Gaston Opublikowano 14 Września 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Września 2014 Cześć! Jak w temacie objawami jest zamulanie i zawieszanie się procesu explorer.exe + wyraźne spowolnienie korzystania z komputera np. podczas przeglądania stron internetowych, włącznie z zawieszaniem się przeglądarki Chrome. Problemem jest również tracenie połączenia sieciowego podczas korzystania z Internetu (Facebook, Steam, Gmail, etc.), wygląda to w ten sposób: - przy zawieszaniu się procesu explorer.exe występuje opcja windowowska: zamknij, poczekaj. - przeglądarka Chrome najczęściej przestaje odpowiadać, gdy jest zamykana - spowolnienie komputera ukazuje się chociażby podczas pisania, kiedy część słowa znika, np. zamiast "gmer" pisze "ger", chociaż literka m została wciśnięta. - podczas korzystania z serwisów jak fb, steam, gmail wyskakuje informacja o braku połączeniu sieciowym, chociaż internet jest. Problem zaczął występować odkąd komputer został użyczony na imprezę i korzystało z niego wiele osób, włącznie z wykorzystaniem pendrive'ów. Stąd moje podejrzenie o infekcji z przenośnego dysku. Temat założyłem, ponieważ hardware został sprawdzony, jak i połączenie sieciowe wraz z routerem i nie zauważyłem uchybień. Możliwe są też ślady po adware. Pozdrawiam serdecznie i proszę o pomoc. Addition.txt Extras.Txt FRST.txt Gmer.txt OTL.Txt Shortcut.txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 15 Września 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Września 2014 Temat pod zmienionym tytułem przenoszę do działu Windows. W raportach nie widać żadnych oznak infekcji. Jak w temacie objawami jest zamulanie i zawieszanie się procesu explorer.exe + wyraźne spowolnienie korzystania z komputera np. podczas przeglądania stron internetowych, włącznie z zawieszaniem się przeglądarki Chrome. 1. Jest tu element, który może produkować efekty spowolnienia i zawieszeń, a mianowicie bardzo mało wolnego miejsca na obu partycjach (a są one składnikiem tego samego dysku twardego): ==================== Drives ================================ Drive c: () (Fixed) (Total:145.22 GB) (Free:5.2 GB) NTFS ==>[system with boot components (obtained from reading drive)] Drive d: () (Fixed) (Total:320.24 GB) (Free:5.06 GB) NTFS ==================== MBR & Partition Table ================== ======================================================== Disk: 0 (MBR Code: Windows 7 or 8) (Size: 465.8 GB) (Disk ID: C6209D93) Partition 1: (Active) - (Size=199 MB) - (Type=07 NTFS) Partition 2: (Not Active) - (Size=145.2 GB) - (Type=07 NTFS) Partition 3: (Not Active) - (Size=320.2 GB) - (Type=07 NTFS) Partition 4: (Not Active) - (Size=103 MB) - (Type=0C) Około 5GB wolnego dla każdej sporej partycji na tym samym dysku, a stopień fragmentacji danych jest tu nieznany (im większa fragmentacja, tym większe problemy na ostałym się skrawku). Rozpocznij od zwolnienia miejca na dysku. Do diagnostyki miejca możesz skorzystać z programu SpaceSniffer. Program zainicjuj poprzez opcję menu kontekstowego "Uruchom jako Administrator", by obliczył również foldery pozbawione dostępu. 2. Problemy z siecią mogą wynikać jednak z innego czynnika. W systemie są odpadki po komercyjnej wersji Avast, czyli zdefektowane urządzenie zapory filtrujące urządzenia sieciowe: ==================== Faulty Device Manager Devices ============= Name: avast! Firewall NDIS Filter Miniport Description: avast! Firewall NDIS Filter Miniport Class Guid: {4d36e972-e325-11ce-bfc1-08002be10318} Manufacturer: ALWIL Software Service: aswNdis Problem: : Windows cannot start this hardware device because its configuration information (in the registry) is incomplete or damaged. (Code 19) Resolution: A registry problem was detected. This can occur when more than one service is defined for a device, if there is a failure opening the service subkey, or if the driver name cannot be obtained from the service subkey. Try these options: On the "General Properties" tab of the device, click "Troubleshoot" to start the troubleshooting wizard. Click "Uninstall", and then click "Scan for hardware changes" to load a usable driver. Wstępnie rozpocznij od próby deinstalacji tego urządzenia: Start > w polu szukania wpisz devmgmt.msc > z prawokliku Uruchom jako Administrator > w menu Widok włącz pokazywanie ukrytych urządzeń > wyszukaj avast! Firewall NDIS Filter Miniport > odinstaluj i zresetuj system. W przypadku problemów inna metoda zostanie dobrana. . Odnośnik do komentarza
Gaston Opublikowano 21 Września 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Września 2014 Nie odzywałem się, ponieważ nie było problemów po zwolnieniu dodatkowego miejsca. Obecnie urządzenie znajduje się w innej lokalizacji, w innej sieci i tak się zastanawiam, czy te przerwy w internecie nie są jednak problemem od dostawcy internetu. Powyższe rzeczy wykonane, raczej wszystko wskazuje, że jest w porządku. Dziękuję za pomoc. Gdyby coś z tą siecią było to się odezwę. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się