Skocz do zawartości

ATTEMPTED SWITCH FROM DPC i inne błędy


macaroni

Rekomendowane odpowiedzi

Mój laptop DELL Vostro V131 dość zawodna wersja niestety. Format systemu pod koniec września, Windows 7 Professional x64. System jest orginalny, aktywowany, laptop i wszystkie sterowniki od producenta. Od dwóch tygodni około pojawiły się notoryczne BSOD-y. Przyznam, że trochę majstrowałam. Ustawiony mam 'Complete memmory dump' oraz 'Overwrite any existing file' odhaczony. Nie mogę zainstalować Debugging tools for Windows ani na koncie Admin ani na użytkownika, bo jest jakiś błąd, którego nie rozumiem. NET Framework 4.5 mam zainstalowany. BlueScreenView widzi tylko minidumpy, które zamieszczam. Ostatnich 3 BSOD-ów po prostu nie widzi.

http://speedy.sh/xfa68/minidmp1.txt

Co takiego robiłam zanim to się stało?

1) przygotowywałam bootowalne pendrive z windowsem do robienia formata na innych kompach i z jendym się pomyliłam w komendzie i od tej pory pokazuje volume 0, niedostępny

2) coś mnie podkusiło do ściągania przez utorrenta, zainstalowałam gdzieś w połowie grudnia - może więc jakiś wirus? (mam ESSET NOD32 antivirus na chodzie)

3) lista zainstalowanych w grudniu nowych programów:

 - Adobe Flash Player 15 ActiveX

 - Adobe Flash Player 15 Plugin

 - Adobe Reader XI

 - Mozilla Firefox 34.0.5

 - Transcend Recovery V1.17

 - Acronis True Image Home

Ten ostatni żeby sobie zrobić obraz systemu, bo windowsowy backup mi nie działa. Mam obraz, ale niestety z chwili gdy już były BSOD-y.

 

Z góry dzięki za pomoc :)

http://speedy.sh/xfa68/minidmp1.txt

 

 

27.12.2014 dodaję, że:

 

Jako, że notoryczne błędy uniemożliwiały mi praktycznie pracę, szukałam rozwiązania dalej. Zauważyłam, że BSOD wyskakuje po wetknięciu pendriva, o którym wspominam powyżej w 1) w port USB 3.0 (mam też 2 porty USB 2.0) i daje błąd o tytule jak w temacie. Na jakimś angielskim forum podobny problem został zdefiniowany jako właśnie problem z portem USB. Przeinstalowałam od nowa ten sam sterownik portów USB i teraz już normalnie odczytuje pendriva. Na razie spokój. Optymistycznie stwierdzam, że już sobie pomogłam :)

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Dodaję 6 logów (W dziale Windows 7 nie było napisane, że mam to wszystko dodawać zakładając temat)

 

FRST: http://speedy.sh/uWDMF/FRST-30-12-2014.txt

Addition: http://speedy.sh/QwvHp/Addition-30-12-2014.txt

Shortcut: http://speedy.sh/y4nUZ/Shortcut-30-12-2014.txt

Extras: http://speedy.sh/B9Ng5/Extras-30-12-2014.Txt

GMER: http://speedy.sh/rAkjx/GMER-30-12-2014.txt

OTL: http://speedy.sh/3Ktbz/OTL-30-12-2014.Txt

 

Poza tym powyższym zestawem dodam, że wyczytałam gdzieś, że mój problem może powodować aplikacja do robienia back up'u systemu. W grudniu instalowałam Acronis True Image Home 11.0 i próbowałam go teraz odinstalować, ale odmawiał, więc użyłam Revo Uninstaller i go usunęłam na siłę. Na razie około 2 godziny chodzi i się nie wywala.

Odnośnik do komentarza
Poza tym powyższym zestawem dodam, że wyczytałam gdzieś, że mój problem może powodować aplikacja do robienia back up'u systemu. W grudniu instalowałam Acronis True Image Home 11.0 i próbowałam go teraz odinstalować, ale odmawiał, więc użyłam Revo Uninstaller i go usunęłam na siłę. Na razie około 2 godziny chodzi i się nie wywala.

 

Odinstaluj jeszcze

 

Acronis Disk Director Home (HKLM-x32\...\{9CCC78EF-027E-40E0-9B61-39932C65E3FE}) (Version: 11.0.216 - Acronis)

Dell Backup and Recovery Manager (HKLM\...\{7C7F3A28-70C0-4CA7-AAE1-5AB118823840}) (Version: 1.2.3 - Dell Inc.)

 

Te programy nie sa do niczego potrzebne. Potencjalny backup danych zrobic mozna innym narzędziem.

 

 

czy uzywasz proxy?

Odnośnik do komentarza

Odinstaluj jeszcze

 

Acronis Disk Director Home (HKLM-x32\...\{9CCC78EF-027E-40E0-9B61-39932C65E3FE}) (Version: 11.0.216 - Acronis)

Dell Backup and Recovery Manager (HKLM\...\{7C7F3A28-70C0-4CA7-AAE1-5AB118823840}) (Version: 1.2.3 - Dell Inc.)

 

Te programy nie sa do niczego potrzebne. Potencjalny backup danych zrobic mozna innym narzędziem.

 

 

czy uzywasz proxy?

Tak, używam Proxy. Jest mi niezbędne do pracy.

Odnośnik do komentarza

tego błedu nie ma w raportach z FRST. Skąd były pobierane sterowniki do USB?

Pierwsze sterowniki są od producenta (dostarczone na płycie z laptopem). Po odinstalowaniu zainstalowały się ponownie automatycznie po wetknięciu myszy na USB do portu.

Nie wiem, może to była tylko zbieżność w czasie z tym wetknięciem pendrive'a i wystąpieniem błędu zaraz po tym. Później BSOD pojawiał się również przy pustym porcie USB także mój wniosek mógł być pochopny.

Odnośnik do komentarza
Pierwsze sterowniki są od producenta (dostarczone na płycie z laptopem). Po odinstalowaniu zainstalowały się ponownie automatycznie po wetknięciu myszy na USB do portu.

 

Błąd. Pewnie odinstalowałaś stery z menedżera urzadzeń. Tu trzeba robić deinstalację sterów chipsetu z panelu sterowania. Wtedy nie wrócą. Najnowsze jakie są dla Twojego Della na stronce producenta pochodzą z roku 2011.

 

Wejdź do MU i rozwin liste Kontrolery Uniwersalnej magistrali szeregowej, potem z prawokliku na gałezie i sprawdź zakładkę sterownik > jaka jest data?

Odnośnik do komentarza

Przed deinstalacją, tak jak mówisz z MU, widziałam tylko jedno:

 

- Human Interface Devices

  obecne danego tego sterownika to

 

Microsoft 2006-06-21 version 6.1.7601.18199

Location on Texas Instruments USB Root Hub

 

 Po instalacji mam oprócz powyższego

- Universal Serial Bus Controllers

 

a w nim 9 różnych pozycji:

1 i 2) Generic USB Hub 2006-06-21

3) Intel ® 6 series / C200 Series Chipset Family USB Enhanced Host Controller 1C26

    Intel 2010-12-21 version 9.2.0.1021

4) Intel ® 6 series / C200 Series Chipset Family USB Enhanced Host Controller 1C2D

    Intel 2010-12-21 version 9.2.0.1021

5) Texas Instruments USB Root Hub 2011-07-20 version 1.12.14.0

6) Texas Instruments XHCI Controller 2011-07-20 version 1.12.14.0

7) USB Composite Device 2006-06-21 version 6.1.7601.18328

8 i 9) USB Root Hub 2006-06-21 version 6.1.7601.18328

 

Zapomniałam dodać, że zanim podpięłam mysz do portu zainstalowałam sterownik ręcznie, ten który miałam z płyty, czyli:

sp57873 usb 3.0 (This Package Provides the Texas Instruments USB 3.0 XHCI)

Następnie do portu usb 3.0 wetknęłam mysz i nie działała, a instalacja innego sterownika rozpoczęła się automatycznie.

Potem wetknęłam mysz do portu usb 2.0 i znowu nie działała i znowu instalacja z automatu.

Odnośnik do komentarza

Zapomniałam dodać, że zanim podpięłam mysz do portu zainstalowałam sterownik ręcznie, ten który miałam z płyty, czyli:

sp57873 usb 3.0 (This Package Provides the Texas Instruments USB 3.0 XHCI)

Następnie do portu usb 3.0 wetknęłam mysz i nie działała, a instalacja innego sterownika rozpoczęła się automatycznie.

Potem wetknęłam mysz do portu usb 2.0 i znowu nie działała i znowu instalacja z automatu.

 

Co to za mysz? Model marka?

 

stery do chipsetu są nowsze

 

http://www.dell.com/support/home/uk/en/ukbsdt1/product-support/product/vostro-v131/drivers

Odnośnik do komentarza

Mysz to A4TECH Noiseless mouse model: OP-200Q. Używam jej od ponad 4 lat i nigdy nie było żadnych problemów.

Właśnie zaliczył kolejne 2 BSOD-y. Zostawiłam laptop włączony i wyszłam na około godzinę. Po przyjściu ekran niebieski i STOP: 0x000000B8 oraz 3 minuty po restarcie ponownie STOP: 0x0000001E. Teraz piszę w trybie awaryjnym.

 

Zrobiłam też wczoraj test pamięci i hardware spod BIOS i wynik jest wszystko OK.

 

To co linkujesz wszystko już miałam w folderze ze sterownikami, które dostałam razem z nowym lapkiem i to oprogramowanie oryginalne, które teoretycznie już zostały zainstalowane zaraz po formacie we wrześniu. Powinny więc być, niemniej jednak ściągnęłam ponownie 4 instalki dla chipsetu i instalowałam po kolei. Trzy przebiegły pomyślnie a dla ostatniej czyli Texas Instruments USB 3.0 dostałam komunikat:

"Nie można uzyskać dostępu do usługi instalatora Windows. Skontaktuj się z działem pomocy technicznej, żeby sprawdzić, czy jest ona prawidłowo zarejestrowana i włączona."

Odnośnik do komentarza

Mam system po angielsku, czy chodzi o Hardware Ids?

 

1 i 2) Generic USB Hub 2006-06-21

USB\VID_8087&PID_0024&REV_0000

USB\VID_8087&PID_0024

 

3) Intel ® 6 series / C200 Series Chipset Family USB Enhanced Host Controller 1C26

    Intel 2010-12-21 version 9.2.0.1021

PCI\VEN_8086&DEV_1C26&SUBSYS_05101028&REV_05

PCI\VEN_8086&DEV_1C26&SUBSYS_05101028
PCI\VEN_8086&DEV_1C26&CC_0C0320

PCI\VEN_8086&DEV_1C26&CC_0C03

 

4) Intel ® 6 series / C200 Series Chipset Family USB Enhanced Host Controller 1C2D

    Intel 2010-12-21 version 9.2.0.1021

PCI\VEN_8086&DEV_1C2D&SUBSYS_05101028&REV_05
PCI\VEN_8086&DEV_1C2D&SUBSYS_05101028
PCI\VEN_8086&DEV_1C2D&CC_0C0320
PCI\VEN_8086&DEV_1C2D&CC_0C03
 

5) Texas Instruments USB Root Hub 2011-07-20 version 1.12.14.0

USB\TIUSBD_Hub&VID_040E&PID_0100&REV_0000
USB\TIUSBD_Hub&VID_040E&PID_0100
USB\TIUSBD_Hub
 

 

6) Texas Instruments XHCI Controller 2011-07-20 version 1.12.14.0

PCI\VEN_104C&DEV_8241&SUBSYS_05101028&REV_02
PCI\VEN_104C&DEV_8241&SUBSYS_05101028
PCI\VEN_104C&DEV_8241&CC_0C0330
PCI\VEN_104C&DEV_8241&CC_0C03
 

7) USB Composite Device 2006-06-21 version 6.1.7601.18328

USB\VID_0C45&PID_6483&REV_0;16
USB\VID_0C45&PID_6483
 

8 i 9) USB Root Hub 2006-06-21 version 6.1.7601.18328

USB\ROOT_HUB20&VID8086&PID1C26&REV0005
USB\ROOT_HUB20&VID8086&PID1C26
USB\ROOT_HUB20

USB\ROOT_HUB20&VID8086&PID1C2D&REV0005
USB\ROOT_HUB20&VID8086&PID1C2D
USB\ROOT_HUB20
 

 

Znalazłam w sieci na innym forum (wolno zalinkować? zaryzykuję... http://www.sevenforums.com/bsod-help-support/80881-constant-blue-screens.html)opis problemu, w którym również pojawiały się w sekwencji te dwa błędy i bez szczegółowego opisu wszyscy wskazali na Acronis True Image, który faktycznie miałam i nie mogłam odinstalować. Jak widać Revo uninstaller nie usunął całego Acronisa bo błędy nadal się pojawiają. Co może pozostawać i jak to usunąć?

 

I tu jeszcze coś bardzo interesującego - cały opisany problem, tylko z moimi umiejętnościami nie potrafię za bardzo wykonać tego, co doradzają  (http://www.wilderssecurity.com/threads/beware-of-acronis-leftovers-issues.316447/) :

PLEASE NOTE VERY CAREFULLY: To avoid "blue screen" death traps, any cleanup MUST be done in the following order:
1) Removal of any residual Acronis device class UpperFilters and LowerFilters entries (remove ONLY inserted values);
2) Removal of any residual Acronis "required for boot" (start=0x00000000) services;
3) Removal of any other residual Acronis services, drivers files and miscellaneous leftovers.

 

Odnośnik do komentarza
Co może pozostawać i jak to usunąć?

 

Pozostały sterowniki i zapewne wpisy w rejestrze. Co widać w logu z OTL

 

DRV:[b]64bit:[/b] - [2014-12-13 10:57:02 | 000,711,712 | ---- | M] (Acronis) [Kernel | Boot | Running] -- C:\Windows\SysNative\drivers\timntr.sys -- (timounter)

DRV:64bit: - [2014-12-13 10:57:02 | 000,081,952 | ---- | M] (Acronis) [File_System | Auto | Running] -- C:\Windows\SysNative\drivers\tifsfilt.sys -- (tifsfilter)

DRV:64bit: - [2014-12-13 10:57:00 | 000,229,408 | ---- | M] (Acronis) [Kernel | Boot | Running] -- C:\Windows\SysNative\drivers\snapman.sys -- (snapman)

DRV:64bit: - [2014-12-13 10:56:58 | 000,593,952 | ---- | M] (Acronis) [Kernel | Boot | Running] -- C:\Windows\SysNative\drivers\tdrpman.sys -- (tdrpman)

 

 

 

Pobierz SystemLook 64bit

 

http://jpshortstuff.247fixes.com/SystemLook.html

 

uruchom program i w puste okno wklej

:regfind
timounter
tifsfilter
snapman
tdrpman

Kliknij w Look. Przedstaw końcowy raport.

Odnośnik do komentarza

Otwórz notatnik i wklej tekst:

 

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E967-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}]
"UpperFilters"=hex(7):50,00,61,00,72,00,74,00,4d,00,67,00,72,00,00,00,00,00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{71A27CDD-812A-11D0-BEC7-08002BE2092F}]
"LowerFilters"=hex(7):66,00,76,00,65,00,76,00,6f,00,6c,00,00,00,72,00,64,00,79,\
00,62,00,6f,00,6f,00,73,00,74,00,00,00,00,00
"UpperFilters"=-

 

Z menu plik zapisz jako Fix.reg , ustaw rozszerzenie na wszystkie pliki. Z prawokliku na Fix.reg > wybierz opcję Scal. Restart systemu.

 

 

2. Uruchom regedit i potwierdź, że import rejestru się utrzymał. Wejdź do klucza klasy dysków twardych:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E967-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

UpperFilters równe PartMgr.

Wejdź do klucza klasy woluminów:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{71A27CDD-812A-11D0-BEC7-08002BE2092F}

UpperFilters nieobecne, a LowerFilters równe fvevol rdyboost.

 

Potwierdź dane w rejestrze.

Odnośnik do komentarza

Wykonane i wszystko się zgadza. "Potwierdź dane w rejestrze" - to masz na myśli, żebym tutaj powiedziała, że wszystko poszło zgodnie z planem? No więc poszło ok.

Czy to powinno zakończyć tą całą farsę z Acronisem?

 

A tak z drugiej strony jaki program do robienia back up'u jest bezpieczny i nie spowoduje mi problemów?

Odnośnik do komentarza

Wykonane i wszystko się zgadza. "Potwierdź dane w rejestrze" - to masz na myśli, żebym tutaj powiedziała, że wszystko poszło zgodnie z planem? No więc poszło ok.

Czy to powinno zakończyć tą całą farsę z Acronisem?

 

Tak, chodziło mi o potwierdzenie że dane zostały wprowadzone do rejestru. Teraz musimy usunąć sterowniki po programie.

 

Pobierz Autoruns i w karcie Drivers znajdź sterowniki od Acronis

 

DRV:[b]64bit:[/b] - [2014-12-13 10:57:02 | 000,711,712 | ---- | M] (Acronis) [Kernel | Boot | Running] -- C:\Windows\SysNative\drivers\timntr.sys -- (timounter)

DRV:64bit: - [2014-12-13 10:57:02 | 000,081,952 | ---- | M] (Acronis) [File_System | Auto | Running] -- C:\Windows\SysNative\drivers\tifsfilt.sys -- (tifsfilter)

DRV:64bit: - [2014-12-13 10:57:00 | 000,229,408 | ---- | M] (Acronis) [Kernel | Boot | Running] -- C:\Windows\SysNative\drivers\snapman.sys -- (snapman)

DRV:64bit: - [2014-12-13 10:56:58 | 000,593,952 | ---- | M] (Acronis) [Kernel | Boot | Running] -- C:\Windows\SysNative\drivers\tdrpman.sys -- (tdrpman)

 

z prawokliku na sterownik i wybierasz opcję usuń.

 

http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb963902

 

 

2. Mały skryp do OTL. Uruchom program i w okno własne opcje skanowania/skrypt wklej

 

 

:OTL

O4:64bit: - HKLM..\Run: [Acronis Scheduler2 Service] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Acronis\Schedule2\schedhlp.exe" File not found

 

:Files

C:\Users\OLGA\AppData\Roaming\OpenCandy

C:\Users\OLGA\AppData\Roaming\Acronis

C:\Users\OLGA\AppData\Roaming\AVG

 

:Commands

[emptytemp]

 

 

Kliknij w Wykonaj skrypt.

Odnośnik do komentarza

Jednak pliki sterownikó Acronisa nie zostały usuniete.

 

1. Otwórz notatnik i wklej

 

CloseProcesses:
HKLM\...\Run: [Acronis Scheduler2 Service] => "C:\Program Files (x86)\Common Files\Acronis\Schedule2\schedhlp.exe"
S4 sptd; \SystemRoot\System32\Drivers\sptd.sys [X]
C:\Windows\system32\Drivers\timntr.sys
C:\Windows\system32\Drivers\snapman.sys
C:\Windows\system32\Drivers\tifsfilt.sys
C:\Windows\system32\relog_ap.dll
C:\Windows\system32\Drivers\tdrpman.sys
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Acronis
C:\Program Files (x86)\Acronis
C:\Users\OLGA\AppData\Local\EmieBrowserModeList
Shortcut: C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Acronis\DiskDirector\Uruchom Generator nośnika startowego.lnk -> C:\Program Files (x86)\Common Files\Acronis\MediaBuilder\MediaBuilder.exe (Acronis)
Reboot:

 

 

plik zapisz jako fixlist.txt i umieść w E:\instalki. Uruchom FRST i kliknij w Fix. Przedstaw raport fixlog.txt.

Odnośnik do komentarza

Według raportu fixlog, wszystko usuniete.

 

Usuń z dysku folder C:\FRST i sam program.

 

Usuń także Gmer.

 

Wyczyść foldery przywracania systemu

 

https://www.fixitpc.pl/topic/5-dezynfekcja-kroki-finalizujace-temat/page__p__42415?do=findComment&comment=42415

 

Pozostaje testować czy nastapi bsod.

 

A tak z drugiej strony jaki program do robienia back up'u jest bezpieczny i nie spowoduje mi problemów?

 

 

http://traxter-online.net/easeus-todo-backup-kompleksowy-sposob-na-kopiowanie-dyskow-i-partycji/

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...