk
C:\ProgramData\TEMP
C:\Users\Hubert\AppData\Local\newhb2.crx
C:\Users\Hubert\Downloads\AdwCleaner*.exe
C:\Users\Public\Desktop\Google Chrome.lnk
C:\Users\UpdatusUser\Desktop\*.lnk
C:\Windows\pss\McAfee Security Scan Plus.lnk.CommonStartup
C:\Windows\pss\Start GeekBuddy.lnk.CommonStartup
C:\Windows\System32\Tasks\COMODO
DeleteKey: HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Tree\COMODO
Reg: reg delete HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\mountpoints2 /f
Reg: reg delete "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Shared Tools\MSConfig\startupfolder\C:^ProgramData^Microsoft^Windows^Start Menu^Programs^Startup^McAfee Security Scan Plus.lnk" /f
Reg: reg delete "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Shared Tools\MSConfig\startupfolder\C:^ProgramData^Microsoft^Windows^Start Menu^Programs^Startup^Start GeekBuddy.lnk" /f
Reg: reg delete "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Shared Tools\MSConfig\startupreg\ApnTBMon" /f
Reg: reg delete "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Shared Tools\MSConfig\startupreg\MKLOL" /f
Reg: reg delete "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Shared Tools\MSConfig\startupreg\NextLive" /f
Reg: reg delete "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Shared Tools\MSConfig\startupreg\SearchSettings" /f
Reg: reg delete "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Shared Tools\MSConfig\startupreg\TkBellExe" /f
Reg: reg delete "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Shared Tools\MSConfig\startupreg\TrojanScanner" /f
Reg: reg delete "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Shared Tools\MSConfig\startupreg\tvncontrol" /f
Reg: reg delete "HKU\S-1-5-18\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes" /f
Reg: reg delete "HKU\S-1-5-19\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes" /f
Reg: reg delete "HKU\S-1-5-20\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes" /f
EmptyTemp:

 

Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach.

 

Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Fix. Czekaj cierpliwie, nie przerywaj działania. Gdy Fix ukończy pracę, system zostanie zresetowany, a błąd SysMenu.dll przy starcie systemu już się nie pokaże. W tym samym katalogu skąd uruchamiano FRST powstanie plik fixlog.txt.

 

4. Wyczyść Firefox z adware: menu Pomoc > Informacje dla pomocy technicznej > Zresetuj / Odśwież program Firefox. Zakładki i hasła nie zostaną naruszone.

 

5. Wyczyść Google Chrome:

  • Ustawienia > karta Ustawienia > Pokaż ustawienia zaawansowane > zjedź na sam spód i uruchom opcję Zresetuj ustawienia przeglądarki. Zakładki i hasła nie zostaną naruszone.
  • Zresetuj cache wtyczek. W pasku adresów wpisz chrome://plugins i ENTER. Na liście wtyczek wybierz dowolną i kliknij Wyłącz. Następnie wtyczkę ponownie Włącz.
6. Napraw niepoprawnie wyczyszczony (przypuszczalnie przez AdwCleaner) specjalny skrót IE. W pasku eksploratora wklej poniższą ścieżkę i ENTER:

 

C:\Users\Hubert\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Accessories\System Tools

 

Prawoklik na zlokalizowany tam skrót Internet explorer (bez dodatków) > Właściwości > w polu Element docelowy po ścieżce "C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe" dopisz dwie spacje i -extoff

 

7. Zrób nowy log FRST z opcji Scan, zaznacz ponownie pole Addition (Shortcut nie jest mi już potrzebny), by powstały dwa logi. Dołącz też plik fixlog.txt oraz wszystkie raporty z folderu C:\AdwCleaner (nie uruchamiaj programu ponownie, chodzi o poprzednie wyniki co było usuwane)

Odnośnik do komentarza

Prawie wszystko zrobione. Jednak nadal na liście zainstalowanych są pozycje IObit Apps Toolbar v10.3 i Java 6 - nie widzisz tego? Usuwanie szczątków COMODO jeszcze nie skończone. W ramach bezpieczeństwa podzieliłam zadania i w skrypcie FRST tylko wyłączyłam sterowniki COMODO. Czas się ich pozbyć całkowicie. Kolejna porcja zadań:

 

1. Uruchom narzędzie Microsoftu: KLIK. Zaakceptuj > Wykryj problemy i pozwól mi wybrać poprawki do zastosowania > Odinstalowywanie > zaznacz na liście wpis IObit Apps Toolbar v10.3 > Dalej. Powtórz zadanie dla Java™ 6 Update 31. Jeśli obu wpisów nie będzie widać w narzędziu, i tak zajmie się nimi punkt poniżej.

 

2. Otwórz Notatnik i wklej w nim:

 

CreateRestorePoint:
BHO: ExplorerWnd Helper -> {10921475-03CE-4E04-90CE-E2E7EF20C814} -> D:\Programy\IObit Uninstaller\UninstallExplorer64.dll No File
S2 CmdAgent; No ImagePath
S4 cmderd; C:\Windows\System32\DRIVERS\cmderd.sys [20184 2014-12-09] (COMODO)
S4 cmdGuard; C:\Windows\System32\DRIVERS\cmdguard.sys [792648 2014-12-09] (COMODO)
S4 cmdHlp; C:\Windows\System32\DRIVERS\cmdhlp.sys [45880 2014-12-09] (COMODO)
S4 inspect; C:\Windows\System32\DRIVERS\inspect.sys [104608 2014-12-09] (COMODO)
C:\Windows\System32\DRIVERS\cmderd.sys
C:\Windows\System32\DRIVERS\cmdguard.sys
C:\Windows\System32\DRIVERS\cmdhlp.sys
C:\Windows\System32\DRIVERS\inspect.sys
DeleteKey: HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\VLC media player Packages
DeleteKey: HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\{26A24AE4-039D-4CA4-87B4-2F83216031FF}
DeleteKey: HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\{9192EBE9-2C4E-4C69-8ED8-CC0CCBFDBB62}
CreateRestorePoint:
Reboot:

 

Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Fix. Nastąpi restart i powstanie kolejny plik fixlog.txt.

 

3. Zrób nowy log FRST z opcji Scan (bez Addition i Shortcut). Dołącz też plik fixlog.txt. Podsumuj jak działa system i czy wszystko w porządku po usuwaniu komponentów COMODO.

Odnośnik do komentarza

Jeden wpis COMODO nie puścił. Poprawka. Otwórz Notatnik i wklej w nim:

 

DeleteKey: HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\CmdAgent
RemoveDirectory: C:\_OTL
RemoveDirectory: C:\AdwCleaner
RemoveDirectory: C:\FRST\Quarantine
RemoveDirectory: C:\Users\Hubert\Desktop\Stare dane programu Firefox
CMD: del /q C:\Users\Hubert\Downloads\MicrosoftFixit.ProgramInstallUninstall.RNP.Run.exe
CMD: del /q C:\Users\Hubert\Downloads\snc1zest.exe

 

Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Fix. Zaprezentuj wynikowy fixlog.txt.

Odnośnik do komentarza

Jest niestety problem z pozbyciem się tego klucza. Spróbuj go usunąć z poziomu środowiska zewnętrznego WinRE:

 

1. Przygotuj w Notatniku plik fixlist.txt o zawartości:

 

S2 CmdAgent; No ImagePath

 

Plik fixlist.txt musi leżeć w tym samym katalogu co FRST. Podłącz jakiś pendrive i na nim umieść oba elementy.

 

2. Przy starcie systemu F8 > Napraw komputer > Wiersz polecenia > uruchom zgodnie ze wskazówkami FRST: KLIK. Klik w Fix, na pendrive powstanie plik fixlog.txt.

 

3. Zaloguj się z powrotem do Windows i podaj plik fixlog.txt.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...