Skocz do zawartości

Działający w tle iexplore.exe


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od jakiegoś czasu, mam problem z uruchamiającym się "po cichu" i działającym w tle iexplore.exe. Próbowałem na własną rękę pozbyć się problemu przeszukując artykuły w google. Niestety programy (Malwarebytes Anti-Malware, Spybot-S&D Start Center, PC Tools Spyware Doctor, Emsisoft Anti-Malware), dawały chwilowy spokój od uciążliwego procesu. Za każdym razem, kiedy usuwałem infekcje, skanowałem jeszcze raz - było czysto. Po jakimś czasie okazuje się, że iexplore.exe ponownie pracuje... Bardzo proszę o pomoc i z góry dziękuję.

 

Dodatkowo załączam screena z ostatniego komunikatu Spyware Doctor oraz log w załącznikach z Malwarebytes Anti-Malware.

 

1kv9W9.jpg

ScanLog Malwarebytes.txtPobieranie informacji ...

GMER.txtPobieranie informacji ...

Addition.txtPobieranie informacji ...

FRST.txtPobieranie informacji ...

Shortcut.txtPobieranie informacji ...

Extras.TxtPobieranie informacji ...

OTL.TxtPobieranie informacji ...

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.
  Cytat

Od jakiegoś czasu, mam problem z uruchamiającym się "po cichu" i działającym w tle iexplore.exe.

W systemie jest dobry kandydat, czyli instalacja moters aktywnie ładująca w tle moduły określane przez GMER jako "podejrzane". Obiekt powstał w grupie innych elementów adware, których multum szczątków jest w systemie.

 

---- Processes - GMER 2.1 ----

 

Library C:\Users\strona ogolna\AppData\Roaming\moters\supna.dll (*** suspicious ***) @ C:\Windows\Explorer.EXE [1652](2014-10-07 20:27:50) 000007fef7310000

Library C:\Users\strona ogolna\AppData\Roaming\moters\supna.dll (*** suspicious ***) @ C:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE [7788](2014-10-07 20:27:50) 000007fef7310000

 

==================== Loaded Modules (whitelisted) =============

 

2014-10-07 21:27 - 2014-10-07 21:27 - 00139264 _____ () C:\Users\strona ogolna\AppData\Roaming\moters\supna.dll

2014-10-07 21:27 - 2014-10-07 21:27 - 00117760 _____ () C:\Users\strona ogolna\AppData\Roaming\moters\mentste.dll

 

==================== Installed Programs ======================

 

moters (HKLM-x32\...\{c8730ca5-3f82-41cc-65e2-01b87600cd89}) (Version: 1.0.0 - ningsup)

 

  Cytat

Niestety programy (Malwarebytes Anti-Malware, Spybot-S&D Start Center, PC Tools Spyware Doctor, Emsisoft Anti-Malware), dawały chwilowy spokój od uciążliwego procesu.

Żaden z programów nie wykrył powyższego. MBAM wykrył składnik instalacji PC Tools, czyli BrowserGuard. To nie jest istotne, ale i tak będziemy deinstalować określone skanery, którymi się posługiwałeś, bo to przeżytki / starocie słabo sprawdzające się obecnie. Na przyszłość pomiń instalację skanerów: PC Tools (SpywareDoctor i podobne) oraz SpyBot Search & Destroy. Firma PC Tools (przejęta przez Symantec) wycofała wszystkie produkty typu zabezpieczającego, a to co portale linkują to stare instalacje. Spybot zaś to lata świetności ma za sobą.

 

 


Przeprowadź następujące działania:

 

1. Rozpocznij od poprawnych deinstalacji via Panel sterowania:

- Ów podejrzany moters oraz posiadający w instalatorze adware YTD Video Downloader 4.8.6.

- Stare wersje: Adobe Flash Player 13 ActiveX, Adobe Flash Player 13 Plugin, Browser Guard 4.0, Java 7 Update 67 (64-bit), Java 7 Update 67, PC Tools Spyware Doctor 9.1, Spybot - Search & Destroy. Na razie nie instaluj najnowszych wersji Adobe i Java, to wykonamy na szarym końcu.

 

2. Otwórz Notatnik i wklej w nim:

 

CloseProcesses:
Task: {10ED41E6-56A9-49B8-9B91-DB53D22C0AD0} - \38d6cf61-3374-443f-aafb-f26c369089da-5 No Task File 
Task: {32506F30-4DF2-4BA1-91B0-747A2F353908} - \5d19c432-b462-4d53-bfa4-1b4553b2919f-11 No Task File 
Task: {4E2E592B-E7B2-4B99-91BC-49E234BBA825} - \9c23cb06-c33e-43b7-a2df-6662fee6a391-5 No Task File 
Task: {51BFB665-A53C-40AB-91B6-96222EAA1DE1} - \5d19c432-b462-4d53-bfa4-1b4553b2919f-6 No Task File 
Task: {51FEC971-21F2-4323-95D8-F48F6FBE34DF} - \5d19c432-b462-4d53-bfa4-1b4553b2919f-5 No Task File 
Task: {5F2722D0-7134-449D-89DB-46AAC5282BF5} - \5d19c432-b462-4d53-bfa4-1b4553b2919f-1 No Task File 
Task: {5FEEB01D-A466-47AD-9C61-4AC104575F87} - \ShopperPro No Task File 
Task: {608AFDFE-45E8-456C-9F9A-14531E66457A} - System32\Tasks\CDCJ => C:\Users\strona ogolna\AppData\Roaming\CDCJ.exe 
Task: {68C7F1EA-9F7A-49F8-B67F-A0F5B745C04F} - \ShopperProJSUpd No Task File 
Task: {724C4306-5726-4F41-B0A7-7F9670312D2E} - \38d6cf61-3374-443f-aafb-f26c369089da-7 No Task File 
Task: {818ADB85-C0A4-49E0-A564-967B362EFEEC} - \38d6cf61-3374-443f-aafb-f26c369089da-6 No Task File 
Task: {89D19E81-1674-4C95-80E7-DA98CB713002} - \9c23cb06-c33e-43b7-a2df-6662fee6a391-3 No Task File 
Task: {8B7952A5-3B9A-4AC9-B14E-57478F32ADFC} - \5d19c432-b462-4d53-bfa4-1b4553b2919f-4 No Task File 
Task: {8D931D4B-EC35-45B3-804C-5C6D58A8EDA7} - \9c23cb06-c33e-43b7-a2df-6662fee6a391-7 No Task File 
Task: {8E3390E5-D0A7-4109-8FD3-9012CFA57BE4} - System32\Tasks\PLFNMXK => C:\Users\strona ogolna\AppData\Roaming\PLFNMXK.exe 
Task: {9F488B27-2D51-45FD-A0C4-4962A2DB478C} - \38d6cf61-3374-443f-aafb-f26c369089da-2 No Task File 
Task: {B86AD45D-AB3F-45D8-8BA2-28835A196D69} - \9c23cb06-c33e-43b7-a2df-6662fee6a391-2 No Task File 
Task: {B9DD0C6A-5850-4F55-8384-9BD879184A15} - \9c23cb06-c33e-43b7-a2df-6662fee6a391-4 No Task File 
Task: {C0F8BFF0-C302-4931-89E1-F9D0ECD087DE} - \38d6cf61-3374-443f-aafb-f26c369089da-11 No Task File 
Task: {C71E5AE4-F1A0-41E2-8544-4C3F0E44F8BE} - \38d6cf61-3374-443f-aafb-f26c369089da-4 No Task File 
Task: {C93178E7-5C01-48FB-9E8D-D630223D7FDC} - \9c23cb06-c33e-43b7-a2df-6662fee6a391-1 No Task File 
Task: {CDD07EE8-8C6A-4D7B-9B31-FC314ABF713A} - \9c23cb06-c33e-43b7-a2df-6662fee6a391-6 No Task File 
Task: {D6117D6A-0C32-4CEE-8AD7-6A2A7B622EAB} - \AmiUpdXp No Task File 
Task: {DD2DA169-F6FF-4F03-9FE4-C107ABE7C493} - \SPDriver No Task File 
Task: {DEE42854-D4F4-4514-830A-979D854357A6} - System32\Tasks\AutoKMS => C:\Windows\AutoKMS.exe
Task: {E8B88926-A459-470A-8A4E-1A7B52CBA1C1} - \5d19c432-b462-4d53-bfa4-1b4553b2919f-2 No Task File 
Task: {EE0F5446-CFAF-4319-946B-C5CACEFB129F} - \5d19c432-b462-4d53-bfa4-1b4553b2919f-7 No Task File 
Task: {F02B92FA-05C4-4024-BE81-723F9761FAB1} - \9c23cb06-c33e-43b7-a2df-6662fee6a391-11 No Task File 
Task: {FBA692E0-2391-4AD5-9FE7-9043EC3231D3} - \38d6cf61-3374-443f-aafb-f26c369089da-1 No Task File 
Task: C:\Windows\Tasks\AutoKMS.job => C:\Windows\AutoKMS.exe
Task: C:\Windows\Tasks\CDCJ.job => C:\Users\strona ogolna\AppData\Roaming\CDCJ.exe 
Task: C:\Windows\Tasks\PLFNMXK.job => C:\Users\strona ogolna\AppData\Roaming\PLFNMXK.exe 
BootExecute: PDBoot.exeautocheck autochk * sdnclean64.exe
Toolbar: HKLM - No Name - {318A227B-5E9F-45bd-8999-7F8F10CA4CF5} - No File
S3 EagleX64; \??\C:\Windows\system32\drivers\EagleX64.sys [X]
S3 VBoxNetFlt; system32\DRIVERS\VBoxNetFlt.sys [X]
C:\Program Files (x86)\globalUpdate
C:\ProgramData\Temp
C:\Users\strona ogolna\AppData\Local\9522
C:\Users\strona ogolna\AppData\Local\nscB2C.tmp
C:\Users\strona ogolna\AppData\Local\globalUpdate
C:\Users\strona ogolna\AppData\Roaming\moters
Reg: reg delete HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\mountpoints2 /f
Reg: reg delete "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Shared Tools\MSConfig\services\PDAgent" /f
Reg: reg delete "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Shared Tools\MSConfig\services\PDEngine" /f
CMD: type "C:\Users\strona ogolna\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\u0ejhi95.default\user.js"
EmptyTemp:

 

Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach.

 

Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Fix. Czekaj cierpliwie, nie przerywaj działania. Gdy Fix ukończy pracę, system zostanie zresetowany. W tym samym katalogu skąd uruchamiano FRST powstanie plik fixlog.txt.

 

3. Zrób nowy log FRST z opcji Scan, zaznacz ponownie pole Addition, by powstały dwa logi. Dołącz też plik fixlog.txt.

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Czy problem z procesem iexplore.exe ustąpił? Wszystko zrobione. Poprawki:

 

1. Otwórz Notatnik i wklej w nim:

 

CustomCLSID: HKU\S-1-5-21-1440103629-4270272420-3639045120-1000_Classes\CLSID\{56FDF344-FD6D-11d0-958A-006097C9A090}\InprocServer32 -> C:\Users\strona ogolna\AppData\Roaming\moters\supna.dll No File
FF user.js: detected! => C:\Users\strona ogolna\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\u0ejhi95.default\user.js
C:\Program Files (x86)\PC Tools
C:\Program Files (x86)\Spybot - Search & Destroy 2
C:\Program Files\HitmanPro
C:\ProgramData\PC Tools
C:\ProgramData\Spybot - Search & Destroy
C:\Users\strona ogolna\AppData\Roaming\TestApp
C:\Users\strona ogolna\Downloads\sdsetup.exe
C:\Users\strona ogolna\Downloads\spybot-2.4.exe
C:\Windows\system32\Drivers\PCTSD64.sys
C:\Windows\System32\Tasks\Safer-Networking

 

Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Fix. Przedstaw wynikowy fixlog.txt.

 

2. Uruchom AdwCleaner. Zastosuj Szukaj, a po tym Usuń. Dostarcz wynikowe raporty z folderu C:\AdwCleaner.

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...