Skocz do zawartości

Zablokowany AVAST - chroniony przez zasady ograniczeń oprogramowania


Rekomendowane odpowiedzi

Opis problemu:

Zaobserwowałem następujące problemy:
- program AVAST nie uruchamia się a przy dwukliku zwraca następującą informację:

 

Program Files\AVAST Software\Avast\AvastUI.exe "System windows nie może otworzyć tego programu, ponieważ jest on chroniony przez zasady ograniczeń oprogramowania. Aby uzyskać więcej informacji otwórz Podgląd zdarzeń lub skontaktuj się z administratorem systemu."

 

- mocno wydłużyło się ładowanie systemu na starcie
- wyrzuca Firefoxa z informacja o awarii plugincontrainer.exe (z dziennika zdarzeń: Aplikacja powodująca błąd plugin-container.exe, wersja 33.1.0.5423, moduł powodujący błąd mozalloc.dll, wersja 33.1.0.5423, adres błędu 0x00001425.)
- nie można skorzystać z punktów przywracania systemu (wyskakuje informacja że próba sie niepowiodła)
- przez pewien czas obciążenie zasobów systemowych było tak duże, że próba uruchomienia np. Fierfoxa czy choćby jakiegokolwiek folderu bądź programu np. IrfanView czy excel kończyło się zamknięciem go w ciągu 2-3 sekund (jak narazie ten problem zniknął)
- podobnie jak AVAST zablokowany był Malwarebytes jednak reinstalacja pomogła i aktualnie mogę z niego korzystać

Co ciekawe w trybie awaryjnym Avast działa i przed reinstalacją w tym trybie działał również Malwarebytes. Nie wywalało również Firefoxa.


Podejmowane działania:

Do tej pory skanowałem system wykorzystując Malwarebytes. Raport ze skanowania dołączony w załącznikach. Program znalazł sporo zagrożeń. Po czyszczeniu zmniejszyła się częstotliwość awarii Firefoxa, jednak Avast nadal nie uruchamia się.

Wcześniej próbowałem jeszcze przeinstalować AVASTA. Działał około dwa dni i problem się powtórzył.

OTL.Txt

Shortcut.txt

Addition.txt

Extras.Txt

FRST.txt

gmer.txt

mbam.txt

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Avast i kilka innych zostało zablokowanych w oparciu o restrykcje Safer nałożone poprzez infekcję. Prawdopodobnie winą był exploit Java, choć tu jest bardzo szerokie pole do popisu. Podglebie dla infekcji znakomite, dramatyczny ogólny status aktualizacji systemu (SP2 i IE6!) i niebezpieczne wersje różnych programów zainstalowane, w tym Java (bo też i stary OpenOffice.ux.pl 3.2 nie obsługuje nowych bezpieczniejszych).

 

Dodatkowo, zdaje się że jest tu jakiś problem z dyskiem i strukturą plików na dysku. W raporcie FRST widać nazwy folderów kont z suffiksami charakterystycznymi dla tworzenia nowych, bo do oryginałów brak dostępu (m.in. mogą powodować to błędy dysku) oraz dziwowiska typu listowanie podwójnie tego samego katalogu:

 

2014-10-31 00:27 - 2014-11-15 00:32 - 00000000 ____D () C:\Documents and Settings\All Users.WINDOWS\Dane aplikacji\01e58235-010d-43b1-8340-277d43a75321

2014-10-31 00:27 - 2014-11-15 00:32 - 00000000 ____D () C:\Documents and Settings\All Users.WINDOWS\Dane aplikacji\01e58235-010d-43b1-8340-277d43a75321

 

 

Wdróż następujące działania:

 

1. Był uruchamiany GMER, toteż sprawdź transfer dysku w ustępie Skutki uboczne skanu GMER (dyski w trybie IDE, głównie system XP): KLIK.

 

2. Odinstaluj via Dodaj/Usuń programy stare wersje: Adobe Flash Player 10 ActiveX, Adobe Flash Player 11 Plugin, Adobe Flash Player 9 ActiveX, Adobe Reader 9.1 - Polish, Adobe Shockwave Player 12.1, Java 7 Update 9, Java™ 6 Update 20, OpenOffice.ux.pl 3.2, SUPERAntiSpyware.

 

3. Otwórz Notatnik i wklej w nim:

 

CloseProcesses:
(Microsoft Corporation) C:\Windows\explorer.exe
HKLM Group Policy restriction on software: C:\Program Files\Trend Micro 
HKLM Group Policy restriction on software: C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared 
HKLM Group Policy restriction on software: C:\Program Files\Trend Micro 
HKLM Group Policy restriction on software: C:\Program Files\AVAST Software 
HKU\S-1-5-21-1547161642-117609710-725345543-1003\...\Run: [XegdUhfug] => regsvr32.exe "C:\Documents and Settings\All Users.WINDOWS\Dane aplikacji\XegdUhfug\XegdUhfug.dat"
HKU\S-1-5-21-1547161642-117609710-725345543-1003\...\Winlogon: [shell] C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE [1033728 2004-08-03] (Microsoft Corporation) 
GroupPolicy: Group Policy on Chrome detected 
CHR HKLM\SOFTWARE\Policies\Google: Policy restriction 
DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab
DPF: {33564D57-0000-0010-8000-00AA00389B71} http://download.microsoft.com/download/F/6/E/F6E491A6-77E1-4E20-9F5F-94901338C922/wmv9VCM.CAB
DPF: {41564D57-9980-0010-8000-00AA00389B71} http://download.microsoft.com/download/0/A/9/0A9F8B32-9F8C-4D74-A130-E4CAB36EB01F/wmvadvd.cab
DPF: {8FFBE65D-2C9C-4669-84BD-5829DC0B603C} http://fpdownload.macromedia.com/get/flashplayer/current/polarbear/ultrashim.cab
S3 BlueletAudio; system32\DRIVERS\blueletaudio.sys [X]
S3 BlueletSCOAudio; system32\DRIVERS\BlueletSCOAudio.sys [X]
S3 BT; system32\DRIVERS\btnetdrv.sys [X]
S3 BTHidEnum; system32\DRIVERS\vbtenum.sys [X]
S0 BTHidMgr; System32\Drivers\BTHidMgr.sys [X]
S3 catchme; \??\C:\ComboFix\catchme.sys [X]
S1 cdrbsvsd; No ImagePath
S3 VComm; system32\DRIVERS\VComm.sys [X]
S3 VcommMgr; System32\Drivers\VcommMgr.sys [X]
C:\Documents and Settings\All Users\Dane aplikacji\TEMP
C:\Documents and Settings\All Users.WINDOWS\Dane aplikacji\01e58235-010d-43b1-8340-277d43a75321
C:\Documents and Settings\All Users.WINDOWS\Dane aplikacji\Babylon
C:\Documents and Settings\All Users.WINDOWS\Dane aplikacji\lI13602NbMlK13602
C:\Documents and Settings\All Users.WINDOWS\Dane aplikacji\TEMP
C:\Documents and Settings\All Users.WINDOWS\Dane aplikacji\XegdUhfug
C:\Documents and Settings\amx.X-628658B1E9874\Dane aplikacji\Ciqapo
C:\Documents and Settings\amx.X-628658B1E9874\Dane aplikacji\DSite
C:\Documents and Settings\amx.X-628658B1E9874\Dane aplikacji\DVDVideoSoft
C:\Documents and Settings\amx.X-628658B1E9874\Dane aplikacji\Ebintu
C:\Documents and Settings\amx.X-628658B1E9874\Dane aplikacji\Ekes
C:\Documents and Settings\amx.X-628658B1E9874\Dane aplikacji\FaceGen
C:\Documents and Settings\amx.X-628658B1E9874\Dane aplikacji\Kiobf
C:\Documents and Settings\amx.X-628658B1E9874\Dane aplikacji\mystartsearch
C:\Documents and Settings\amx.X-628658B1E9874\Dane aplikacji\NetMedia Providers
C:\Documents and Settings\amx.X-628658B1E9874\Dane aplikacji\pdfforge
C:\Documents and Settings\amx.X-628658B1E9874\Dane aplikacji\Xirrus
C:\Documents and Settings\amx.X-628658B1E9874\Dane aplikacji\Ytixoz
C:\Program Files\mozilla firefox\plugins
Hosts:
Reg: reg delete HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\mountpoints2 /f
Reg: reg delete "HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes" /f
Reg: reg delete "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Shared Tools\MSConfig\startupreg" /f
Reg: reg delete HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\{B8B0FC8B-E69B-4215-AF1A-4BDFF20D794B} /f
CMD: dir /a "C:\Documents and Settings"
EmptyTemp:

 

Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach.

 

Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Fix. Czekaj cierpliwie, nie przerywaj działania. Gdy Fix ukończy pracę, system zostanie zresetowany. W tym samym katalogu skąd uruchamiano FRST powstanie plik fixlog.txt.

 

4. Wyczyść Firefox ze śmieci i starych preferencji "przed-aktualizacyjnych": menu Pomoc > Informacje dla pomocy technicznej > Zresetuj program Firefox. Zakładki i hasła nie zostaną naruszone, ale używane rozszerzenia trzeba będzie przeinstalować.

 

5. Zrób nowy log FRST z opcji Scan, zaznacz ponownie pole Addition, by powstały dwa logi. Dołącz też plik fixlog.txt.

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

1. Pierwszy punkt:

 

1. Sprawdzone - wszystko było ustawione "DMA jeśli dostępne" choć bieżący tryb transferu: PIO.

I właśnie o to chodzi - PIO to jest ta wada. O ile jeszcze tego nie zrobiłeś: z prawokliku odinstaluj kanał na którym jest PIO i zresetuj system, Windows przebuduje kanał i powinien znacznie przyśpieszyć.

 

2. Niestety infekcja się zregenerowała i wszystkie blokady są ponownie na miejscu. Powtórka. Otwórz Notatnik i wklej w nim:

 

CloseProcesses:
(Microsoft Corporation) C:\Windows\explorer.exe
HKLM Group Policy restriction on software: C:\Program Files\Trend Micro 
HKLM Group Policy restriction on software: C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared 
HKLM Group Policy restriction on software: C:\Program Files\AVAST Software 
HKLM Group Policy restriction on software: C:\Program Files\Trend Micro 
HKU\S-1-5-21-1547161642-117609710-725345543-1003\...\Run: [XegdUhfug] => regsvr32.exe "C:\Documents and Settings\All Users.WINDOWS\Dane aplikacji\XegdUhfug\XegdUhfug.dat"
DPF: {8AD9C840-044E-11D1-B3E9-00805F499D93} http://java.sun.com/update/1.7.0/jinstall-1_7_0_09-windows-i586.cab
DPF: {CAFEEFAC-0017-0000-0009-ABCDEFFEDCBA} http://java.sun.com/update/1.7.0/jinstall-1_7_0_09-windows-i586.cab
DPF: {CAFEEFAC-FFFF-FFFF-FFFF-ABCDEFFEDCBA} http://java.sun.com/update/1.7.0/jinstall-1_7_0_09-windows-i586.cab
FF Plugin: @java.com/DTPlugin,version=10.9.2 -> C:\WINDOWS\system32\npDeployJava1.dll (Oracle Corporation)
S4 sptd; System32\Drivers\sptd.sys [X]
C:\Documents and Settings\All Users.WINDOWS\Dane aplikacji\XegdUhfug
C:\Documents and Settings\amx.X-628658B1E9874\Dane aplikacji\Macromedia
C:\Program Files\Common Files\Java
C:\Program Files\Java
C:\Program Files\OpenOffice.ux.pl 3
C:\WINDOWS\system32\Adobe
C:\WINDOWS\system32\Macromed
EmptyTemp:

 

Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Przejdź w Tryb awaryjny Windows (loguj się na swoje konto amx, a nie na Administratora). Uruchom FRST i kliknij w Fix. System zostanie zresetowany, opuść Tryb awaryjny. Powstanie kolejny plik fixlog.txt.

 

3. Zrób nowy log FRST z opcji Scan (bez Addition i Shortcut). Dołącz też plik fixlog.txt.

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Infekcja pomyślnie usunięta, ale tu nie koniec działań. Jak mówiłam, notowalne problemy ze strukturą plików na dysku. Teraz czas na sprawdzanie powierzchni:

 

Start > Uruchom > cmd, wklep komendę chkdsk /f /r i ENTER, na pytanie o dezinstalację woluminu odpowiedz twierdząco z klawiatury i zresetuj system. Podczas restartu powinno się wykonać sprawdzanie dysku. Podaj jego statystyki, są one dostępne w Dzienniku zdarzeń w sekcji Aplikacja jako zdarzenie Winlogon numer 1001. Wyszukaj ten rekord, pobierz jego Szczegóły, skopiuj je i wklej do posta.

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Wykonałem skan.

 

 

Typ zdarzenia:    Informacje
Źródło zdarzenia:    Winlogon
Kategoria zdarzenia:    Brak
Identyfikator zdarzenia:    1001
Data:        2014-11-21
Godzina:        00:24:39
Użytkownik:        Brak
Komputer:    X-628658B1E9874
Opis:
Sprawdzanie systemu plików na C:
Typ systemu plików to NTFS.

Zaplanowano sprawdzenie dysku.
System Windows sprawdzi teraz dysk.                         
Porzadkowanie niewielkich niespójnosci na dysku.
CHKDSK odzyskuje utracone pliki.
Oczyszczanie 240 nieuzywanych wpisów w indeksie $SII pliku 0x9.
Oczyszczanie 240 nieuzywanych wpisów w indeksie $SDH pliku 0x9.
Porzadkowanie 240 nieuzywanych deskryptorów zabezpieczen.
Trwa sprawdzanie dziennika Usn...
Zakonczono sprawdzanie poprawnosci dziennika Usn.
CHKDSK sprawdza dane pliku (poziom 4 z 5)
Zakonczono sprawdzanie danych pliku.
CHKDSK sprawdza wolne miejsce (etap 5 z 5)
Zakonczono sprawdzanie wolnego miejsca na dysku.
Usuwanie bledów atrybutu BITMAP glównej tabeli plików.
System Windows wprowadzil poprawki do systemu plików.

  40957685 KB calkowitego miejsca na dysku.
  32885828 KB w 98880 plikach.
     38964 KB w 10031 indeksach.
         4 KB w uszkodzonych sektorach.
    402085 KB uzywanych przez system.
     65536 KB zajetych przez plik dziennika.
   7630804 KB dostepnych na dysku.

      4096 bajtów w kazdej jednostce alokacji.
  10239421 ogólem jednostek alokacji na dysku.
   1907701 jednostek alokacji dostepnych na dysku.

Informacje wewnetrzne:
40 94 02 00 79 a9 01 00 cc 55 02 00 00 00 00 00  @...y....U......
60 11 00 00 03 00 00 00 49 02 00 00 00 00 00 00  `.......I.......
44 6d c1 05 00 00 00 00 42 51 32 80 00 00 00 00  Dm......BQ2.....
dc ee 22 21 00 00 00 00 fe de e5 bf 09 00 00 00  .."!............
f2 f2 69 18 02 00 00 00 9e 4f 1c 8a 0c 00 00 00  ..i......O......
99 9e 36 00 00 00 00 00 90 39 07 00 40 82 01 00  ..6......9..@...
00 00 00 00 00 10 31 d7 07 00 00 00 2f 27 00 00  ......1...../'..

System Windows zakonczyl sprawdzanie dysku.
Zaczekaj na ponowne uruchomienie systemu.
 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...