mike85whisky Opublikowano 5 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 Czesc, Mam laptopa z objawami infekcji. Bardzo wolno dziala, nie da sie zapisac skrotow na pasku oraz znikly skroty z menu start. Wszystko bardzo dlugo sie uruchamia i bardzo dlugo trwa, Malwarebytes skanowal przeszlo 20 godzin i dotarl do polowy. FRST i GMER w sumie ponad 6 godzin dzialaly. Problemy sa tez z uruchomieniem Avasta i Windows defendera. W zalaczeniku wymagane logi. Dziekuje za pomoc. FRST.txt Addition.txt gmer.txt Shortcut.txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 5 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 Temat przenoszę do działu Windows. To nie jest problem infekcji. Używałeś ComboFix, niepotrzebnie. Ogólnie na ten temat: KLIK. Bardzo wolno dziala (...) Wszystko bardzo dlugo sie uruchamia i bardzo dlugo trwa, Malwarebytes skanowal przeszlo 20 godzin i dotarl do polowy. 1. Są w Dzienniku zdarzeń błędy opowiadające o opóźnieniu odpowiedzi z kontrolera dysku: Error: (02/05/2015 08:21:08 AM) (Source: iaStor) (EventID: 9) (User: ) Description: Urządzenie \Device\Ide\iaStor0 nie odpowiedziało w ramach ustalonego limitu czasu. To może być problem z obniżeniem transferu dysku z DMA do PIO. Na wszelki wypadek sprawdź wątek Skutki uboczne skanu GMER (dyski w trybie IDE, głównie system XP): KLIK. 2. Możliwości zamulenia na poziomie software to np. Avast, mówisz że jest zdefektowany. To stara wersja 9.0.2021 (aktualna to 2015.10.0.2208). Odinstaluj program całkowicie i sprawdź czy są jakieś zmiany. 3. Może tu być także problem czysto sprzętowy, np. problem z dyskiem twardym. Diagnostyka pod tym kątem: KLIK. nie da sie zapisac skrotow na pasku oraz znikly skroty z menu start. Konto hoshi jest uszkodzone, system nie jest w stanie załadować gałęzi klas rejestru: Application errors: ================== Error: (02/05/2015 10:30:16 AM) (Source: Microsoft-Windows-User Profiles Service) (EventID: 1542) (User: ZARZĄDZANIE NT) Description: System Windows nie może załadować pliku rejestru klas. SZCZEGÓŁY — Nie można odnaleźć określonego pliku. Załóż nowe konto, a ze starego potem przekopiujesz dane. brak punktów przywracania Dziennik zdarzeń sugeruje, że powiązana usługa jest po prostu wyłączona: System errors: ============= Error: (02/05/2015 10:22:23 AM) (Source: Service Control Manager) (EventID: 7000) (User: ) Description: Nie można uruchomić usługi Kopiowanie woluminów w tle z powodu następującego błędu: %%1053 Error: (02/05/2015 10:22:23 AM) (Source: Service Control Manager) (EventID: 7009) (User: ) Description: Upłynął limit czasu (30000 ms) podczas oczekiwania na połączenie się z usługą Kopiowanie woluminów w tle. Start > w polu szukania wpisz services.msc > z prawokliku Uruchom jako Administrator> dwuklik w usługę Kopiowanie woluminów w tle i Typ uruchomienia ustaw na Ręczny. Problemy sa tez z uruchomieniem Avasta i Windows defendera. Jakie konkretnie problemy? W Dzienniku są wprawdzie błędy usługi Avast, ale błędy sugerują wyłączoną usługę, log FRST tego nie potwierdza (wszystkie obiekty Avast na chodzie). System errors: ============= Error: (02/05/2015 08:25:51 AM) (Source: Service Control Manager) (EventID: 7000) (User: ) Description: Nie można uruchomić usługi avast! Antivirus z powodu następującego błędu: %%1053 Error: (02/05/2015 08:25:51 AM) (Source: Service Control Manager) (EventID: 7009) (User: ) Description: Upłynął limit czasu (30000 ms) podczas oczekiwania na połączenie się z usługą avast! Antivirus. PS. Gdy już się uporasz z powyższymi, doczyść sobie śmieciarskie wpisy (nie związane z kontem hoshi). W spoilerze instrukcja. To nie ma żadnego związku z powyższym problemem. Otwórz Notatnik i wklej w nim: CloseProcesses: U5 AppMgmt; C:\Windows\system32\svchost.exe [27136 2009-07-14] (Microsoft Corporation) U0 foidocna; C:\Windows\System32\drivers\qlyalgrd.sys [79064 2015-02-05] (Malwarebytes Corporation) S3 catchme; \??\C:\ComboFix\catchme.sys [X] HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SafeBoot\Minimal\PEVSystemStart => ""="Service" HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SafeBoot\Minimal\procexp90.Sys => ""="Driver" HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SafeBoot\Network\PEVSystemStart => ""="Service" HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SafeBoot\Network\procexp90.Sys => ""="Driver" GroupPolicy: Group Policy on Chrome detected CHR HKLM\SOFTWARE\Policies\Google: Policy restriction HKLM\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Internet Explorer: Policy restriction URLSearchHook: HKLM-x32 - Default Value = {CCC7B159-1D8C-11E3-B2AD-F3EF3D58318D} BHO-x32: No Name -> {8D10F6C4-0E01-4BD4-8601-11AC1FDF8126} -> No File BHO-x32: No Name -> {8E5E2654-AD2D-48bf-AC2D-D17F00898D06} -> No File BHO-x32: No Name -> {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} -> No File Toolbar: HKLM - avast! Online Security - {318A227B-5E9F-45bd-8999-7F8F10CA4CF5} - No File C:\Program Files (x86)\GUTB368.tmp C:\ProgramData\06154ba7-7ceb-4959-a6bd-bf38bdec8cc6 C:\Users\hoshi\Downloads\F04E.tmp C:\Windows\system32\%AppData% C:\Windows\system32\%LocalAppData% C:\Windows\system32\Drivers\qlyalgrd.sys Reg: reg delete HKLM\SOFTWARE\MozillaPlugins /f Reg: reg delete HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Mozilla /f Reg: reg delete HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\MozillaPlugins /f Reg: reg delete "HKU\S-1-5-18\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main" /f Reg: reg delete "HKU\S-1-5-19\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main" /f Reg: reg delete "HKU\S-1-5-20\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main" /f EmptyTemp: Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach. Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Fix. Czekaj cierpliwie, nie przerywaj działania. Gdy Fix ukończy pracę, system zostanie zresetowany. W tym samym katalogu skąd uruchamiano FRST powstanie plik fixlog.txt. Przedstaw go. Odnośnik do komentarza
mike85whisky Opublikowano 6 Lutego 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2015 Cześć, Wykonałem powyższe kroki, sprawdziłem Dysk i hardware - wszystko na zielono. Usunąłem i zainstalowałem ponownie nową wersję Avasta - odinstalowywanie trwało kilka godzin ale przestał mulić Utworzyłem nowe konto użytkownika i skopiowałem dane. W serwices.msc ustawienia były od początku takie jak sugerowałaś natomiast w ustawieniach przywracania systemu, nie wiem dlaczego, na dysku D: przywracanie było ustawione na 0% a na dysku C: 50%. Ustawiłem oba na 3% i laptop jakby jeszcze bardziej odetchnął. Na nowym koncie ogólnie działa w miarę sprawnie natomiast widzę, że dioda od dysku sugeruje nieustanną pracę. Na koniec jeszcze raport z FRST w załączniku. Dziękuję za pomoc EDIT: Pojawił się jeszcze jeden problem (albo istniał już od dawna) a mianowicie nie działają aktualizacje systemowe. Próbowałem fixów z MS: http://support.microsoft.com/kb/2730071/ i kilku podobnych odnośnie Windows Update Wyłączałem i włączałem usługi Windows Update zmieniłem nazwę folderu SoftwareDistribution i Windows utworzył go jeszcze raz SFC/scannow - zatrzymuje się na 35%, w trybie awaryjnym jak zrobiłem SFC/verifyonly to doszło do końca i wykazało błędy. Wrzucę raport. http://s000.tinyupload.com/index.php?file_id=08179370764576954826 Fixlog.txt Odnośnik do komentarza
Zappa Opublikowano 6 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2015 SFC/scannow - zatrzymuje się na 35%, w trybie awaryjnym jak zrobiłem SFC/verifyonly to doszło do końca i wykazało błędy. uruchom wiersz polecenia jako administrator i wklej komendę do konsoli findstr /c:"[sR]" %windir%\logs\cbs\cbs.log >sfc.txt & start notepad sfc.txt na pulpicie powinien pojawić się raport - dodaj go do tematu Odnośnik do komentarza
mike85whisky Opublikowano 6 Lutego 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2015 W poprzednim poście dodałem przed momentem link do tego loga. Waży około 4mb. - znowu są problemy z wydajnością systemu, cały czas się przycina, np. podczas wyszukiwania ze startu lub otwierania jakiejkolwiek aplikacji. sfc.txt Odnośnik do komentarza
Zappa Opublikowano 6 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2015 w logu sfc.txt wszystko wygląda poprawnie. Nie jest to doskonałe narzędzie. Zrób nowy skan FRST, niech Picasso ma wgląd w obecną sytuację w systemie. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się