borzymovsky Opublikowano 29 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2014 Witam. Posiadam system Windows7. W ciągu ostatnich paru tygodni komputer stacjonarny znacznie spowolnił.Z początku coraz dłużej widniał napis "Zapraszamy", potem pojawił się problem, że system nie mógł się poprawnie wczytać, musiałem go kilka razy resetować, żeby dopiero za "n-tym" razem się uruchomił jak należy. Przez kilkanaście minut nie mogłem nic zrobić, gdyż komputer non stop zawieszał się, po czym zaczynał normalnie pracować. Ostatnio sytuacja znacznie się pogorszyła. Nie mogę wejść w Mój komputer, Panel sterowania itd. a nawet system nie reaguje na komendę uruchomienia menedżera zadań (ctrl + alt + delete) - po kilku chwilach pojawia się błąd. Nie wiem co mam zrobić - teraz nie mogę korzystać z komputera w normalnym trybie, gdyż nie uruchamia się - pracuję w trybie awaryjnym. Bardzo serdecznie proszę o pomoc i wskazówki, bo prawdę mówiąc nie jestem jakimś znawcą komputerowym. Proszę o informacje z jakiego programu, jakie czynności muszę wykonać aby osoba, która się na tym zna z tego forum mogła mi pomóc - krok po kroku Edit: dodane załączniki FRST + OTL Addition.txt Extras.Txt FRST.txt OTL.Txt Shortcut.txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 29 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2014 nawet system nie reaguje na komendę uruchomienia menedżera zadań (ctrl + alt + delete) - po kilku chwilach pojawia się błąd Jaki błąd? Nie wiem co mam zrobić - teraz nie mogę korzystać z komputera w normalnym trybie, gdyż nie uruchamia się - pracuję w trybie awaryjnym. 1. Pierwsza sprawa, w Dzienniku zdarzeń jest dużo błędów pokazujących problem uszkodzeń bazy Windows Update: ==================== Event log errors: ========================= Application errors: ================== Error: (11/29/2014 08:48:40 PM) (Source: ESENT) (EventID: 481) (User: ) Description: wuaueng.dll (1196) SUS20ClientDataStore: Próba odczytu z pliku "C:\Windows\SoftwareDistribution\DataStore\DataStore.edb" na pozycji względnej 119209984 (0x00000000071b0000) w ilości 32768 (0x00008000) bajtów zakończyła się niepomyślnie po wuaueng.dll0 s z błędem systemowym 23 (0x00000017): "Błąd danych (CRC). ". Operacja odczytu zostanie zakończona z błędem -1021 (0xfffffc03). Jeśli ta sytuacja będzie się powtarzać, plik może być uszkodzony i być może konieczne będzie przywrócenie go z wcześniejszej kopii zapasowej. Error: (11/29/2014 08:48:37 PM) (Source: Application Error) (EventID: 1005) (User: ) Description: System Windows nie może uzyskać dostępu do pliku C:\Windows\SoftwareDistribution\DataStore\DataStore.edb z jednej z następujących przyczyn: problem z połączeniem sieciowym; problem z dyskiem, na którym jest przechowywany plik; problem ze sterownikami magazynu zainstalowanymi na tym komputerze; brak dysku. System Windows zamknął program Proces hosta dla usług systemu Windows z powodu tego błędu. Program: Proces hosta dla usług systemu Windows Plik: C:\Windows\SoftwareDistribution\DataStore\DataStore.edb Wartość błędu jest wyświetlona w sekcji Dodatkowe dane. Akcja użytkownika 1. Otwórz plik ponownie. Ta sytuacja może być przejściowym problemem, który sam się rozwiąże po ponownym uruchomieniu programu. 2. Jeśli nadal nie można uzyskać dostępu do pliku i - jest w sieci, administrator sieci powinien sprawdzić, czy nie ma problemu z siecią i czy można skontaktować się z serwerem. - jest na dysku wymiennym, na przykład dyskietce lub dysku CD-ROM, sprawdź, czy cały dysk jest włożony do komputera. 3. Sprawdź i napraw system plików, uruchamiając program CHKDSK. Aby uruchomić program CHKDSK, kliknij przycisk Start, kliknij polecenie Uruchom, wpisz polecenie CMD, a następnie kliknij przycisk OK. W wierszu polecenia wpisz polecenie CHKDSK /F, a następnie naciśnij klawisz ENTER. 4. Jeżeli problem nie ustąpi, przywróć plik z kopii zapasowej. 5. Ustal, czy można otworzyć inne pliki na tym samym dysku. Jeśli nie, dysk może być uszkodzony. Jeśli jest to dysk twardy, skontaktuj się z administratorem komputera lub dostawcą sprzętu komputerowego, aby uzyskać dalszą pomoc. Dodatkowe dane Wartość błędu: C000009C Typ dysku: 3 Error: (11/29/2014 08:48:37 PM) (Source: Application Error) (EventID: 1000) (User: ) Description: Nazwa aplikacji powodującej błąd: svchost.exe_wuauserv, wersja: 6.1.7600.16385, sygnatura czasowa: 0x4a5bc100 Nazwa modułu powodującego błąd: msvcrt.dll, wersja: 7.0.7600.16385, sygnatura czasowa: 0x4a5bda6f Kod wyjątku: 0xc0000006 Przesunięcie błędu: 0x00009c7f Identyfikator procesu powodującego błąd: 0x4ac Godzina uruchomienia aplikacji powodującej błąd: 0xsvchost.exe_wuauserv0 Ścieżka aplikacji powodującej błąd: svchost.exe_wuauserv1 Ścieżka modułu powodującego błąd: svchost.exe_wuauserv2 Identyfikator raportu: svchost.exe_wuauserv3 Error: (11/29/2014 08:48:23 PM) (Source: ESENT) (EventID: 481) (User: ) Description: wuaueng.dll (1196) SUS20ClientDataStore: Próba odczytu z pliku "C:\Windows\SoftwareDistribution\DataStore\DataStore.edb" na pozycji względnej 119209984 (0x00000000071b0000) w ilości 32768 (0x00008000) bajtów zakończyła się niepomyślnie po wuaueng.dll0 s z błędem systemowym 23 (0x00000017): "Błąd danych (CRC). ". Operacja odczytu zostanie zakończona z błędem -1021 (0xfffffc03). Jeśli ta sytuacja będzie się powtarzać, plik może być uszkodzony i być może konieczne będzie przywrócenie go z wcześniejszej kopii zapasowej. Z poziomu Trybu awaryjnego zmień nazwę katalogu C:\Windows\SoftwareDistribution na C:\Windows\SoftwareDistribution.old. Następnie wykonaj sprawdzanie dysku pod kątem błędów: Start > w polu szukania wpisz cmd > w oknie wklej komendę i ENTER: chkdsk /f /r Zatwierdź uruchomienie przy następnym starcie i resetuj system, by checkdisk wykonał pracę. Wynik zostanie nagrany w Dzienniku zdarzeń w gałęzi Aplikacja w postaci rekordu z Wininit. Pobierz szczegóły tego rekordu, skopiuj i wklej do posta statystyki. 2. Skoro jest różnica między trybami, proponuję wykonać również deinstalację tego programu, który jest bardzo rozbudowany (dużo usług / sterowników), a nie ładuje się w Trybie awaryjnym. Odinstaluj Norton 360, o ile to możliwe z poziomu Trybu awaryjnego. Jeśli awykonalne, to zastosuj narzędzie Norton Removal Tool. Sprawdź czy jesteś w stanie wejść w Tryb normalny. 3. Zrób nowy log FRST z opcji Scan, zaznacz ponownie pole Addition, by powstały dwa pliki. Na podstawie nowych raportów będzie dalsze czyszczenie systemu, bo jest więcej do korekty, ale na razie chodzi tu o odblokowanie startu Windows. I nie edytuj już pierwszego posta. Nowe dane w nowym poście. Odnośnik do komentarza
borzymovsky Opublikowano 30 Listopada 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2014 Dodałem załączniki do pierwszego posta. Edit: w trybie awaryjnym menedżer zadań uruchamia się bez żadnego problemu. Błąd pojawiał się natomiast przy próbie uruchomienia go w trybie normalnym. Niestety nie mam takiej możliwości aby sprawdzić ten komunikat, gdyż komputer "ledwo żyje" w normalnym trybie i uruchomienie go graniczy z cudem. Wynik zostanie nagrany w Dzienniku zdarzeń w gałęzi Aplikacja w postaci rekordu z Wininit. Pobierz szczegóły tego rekordu, skopiuj i wklej do posta statystyki. Dzienniku zdarzeń? Gdzie to jest? Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 30 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2014 Dzienniku zdarzeń? Gdzie to jest? Start > w polu szukania wpisz eventvwr.msc > uruchom Odnośnik do komentarza
borzymovsky Opublikowano 30 Listopada 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2014 1. Pierwsza sprawa, w Dzienniku zdarzeń jest dużo błędów pokazujących problem uszkodzeń bazy Windows Update: ==================== Event log errors: ========================= Application errors: ================== Error: (11/29/2014 08:48:40 PM) (Source: ESENT) (EventID: 481) (User: ) Description: wuaueng.dll (1196) SUS20ClientDataStore: Próba odczytu z pliku "C:\Windows\SoftwareDistribution\DataStore\DataStore.edb" na pozycji względnej 119209984 (0x00000000071b0000) w ilości 32768 (0x00008000) bajtów zakończyła się niepomyślnie po wuaueng.dll0 s z błędem systemowym 23 (0x00000017): "Błąd danych (CRC). ". Operacja odczytu zostanie zakończona z błędem -1021 (0xfffffc03). Jeśli ta sytuacja będzie się powtarzać, plik może być uszkodzony i być może konieczne będzie przywrócenie go z wcześniejszej kopii zapasowej. Error: (11/29/2014 08:48:37 PM) (Source: Application Error) (EventID: 1005) (User: ) Description: System Windows nie może uzyskać dostępu do pliku C:\Windows\SoftwareDistribution\DataStore\DataStore.edb z jednej z następujących przyczyn: problem z połączeniem sieciowym; problem z dyskiem, na którym jest przechowywany plik; problem ze sterownikami magazynu zainstalowanymi na tym komputerze; brak dysku. System Windows zamknął program Proces hosta dla usług systemu Windows z powodu tego błędu. Program: Proces hosta dla usług systemu Windows Plik: C:\Windows\SoftwareDistribution\DataStore\DataStore.edb Wartość błędu jest wyświetlona w sekcji Dodatkowe dane. Akcja użytkownika 1. Otwórz plik ponownie. Ta sytuacja może być przejściowym problemem, który sam się rozwiąże po ponownym uruchomieniu programu. 2. Jeśli nadal nie można uzyskać dostępu do pliku i - jest w sieci, administrator sieci powinien sprawdzić, czy nie ma problemu z siecią i czy można skontaktować się z serwerem. - jest na dysku wymiennym, na przykład dyskietce lub dysku CD-ROM, sprawdź, czy cały dysk jest włożony do komputera. 3. Sprawdź i napraw system plików, uruchamiając program CHKDSK. Aby uruchomić program CHKDSK, kliknij przycisk Start, kliknij polecenie Uruchom, wpisz polecenie CMD, a następnie kliknij przycisk OK. W wierszu polecenia wpisz polecenie CHKDSK /F, a następnie naciśnij klawisz ENTER. 4. Jeżeli problem nie ustąpi, przywróć plik z kopii zapasowej. 5. Ustal, czy można otworzyć inne pliki na tym samym dysku. Jeśli nie, dysk może być uszkodzony. Jeśli jest to dysk twardy, skontaktuj się z administratorem komputera lub dostawcą sprzętu komputerowego, aby uzyskać dalszą pomoc. Dodatkowe dane Wartość błędu: C000009C Typ dysku: 3 Error: (11/29/2014 08:48:37 PM) (Source: Application Error) (EventID: 1000) (User: ) Description: Nazwa aplikacji powodującej błąd: svchost.exe_wuauserv, wersja: 6.1.7600.16385, sygnatura czasowa: 0x4a5bc100 Nazwa modułu powodującego błąd: msvcrt.dll, wersja: 7.0.7600.16385, sygnatura czasowa: 0x4a5bda6f Kod wyjątku: 0xc0000006 Przesunięcie błędu: 0x00009c7f Identyfikator procesu powodującego błąd: 0x4ac Godzina uruchomienia aplikacji powodującej błąd: 0xsvchost.exe_wuauserv0 Ścieżka aplikacji powodującej błąd: svchost.exe_wuauserv1 Ścieżka modułu powodującego błąd: svchost.exe_wuauserv2 Identyfikator raportu: svchost.exe_wuauserv3 Error: (11/29/2014 08:48:23 PM) (Source: ESENT) (EventID: 481) (User: ) Description: wuaueng.dll (1196) SUS20ClientDataStore: Próba odczytu z pliku "C:\Windows\SoftwareDistribution\DataStore\DataStore.edb" na pozycji względnej 119209984 (0x00000000071b0000) w ilości 32768 (0x00008000) bajtów zakończyła się niepomyślnie po wuaueng.dll0 s z błędem systemowym 23 (0x00000017): "Błąd danych (CRC). ". Operacja odczytu zostanie zakończona z błędem -1021 (0xfffffc03). Jeśli ta sytuacja będzie się powtarzać, plik może być uszkodzony i być może konieczne będzie przywrócenie go z wcześniejszej kopii zapasowej. Z poziomu Trybu awaryjnego zmień nazwę katalogu C:\Windows\SoftwareDistribution na C:\Windows\SoftwareDistribution.old. Następnie wykonaj sprawdzanie dysku pod kątem błędów: Start > w polu szukania wpisz cmd > w oknie wklej komendę i ENTER: chkdsk /f /r Zatwierdź uruchomienie przy następnym starcie i resetuj system, by checkdisk wykonał pracę. Po tych czynnościach system uruchomił się bardzo szybko, w trybie normalnym. Mam wykonywać kolejne kroki? Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 30 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2014 Skoro krok numer jeden pomógł, kroki 2+3 nie są już potrzebne (pierwszy log FRST nadal aktualny do dalszych operacji i nie potrzebuję nowego). Miałeś jednak dostarczyć wyniki skanowania dysku: Wynik zostanie nagrany w Dzienniku zdarzeń w gałęzi Aplikacja w postaci rekordu z Wininit. Pobierz szczegóły tego rekordu, skopiuj i wklej do posta statystyki. Odnośnik do komentarza
borzymovsky Opublikowano 30 Listopada 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2014 Nie mogę tam tego znaleźć. Edit: znalazłem: Sprawdzanie systemu plików na C: Typ systemu plików to NTFS. Zaplanowano sprawdzenie dysku. System Windows sprawdzi teraz dysk. CHKDSK sprawdza pliki (poziom 1 z 5) Oczyszczanie znaczników wystapien dla pliku 0x86cd. Przetworzone rekordy plików: 162560. Ukonczono sprawdzanie plików. Przetworzone rekordy duzych plików: 439. Przetworzone rekordy uszkodzonych plików: 0. Przetworzone rekordy atrybutów rozszerzonych: 2. Przetworzone rekordy ponownej analizy: 67. CHKDSK sprawdza indeksy (poziom 2 z 5) Przetworzone wpisy indeksu: 204058. Ukonczono weryfikacje indeksów. Przeskanowane pliki nieindeksowane: 0. Odzyskane pliki nieindeksowane: 0. CHKDSK sprawdza deskryptory zabezpieczen (poziom 3 z 5) Przetworzone deskryptory zabezpieczen/identyfikatory plików: 162560. Program CHKDSK kompaktuje strumien deskryptora zabezpieczen Porzadkowanie 5810 nieuzywanych deskryptorów zabezpieczen. Przetworzone pliki danych: 20750. Trwa sprawdzanie dziennika Usn... Przetworzone bajty numerów USN: 34419992. Zakonczono sprawdzanie poprawnosci dziennika Usn. CHKDSK sprawdza dane pliku (poziom 4 z 5) Niepowodzenie odczytu; status: 0xc000009c; przesuniecie: 0x74cacc000 przez 0x10000 bajtów. Niepowodzenie odczytu; status: 0xc000009c; przesuniecie: 0x74cadb000 przez 0x1000 bajtów. Niepowodzenie odczytu; status: 0xc000009c; przesuniecie: 0x74cadc000 przez 0x10000 bajtów. Niepowodzenie odczytu; status: 0xc000009c; przesuniecie: 0x74cadc000 przez 0x1000 bajtów. System Windows zastapil uszkodzone klastry w pliku 162305 o nazwie \Windows\SOFTWA~1.OLD\DATAST~1\DATAST~1.EDB. Przetworzone pliki: 162544. Zakonczono sprawdzanie danych pliku. CHKDSK sprawdza wolne miejsce (etap 5 z 5) Przetworzone wolne klastry: 8821217. Zakonczono sprawdzanie wolnego miejsca na dysku. Dodawanie 2 uszkodzonych klastrów do pliku uszkodzonych klastrów. CHKDSK wykryl wolne miejsce oznaczone jako przydzielone w mapie bitowej glównej tabeli plików (MFT). Usuwanie bledów w mapie bitowej woluminu. System Windows wprowadzil poprawki do systemu plików. 94373810 KB calkowitego miejsca na dysku. 58759960 KB w 106228 plikach. 63388 KB w 20753 indeksach. 12 KB w uszkodzonych sektorach. 265582 KB uzywanych przez system. 65536 KB zajetych przez plik dziennika. 35284868 KB dostepnych na dysku. 4096 bajtów w kazdej jednostce alokacji. 23593452 ogólem jednostek alokacji na dysku. 8821217 jednostek alokacji dostepnych na dysku. Informacje wewnetrzne: 00 7b 02 00 0e f0 01 00 47 6e 03 00 00 00 00 00 .{......Gn...... 6c 02 00 00 43 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 l...C........... b0 63 23 00 50 01 21 00 40 1f 21 00 00 00 21 00 .c#.P.!.@.!...!. System Windows zakonczyl sprawdzanie dysku. Zaczekaj na ponowne uruchomienie systemu. Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 30 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2014 Na razie nie kontynuuję dalszych operacji czyszczących, gdy: 12 KB w uszkodzonych sektorach - proszę załóż nowy temat w dziale Hardware (linkując tu do tematu) i podając dane wymagane do diagnostyki sprzętowej dysku: KLIK. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się