Skocz do zawartości

Trojan w sieci? Zarażone 2 komputery + router


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Na wstępie zaznaczę, że sprawa dotyczy nie moich komputerów, nie mam pełnej wiedzy co zostało wcześniej robione i jak doszło do zarażenia.

 

Opis sytuacji:

Zainfekowane są 2 komputery (laptop i stacjonarny) działające w tej samej sieci. Infekcja objawia się wyświetlaniem reklam na stronach internetowych, pop-up z reklamami porno i w aplikacjach korzystających z sieci (np. http://zapodaj.net/9f26d2b1868c3.jpg.html),czasem blokadą niektórych stron www ("Tu policja, zablokowaliśmy ten komputer" itp.). Oprócz tego, połączenie się przez telefon z androidem przez wifi (nie był podłączany w żaden sposób do żadnego z komputerów) do tej sieci spowodowało również wyświetlanie tych samych reklam na każdej stronie na tym telefonie nawet na połączeniu z inną siecią, ale tam dało się to łatwo usunąć przez program CM Security. Zakładam więc, że router został również zainfekowany.

Oba komputery chodzą pod Windows 7 x64.

 

Co zostało zrobione:

Skan na komputerze nr 1 (laptop) - Avast w ostatnich skanowaniach wykrył: JS-Wysotot-A [Trj], JS-ScriptIP-inf [Trj], HTML:Fakelock-F [Trj] - usunięte, brak rezultatów.

Skanowane było również Malwarebytes, Ad-aware, nie wiem co zostało wykryte, w każdym razie nie pomogło.

 

Sieć:

Działa pod kontrolą Tp-linka TD-W8901G v. 3 (ADSL, Netia). Wgrałem najnowszy firmware, reset routera do ustawień fabrycznych, na telefonie wydaje się, że pomogło.

Zarówno wcześniej jak i teraz nie było ustawione domyślne hasło wejścia do konfiguracji routera, oprócz loginu, bo nie da się zmienić.

 

W załącznikach logi do komputera nr 1, zaraz wrzucę w kolejnym poście do komputera nr 2.

Addition.txt

FRST.txt

Shortcut.txt

GMER.txt

Extras.Txt

OTL.Txt

checkup.txt

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Sieć:

 

Działa pod kontrolą Tp-linka TD-W8901G v. 3 (ADSL, Netia). Wgrałem najnowszy firmware, reset routera do ustawień fabrycznych, na telefonie wydaje się, że pomogło.

 

Zarówno wcześniej jak i teraz nie było ustawione domyślne hasło wejścia do konfiguracji routera, oprócz loginu, bo nie da się zmienić.

Czy zabezpieczyłeś router poprzez wyłączenie dostępu do panelu zarządzania od strony internetu? Porównaj z tymi artykułami: KLIK, KLIK.

 

 

Na obu systemach brak oznak infekcji. Do wyczyszczenia tylko wpisy puste / szczątki programów oraz cache (bufor DNS + cache przeglądarek):

 

 

LAPTOP:

 

1. Odinstaluj starą wtyczkę Adobe Flash Player 12 ActiveX. A resztę zaktualizuj: KLIK.

 

2. Otwórz Notatnik i wklej w nim:

 

CloseProcesses:
ShellIconOverlayIdentifiers: [GGDriveOverlay1] -> {E68D0A50-3C40-4712-B90D-DCFA93FF2534} => No File
ShellIconOverlayIdentifiers: [GGDriveOverlay2] -> {E68D0A51-3C40-4712-B90D-DCFA93FF2534} => No File
ShellIconOverlayIdentifiers: [GGDriveOverlay3] -> {E68D0A52-3C40-4712-B90D-DCFA93FF2534} => No File
ShellIconOverlayIdentifiers: [GGDriveOverlay4] -> {E68D0A53-3C40-4712-B90D-DCFA93FF2534} => No File
BootExecute: autocheck autochk * sdnclean64.exe
SearchScopes: HKLM-x32 - DefaultScope value is missing.
BHO: No Name -> {318A227B-5E9F-45bd-8999-7F8F10CA4CF5} -> No File
Toolbar: HKLM - No Name - {318A227B-5E9F-45bd-8999-7F8F10CA4CF5} - No File
FF Plugin-x32: @ogplanet.com/npOGPPlugin -> C:\Windows\system32\npOGPPlugin.dll No File
S3 ATP; system32\DRIVERS\cmdatp.sys [X]
S3 MBAMSwissArmy; \??\C:\Windows\system32\drivers\MBAMSwissArmy.sys [X]
Task: {7E06FA46-7AFB-48D3-AD95-236C4D0CC3DB} - System32\Tasks\{A0FB272A-A40D-425C-A770-C013A6E0DDDB} => Chrome.exe http://ui.skype.com/ui/0/6.6.0.106/pl/abandoninstall?page=tsMain
Task: {C99E8B1F-AADD-4836-B7D2-22E6A300CF31} - System32\Tasks\AutoKMS => C:\Windows\AutoKMS\AutoKMS.exe
Task: C:\Windows\Tasks\AutoKMS.job => C:\Windows\AutoKMS\AutoKMS.exe
C:\Program Files (x86)\Spybot - Search & Destroy 2
C:\ProgramData\Spybot - Search & Destroy
C:\ProgramData\TEMP
C:\Windows\system32\Drivers\48230029.sys
C:\Windows\System32\Tasks\Safer-Networking
CMD: ipconfig /flushdns
EmptyTemp:

 

Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach.

 

Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Fix. System zostanie zresetowany. W tym samym katalogu skąd uruchamiano FRST powstanie plik fixlog.txt. Przedstaw go.

 

 

STACJONARNY:

 

Dodatkowa uwaga: główną przeglądarką jest tu Opera beta. Jej zawartość jest kompletnie nieznana, gdyż żadne z narzędzi jej nie skanuje. Toteż pobiorę dane o niej w skrypcie poniżej. Otwórz Notatnik i wklej w nim:

 

HKLM\...\Winlogon: [userinit] C:\Windows\SysWOW64\userinit.exe,

ShellIconOverlayIdentifiers: [00avast] -> {472083B0-C522-11CF-8763-00608CC02F24} => No File

BootExecute: autocheck autochk * PCloudBroom64.exe \systemroot\system32\BroomData.bitPCloudBroom64.exe \systemroot\system32\BroomData.bit

S3 EagleX64; \??\C:\Windows\system32\drivers\EagleX64.sys [X]

C:\Program Files (x86)\mozilla firefox

C:\Users\Boginie\AppData\Roaming\Mozilla

C:\Users\Boginie\Downloads\*.tmp

Reg: reg delete HKLM\SOFTWARE\MozillaPlugins /f

Reg: reg delete HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Mozilla /f

Reg: reg delete HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\mozilla.org /f

Reg: reg delete HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\MozillaPlugins /f

Folder: C:\Users\Bobek\AppData\Roaming\Opera Software\Opera Next\Extensions

CMD: type "C:\Users\Bobek\AppData\Roaming\Opera Software\Opera Next\Preferences"

Reg: reg query "HKLM\SOFTWARE\Clients\StartMenuInternet\OperaNext\shell\open\command" /s

CMD: ipconfig /flushdns

EmptyTemp:

 

Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach.

 

Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Fix. System zostanie zresetowany. W tym samym katalogu skąd uruchamiano FRST powstanie plik fixlog.txt. Przedstaw go.

 

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...