Skocz do zawartości

"Wtyczka Shockwave Flash może być zajęta lub przestała odpowiadać [...]"


kostek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

piszę w imieniu mojej siostry z jej laptopa, na którym ten problem występuje. Próbuję zdiagnozować problem i niestety poległem. Ale po kolei. Po uruchomieniu komputera i włączeniu przeglądarki Firefox (otwarcie strony www) pojawia się komunikat z błędem o treści: "Wtyczka Shockwave Flash może być zajęta lub przestała odpowiadać. Można zatrzymać wtyczkę teraz lub kontynuować, aby sprawdzić czy jej działanie się zakończy.". Po tym fakcie strony www ładują się strasznie powoli, przeglądarka wydaje się zawieszać co jakiś czas. Nie pomaga jej restart. Problem znika po zaktualizowaniu/przeinstalowaniu wtyczki, ale po ponownym uruchomieniu komputera błąd wraca.

Sytuacja jest o tyle dziwna, że korzystam z tego komputera codziennie od kilku dni i mnie udało się ten błąd odtworzyć tylko raz i po restarcie komputera problem zniknął. Natomiast u siostry problem występuje ponad pół roku niemalże przy każdej próbie skorzystania z Internetu. Nacieszyła się nowym laptopem ok. 2 miesięcy i wszystko było w porządku, a potem te problemy. Nie bardzo wiem co się mogło wydarzyć. Słyszałem, że problemy z tą wtyczką mogą mieć różne przyczyny, m.in. konflikt z konkurencyjną wtyczką SilverLight. Tylko cóż z tego, skoro mnie udało się odtworzyć błąd tylko raz i wszystkie moje działania będą wykonywane na ślepo.

Zastanawiałem się jakie są różnice w używaniu komputera przeze mnie i przez nią. Próbowałem otwierać te same strony www, na których występuje problem, np. ostatnio na poczta.onet.pl. U mnie problem nie występował, poza tą jedną sytuacją, o której wspomniałem powyżej.

 

Generalnie siostra mieszka na codzień w Niemczech i dostęp do Internetu ma poprzez modem USB (oferta Aldi Talk). To jest jedyna różnica, którą zauważyłem. Myślałem, że może operator blokuje pewne porty/usługi, przez co finalnie nie ma możliwości automatycznego zaktualizowania wtyczki i np. zawiesza się... niestety to raczej zły trop (zaraz wyjaśnię czemu). System, którego używa to Windows 8.1 64-bit (jeśli ma to znaczenie, to procesor Intel i5-3337U 1.80 GHz, 8 GB RAM).

 

Na komputerze jej chłopaka (Windows 7, nie pamiętam czy 32- czy 64-bitowy) nie ma tego problemu, choć korzysta on z tego samego modemu USB. Pomyślałem, że może problem leży w samym systemie i jego kompatybilnością z tą wtyczką, ale po pierwsze ja też używam tego systemu na 3 komputerach (w tym jednego 32-bitowego) i tego problemu nie mam, a po drugie siostra miała dokładnie te same problemy na poprzednim laptopie (system Windows 7 32-bity) :) Także trochę zgłupiałem. Oczywiście na wszystkich komputerach głównie używaną przeglądarką jest Firefox.

Szczerze mówiąc podejrzewam, że jakiś program coś namieszał, którego używała na tym i poprzednim laptopie. Zacząłem podejrzewać, że Avast! przy określonej konfiguracji zainstalowanych programów i sprzęcie powoduje ten błąd. Avasta siostra też miała na poprzednim laptopie, a ja na swoich komputerach używam Kaspersky Internet Security. Tylko cóż z tego, skoro wziąłem komputer do domu (w Polsce) i problem udało mi się odtworzyć tylko raz przy codziennym korzystaniu z komputera? Jestem trochę w kropce.

To, o co chciałbym poprosić to przeanalizowanie logów pod kątem nieprawidłowości i wskazaniu ewentualnych przyczyn zachowania przeglądarki, o których wspomniałem. Niestety na obecną chwilę nie jestem w stanie odtworzyć tych błędów wtyczki. Nie bardzo wiem co mogę innego zrobić. Skoro błędy występują u siostry bardzo często od kilku miesięcy, oznacza to, że faktycznie jest jakiś problem. No i na poprzednim laptopie miała to samo (Windows 7 32 bity)...

 

Załączam raporty z OTL i FRST. Niestety nie udało mi się ukończyć raportu GMER (zawieszał się, dołączam screen). Przy okazji zorientowałem się, że przegapiłem fakt, iż na komputerze zaistalowany był Daemon Tools. Usunąłem go, następnie programem SPTDinst sprawdziłem czy wciąż sterownik jest obecny w systemie (nie było) oraz poszukałem informacji w rejestrze (nie było tam nawet folderu sptd). Po restarcie komputera, wyłączenia programu antywirusowego, przeskanowałem komputer jeszcze raz OTL i FRST, ale GMER-a nie udało się znów ukończyć. Próbowałem jeszcze powyłączać niepotrzebne moim zdaniem procesy i GMER niestety nadal nie został ukończony (cały czas błąd ze screena). Załączone logi z OTL i FRST pochodzą z drugiego skanowania (po odinstalowaniu Daemon Tools), ale w razie czego zachowałem te pierwsze na wypadek prośby o nie.

Addition.txt

FRST.txt

Shortcut.txt

Extras.Txt

OTL.Txt

post-1533-0-61470000-1414445604_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Temat przesuwam do odpowiedniejszego działu, to nie jest problem infekcji. A z raportów nic kompletnie nie wynika.

 

 

Po uruchomieniu komputera i włączeniu przeglądarki Firefox (otwarcie strony www) pojawia się komunikat z błędem o treści: "Wtyczka Shockwave Flash może być zajęta lub przestała odpowiadać. Można zatrzymać wtyczkę teraz lub kontynuować, aby sprawdzić czy jej działanie się zakończy.". Po tym fakcie strony www ładują się strasznie powoli, przeglądarka wydaje się zawieszać co jakiś czas. Nie pomaga jej restart. Problem znika po zaktualizowaniu/przeinstalowaniu wtyczki, ale po ponownym uruchomieniu komputera błąd wraca.

(...)

Sytuacja jest o tyle dziwna, że korzystam z tego komputera codziennie od kilku dni i mnie udało się ten błąd odtworzyć tylko raz i po restarcie komputera problem zniknął. Natomiast u siostry problem występuje ponad pół roku niemalże przy każdej próbie skorzystania z Internetu.

Nie zostało powiedziane jakie rodzaje URL / strony są u niej otwierane. Wstępne sugestie:

 

1. Są tu zainstalowane następujące wersje programów:

 

==================== Installed Programs ======================

 

Adobe Flash Player 15 Plugin (HKLM-x32\...\Adobe Flash Player Plugin) (Version: 15.0.0.152 - Adobe Systems Incorporated)

Mozilla Firefox 32.0.3 (x86 pl) (HKLM-x32\...\Mozilla Firefox 32.0.3 (x86 pl)) (Version: 32.0.3 - Mozilla)

 

Najnowszy Flash to wersja 15.0.0.189, również nowszy Firefox dostępny: KLIK. Zaktualizuj oba komponentry.

 

2. Wyłącz zbędne wtyczki w Firefox, to wszystko można zdeaktywować:

 

FireFox:

========

FF Plugin: @Microsoft.com/NpCtrl,version=1.0 -> C:\Program Files\Microsoft Silverlight\5.1.30514.0\npctrl.dll ( Microsoft Corporation)

FF Plugin: @microsoft.com/OfficeAuthz,version=14.0 -> C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office14\NPAUTHZ.DLL (Microsoft Corporation)

FF Plugin-x32: @Google.com/GoogleEarthPlugin -> C:\Program Files (x86)\Google\Google Earth\plugin\npgeplugin.dll (Google)

FF Plugin-x32: @intel-webapi.intel.com/Intel WebAPI ipt;version=4.0.5 -> C:\Program Files (x86)\Intel\Intel® Management Engine Components\IPT\npIntelWebAPIIPT.dll (Intel Corporation)

FF Plugin-x32: @intel-webapi.intel.com/Intel WebAPI updater -> C:\Program Files (x86)\Intel\Intel® Management Engine Components\IPT\npIntelWebAPIUpdater.dll (Intel Corporation)

FF Plugin-x32: @Microsoft.com/NpCtrl,version=1.0 -> C:\Program Files (x86)\Microsoft Silverlight\5.1.30514.0\npctrl.dll ( Microsoft Corporation)

FF Plugin-x32: @microsoft.com/OfficeAuthz,version=14.0 -> C:\PROGRA~2\MICROS~2\Office14\NPAUTHZ.DLL (Microsoft Corporation)

FF Plugin-x32: @microsoft.com/SharePoint,version=14.0 -> C:\PROGRA~2\MICROS~2\Office14\NPSPWRAP.DLL (Microsoft Corporation)

FF Plugin-x32: @tools.google.com/Google Update;version=3 -> C:\Program Files (x86)\Google\Update\1.3.25.5\npGoogleUpdate3.dll (Google Inc.)

FF Plugin-x32: @tools.google.com/Google Update;version=9 -> C:\Program Files (x86)\Google\Update\1.3.25.5\npGoogleUpdate3.dll (Google Inc.)

FF Plugin-x32: @videolan.org/vlc,version=2.1.2 -> C:\Program Files (x86)\VideoLAN\VLC\npvlc.dll (VideoLAN)

 

3. Sprawdź akcelerację sprzętową: KLIK.

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Dziękuję za pomoc.

 

Faktycznie, jedyny przykład, który przytoczyłem, to strona poczta.onet.pl. Generalnie, patrząc po historii, to allegro.pl, facebook.com, maps.google.pl, groupon.pl, youtube.com, poczta.o2.pl, poczta.wp.pl, bzwbk bank, nk.pl, mbank, strony www z przepisami kulinarnymi, strony z ogłoszeniami typu olx.pl... generalnie nic specjalnego, zwykłe buszowanie po sieci, znajdowanie potrzebnych informacji. Nie wiem niestety, które strony dokładnie powodowały problem, ale siostra twierdzi, że przy otwarciu każdej po chwili występował ten błąd. Oczywiście korzystanie z Youtube było niemożliwe, co dla niej jest udręką (wcale się nie dziwię).

 

1) Zaktualizowałem Firefox i Flash Player. Nawet celowo tego nie robiłem do tej pory, by móc odtworzyć ewentualne błędy. Tylko skoro problem występuje od ponad pół roku, to raczej nie ma znaczenia, to przeglądarka i Flash Player były w miarę na bieżąco aktualizowane.

 

2) Wyłączyłem zbędne wtyczki. Tylko co z Silverlight? Jak odtworzyć teraz np. materiał z TVN Player i wielu innych stron korzystających z tej technologii? To trochę bez sensu, jak mieć nie do końca funkcjonalny komputer... w każdym razie jeśli problem zniknie, polecę jej włączyć ponownie tę wtyczkę i zaobserwować czy są jakieś zmiany. Jeśli błąd powróci, będziemy mieli winowajcę. Z tym, że wtedy bym się zdziwił, dlaczego u mnie i wielu innych osobach taka konfiguracja działa, a u niej nie. W każdym razie nie będę się martwił na zapas.

 

3) Wyłączyłem akcelerację sprzętową. Też zastanawiam się dlaczego tak... ale jestem sobie w stanie wyobrazić źle napisany sterownik do karty graficznej itp.

Odnośnik do komentarza

Wyłączyłem zbędne wtyczki. Tylko co z Silverlight? Jak odtworzyć teraz np. materiał z TVN Player i wielu innych stron korzystających z tej technologii? To trochę bez sensu, jak mieć nie do końca funkcjonalny komputer...

Oczywiście, jeśli Silverlight jest używany, to wtyczkę można włączyć. I tak całkiem pokaźna ilość innych niedomyślnych wtyczek została wyłączona.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...