T9K Opublikowano 18 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2015 Witam. Laptop Rodzinny, Windows 7 32bit, WU nie chce wyszukać (ręcznie) aktualiacji, centrum akcji piszczy że system nie może automatycznie wyszukać aktualizacji, sypie błędem 80080005. Różne próby naprawy znalezione na necie zawiodły... Nie wiem dokładnie kiedy i jak to się stało bo nie operuję na tym sprzęcie, ani też na codzien nie mam do niego dostępu. Do laptopa będę mieć dostęp góra kilka dni więc chciałbym to szybko ogarnąć., Potem gdzieś na początku kwietnia dopiero. W załączniku logi FRST i GMER. Gmer podczas skanowania wywalił błąd że chciał coś czytać z HARDDISK1 (co kilkakrotnie anulowałem bo innej opcji nie było), ale skanowanie trwało dalej. EDIT: Narzędzie WindowsUpdate Diagnistic z strony MS wykrywa błą, naprawia jakieś tam usługi ale samego 80080005 nie, plując błędem - "Błąd usługi Windows Update 0x80080005(2015-02-18-T-04_59_09) Nierozwiązany" Addition.txt FRST.txt gmer.txt Shortcut.txt Odnośnik do komentarza
Zappa Opublikowano 18 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2015 To nie jest sprawa infekcji. Mały skrypt korygujący Otwórz notatnik i wklej HKU\S-1-5-21-4206897810-84161052-180309913-1000\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://msn.gazeta.pl/msn/0,0.html?pc=UP97&ocid=UP97DHPSearchScopes: HKU\S-1-5-21-4206897810-84161052-180309913-1000 -> {F2CE4271-2C76-4E48-8BDA-AABACA53B912} URL = http://websearch.ask.com/redirect?client=ie&tb=SGT&o=APN10374&src=kw&q={searchTerms}&locale=&apn_ptnrs=^AHO&apn_dtid=^YYYYYY^YY^PL&apn_uid=e502eb65-215b-4459-9060-88b3b651eca8&apn_sauid=EBC8C252-EB41-4841-944A-51F49E027AECBHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper -> {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} -> C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll No FileFF SearchPlugin: D:\Users\Owner\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\bv1zvn8k.default\searchplugins\askcom.xmlFF SearchPlugin: D:\Users\Owner\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\bv1zvn8k.default\searchplugins\bingp.xmlEmptyTemp: Plik zapisz jako fixlist.txt i umieść w D:\Users\Owner\Desktop\deg. uruchom FRST i kliknij w Fix. Przedstaw raport z usuwania. 2. Masz następoujące punkty przywracania ==================== Restore Points =========================09-12-2014 17:36:57 avast! antivirus system restore point20-01-2015 20:23:23 avast! antivirus system restore point03-02-2015 19:59:11 Zaplanowany punkt kontrolny15-02-2015 13:30:06 avast! antivirus system restore point Być może instalacja Avast coś namieszała, ale najpierw zrób weryfikację plików systemowych. Podaj jaki jest końcowy komunikat...mam nadzieję że wiesz o co chodzi? Odnośnik do komentarza
T9K Opublikowano 18 Lutego 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2015 Po skrypcie WU teraz wyszukuje aktualizacje... bez konca... weryfikacja przez SFC zwraca błąd: "Funkcja Ochrony zasobów systemu Windows nie może uruchomić usługi naprawczej". Fixlog.txt Odnośnik do komentarza
Zappa Opublikowano 18 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2015 Zerknij na ten temat od postu nr 41, sprawdź wszystko. https://www.fixitpc.pl/topic/17535-windows-7-nie-mo%C5%BCe-wyszuka%C4%87-aktualizacji-b%C5%82%C4%85d-80070424/page-3 i dodatkowy temat https://www.fixitpc.pl/topic/1400-blad-uslugi-instalator-modulow-systemu-windows-nr-126/ Odnośnik do komentarza
T9K Opublikowano 18 Lutego 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2015 Próbowałem odpalić usługę ale ta z kolei sypie 1017: Odnośnik do komentarza
Zappa Opublikowano 18 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2015 podałem drugi temat który opisuje metodę naprawy rejestru. Masz system x86 więc powinno być mniej do roboty. Odnośnik do komentarza
T9K Opublikowano 18 Lutego 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2015 i dodatkowy temat https://www.fixitpc.pl/topic/1400-blad-uslugi-instalator-modulow-systemu-windows-nr-126/ W tym przypadku jest wszystko w porządku, folder i klucz są i pasują nazwą... Sprawdzam Readiness Tool teraz Odnośnik do komentarza
Zappa Opublikowano 18 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2015 Sprawdź uprawnienia do klucza oraz punkt kolejny instrukcji Naprawa pozostałych komponentów. To nie jest robota na 2 minuty. Odnośnik do komentarza
T9K Opublikowano 18 Lutego 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2015 Readiness Tool stoi od godziny na "Trwa wyszukiwanie aktualizacji na tym komputerze..." Odnośnik do komentarza
Zappa Opublikowano 18 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2015 Poczekaj jeszcze trochę może ruszy dalej. Odnośnik do komentarza
T9K Opublikowano 18 Lutego 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2015 Do tej pory nie ruszyło... Odnośnik do komentarza
Zappa Opublikowano 18 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2015 To daj na razie spokój. Otwórz notatnik i wklej ListPermissions: HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Component Based Servicing\Version Plik zapisz jako fixlist.txt i umieść w D:\Users\Owner\Desktop\deg. uruchom FRST i kliknij w Fix. Przedstaw raport. Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 20 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2015 Temat przenoszę do działu Windows. weryfikacja przez SFC zwraca błąd: "Funkcja Ochrony zasobów systemu Windows nie może uruchomić usługi naprawczej". Przy niemożności uruchomienia usługi Instalator modułów Windows skan SFC jest awykonalny. W Dzienniku zdarzeń od razu był nagrany błąd uszkodzonego rejestru (kod 1017): System errors: ============= Error: (02/18/2015 04:16:48 PM) (Source: Service Control Manager) (EventID: 7023) (User: ) Description: Usługa Instalator modułów systemu Windows zakończyła działanie; wystąpił następujący błąd: %%1017 Podlinkowane rozwiązania naprawy TrustedInstaller się nie aplikują, tu jest: "System próbował załadować lub przywrócić plik do Rejestru, ale określony plik nie jest w formacie plików rejestru". To oznacza uszkodzony któryś plik z C:\Windows\System32\config. W CBS.LOG powinien występować rekord podobny do: [Data - czas], Info CBS Failed to load the COMPONENTS hive from 'C:\Windows\System32\config\COMPONENTS' into registry key 'HKLM\COMPONENTS'. [hrESULT = 0x800703f9 - ERROR_NOT_REGISTRY_FILE] W związku z formą błędu rób Przywracanie systemu (równa się to odtworzeniu starszej postaci plików rejestru w C:\Windows\System32\config) do czasu, gdy nie było problemu, wybierając stosowny punkt: ==================== Restore Points ========================= 09-12-2014 17:36:57 avast! antivirus system restore point 20-01-2015 20:23:23 avast! antivirus system restore point 03-02-2015 19:59:11 Zaplanowany punkt kontrolny 15-02-2015 13:30:06 avast! antivirus system restore point Przywracanie systemu oczywiście odwróci cały skrypt FRST, ale on nie był istotny w kontekście sprawy. Po Przywracaniu należy zrobić nowe raporty FRST przedstawiające zmiany. Przy okazji komentarz: Firefoxa można było lepiej wyczyścić resetując go (objęłoby to więcej preferencji niż skrypt - w raporcie FRST były jeszcze powiązane z FF SearchPlugin preferencje SearchEngineOrder.* + Keyword.URL). Odnośnik do komentarza
T9K Opublikowano 21 Lutego 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2015 w załączniku fixlog z ListPermissions: HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Component Based Servicing\Version. Zrobię przywracanie systemu teraz Przywrócenie najstarszego punktu (09-12-2014 17:36:57 avast! antivirus system restore point) zwróciło błąd: Kolejne trzy punkty zwracają zaś: Fixlog.txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 21 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2015 Przywrócenie najstarszego punktu (09-12-2014 17:36:57 avast! antivirus system restore point) zwróciło błąd (...) Kolejne trzy punkty zwracają zaś (...) Tu może być na widoku reinstalacja Windows... 1. Sprawdź czy Przywracanie systemu jest awykonalne także z poziomu WinRE: KLIK. Jeśli również z zewnątrz nie jest to możliwe: 2. Spróbuj wygrzebać ręcznie kopię plików rejestru z magazynu cieniowego. Kopie zostałyby podstawione potem z poziomu RE. Z tym, że takie cofanie tylko rejestru może spowodować niezgodności w zainstalowanych komponentach na dysku. Na razie do zrobienia tylko: - Na Pulpicie utwórz folder o nazwie config, a w nim podfoldery odpowiadające datom punktów Przywracania systemu, by się nie pomyliły pliki. - Uruchom Shadow Explorer (portable). Z menu rozwijanego wybierz konkretną datę punktu Przywracania. Następnie z boku w eksploratorze wyszukaj folder C:\Windows\System32\config. Z prawokliku na ten folder opcja Export i wskaż jako miejsce docelowe na Pulpicie korespondujący podfolder ...\config\data. Zrób tę akcję po kolei dla wszystkich dat odpowiadających datom Przywracania systemu - Następnie podaj listę spisu plików, by porównać ich parametry. Do Notatnika wklej: Folder: D:\Users\Owner\Desktop\config Tak jak poprzednio zapisz pod nazwą fixlist.txt, uruchom Fix w FRST i dostarcz wynikowy log. w załączniku fixlog z ListPermissions: HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Component Based Servicing\Version. Jak mówię, problem nie w tej sferze tylko w uszkodzonym pliku rejestru. Odnośnik do komentarza
T9K Opublikowano 21 Lutego 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2015 Przywrócenie najstarszego punku z WinRE podziałało, ale WU dalej sypie 80080005, zaś Instalatora modułów w usługach nie idzie uruchomić - 1017... Puściłem skan FRST, zaraz dodam. Addition.txt FRST.txt Shortcut.txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 21 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2015 Który punkt wybrałeś? Tu jest możliwe, że usterka powstała poza zakresem czasowym punktów i nie ma już po prostu poprawnych kopii wcale. W takim przypadku nie ma rozwiązania, bo nie ma skąd brać kopii rejestru. Zapomniałam jeszcze napisać poprzednio: Skopiuj na Pulpit cały folder C:\Windows\Logs\CBS, spakuj do ZIP, shostuj gdzieś i podaj link. Odnośnik do komentarza
T9K Opublikowano 21 Lutego 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2015 Najstarszy (09-12-2014 17:36:57 avast! antivirus system restore point) CBS hostniety http://speedy.sh/uAwBF/CBS.zip Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 21 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2015 Wcześniej już mówiłam czego się spodziewać w CBS.LOG. Cały CBS.LOG jest wytapetowany od góry do dołu rekordami Failed to load the COMPONENTS hive from 'C:\Windows\System32\config\COMPONENTS': 2015-02-21 12:53:19, Info CBS Starting TrustedInstaller initialization.2015-02-21 12:53:19, Info CBS Loaded Servicing Stack v6.1.7601.17592 with Core: C:\Windows\winsxs\x86_microsoft-windows-servicingstack_31bf3856ad364e35_6.1.7601.17592_none_0b0e4b4025cf4049\cbscore.dll2015-02-21 12:53:19, Info CBS Failed to load the COMPONENTS hive from 'C:\Windows\System32\config\COMPONENTS' into registry key 'HKLM\COMPONENTS'. [hrESULT = 0x800703f9 - ERROR_NOT_REGISTRY_FILE]2015-02-21 12:53:19, Info CBS Failed to load WCP DLL. [hrESULT = 0x800703f9 - ERROR_NOT_REGISTRY_FILE]2015-02-21 12:53:19, Info CBS Failed to initialize the Core DLL: C:\Windows\winsxs\x86_microsoft-windows-servicingstack_31bf3856ad364e35_6.1.7601.17592_none_0b0e4b4025cf4049\cbscore.dll [hrESULT = 0x800703f9 - ERROR_NOT_REGISTRY_FILE]2015-02-21 12:53:19, Info CBS Failed to initialize CBS Core. [hrESULT = 0x800703f9 - ERROR_NOT_REGISTRY_FILE]2015-02-21 12:53:19, Info CBS Ending TrustedInstaller initialization.2015-02-21 12:53:19, Info CBS Failed to initialize Trusted Installer. [hrESULT = 0x800703f9 - ERROR_NOT_REGISTRY_FILE]2015-02-21 12:53:19, Info CBS Starting TrustedInstaller finalization.2015-02-21 12:53:19, Info CBS Trusted Installer core was not initialized.2015-02-21 12:53:19, Info CBS Ending TrustedInstaller finalization.2015-02-21 12:53:36, Info CBS Starting TrustedInstaller initialization.2015-02-21 12:53:36, Info CBS Loaded Servicing Stack v6.1.7601.17592 with Core: C:\Windows\winsxs\x86_microsoft-windows-servicingstack_31bf3856ad364e35_6.1.7601.17592_none_0b0e4b4025cf4049\cbscore.dll2015-02-21 12:53:36, Info CBS Failed to load the COMPONENTS hive from 'C:\Windows\System32\config\COMPONENTS' into registry key 'HKLM\COMPONENTS'. [hrESULT = 0x800703f9 - ERROR_NOT_REGISTRY_FILE]2015-02-21 12:53:36, Info CBS Failed to load WCP DLL. [hrESULT = 0x800703f9 - ERROR_NOT_REGISTRY_FILE]2015-02-21 12:53:36, Info CBS Failed to initialize the Core DLL: C:\Windows\winsxs\x86_microsoft-windows-servicingstack_31bf3856ad364e35_6.1.7601.17592_none_0b0e4b4025cf4049\cbscore.dll [hrESULT = 0x800703f9 - ERROR_NOT_REGISTRY_FILE]2015-02-21 12:53:36, Info CBS Failed to initialize CBS Core. [hrESULT = 0x800703f9 - ERROR_NOT_REGISTRY_FILE]2015-02-21 12:53:36, Info CBS Ending TrustedInstaller initialization.2015-02-21 12:53:36, Info CBS Failed to initialize Trusted Installer. [hrESULT = 0x800703f9 - ERROR_NOT_REGISTRY_FILE]2015-02-21 12:53:36, Info CBS Starting TrustedInstaller finalization.2015-02-21 12:53:36, Info CBS Trusted Installer core was not initialized.2015-02-21 12:53:36, Info CBS Ending TrustedInstaller finalization. Wybrałeś najstarszy punkt Przywracania systemu, rezultatów brak = usterka jest od dawna i nie ma poprawnej kopii COMPONENTS. Kopia RegBack pochodzi z dnia przed założeniem tematu, ale też pewnie ma uszkodzenie, skoro jest ono nawet w najstarszym punkcie Przywracania: LastRegBack: 2015-02-17 16:36 Niestety zostaje reinstalacja systemu. Problem jest znacznie grubszy niż powierzchowne znaki, padł system komponentów. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się