bpm Opublikowano 28 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2015 Dzień dobry, Problemem jest długi start systemu . Objawia się to tym, iż podczas startu ekran logowania "Zapraszamy" staje na około 60-90 sekund. Pojawia się też od czasu do czasu BSOD 0x000000f4 Temat odnośnie tego systemu był założony już tutaj i dotyczył czego innego. Tym razem w pierwszej kolejności proszę o analizę, co powoduje tak długi start. Jeżeli będą potrzebne dodatkowe skany proszę o informację czy je dodać. Link do pliku boot_1.etl znajduje się tutaj Dziękuję z góry za pomoc. Odnośnik do komentarza
mgrzeg Opublikowano 28 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2015 Hmm.. coś nie tak z plikiem. Możesz jeszcze raz spakować i wrzucić gdzieś? (Może tym razem gdzieś indziej, bo slow download ze speedy.sh rzeczywiście jest slow ) m. Odnośnik do komentarza
bpm Opublikowano 28 Stycznia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2015 Faktycznie coś nie tak z tym plikiem było, źle był spakowany. Już wrzuciłem na inny serwer i jest dostępny pod tym adresem. Odnośnik do komentarza
mgrzeg Opublikowano 29 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 1. Fazy Nazwa...........|..start(s)|.koniec(s)|...suma(s)-------------------------------------------------Pre.Session.Init|......0,00|......4,69|......4,69Session.Init....|......4,69|.....12,82|......8,13Winlogon.Init...|.....12,82|.....20,94|......8,12Explorer.Init...|.....20,94|.....96,82|.....75,88Post.Boot.......|.....96,82|....181,32|.....84,50-------------------------------------------------System.gotowy.po:.....................171,324.sek 2. Zdarzenia PnP > 0,5 sek Task......|Driver..................................................|Start(s)|.Stop(s)|.Diff(s)----------------------------------------------------------------------------------------------DriverLoad|amdkmdap................................................|....4,64|....6,55|....1,92DriverInit|\REGISTRY\MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\services\amdkmdap|....4,67|....6,55|....1,88DriverLoad|amdkmdag................................................|....5,19|....6,30|....1,10DriverLoad|avckf...................................................|..138,68|..139,65|....0,96DriverLoad|MEIx64..................................................|....6,56|....7,51|....0,95DriverLoad|srv2....................................................|...34,98|...35,83|....0,85DriverLoad|avc3....................................................|..124,14|..124,82|....0,68DriverLoad|bowser..................................................|...19,28|...19,83|....0,54DriverLoad|Sftfs...................................................|...30,22|...30,75|....0,53DriverLoad|DXGKrnl.................................................|....4,67|....5,19|....0,52DriverInit|\REGISTRY\MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\services\Sftfs...|...30,23|...30,75|....0,52DriverInit|\REGISTRY\MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\services\avckf...|..139,13|..139,65|....0,52---------------------------------------------------------------------------------------------- 3. Drzewko procesów wraz z informacją o numerze sesji (żółte - usługi, zielone - użytkownika, pomarańczowe - bez przypisanej sesji) oraz informacją o zakończeniu przed końcem analizy (obwódka ramki): [KLIK] Jak widać, problem dotyczy dwóch ostatnich faz i ma swoje źródło w dużym obciążeniu dysku, generowanym przez składniki pakietu AV Lavasoftu oraz aplikacji powiązanych z kartą graficzną od ATI. Sugestie 1. Tymczasowe odinstalowanie pakietu Ad-Aware Lavasoftu. 2. Wyłączenie automatycznego startu dla aplikacji ATI: CCC.exe oraz MOM, użyj Autoruns i usuń z Run pozycję ""C:\Program Files (x86)\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\amd64\CLIStart.exe" MSRun" 3. Narzędzia Intela do obsługi dysku też robią swoje, możesz rozważyć usunięcie z Run pozycji "C:\Program Files (x86)\Intel\Intel® Rapid Storage Technology\IAStorIcon.exe" Po wszystkim poproszę o kolejny log (boot_1.etl), tym razem z kilkoma restartami, wygenerowany przy użyciu polecenia: xbootmgr -trace boot -traceflags latency+dispatcher -stackwalk profile+cswitch+readythread -notraceflagsinfilename -postbootdelay 180 -resultpath c:\xperf -prepsystem m.g. Odnośnik do komentarza
bpm Opublikowano 29 Stycznia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 Nie wiem czy ma być to jeden plik boot_1.etl, ponieważ zrobiło się 6 paczek w sumie 1.2 GB po spakowaniu. Wklejam po kolei. bootPrep1 bootPrep2 bootPrep3.1 bootPrep3.2 bootPrep3.3 bootPrep4 bootPrep5 bootPrep6.1 bootPrep6.2 Odnośnik do komentarza
mgrzeg Opublikowano 30 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2015 Dzięki Powinien na samym końcu pojawić się plik boot_1.etl, reszta to pliki pośrednie. Miałem kłopot z zawartością bootPrep6, więc skorzystałem z 5. 1. Fazy Nazwa...........|..start(s)|.koniec(s)|...suma(s)-------------------------------------------------Pre.Session.Init|......0,00|......4,79|......4,79Session.Init....|......4,79|.....13,82|......9,03Winlogon.Init...|.....13,82|.....17,56|......3,74Explorer.Init...|.....17,56|.....96,78|.....79,22Post.Boot.......|.....96,78|....120,28|.....23,50-------------------------------------------------System.gotowy.po:......................110,28.sek 2. Zdarzenia PnP > 0,5 sek Task......|Driver..................................................|Start(s)|.Stop(s)|.Diff(s)----------------------------------------------------------------------------------------------DriverLoad|amdkmdap................................................|....4,82|....8,14|....3,32DriverInit|\REGISTRY\MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\services\amdkmdap|....4,85|....8,14|....3,29DriverLoad|igfx....................................................|....6,55|....8,14|....1,59DriverLoad|amdkmdag................................................|....5,34|....6,55|....1,21DriverLoad|cdrom...................................................|....3,45|....4,20|....0,74DriverLoad|Sftfs...................................................|...22,55|...23,06|....0,51---------------------------------------------------------------------------------------------- 3. Drzewko procesów wraz z informacją o numerze sesji (żółte - usługi, zielone - użytkownika, pomarańczowe - bez przypisanej sesji) oraz informacją o zakończeniu przed końcem analizy (obwódka ramki): [KLIK] Poprawę widać. System wstaje w ok. 110 sek. Sugestie 1. Wyłączenie Windows Defendera [KLIK] 2. Pozbycie się pozostałych programów Lavasoft (Web Companion). Po wszystkim poproszę o kolejny log, bez kilku restartów (czyli tak, jak był przygotowany pierwotny). Jak prefetcher będzie miał dużo nietrafień, to puścimy z kilkoma restartami... m.g. Odnośnik do komentarza
bpm Opublikowano 30 Stycznia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2015 Bardzo proszę: xperf Odnośnik do komentarza
mgrzeg Opublikowano 30 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2015 Zmian w zasadzie nie ma, więc bez zbędnej zwłoki sugestia. Jeśli nie korzystasz z IPv6, to pomyśl o wyłączeniu, lub usunięciu IPv6 i interfejów ISATAP, np. poprzez netsh: netsh int isa set state disabled lub korzystając z FixIt Microsoftu: [KLIK] Po wszystkim poproszę ponownie o kolejny log. (nie wiem, czemu robi się tak długi i duży - ustawione masz prawidłowo 180 sek). m. Odnośnik do komentarza
bpm Opublikowano 30 Stycznia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2015 Zrobione, tym razem rozmiar mniejszy, oczywiście ustawione 180 sek: xperf Odnośnik do komentarza
mgrzeg Opublikowano 30 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2015 Hmm... dalej widzę adresy IPv6 na kartach + dnsach. Możesz to sprawdzić w ustawieniach karty sieciowej i powtórzyć przygotowanie logu? m. Odnośnik do komentarza
bpm Opublikowano 30 Stycznia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2015 Jak sam zauważyłeś nic się nie zmieniło a w pierwszje kolejności użyłem polecenia: netsh int isa set state disabled Tym razem użyłem Fix Microsoft, jednak we właściwościach kart sieciowych nadal zaznaczony jest: Protokół internetowy w wersj 6 (TCP/IPv6) Mam to na każej karcie wyłączyć ręcznie? Nowy xperf EDIT: Tamat nieaktualny do zamknięcia. Dzięki za pomoc. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się