kosa351 Opublikowano 12 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2011 Witam, mam mały albo i duży problem z wystartowaniem Windows 7 Prof x64. Dzisiaj rano uruchomiłem normalnie laptopa, sprawdziłem kilka informacji, zamknąłem (zainstalował jakąś ostatnią łatkę) i się zamknął. Po załatwieniu spraw wróciłem do domu. Odpalam laptopa, a tutaj dochodzi do ekranu ładowania systemu i restart. I tak w kółko. Próba uruchomienia w trybie awaryjnym czy ostatniej dobrze znanej konfiguracji kończyła się tym samym. Włożyłem więc płytkę do odzyskiwania i naprawy systemu. Podczas próby naprawy wywalił komunikat, że nie może naprawić i błąd w postaci: Dysk systemowy = /Device/Harddisk = 0 Katalog Windows = Uruchomienie programu AutoChk = 0 Uruchomiłem więc Hiren's BootCD. Uruchomiłem Disk Genius (załącznik) i zdziwiłem się bardzo, ale najprawdopodobniej zostały partycje. Dysk był podzielony na dwie partycje. Wcześniej Local Disk (E:) przed całą sytuacją był moim dyskiem systemowym C, a Local Disk (D:) dodatkową drugą partycję na pierdoły. Dodam, że oba dyski mogę eksplorować bez mniejszych problemów. Próbowałem przywrócić MBR poprzez komendy bootrec /fixboot bootrec /fixmb naprawić sektor rozruchowy, ale to chyba nie jest w tym problem. Proszę o pomoc. Mam pełną kopie zapasową z dnia 10 stycznia i mógłbym to przywrócić, ale wczoraj uzupełniłem księgowość i nie chce mi się ponownie tego klepać :/ Odnośnik do komentarza
Flavius Opublikowano 12 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2011 Artykuł MS o naprawie sektora rozruchowego systemu http://support.microsoft.com/kb/927392 ale wątpię aby to w czymś pomogło.To wygląda jakby pliki rejestru systemu uległy uszkodzeniu lub są bady na partycji - chociaż menadżer partycji nie informuje o błędach na partycji to do końca bym nie dowierzał i przeskanował go czymś np. narzędziem producenta -na Hiren Boot CD są też narzędzia producentów,dodatkowa lektura odnośnie SMART dysków https://www.fixitpc.pl/topic/881-podstawowa-diagnostyka-dysku-twardego-smart/ Jeśli jednak to nie bady to spróbuj takiej sztuczki: 1.Zbootuj jakiegoś live CD i idź do partycji gdzie jest twój system (u ciebie E:) 2.Wejdź do folderu E:\Windows\System32\config i zmień nazwy plików: SOFTWARE->SOFTWARE.OLD SYSTEM ->SYSTEM.OLD SAM ->SAM.OLD SECURITY ->SECURITY.OLD DEFAULT ->DEFAULT.OLD 3.Następnie wejdź do folderu E:\Windows\System32\config\RegBack i skopiuj stamtąd wszystkie pliki do folderu E:\Windows\System32\config 4.Spróbuj ponownie uruchomić system -przynajmniej awaryjny powinien zadziałać i użyj przywracania systemu. Odnośnik do komentarza
kosa351 Opublikowano 12 Stycznia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2011 Dzięki Flavius. Opcja z przywróceniem sesyjnej kopi rejestru, następnie tryb awaryjny i przywrócenie ostatniego punktu (instalacja ostatnich aktualizacji, załącznik) pomogło. Sprawdziłem SMART dysku i wskaźnik jest OK. Co mogło być przyczyną? Aktualizacje? Odnośnik do komentarza
Flavius Opublikowano 14 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2011 Co mogło być przyczyną? Aktualizacje? Możliwe że miałeś jakieś problemy z łatą KB2454826 - czasami instalacja tej łaty może skutkować podobnymi problemami jakie miałeś http://social.answers.microsoft.com/Forums/en/vistawu/thread/44354a12-370b-4d48-ac46-39b462f2f212 Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi