Skocz do zawartości

Częste bluescreeny DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL


qk1

Rekomendowane odpowiedzi

Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Możesz zerknąć do systemowego dziennika zdarzeń, przykład:

http://img810.imageshack.us/img810/8302/beztytuurg.jpg

Przynajmniej będzie wiadomo co jest źródłem błędu (event source) i jaki jest jego identyfikator zdarzenia (event ID) - po tym można wstępnie przeszukać stronkę = http://www.eventid.net/

 

Nie zaszkodziłoby podać konfig.

https://www.fixitpc.pl/topic/155-zakladanie-tematu-jakie-informacje-podawac/

O ile mnie mówimy o laptopie to warto byłoby sprawdzić stan kondensatorów na płycie głównej, czy nie są wylane lub napuchnięte. Jak nie powinny wyglądać znajdziesz poniżej.

https://www.fixitpc.pl/topic/138-zasilacze-komputerowe/

 

A generalnie poniższa lekturka powinna być obowiązująca.

https://www.fixitpc.pl/forum-10/announcement-4-zakladanie-tematu-pomocne-raporty-i-informacje/

Odnośnik do komentarza

Na obrazku jest błąd upnphost czyli Host Uniwersalnego urządzenia Plug and Play. Szerzej na temat tej usługi możesz poczytać w archiwalnym artykule Picasso KLIK.

Proponuje wyłączyć usługe

start > uruchom > services.msc

z prawokliku na Host Uniwersalnego urządzenia Plug and Play wybierasz właściwości i dajesz tryb uruchomienia na wyłączony. Restart

Zakładam, że mamy do czynienia z zdrowym systemem. Dla pewności możesz wykonać logi.

 

Informacje dodatkowe (wzięte z bluescreena)

"Dane techniczne:

STOP: 0x000000D1 (0x00000008, 0x00000002, 0x00000000, 0xF6C6FC10)

 

NDIS.sys - Dress F6C6FC10 base at F6C5A000, Datestamp 48025d03

 

A folderu Minidump nie ma?

Odnośnik do komentarza

NDIS.sys - Dress F6C6FC10 base at F6C5A000, Datestamp 48025d03

Póki co bym poszedł tym tropem. Jak podają niektóre źródła: Network Driver Interface Specification, system driver.

Możliwe jest więc, że jest:

- uszkodzona karta sieciowa i\lub jej sterownik bądź protokół sieciowy,

- uszkodzony sprzęt np. modem lub wystepuje problem z oprogramowaniem sieciowym.

Wszystko OK ze sterownikami w menedżerze urządzeń? Porozwijaj gałęzie. Jeśli natrafisz na żółte znaki zapytania bądź żółte trójkąciki z wykrzyknikiem załącz screen. Chyba masz małą sieć zrobioną? Masz jakiś modem, ruter? Kto jest dostawcą netu? - to pod kątem ewentualnych sterowników. Korzystasz z karty sieciowej zintegrowanej czy zewnętrznej?

Odnośnik do komentarza

Ogólnie, log nie napawa mnie otuchą. Czy system jest zainfekowany - nie mnie oceniać, ale...

Drive C: | 19,53 Gb Total Space | 0,64 Gb Free Space | 3,28% Space Free | Partition Type: NTFS
Drive D: | 129,51 Gb Total Space | 2,13 Gb Free Space | 1,65% Space Free | Partition Type: NTFS

 

Koniecznie należy zwolnić miejsce na obu partycjach. Na systemowej, Windows nie ma się już jak poruszać.

 

Kolejna sprawa to plik host

O1 HOSTS File: ([2010-10-08 16:19:42 | 000,001,146 | ---- | M]) - C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts
O1 - Hosts: 127.0.0.1   	localhost
O1 - Hosts: 127.0.0.1 tonec.com
O1 - Hosts: 127.0.0.1 www.tonec.com
O1 - Hosts: 127.0.0.1 registeridm.com
O1 - Hosts: 127.0.0.1 www.registeridm.com
O1 - Hosts: 127.0.0.1 secure.registeridm.com
O1 - Hosts: 127.0.0.1 internetdownloadmanager.com
O1 - Hosts: 127.0.0.1 www.internetdownloadmanager.com
O1 - Hosts: 127.0.0.1 secure.internetdownloadmanager.com
O1 - Hosts: 127.0.0.1 mirror.internetdownloadmanager.com
O1 - Hosts: 127.0.0.1 mirror2.internetdownloadmanager.com
O1 - Hosts: 127.0.0.1 mirror3.internetdownloadmanager.com

 

Nie jestem pewien, czy tak ma wyglądać. Nie używam DownloadMenegera.

Na kompie jest

O4 - HKLM..\Run: [LogMeIn Hamachi Ui] C:\Program Files\LogMeIn Hamachi\hamachi-2-ui.exe (LogMeIn Inc.)

 

Hamachi lubi sprawiać problemy. Proponuje deinstalacje. Zresztą do usunięcia z partycji C jest kilka GB danych. Przemyśl co Ci jest naprawdę potrzebne, bo z tego co widzę jest tam mydło i powidło.

Ostatnie błedy dotyczą połaczenia z netem i potrafią powodować BSOD. Zabrałbym się za gruntowne porządki na kompie. Wykonał dodatkowo pełny skan Malwarebytes, (co ewentualnie znajdzie do usunięcia).

Oczywiście moje dywagacje nie wykluczają problemu sprzętowego.

 

Nie mam pojęcia, jak należy interpretować taki wpis:

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\<extension>]
.html [@ = Opera.HTML] -- C:\Program Files\Opera\Opera.exe (Opera Software)
.js [@ = Reg Error: Key error.] -- Reg Error: Key error. File not found
.txt [@ = Reg Error: Value error.] -- Reg Error: Key error. File not found
.vbs [@ = Reg Error: Key error.] -- Reg Error: Key error. File not found

Odnośnik do komentarza

Jak wygląda sprawa z temperaturami?

Tak naprawdę to przypadkiem nie jest to komputer mediona? Bo karta grafiki na pewno.

Masz dostęp do komputera to może zaglądnij do środka jak to wszystko wygląda, szczególnie radiatory. Nazwę zasilacza spisz z naklejki jest widoczna po zdjęciu boku obudowy.

 

Komputer nie jest Mediona, kartę kupiłem ponieważ dotychczasowa mi się zepsuła.

Temperaturę i nazwę zasilacza zobaczę jutro.

 

Póki co bym poszedł tym tropem. Jak podają niektóre źródła: Network Driver Interface Specification, system driver.

Możliwe jest więc, że jest:

- uszkodzona karta sieciowa i\lub jej sterownik bądź protokół sieciowy,

- uszkodzony sprzęt np. modem lub wystepuje problem z oprogramowaniem sieciowym.

Wszystko OK ze sterownikami w menedżerze urządzeń? Porozwijaj gałęzie. Jeśli natrafisz na żółte znaki zapytania bądź żółte trójkąciki z wykrzyknikiem załącz screen. Chyba masz małą sieć zrobioną? Masz jakiś modem, ruter? Kto jest dostawcą netu? - to pod kątem ewentualnych sterowników. Korzystasz z karty sieciowej zintegrowanej czy zewnętrznej?

 

Wykrzykników w menadżerze nie ma. Internet mam przez WiFi (model karty PCI to Belkin F5D7000) udostępniam go przez LAN i przez WiFi USB (TP-LINK TL-WN422G). Wszystko bez routera. Karta Ethernet jest zintegrowana.

 

Belfegor host jest taki od dosyć dawna i wcześniej nie sprawiał problemów. Miejsce zrobię jutro.

Odnośnik do komentarza

Proponuję przeinstalować sterowniki.

http://en-us-support.belkin.com/app/answers/detail/a_id/303/~/f5d7000-wireless-g-desktop-card---driver

http://www.tp-link.com/support/download.asp?a=1&m=TL-WN422G

Dobrze byłoby wcześniej zaktualizować sterowniki chipsetu płyty głównej, ale na szybko to nie potrafię się połapać co powinieneś ściągnąć ze stronki intela. :)

http://www.intel.com/p/en_US/support/highlights/dsktpboards/d102ggc2

 

A miejsce na dysku to warto zwolnić. Na pewno musiałbyś to zrobić, gdybyś chciał przeprowadzić defragmentację dysku/partycji. Możesz użyć narzędzia space sniffer do "monitoringu" zajętości miejsca na dysku.

http://www.uderzo.it/main_products/space_sniffer/index.html

Przy brakującym miejscu na dysku możesz niektóre programy zamienić na wersje portable i trzymać je np. na pendrivie. Takie wersje mają m.in. programy do diagnostyki sprzętu jak SIW, PC Wizard, HWINFO32, CPU-Z, i o ile się nie mylę także BlueScreenView (do przeglądania plików .dmp).

Co jakiś czas oczywiście je powinieneś zaktualizować.

Odnośnik do komentarza

Przez 2 dni był spokój, a przed chwilą wrócił...

 

Tym razem mam zrzut pamięci (do pobrania TUTAJ), a tu podaje raport z BlueScreenView'era:

 

==================================================
Dump File         : Mini010911-01.dmp
Crash Time        : 2011-01-09 15:59:12
Bug Check String  : DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
Bug Check Code    : 0x100000d1
Parameter 1       : 0x00000008
Parameter 2       : 0x00000002
Parameter 3       : 0x00000000
Parameter 4       : 0xf6c6fc10
Caused By Driver  : NDIS.sys
Caused By Address : NDIS.sys+15c10
File Description  : NDIS 5.1 wrapper driver
Product Name      : Microsoft® Windows® Operating System
Company           : Microsoft Corporation
File Version      : 5.1.2600.5512 (xpsp.080413-0852)
Processor         : 32-bit
Computer Name     : 
Full Path         : C:\WINDOWS\Minidump\Mini010911-01.dmp
Processors Count  : 2
Major Version     : 15
Minor Version     : 2600
Dump File Size    : 98 304
==================================================

Odnośnik do komentarza

IMHO nadal to wskazuje na problemy, które zasugerowałem w poście #12. Podglądając BSOD-a programem BlueScreenView zapewne zauważyłeś w kolumnie Caused By Driver wpis NDIS.SYS. Poza tym na różowym polu, oprócz tego o czym wspomniał marekW jest także usbehci.sys (czyli kolejny sterownik systemowy Microsoft USB 2.0 Enhanced Host Controller Miniport Driver). Jeśli masz możliwość to zmień kartę TP-LINK'a = pozbądź się USB, będzie wiadomo czy to właśnie interfejs USB powoduje problemy. Możesz też spróbować przepiąć do innego portu USB.

Podałem też link do sterowników karty BELKIN. Aktualizowałeś? Rozumiem, że sterowniki chipsetu zaktualizowane?

 

Jaki jest stan kondensatorów na płycie głównej (o co pytałem w poście #3)? Spróbuj zrobić porządki wewnątrz obudowy. Posprzątaj z kurzu. Powyciągaj komponenty (m.in. BELKIN, także pamięć RAM) z gniazd, gniazda przedmuchaj sprężonym powietrzem, sloty komponentów możesz umyć alkoholem izopropylowym. Posprawdzaj wtyczki zasilacza, podociskaj wszystkie kable (głównie te od zasilacza), taśmy.

Edytowane przez picasso
24.05.2011 - Temat zostaje zamknięty z powodu braku odpowiedzi autora. //picasso
Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...