Anonim8 Opublikowano 9 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2011 Szanowni Państwo. Drodzy Rodacy. Maniacy internetu i połączeń wszelakich. Niebawem nadejdzie chwila, kiedy Belfegor pożegna się z ulubionym modemem Huawei. Rozstanie się na dobre z siecią PlusGSM. W okolicy nie ma kablówki, natomiast jest linia telefoniczna. Zmęczony dotychczasową, (dodajmy - zawrotną prędkością) netu, postanowił założyć telefon stacjonarny. Ale jak się naczytał o problemach ludzi z TPsa, pogubił się chłopina i nie wie czy brać od TP czy np. od Netii. Arcymądrzry ludzie z Netii powiedzieli mu, że musi założyć telefon w TPsa a potem oni przejmą łącze. Ale niby jak, przecież będzie obowiązywać umowa na czas określony z telekomunikacją. A może zrobić tak....wykupić abonament na telefon a internet podłaczyć z Netii? Sam już nie wiem. Stąd apel Belfegora: doradźcie, co i jak po kolei. Odnośnik do komentarza
marcinkowski Opublikowano 9 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2011 To właściwie telefon czy internet, czy jedno i drugie? Z tego co mi wiadomo w TP można i sam internet bez telefonu, nie wiem jak jest z tą Netią ale u mnie byli tacy dwaj co namawiają i oni bez problemu mogli mi założyć internet po linii TP mimo że nie mam z nimi nic wspólnego, a linia dochodzi tylko do budynku bo inni sąsiedzi mają coś tam podłączone. Co do jakości usług to niech się wypowiedzą osoby korzystające. Odnośnik do komentarza
wieslaw531 Opublikowano 9 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2011 Czy masz już stacjonarny czy dopiero założysz? Kto jest właścicielem linii telefonicznej? Podejrzewam, że "TP SA"? Ja mam stacjonarny na linii TPsy ale telefon i internet z NETII. Zapytaj obu operatorów o oferty. Jeżeli nie masz jeszcze stacjonarnego to TPsa może stwarzać problemy. Jeżeli założysz tylko internet bez telefonu to i tak będziesz płacił za utrzymanie łącza. Odnośnik do komentarza
Anonim3 Opublikowano 9 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2011 Jedni na Tepse narzekają inni wręcz odwrotnie, netia łącza od tepsy dzierżawi więc nic więcej ponad to co daje TP nie dostaniesz (jeśli mamy na myśli szybkość), słyszałem tez nieco uwag co do procedur reklamacyjnych w netii, wcale tak różowo nie jest, ale co "ludź" to inna opinia. Ja proponuję TP, ostatnio szwagierce reklamowałem brak netu i telefonu, o dziwo uwinęli się z awarią w ciągu 12 godzin. Odnośnik do komentarza
Anonim8 Opublikowano 9 Stycznia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2011 To właściwie telefon czy internet, czy jedno i drugie? Chciałbym sam internet. Ale w tej chwili nie mam czynnego łącza. Gniazdko jest (kiedyś był stacjonarny), poleciałem z duchem czasu i przeszedłem na komóre. Trzeba uruchomić łacze, więc muszę iść do Telekomunikacji. Kto jest właścicielem linii telefonicznej? Podejrzewam, że "TP SA"? TP SA Jeżeli nie masz jeszcze stacjonarnego to TPsa może stwarzać problemy. No właśnie, tego się obawiam. Chociaż rozmawiałem na ten temat dawno temu. I jeszcze jedno: chciałem kupić jakiś router, żeby mi nie wciskali własnego szajsu. Nie wiem tylko jak wydajna jest tu linia. Odnośnik do komentarza
marcinkowski Opublikowano 9 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2011 Dla tego właśnie napisałem że nie wiem jak jest z tym podłączeniem, ja również nie mam gniazdka ani doprowadzenia do mieszkania, linia dochodzi tylko do budynku i korzystają sąsiedzi, ale chłopaki z Netii twierdzili że bez problemu mi założą internet i to 20 bo linia jest odpowiednia. Co do prędkości to jeżeli jest stara linia to chyba nie więcej jak 4-6. Odnośnik do komentarza
Anonim8 Opublikowano 9 Stycznia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2011 Dla tego właśnie napisałem że nie wiem jak jest z tym podłączeniem, ja również nie mam gniazdka ani doprowadzenia do mieszkania, linia dochodzi tylko do budynku i korzystają sąsiedzi, U mnie gniazdo telefoniczne jest w domu. Przyłącze zostało - tylko jest nieczynne. Odnośnik do komentarza
Rychwal Opublikowano 9 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2011 Nie powinno być problemu jakiegoś większego z TP tylko trzeba się dowiedzieć ofert i zapytać najlepiej u nich w punkcie co i jak. Co do routera to cerberus pentagrama powinien wystarczyć z tego co wiem to w swoim przedziale cenowym spełniają dobrze wymagania i nie mają problemów z synchronizacją Odnośnik do komentarza
izaw Opublikowano 10 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2011 Z każdym a tych operatorów jest dobrze gdy jest... dobrze. Jak coś szwankuje to bywa różnie. Swego czasu TP wolała płacić karne opłaty zamiast przywrócić internet. Chcieli nowej umowy na gorszych warunkach. Po dwóch miesiącach miałem dosyć i karne opłaty wystarczyły na pół roku u innego operatora. Netia też nie należy do szczególnie wyczulonych na klienta firm. Jeżeli masz linię, nawet nieczynną, to możesz wybrać dowolnego operatora. U mnie Netia ostatnio położył światłowód do centrali i proponuje przekrosowanie na swój modem. Daje do 20 Mb/s, gdy TP tylko 6. Cenowo też lepiej. Za dwa razy większą szybkość liczy nawet trochę taniej. Do tego kilka miesięcy po 1 zł. Musisz dokładnie analizować oferty. Nieźle żonglują (wszyscy). Tutaj coś dodadzą, gdzie indziej ujmą. Taka loteria. Jak trafisz na dobre urządzenia, to wygrałeś. Jeżeli na wadliwe, będą Ci proponować reinstalację sprzętu, systemu i Bóg wie co. Ja mam zewnętrzny router, więc urządzenie niezależne od komputera(ów). A oni zwykle mantrę o sterowniki w komputerze. Cóż niedouczeni z łapanki. Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 10 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2011 Cóż... chociaż obu firm nie lubię, to zdecydowałbym się na TP. Dlaczego? Już mówię... TP jest właścicielem linii. Jeżeli coś po drodze uszkodzą, to priorytet mają ich użytkownicy, nie Netia. Wiele skarg słyszałem też na pomoc techniczną tej drugiej firmy, zwłaszcza, że pozostaje zależna od Telekomunikacji Polskiej. Przez 4 lata korzystania z TP miałem dwie awarie: jedną, dwudniową we wrześniu '10 r. i drugą (tydzień) w grudniu 2010 r. Z pierwszą sobie błyskawicznie poradzili, druga się ciągnie do tego momentu, staram się uzyskać odszkodowanie od nich za przerwę w działaniu usługi. I koniecznie dowiedz się, jaka jest odległość do najbliższej ich centralki. Odnośnik do komentarza
DragonFire Opublikowano 10 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2011 Zaciekawiony tematem spoglądam na stronę Netii... Ceny sympatyczne, prędkości również. Ściągnąłem sobie ich cennik w postaci .pdf z http://www.netia.pl/oferta_dla_domu,szczegoly,103.html i co ja tam widzę? Opłaty aktywacyjne (jednorazowe) Aktywacja usługi Szybki Internet 81,00 zł netto (99,63 zł brutto) Aktywacja usługi Szybki Internet z opcją Bezpieczny Internet i Wirtualny Dysk 244,11 zł netto (300,26 zł brutto) Aktywacja usługi Szybki Internet w szerokopasmowej technologii radiowej WiMAX 1 100,00 zł netto (1 353,00 zł brutto) Aktywacja łącza 81,15 zł netto (99,81 zł brutto) A dalej: Opłaty abonamentowe (miesięczne) Szybki Internet 512k 70,00 zł netto (86,10 zł brutto) Szybki Internet 1M 110,00 zł netto (135,30 zł brutto) Szybki Internet 2M 140,00 zł netto (172,20 zł brutto) Szybki Internet 4M 170,00 zł netto (209,10 zł brutto) Szybki Internet 6M 190,00 zł netto (233,70 zł brutto) Szybki Internet 8M 210,00 zł netto (258,30 zł brutto) Szybki Internet 10M 230,00 zł netto (282,90 zł brutto) Szybki Internet 16M 250,00 zł netto (307,50 zł brutto) Szybki Internet 20M 290,00 zł netto (356,70 zł brutto) Szybki Internet MAX 350,00 zł netto (430,50 zł brutto) Szczerze powiedziawszy, nie rozumiem o co tu chodzi. Bo na stronie piszą, że 20 Mb za trochę ponad 50 zł / m-c. A Panowie coś z tego kapują??? Odnośnik do komentarza
Anonim8 Opublikowano 10 Stycznia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2011 I koniecznie dowiedz się, jaka jest odległość do najbliższej ich centralki. No trochę będzie Dawidzie. Mieszkam na odludziu. Na obecną chwile posiadam za mało danych. Wiem, że łącze stare, żadne tam światłowody, więc cudów nie oczekuje. Dla mnie starczy 1MB. Jak wszystko ustalę, podam niebawem szczegóły. Teraz prosiłbym o podanie, jaki router kupić. Celuje w Linksysa. Docelowo 2 komputery w chałupie. Odnośnik do komentarza
izaw Opublikowano 10 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2011 Tak samo jest w TP. "Normalne" ceny są dopiero w umowach promocyjnych. Sposób na przywiązanie klienta. Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 10 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2011 Belfi 1 mbps to może być spokojnie do 5 kilometrów (wedle norm) odległości od centralki mierzonej po kablu. Ja mam 3,5 km i 2 mbps, wiem, że więcej nie jestem w stanie osiągnąć. Mam router Linksys WRT54GC v3, działa bardzo dobrze, ma wszystkie potrzebne podstawowe funkcje, Wi-Fi na dobrym poziomie, nie zawiesza się - pracuje bez wyłączania od 1011 godzin. Jeśli interesuje Cię router z wbudowanym modemem to Linksys WAG120N, długo korzystałem, mogę spokojnie polecić. DragonFire Prawdopodobnie jest to różnica między promocjami a umową na czas nieokreślony. Podobnie ma TP, gdzie chociażby w Wymarzony Internet za 2 mbps płaci się 54 zł/miesiąc, a przy umowie na czas nieokreślony (bez promocji) jest to chyba 199 zł/miesiąc. // EDIT 3oo Nie zauważyłem Twojej odpowiedzi... Nie wiem, jak w Netii, ale w TP (promocja Superinternet Pro) jest zapis, że umowę można zerwać najpóźniej do 30 dni przed jej końcem, potem przechodzi na umowę na czas nieokreślony z wyższymi stawkami, a nie - co wydawałoby się oczywiste - wygasa. Przypominam także, że numer 801 505 505, tak ostatnio przez TP reklamowany, jest płatny 35 gr/min, o czym nie informują ("koszt wg taryfy operatora"). Zorientowałem się po fakturze. Żeby zgłosić jakąkolwiek usterkę trzeba dzwonić właśnie tam; darmowa Błękitna Linia odsyła na ten numer. Dawna pomoc techniczna 801 102 102 (darmowa) tak samo. Odnośnik do komentarza
wieslaw531 Opublikowano 10 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2011 Bezpłatna InfoNetia 801 802 803 też jest płatna. @Belfegor Twój podstawowy problem to brak aktywnej linii telefonicznej. I od tego powinieneś zacząć. Jeżeli aktywację linii może wykonać tylko TP to jesteś na pewien czas przywiązany. Dowiedz się czy Netia może przejąć taką linię i po jakim czasie (Netia ma podpisaną umowę z TP SA o współpracy). Chyba, że korzystniejsza będzie oferta TP SA. Za późno się obudziłeś. Gdybyś temat załatwił w grudniu to z dniem 01.01.2011 mogłeś zerwać umowę z dotychczasowym dostawcą (zmiany regulaminów pozwalające na coś takiego). Odnośnik do komentarza
Markiz Opublikowano 10 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2011 Jeżeli mogę - od prawie dziesięciu lat korzystam z usług TP SA. Początkowo modem, potem Neostrada. Nigdy żadnych problemów nie miałem - 2 - 3 awarie przez te wszystkie lata były usuwane błyskawicznie a jeżeli trwały kilka dni to zawsze TP SA sama z siebie obniżała rachunek. Ich modemy to nieporozumienie - u mnie od kilku lat działa stary D-Link na którym chodzą 3 kompy plus ostatnio wpiąłem jakiś "wynalazek" za niedużą kasę czyli router bezprzewodowy dla laptopa. Wszystko śmiga bezproblemowo. Obecnie przedłużyłem umowę na kolejne 2 lata, dostałem za friko navi do samochodu które się spisuje całkiem nieźle , prędkość netu jest 2 Mbit i rzeczywiście taka jest. Płacę ok. 50 zł za sam net. Ponieważ nie mam innych możliwości "kablowych" a w bezprzewodowe nie chcę się bawić to jest jak jest i jestem happy Odnośnik do komentarza
Anonim8 Opublikowano 10 Stycznia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2011 Za późno się obudziłeś. Gdybyś temat załatwił w grudniu to z dniem 01.01.2011 mogłeś zerwać umowę z dotychczasowym dostawcą (zmiany regulaminów pozwalające na coś takiego). Z jakim dostawcą? Masz na myśli PlusGSM? Twój podstawowy problem to brak aktywnej linii telefonicznej. I od tego powinieneś zacząć. Wiem. Koszt przydzielenia numeru telefonu - 1zł. Dowiedz się czy Netia może przejąć taką linię i po jakim czasie (Netia ma podpisaną umowę z TP SA o współpracy).Chyba, że korzystniejsza będzie oferta TP SA. Dowiem się szczegółów, ale chyba Netia nie może. Gdyby przyłącze było aktywne - tak. Nie ma co gdybać Panowie, ustale co w trawie piszczy i się odezwę. Odnośnik do komentarza
wieslaw531 Opublikowano 10 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2011 NETIA - też nie mam problemów technicznych. Oczywiście po uruchomieniu usługi walczyłem z transferem - był poniżej umowy. Mam 6 Mb + telefon stacjonarny (bezpłatne wieczory od 18:00 do 06:00 oraz weekendy). A to rachunek za grudzień: EDYTA Z jakim dostawcą? Masz na myśli PlusGSM? Też. Ale również z tym, z którym zawarłbyś umowę przed 01.01.2011. Odnośnik do komentarza
Anonim8 Opublikowano 10 Stycznia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2011 Też. Ale również z tym, z którym zawarłbyś umowę przed 01.01.2011. A teraz nie mogę iść do Plusa i wypowiedzieć umowy? Odnośnik do komentarza
wieslaw531 Opublikowano 10 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2011 Tego nie jestem pewien. Chodzi o to, że z dniem 01.01.2011 każdy operator musiał wprowadzić zmiany w regulaminie wynikające ze zmiany Prawa Telekomunikacyjnego (nie pamiętam jakie bo to mnie akurat nie interesowało) i automatycznie był zobowiązany powiadomić o tym każdego swojego abonamenta w formie pisemnej - czasem podając link do strony jeżeli faktury przesyłane są drogą elektroniczną. W związku ze zmianą regulaminu abonament ma prawo nie przyjąć nowych warunków regulaminu co wiąże się z możliwością zerwania umowy BEZ konsekwencji np w postaci kar umownych. Zobacz jak to jest w Twoim przypadku. Przeczytaj te informacje na ich stronie chyba, że dostałeś taki papier ale nie zwróciłeś na to uwagi. Odnośnik do komentarza
Anonim8 Opublikowano 10 Stycznia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2011 Zobacz jak to jest w Twoim przypadku. Przeczytaj te informacje na ich stronie chyba, że dostałeś taki papier ale nie zwróciłeś na to uwagi. Dostałem, ale jak przystało na zawodowca nie zwróciłem uwagi. Odnośnik do komentarza
wieslaw531 Opublikowano 10 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2011 I jest tam taka informacja? Papiery czeba czytać. Odnośnik do komentarza
Anonim8 Opublikowano 10 Stycznia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2011 I jest tam taka informacja?Papiery czeba czytać. Jest tam taka informacja. Dobrze Wiesiu - będę czytał te prawne pierdołki w imię zasady, że nieznajomość prawa szkodzi....a znajomość może ewidentnie pomóc. Przyrzekam Odnośnik do komentarza
izaw Opublikowano 10 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2011 wieslaw531, nie jest to prawdą. Można bez konsekwencji wypowiedzieć, gdy wprowadza gorsze warunki i niezależne od dostawcy. Na zmianę VAT-u nie mają wpływu. Odnośnik do komentarza
wieslaw531 Opublikowano 10 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2011 To o czym piszesz dotyczy normalnej sytuacji. Teraz była zmiana regulaminu narzucona PT i z tego co wiem była taka możliwość. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi