czarny123 Opublikowano 17 Września 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Września 2014 Witam, od jakiegoś czasu mój komputer nieco zamulał, a dodatkowo na ekranie wyświetlały się różne reklamy. Zainstalowałem CCleaner i z jego pomocą usunąłem kilka zbędnych i potencjalnie niebezpiecznych programów, do tego zainstalowałem avast! Free Antivirus, zrobiłem pełne skanowanie systemu, które wyłapało ponad 20 zainfekowanych plików - usunąłem je. Teraz już komputer chodzi lepiej, a reklamy nie wyskakują, jednak chciałbym się upewnić czy wszystko jest OK i dlatego proszę o przejrzenie logów. Podczas skanowania programem GMER wyskoczyły komunikaty: "C:\Windows\system32\config\system: Proces nie może uzyskać dostępu do pliku, ponieważ jest on używany przez inny proces." "C:\Users\USER\ntuser.dat: Proces nie może uzyskać dostępu do pliku, ponieważ jest on używany przez inny proces." Addition.txt Extras.Txt FRST.txt GMER.txt OTL.Txt Shortcut.txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 17 Września 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Września 2014 Wprawdzie podejmowałeś czynności czyszczące, ale system niestety nie jest wysprzątany. Nadal są czynne obiekty adware i dziwne że reklam / przekierowań nie notujesz. Na dokładkę jeszcze infekcja typu "Bitcoin miner" ładowana via strumienie NTFS - tu coś próbowałeś kombinować i wyłączałeś z poziomu Menedżera zadań Windows 8 taki długi wpis "AAAAA...", ale to nie wystarczy, bo w starcie jest jeszcze jeden wpis rejestrujący moduł. Przeprowadź następujące operacje: 1. Otwórz Notatnik i wklej w nim: CloseProcesses: HKLM-x32\...\Run: [fst_pl_171] => [X] HKU\S-1-5-21-2090350958-2652773212-1935591002-1001\...\Run: [svchost] => regsvr32 /s "C:\Temp:162B6F02.dat" HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://www.sweet-page.com/web/?type=ds&ts=1407358721&from=sof&uid=HitachiXHTS545050A7E380_TEJ511390HMB0P0HMB0PX&q={searchTerms} HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.sweet-page.com/web/?type=ds&ts=1407358721&from=sof&uid=HitachiXHTS545050A7E380_TEJ511390HMB0P0HMB0PX&q={searchTerms} HKLM\Software\Wow6432Node\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://www.sweet-page.com/web/?type=ds&ts=1407358721&from=sof&uid=HitachiXHTS545050A7E380_TEJ511390HMB0P0HMB0PX&q={searchTerms} HKLM\Software\Wow6432Node\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.sweet-page.com/web/?type=ds&ts=1407358721&from=sof&uid=HitachiXHTS545050A7E380_TEJ511390HMB0P0HMB0PX&q={searchTerms} StartMenuInternet: IEXPLORE.EXE - C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe http://www.sweet-page.com/?type=sc&ts=1407358721&from=sof&uid=HitachiXHTS545050A7E380_TEJ511390HMB0P0HMB0PX BHO-x32: CouponDownloader -> {c817d3d8-b9da-521d-971d-2c0a747ea697} -> C:\Program Files\C78087A8-C960-4464-A618-3D351DF6C0D7\gohymlmtrh.dll () GroupPolicy: Group Policy on Chrome detected CHR HKLM\SOFTWARE\Policies\Google: Policy restriction Task: {1A8C8425-8B12-4136-B946-980363CA1A34} - System32\Tasks\APSnotifierPP2 => C:\Program Files (x86)\AnyProtectEx\AnyProtect.exe Task: {24F88517-2C24-43F4-809B-FBEC74BA0518} - System32\Tasks\APSnotifierPP1 => C:\Program Files (x86)\AnyProtectEx\AnyProtect.exe Task: {7524AC39-61E2-43AD-88FB-BCD62CAF6943} - System32\Tasks\APSnotifierPP3 => C:\Program Files (x86)\AnyProtectEx\AnyProtect.exe Task: {97B807CA-00F1-427D-B4CF-9D8C876DEACD} - System32\Tasks\globalUpdateUpdateTaskMachineCore => C:\Program Files (x86)\globalUpdate\Update\GoogleUpdate.exe [2014-08-06] (globalUpdate) Task: {E6F4A2D5-9D9A-4CEF-B84E-5C1996B8FF48} - System32\Tasks\globalUpdateUpdateTaskMachineUA => C:\Program Files (x86)\globalUpdate\Update\GoogleUpdate.exe [2014-08-06] (globalUpdate) Task: C:\Windows\Tasks\APSnotifierPP1.job => C:\Program Files (x86)\AnyProtectEx\AnyProtect.exe Task: C:\Windows\Tasks\APSnotifierPP2.job => C:\Program Files (x86)\AnyProtectEx\AnyProtect.exe Task: C:\Windows\Tasks\APSnotifierPP3.job => C:\Program Files (x86)\AnyProtectEx\AnyProtect.exe Task: C:\Windows\Tasks\globalUpdateUpdateTaskMachineCore.job => C:\Program Files (x86)\globalUpdate\Update\GoogleUpdate.exe Task: C:\Windows\Tasks\globalUpdateUpdateTaskMachineUA.job => C:\Program Files (x86)\globalUpdate\Update\GoogleUpdate.exe S2 globalUpdate; C:\Program Files (x86)\globalUpdate\Update\GoogleUpdate.exe [68608 2014-08-06] (globalUpdate) [File not signed] S3 globalUpdatem; C:\Program Files (x86)\globalUpdate\Update\GoogleUpdate.exe [68608 2014-08-06] (globalUpdate) [File not signed] R2 IePluginServices; C:\ProgramData\IePluginServices\PluginService.exe [694784 2014-08-06] (Cherished Technololgy LIMITED) [File not signed] R1 {55dce8ba-9dec-4013-937e-adbf9317d990}w64; C:\Windows\System32\drivers\{55dce8ba-9dec-4013-937e-adbf9317d990}w64.sys [61584 2014-08-09] (StdLib) R1 {6fcd6092-9615-4f7f-8898-8df53980e5d2}w64; C:\Windows\System32\drivers\{6fcd6092-9615-4f7f-8898-8df53980e5d2}w64.sys [61624 2014-08-06] (StdLib) U4 BthAvrcpTg; No ImagePath U4 BthHFEnum; No ImagePath U4 bthhfhid; No ImagePath ShortcutWithArgument: C:\Users\USER\Documents\Pavilion G7-2210ew\Desktop\Google Chrome.lnk -> C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe (Google Inc.) -> hxxp://www.delta-homes.com/?type=sc&ts=1384375615&from=mlv&uid=HitachiXHTS545050A7E380_TEJ511390HMB0P0HMB0PX ShortcutWithArgument: C:\Users\USER\Documents\Pavilion G7-2210ew\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Internet Explorer.lnk -> C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe (Microsoft Corporation) -> hxxp://www.delta-homes.com/?type=sc&ts=1384375615&from=mlv&uid=HitachiXHTS545050A7E380_TEJ511390HMB0P0HMB0PX ShortcutWithArgument: C:\Users\USER\Documents\Pavilion G7-2210ew\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\Google Chrome.lnk -> C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe (Google Inc.) -> hxxp://www.delta-homes.com/?type=sc&ts=1384375615&from=mlv&uid=HitachiXHTS545050A7E380_TEJ511390HMB0P0HMB0PX ShortcutWithArgument: C:\Users\USER\Documents\Pavilion G7-2210ew\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\Launch Internet Explorer Browser.lnk -> C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe (Microsoft Corporation) -> hxxp://www.delta-homes.com/?type=sc&ts=1384375615&from=mlv&uid=HitachiXHTS545050A7E380_TEJ511390HMB0P0HMB0PX ShortcutWithArgument: C:\Users\USER\Documents\Pavilion G7-2210ew\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\User Pinned\TaskBar\Google Chrome.lnk -> C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe (Google Inc.) -> hxxp://www.delta-homes.com/?type=sc&ts=1384375615&from=mlv&uid=HitachiXHTS545050A7E380_TEJ511390HMB0P0HMB0PX C:\Program Files\004 C:\Program Files (x86)\C78087A8-C960-4464-A618-3D351DF6C0D7 C:\Program Files (x86)\Bench C:\Program Files (x86)\globalUpdate C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox C:\Program Files (x86)\predm C:\ProgramData\IePluginServices C:\Users\USER\AppData\Local\*.log C:\Users\USER\AppData\Local\*.tmp C:\Users\USER\AppData\Roaming\aps.uninstall.scan.results C:\Users\USER\AppData\Roaming\ap_logs C:\Users\USER\AppData\Roaming\Mozilla C:\Users\USER\AppData\Roaming\OpenCandy C:\Users\USER\AppData\Roaming\Opera Software C:\Users\USER\AppData\Roaming\systweak C:\Users\USER\Desktop\Nowy folder (2)\Bagger-Simulator 2011 (Demo).lnk C:\Users\USER\Documents\Pavilion G7-2210ew\Desktop\VSO Downloader 3.lnk C:\Users\USER\Documents\Pavilion G7-2210ew\Desktop\dawid\*.lnk C:\Users\USER\Documents\Pavilion G7-2210ew\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\FreshDownload.lnk C:\Users\USER\Documents\Pavilion G7-2210ew\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\PC App Store.lnk C:\Users\USER\Documents\Pavilion G7-2210ew\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup\Torpedo.lnk C:\Users\USER\Documents\Pavilion G7-2210ew\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\SaveSense C:\Users\USER\Documents\Pavilion G7-2210ew\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Mobogenie C:\Users\USER\Documents\Pavilion G7-2210ew\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\IMVU C:\Users\USER\Documents\Pavilion G7-2210ew\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\DealPly C:\Users\USER\Documents\Pavilion G7-2210ew\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Boxoft Toolbox C:\Users\USER\Documents\Pavilion G7-2210ew\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\*.lnk C:\Users\USER\Documents\Pavilion G7-2210ew\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\User Pinned\TaskBar\Mobogenie.lnk C:\Users\USER\Downloads\yet_another_cleaner_brof.exe C:\Temp C:\Windows\System32\drivers\{55dce8ba-9dec-4013-937e-adbf9317d990}w64.sys C:\Windows\System32\drivers\{6fcd6092-9615-4f7f-8898-8df53980e5d2}w64.sys DeleteKey: HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\StartupApproved\Run Reg: reg delete HKCU\Software\Mozilla /f Reg: reg delete HKCU\Software\MozillaPlugins /f Reg: reg delete HKLM\SOFTWARE\MozillaPlugins /f Reg: reg delete HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Mozilla /f Reg: reg delete HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\mozilla.org /f Reg: reg delete HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\MozillaPlugins /f EmptyTemp: Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach. Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Fix. System zostanie zresetowany. W tym samym katalogu skąd uruchamiano FRST powstanie plik fixlog.txt. 2. Na wszelki wypadek w Google Chrome: - Ustawienia > karta Ustawienia > Pokaż ustawienia zaawansowane > zjedź na sam spód i uruchom opcję Zresetuj ustawienia przeglądarki. Zakładki i hasła nie zostaną naruszone. - Zresetuj cache wtyczek. W pasku adresów wpisz chrome://plugins i ENTER. Na liście wtyczek wybierz dowolną i kliknij Wyłącz. Następnie wtyczkę ponownie Włącz. 3. Uruchom AdwCleaner. Zastosuj Szukaj, a po tym Usuń. Powstanie folder C:\AdwCleaner z raportem z usuwania. 4. Zrób nowy log FRST z opcji Scan (bez Addition i Shortcut). Dołącz też plik fixlog.txt i log z AdwCleaner. I powiedz mi co to za folder: C:\Users\USER\Documents\Pavilion G7-2210ew Czy to "kopia" ustawień jakiegoś starego konta? . Odnośnik do komentarza
czarny123 Opublikowano 17 Września 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Września 2014 1. Zrobione 2. Zrobione 3. Tak, ten folder to kopia ustawień starego konta, aczkolwiek nie ja ją tworzyłem (nie jestem pierwszym, ani jedynym użytkownikiem komputera). AdwCleanerS0.txt FRST.txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 17 Września 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Września 2014 Brakuje pliku fixlog.txt, który powstał podczas przetwarzania skryptu FRST - uzupełnij ten plik. Tak, ten folder to kopia ustawień starego konta, aczkolwiek nie ja ją tworzyłem (nie jestem pierwszym, ani jedynym użytkownikiem komputera). Częściowy wgląd w ten folder (logi są ograniczone) wskazuje, że profil jest zaśmiecony. Przetwarzałam tylko to co zdołałam zobaczyć. Nie wiem w jakim celu kopia jest przetrzymywana, ale ona raczej się nie nadaje do przywracania i trzeba tam wysprzątać. . Odnośnik do komentarza
czarny123 Opublikowano 17 Września 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Września 2014 Tak, rzeczywiście. Przeoczyłem ten plik. Już wrzucam. Fixlog.txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 17 Września 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Września 2014 Wszystko przetworzone pomyślnie. 1. Drobna poprawka, bo zapomniałam jednego klucza załączyć. Otwórz Notatnik i wklej w nim: Reg: reg delete HKLM\SOFTWARE\Mozilla /f CMD: del /q C:\Windows\SysWOW64\sqlite3.dll RemoveDirectory: C:\Users\USER\AppData\Roaming\Mozilla DeleteQuarantine: Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Fix. Dostarcz wynikowy fixlog.txt przed podjęciem działania poniżej (skasuje ten plik). 2. Następnie zastosuj DelFix i też dostarcz log wynikowy. Uwaga dodatkowa: posługiwałeś się HijackThis (DelFix go skasuje). Program jest 32-bitowy i niezgodny z systemami 64-bit. Nie potrafi odczytać natywnie 64-bitowej części (nie stosuje żadnych obejść jak np. OTL) zgłaszając fałszywe braki. Program ten nie powinien być uruchamiany na systemach 64-bit. Zapomnij o nim. . Odnośnik do komentarza
czarny123 Opublikowano 17 Września 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Września 2014 Ok, wszystko zrobione. Dziękuję za pomoc Fixlog.txt DelFix.txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 18 Września 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Września 2014 Wszystko zdaje się być rozwiązane. DelFix też możesz usunąć. Na koniec: 1. Wyczyść foldery Przywracania systemu: KLIK. 2. I rozważ darmową aktualizację systemu do Windows 8.1: Platform: Windows 8 (X64) OS Language: Polski (Polska) Internet Explorer Version 10 . Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się