Skocz do zawartości

Spowolnione działanie systemu, samoistne otwieranie okien w przeglądarce, wyskakujące reklamy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Zwracam się do Państwa z pomocą dotyczącą problemów jak w tytule posta.

Od niedawna komputer znacząco spowolnił swoje działanie, przeglądarka FF samoistnie zaczęła otwierać jakieś dziwne strony z testami, grami itp..., dodatkowo masowo wyskakiwały liczne reklamy.

Dlatego też, postanowiłem sam naprawić ten problem wiec zacząłem od przeskanowania całego komputera KIS2014.

Skan zrobiłem 09.01.2015 KIS wykrył jakieś trojany /chyba/ - raport dołączam.

Dodatkowo przeskanowałem kompa prog. AdwCleaner , który wykrył również infekcje wszystkie usunąłem /zostały przeniesione do kwarantanny/ - logi dołączam.

Po tych operacjach komputer trochę przyspieszył a przeglądarka się uspokoiła.

Nie dawało mi to jednak spokoju więc postanowiłem przeskanować komputer zalecanymi przez Państwa narzędziami /FRTS,OTL,GMER/.

Już przy pierwszym /Frst/ pojawił się problem ponieważ skan się wydłużał i proces zatrzymał się w w jednym miejscu /zrzut w załączeniu/ - trwało to dobre kilka godzin więc postanowiłem zatrzymać działanie programu - nie dało się jednak , dopiero pomogło zakończenie procesu.

Do tematu wróciłem dziś niestety FRST zatrzymuje sie w tym samym miejscu generując dwa raporty , które załączam.

Następnie wykonałem skan /OTL/ - obyło się bez problemów logi w załączeniu.

Ostatnie narzędzie gmer - podczas pełnego skanu wyskoczył 'blue screen" ...., po czym po restarcie zrobiłem quick skan /log/ oraz dołączam wyniki preskanu. Druga próba skanu gmerem powiodła się -log w załączeniu.

 

 

Proszę o rady co należy zrobić by przywrócić system do normalności.

 

Z góry dzięki za pomoc.

AdwCleanerR0.txt

AdwCleanerR1.txt

AdwCleanerR2.txt

AdwCleanerS0.txt

KIS.txt

FRST.txt

Addition.txt

OTL.Txt

Extras.Txt

prescan_gmer.txt

quickscan_gmer.txt

gmer_fullskcan.txt

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Brak oznak czynnej infekcji. Są owszem ślady infekcyjne, m.in. niedokładnie wyczyszczony trojan ZeroAccess i inne elementy, ale to bardzo stare sprawy. Wszystko w stanie odpadków i nie ma wpływu na system.

 

 

Już przy pierwszym /Frst/ pojawił się problem ponieważ skan się wydłużał i proces zatrzymał się w w jednym miejscu /zrzut w załączeniu/ - trwało to dobre kilka godzin więc postanowiłem zatrzymać działanie programu - nie dało się jednak , dopiero pomogło zakończenie procesu.

Do tematu wróciłem dziś niestety FRST zatrzymuje sie w tym samym miejscu generując dwa raporty , które załączam.

FRST zatrzymuje się na skanie dziennika zdarzeń Office i to nie ma związku z infekcjami.

 

 

Po tych operacjach komputer trochę przyspieszył a przeglądarka się uspokoiła.

Jeśli obecnie jest problem z szybkością systemu, to nie jest to wynik infekcji. Zamulać może ... Kaspersky Internet Security.

 

 

Pod kątem usuwania odpadków:

 

1. Otwórz Notatnik i wklej w nim:

 

CloseProcesses:
HKU\S-1-5-20\...\Run: [Windows Service Manager] => "C:\ProgramData\Windows Service Manager0\iflmnkfrd.exe"
HKU\S-1-5-20\...\RunOnce: [Windows Service Manager] => C:\ProgramData\Windows Service Manager0\iflmnkfrd.exe
HKU\S-1-5-21-2480669067-1689513114-446732452-1001\...\Policies\Explorer: [HideSCAHealth] 1
HKU\S-1-5-21-2480669067-1689513114-446732452-1001\...0c966feabec1\InprocServer32: [Default-shell32] ATTENTION! ====> ZeroAccess?
ShellIconOverlayIdentifiers: [GGDriveOverlay1] -> {E68D0A50-3C40-4712-B90D-DCFA93FF2534} => No File
ShellIconOverlayIdentifiers: [GGDriveOverlay2] -> {E68D0A51-3C40-4712-B90D-DCFA93FF2534} => No File
ShellIconOverlayIdentifiers: [GGDriveOverlay3] -> {E68D0A52-3C40-4712-B90D-DCFA93FF2534} => No File
ShellIconOverlayIdentifiers: [GGDriveOverlay4] -> {E68D0A53-3C40-4712-B90D-DCFA93FF2534} => No File
CHR HKLM\SOFTWARE\Policies\Google: Policy restriction 
SearchScopes: HKU\S-1-5-21-2480669067-1689513114-446732452-1001 -> {FFEBBF0A-C22C-4172-89FF-45215A135AC7} URL = http://go.mail.ru/search?utf8in=1&fr=ietb&q={SearchTerms}
Task: {16BDFAD8-5042-41EA-A662-A6943B880DB8} - System32\Tasks\{5781AA27-B10E-4DE0-8548-AE4238E09C73} => D:\DreamWorks Interactive\Neverhood\WAVistaWin7.exe
Task: {4EDA69D1-0BE9-4C25-88B5-72745347B9F7} - \{945A746E-0F50-4F38-87B9-E59D39492DD1} No Task File 
Task: {9DB5E208-BD34-4B69-8552-97D114CD0D84} - System32\Tasks\{44F63ECA-B9FC-4371-8D5D-C415CF4C8B0B} => Firefox.exe
Task: {AB414B5B-CD0E-450E-B942-CADBB384742E} - System32\Tasks\{B268020A-114C-4E1C-B24D-0CC19A8CA59B} => Firefox.exe http://ui.skype.com/ui/0/5.5.0.119.259/pl/go/help.faq.installer?source=lightinstaller&LastError=1618
Task: {DC58D260-BE6E-41DA-9A29-E7DA7770F128} - System32\Tasks\Windows Update Check - 0x0E5602E0 => C:\ProgramData\Windows 
Task: {DC70EE41-3C9D-4694-B8E9-7A08B2CD7381} - \{A2A5BE56-9310-403E-9DD5-C17F3C780895} No Task File 
Task: C:\Windows\Tasks\DriverToolkit Autorun.job => C:\Program Files\DriverToolkit\DriverToolkit.exe
CustomCLSID: HKU\S-1-5-21-2480669067-1689513114-446732452-1001_Classes\CLSID\{F28C2F70-47DE-4EA5-8F6D-7D1476CD1EF5}\localserver32 -> C:\Users\Krzysiek\AppData\Local\Temp\Dc6b\temp\Drivers.exe No File
S3 ew_hwusbdev; system32\DRIVERS\ew_hwusbdev.sys [X]
S3 ew_usbenumfilter; system32\DRIVERS\ew_usbenumfilter.sys [X]
S3 huawei_cdcacm; system32\DRIVERS\ew_jucdcacm.sys [X]
S3 huawei_enumerator; system32\DRIVERS\ew_jubusenum.sys [X]
S3 huawei_ext_ctrl; system32\DRIVERS\ew_juextctrl.sys [X]
S3 huawei_wwanecm; system32\DRIVERS\ew_juwwanecm.sys [X]
S4 sptd; System32\Drivers\sptd.sys [X]
C:\ProgramData\23405448
C:\ProgramData\TEMP
C:\Users\Krzysiek\AppData\Local\70149b02515b3bb20dd492.47983420
C:\Users\Krzysiek\AppData\Local\{78653ff9-8e83-b9e7-b462-585b839647c5}
C:\Windows\Installer\{78653ff9-8e83-b9e7-b462-585b839647c5}
C:\Windows\onhax-temp
Reg: reg delete HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\mountpoints2 /f
Reg: reg delete HKCU\Software\Google /f
Reg: reg delete HKLM\SOFTWARE\Google /f
Reg: reg delete "HKU\S-1-5-18\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes" /f
Reg: reg delete "HKU\S-1-5-19\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes" /f
Reg: reg delete "HKU\S-1-5-20\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes" /f
Reg: reg query HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\FDResPub /s
CMD: dir /a C:\ProgramData
EmptyTemp:

 

Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach.

 

Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Fix. Czekaj cierpliwie, nie przerywaj działania. Gdy Fix ukończy pracę, system zostanie zresetowany. W tym samym katalogu skąd uruchamiano FRST powstanie plik fixlog.txt.

 

2. Wyczyść trefny dziennik: Start > w polu szukania wpisz eventvwr.msc > z prawokliku Uruchom jako Administrator > wyszukaj dziennik Office i z prawokliku wyczyść.

 

3. Zrób nowe logi: FRST z opcji Scan (zaznacz ponownie pole Addition, by powstały dwa logi) + Farbar Service Scanner. Dołącz też plik fixlog.txt.

Odnośnik do komentarza

Proszę nie pisz posta pod postem - skasowany. Odpowiadam gdy mogę (jestem obecna i mam czas).

 

Poprzednie zadania wykonane. Natomiast wg spodziewań log z Farbar Service Scanner pokazuje rozwalone usługi Windows, skasowane przez infekcję ZeroAccess. Wymagane kolejne naprawy i inne poprawki. Nowa porcja działań:

 

1. Otwórz Notatnik i wklej w nim:

 

C:\ProgramData\036DFF98E54634B40000F269E56C3443
C:\ProgramData\036DFF98E54634B40000F269F875EF7E
C:\ProgramData\InstallMate
C:\ProgramData\McAfee
C:\ProgramData\PogoDGC
C:\ProgramData\Roaming
C:\ProgramData\Windows Service Manager0
Reg: reg add HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\ShellServiceObjects\{F56F6FDD-AA9D-4618-A949-C1B91AF43B1A} /v AutoStart /t REG_SZ /d "" /f

 

Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Fix. Pokaż wynikowy fixlog.txt.

 

2. Uruchom ServicesRepair. Zresetuj system. Zrób nowy log z Farbar Service Scanner.

Odnośnik do komentarza

Czy są jeszcze jakieś problemy w systemie? Zadana pula akcji gładko wykonana, usługi Windows pomyślnie zrekonstruowane. Ostatni skrypt do FRST. Otwórz Notatnik i wklej w nim:

 

RemoveDirectory: C:\AdwCleaner
RemoveDirectory: C:\FRST\Quarantine

 

Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Fix. Przedstaw wynikowy fixlog.txt.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...