Skocz do zawartości

Prośba o zweryfikowanie logów systemowych


Rekomendowane odpowiedzi

Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Temat sprzątam. Wprawdzie nie ma oznak czynnej infekcji w rozumieniu trojanów, ale w Firefox nadal jest adware (hosts i WebConnect). I są tu znaki dwóch kont: Lukasz i Lukasz_2 (z tego zostały zrobione logi). Do zrobienia:

 

1. Otwórz Notatnik i wklej w nim:

 

CloseProcesses:
HKLM\...\Policies\Explorer: [NoControlPanel] 0
HKLM\...\Policies\Explorer: [NoFolderOptions] 0
HKU\S-1-5-21-3226649207-2173951153-2690345056-1000\...\Run: [Gyazo] => C:\Program Files (x86)\Gyazo\GyStation.exe
HKU\S-1-5-21-3226649207-2173951153-2690345056-1001\...\Run: [AVG-Secure-Search-Update_JUNE2013_TB] => "C:\Program Files (x86)\AVG Secure Search\AVG-Secure-Search-Update_JUNE2013_TB.exe" /PROMPT /CMPID=JUNE2013_TB
HKU\S-1-5-21-3226649207-2173951153-2690345056-1001\...\Run: [AVG-Secure-Search-Update_JUNE2013_HP] => "C:\Program Files (x86)\AVG Secure Search\AVG-Secure-Search-Update_JUNE2013_HP.exe" /PROMPT /CMPID=JUNE2013_HP
Task: {376A8ED6-3020-4F88-98FE-B2EB378885B4} - System32\Tasks\AVG-Secure-Search-Update_JUNE2013_TB_rmv => C:\Windows\TEMP\{F8AF48B9-6092-43F2-9EC6-1EEEAB8CDD8F}.exe
Task: {D5F99704-21A0-4E42-888C-C16DB51AA2FF} - System32\Tasks\AVG-Secure-Search-Update_JUNE2013_HP_rmv => C:\Windows\TEMP\{CC77281B-424D-4E68-B7AA-5409745C1BA5}.exe
Task: C:\Windows\Tasks\AVG-Secure-Search-Update_JUNE2013_HP_rmv.job => C:\Windows\TEMP\{CC77281B-424D-4E68-B7AA-5409745C1BA5}.exe
Task: C:\Windows\Tasks\AVG-Secure-Search-Update_JUNE2013_TB_rmv.job => C:\Windows\TEMP\{F8AF48B9-6092-43F2-9EC6-1EEEAB8CDD8F}.exe
GroupPolicyUsers\S-1-5-21-3226649207-2173951153-2690345056-1002\User: Group Policy restriction detected 
GroupPolicyUsers\S-1-5-21-3226649207-2173951153-2690345056-1001\User: Group Policy restriction detected 
GroupPolicyUsers\S-1-5-21-3226649207-2173951153-2690345056-1000\User: Group Policy restriction detected 
StartMenuInternet: IEXPLORE.EXE - C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\iexplore.exe
S3 xhunter1; \??\C:\Windows\xhunter1.sys [X]
C:\Program Files (x86)\mozilla firefox\plugins
C:\ProgramData\Avg_Update_0814tb
C:\ProgramData\InstallMate
C:\Users\Lukasz\AppData\Roaming\Gyazo
C:\Users\Lukasz\Downloads\Setup.exe
Reg: reg delete HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Google /f
Reg: reg delete "HKU\S-1-5-21-3226649207-2173951153-2690345056-1000\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main" /v "Start Page" /f
Reg: reg delete "HKU\S-1-5-21-3226649207-2173951153-2690345056-1000\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233}" /f
Reg: reg delete "HKU\S-1-5-21-3226649207-2173951153-2690345056-1000\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{BB74DE59-BC4C-4172-9AC4-73315F71CFFE}" /f
Reg: reg delete "HKU\S-1-5-21-3226649207-2173951153-2690345056-1000\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{C19E4BF8-5BED-4410-98C7-6571A000149A}" /f
Reg: reg delete "HKU\S-1-5-21-3226649207-2173951153-2690345056-1000\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{CFF4DB9B-135F-47c0-9269-B4C6572FD61A}" /f
Reg: reg delete "HKU\S-1-5-18\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes" /f
Reg: reg delete "HKU\S-1-5-19\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes" /f
Reg: reg delete "HKU\S-1-5-20\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes" /f
CMD: sc config "Cyfrowy Polsat E3276. RunOuc" start= demand
EmptyTemp:

 

Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach.

 

Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Fix. System zostanie zresetowany. W tym samym katalogu skąd uruchamiano FRST powstanie plik fixlog.txt.

 

2. AdwCleaner źle naprawił specjalny skrót IE (utata specjalnego atrybutu, nie działa jak należy):

 

Shortcut: C:\Users\Lukasz_2\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Accessories\System Tools\Internet Explorer (No Add-ons).lnk -> C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe (Microsoft Corporation)

 

W pasku adresów eksploratora wklej ścieżkę C:\Users\Lukasz_2\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Accessories\System Tools i ENTER. Prawoklik na zlokalizowany tam skrót Internet explorer (bez dodatków) > Właściwości > w polu Element docelowy po ścieżce "C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe" dopisz dwie spacje i -extoff

 

3. Wyczyść Firefox: menu Pomoc > Informacje dla pomocy technicznej > Zresetuj program Firefox. Zakładki i hasła nie zostaną naruszone.

 

4. Usuń błąd WMI numer 10 narzędziem Fix-it: KLIK.

 

5. Zrób nowy log FRST z opcji Scan (zaznacz Addition) z poziomu tego drugiego konta, o ile to konto jest czynne i nie jest to jakiś odpadek, w przeciwnym razie usuń po prostu tamto konto i powiązany folder z dysku. Dołącz też plik fixlog.txt.

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

I są tu znaki dwóch kont: Lukasz i Lukasz_2 (z tego zostały zrobione logi).

Pierwszy log:

 

Scan result of Farbar Recovery Scan Tool (FRST.txt) (x64) Version: 12-09-2014

Ran by Lukasz_2 (administrator) on LUKASZ-PC on 20-09-2014 11:59:13

 

Drugi log:

 

Scan result of Farbar Recovery Scan Tool (FRST.txt) (x64) Version: 12-09-2014

Ran by Lukasz_2 (administrator) on LUKASZ-PC on 22-09-2014 20:38:18

 

Pierwszy skan byl robiony prawoklikiem -> Uruchom jako Administrator na koncie Lukasz - to konto nie ma uprawnien Admina. Moze dlatego w logach widnieje jako Lukasz_2 (efekt zmiany nazwy usera Lukasz_2 na Admin w Panelu Sterowania...)?

I dlatego pierwsze logi zostały zrobione z poziomu konta Lukasz_2. "Uruchom jako Administrator" zmienia kontekst uruchomionego konta. Skan OTL: zawsze robi elewację uprawnień i nie jest możliwe, by przedstawić środowisko konta limitowanego, to był problem w niektórych tematach, musiałam pobierać określone dane ręcznie. FRST natomiast umożliwia zrobienie skanu na limitowanym koncie, tylko przez to że użyłeś "Uruchom jako Administrator" został zmieniony kontekst.

 

Zrób logi FRST z poziomu konta Lukasz, nie uruchamiaj FRST opcją "Uruchom jako Administrator".

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Na koncie Lukasz OK, zresztą i Firefox został na nim już zresetowany, mimo że nie było tak naprawdę wiadomo co w nim jest na tym koncie (brak dopasowanych logów). Widać nowy profil o charakterystycznej nazwie tworzonej przez reset:

 

FireFox:

========

FF ProfilePath: C:\Users\Lukasz\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\k36r3jq4.default-1411410876524

 

Ale w związku z tym, że było zamieszanie z kontami i byłam przekonana, że pierwszy zestaw logów pochodzi z w pełni zalogowanego konta Lukasz_2, są wymagane poprawki właśnie na koncie Lukasz_2. Resetowałeś nie ten profil Firefox co należy, czyli konta Lukasz, a to Firefox Lukasz_2 był pokazany w logach jako zaśmiecony i jest nadal. Ten profil trzeba zresetować:

 

FireFox:

========

FF ProfilePath: C:\Users\Lukasz_2\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\lvgsm8a7.default

 

 

Czyli zaloguj się na Lukasz_2 i z poziomu tego konta idą wszystkie akcje:

 

1. W Firefox: menu Pomoc > Informacje dla pomocy technicznej > Zresetuj program Firefox.

 

2. Otwórz Notatnik i wklej w nim:

 

HKU\S-1-5-21-3226649207-2173951153-2690345056-1001\...\Run: [AVG-Secure-Search-Update_JUNE2013_TB] => "C:\Program Files (x86)\AVG Secure Search\AVG-Secure-Search-Update_JUNE2013_TB.exe" /PROMPT /CMPID=JUNE2013_TB
HKU\S-1-5-21-3226649207-2173951153-2690345056-1001\...\Run: [AVG-Secure-Search-Update_JUNE2013_HP] => "C:\Program Files (x86)\AVG Secure Search\AVG-Secure-Search-Update_JUNE2013_HP.exe" /PROMPT /CMPID=JUNE2013_HP
RemoveDirectory: C:\Users\Lukasz\Desktop\Stare dane programu Firefox
RemoveDirectory: C:\Users\Lukasz_2\Desktop\Stare dane programu Firefox
DeleteQuarantine:

 

Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Fix.

 

3. Zrób nowy log FRST z opcji Scan (bez Addition i Shortcut). Dołącz też plik fixlog.txt.

 

 

.

Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...