krokodylucha Opublikowano 25 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2010 Witam, Od kilku miesięcy moja żona ma problem z kompem a w zasadzie z aktualizacjami systemu Windows Vista. Z każdą próbą pobrania aktualizacji wyskakuje błąd KOD 80072EFD i KOD 80070490. Ja w temacie kompów jestem laikiem i pomóc jej nie mogę, a i sobie też. Oprócz tego od jakiegoś czasu komp spowolnił się i jego działanie z wieloma programami to koszmar (zupełnie jak nasza SKM , wygląd rakiety a prędkość karety) , więc może coś innego siedzi gdzieś w "bebechach" kompa. Załączam potrzebne logi i inne skany które być może pomogą rozwiązać te problemy. Proszę o wyrozumiałość i w miarę łopatologiczne wytłumaczenie moich zapytań i ewentualną pomoc w ich rozwiązaniu. Z góry dziękuję za pomoc lub skierowanie do rozwiązania problemu. Windows Vista Home Premium Typ systemu : 32 - bitowy system operacyjny Fujitsu Siemens Camputers Procesor : GenuineIntel® CPU T2250@1,73GHz 1,73GHz Pamięć (RAM) : 1014 RAM Wydajność 3,1 WESOŁYCH ŚWIĄT OTL.Txt Extras.Txt Odnośnik do komentarza
Flavius Opublikowano 25 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2010 Używasz serwera proxy a to może być problem IE - HKU\S-1-5-21-1034039110-2923998935-146553954-1000\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main,StartPageCache = 1 IE - HKU\S-1-5-21-1034039110-2923998935-146553954-1000\..\URLSearchHook: {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - Reg Error: Key error. File not found IE - HKU\S-1-5-21-1034039110-2923998935-146553954-1000\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings: "ProxyEnable" = 1 IE - HKU\S-1-5-21-1034039110-2923998935-146553954-1000\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings: "ProxyOverride" = <local> IE - HKU\S-1-5-21-1034039110-2923998935-146553954-1000\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings: "ProxyServer" = 209.124.50.41:3128 Jeśli tak bardzo lubisz ten serwer proxy to uruchom cmd.exe z podwyższonymi uprawnieniami i wklep netsh winhttp import proxy source=ie +restart Jeśli nie pomoże to usuń całkowicie serwer proxy netsh winhttp reset proxy +restart możesz takze spróbować odinstalować AVG i zobaczyć co to zmieni. Jeśli nie pomaga to wbij w cmd.exe taką komendę sfc /scannow oraz uruchom Readiness Tool http://support.microsoft.com/kb/947821 następnie spakuj i shostuj gdzieś folder C:\Windows\Logs\CBS i dołącz do posta. Odnośnik do komentarza
krokodylucha Opublikowano 25 Grudnia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2010 Nawet nie wiedziałem ,że kobitka zmieniała ustawienia proxy Niestety wszystkie próby podane przez Ciebie spełzły na niczym. Ponadto chcąc skorzystać z ostatniego rozwiązania w cmd.exe wychodzi taki komunikat : "Aby móc używać narzędzia sfc,musisz być administratorem z uruchomioną sesją konsoli" a chcąc wyłączyć proxy poleceniem widnieje coś takiego : " Błąd podczas zapisywania ustawień serwera proxy.<5>Odmowa dostępu. bieżące ustawienia serwera proxy WinHTTP: Dostęp bezpośredni( bez serwera proxy)" a program Readiness Tool instaluje się godzinę i końca nie widać. Problem nadal trwa. Nie wiem jakim administratorem trzeba być jak komp jest od nowości w posiadaniu żony, może coś trzeba zmienić , pojęcia nie mam. Gdzieś czytałem, że na taką bolączkę tylko oranie pozostaje.Ale jak orać jak płyty z vistą nie dano do komopa . Odnośnik do komentarza
Flavius Opublikowano 26 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2010 "Aby móc używać narzędzia sfc,musisz być administratorem z uruchomioną sesją konsoli" " Błąd podczas zapisywania ustawień serwera proxy.<5>Odmowa dostępu. bieżące ustawienia serwera proxy WinHTTP: Dostęp bezpośredni( bez serwera proxy)" Pisałem że musisz uruchomić cmd.exe z podwyższonymi uprawnieniami - domyślnie konsola jest w trybie limitowanym nawet na koncie administratorskim.Aby dokonać elewacji zrób prawoklik na cmd.exe i wybierz "Uruchom jako administrator" http://www.lytebyte.com/2008/10/22/how-to-run-as-administrator-in-vista-command-line/ a program Readiness Tool instaluje się godzinę i końca nie widać. Problem nadal trwa. Nie wiem jakim administratorem trzeba być jak komp jest od nowości w posiadaniu żony, może Tu przyczyn może być kilka zarówno jakieś dodatkowe problemy z komputerem jak i błąd narzędzia np. moze kolidować z niektórymi osobliwymi aktualizacjami zobacz czy to pomoże https://www.fixitpc.pl/topic/1514-rozwiazywanie-problemow-z-readiness-tool/ Odnośnik do komentarza
krokodylucha Opublikowano 27 Grudnia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2010 następnie spakuj i shostuj gdzieś folder C:\Windows\Logs\CBS i dołącz do posta. Ok udało sięcoś tam zrobić tylko teraz mam kłopot spakować mogę ale co znaczy "shostuj" zielono mi jeśli możesz to wytłumaczyć będę wdzięczny i może zobaczymy koniec tego problemu i tematu Odnośnik do komentarza
Flavius Opublikowano 28 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 Ok udało sięcoś tam zrobić tylko teraz mam kłopot spakować mogę ale co znaczy "shostuj" zielono mi jeśli możesz to wytłumaczyć będę wdzięczny i może zobaczymy koniec tego problemu i tematu Shostować znaczy załadować pliki na jakiś serwer np. http://www.speedyshare.com/ ,czy http://rapidshare.com/ ,jest wiele otwartych serwerów ogólnie dostepnych.Po shostowaniu zostanie wyświetlony adres URL pod którym zostały shostowane pliki -ten adres musisz wkleić tu do posta. tylko że: nie napisałeś czy komendy winhttp zadziałały bo jeśli tak i nie narzekasz na inne problemy w systemie to temat jest skończony a błąd Readiness Tool można uznać tylko za błąd wewnętrzny narzędzia i wtedy żadne logi nie są już potrzebne. Odnośnik do komentarza
krokodylucha Opublikowano 29 Grudnia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2010 No to sprawa ma się tak: Dziękuję za wytłumaczenie "shostowania" .Wszystkie podane komendy "winhttp" nic nie wskórały i problem nadal jest. Próbowałem "zaszczepić" od nowa plik WU według zaleceń giganta czyli "net stop wuauserv" zmianę pliku SoftwareDistribution na SDold ale i to nic nie zmieniło pogmerało tylko pogmerało, odbudowało plik UW a aktualizacje jak nie idą tak nie idą, tym razem tylko widnieje kod błędu 80070490. o tak to jest. Już mi ręce opadają a kobitka żyć nie daje. Odnośnik do komentarza
Flavius Opublikowano 29 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2010 tak nie idą, tym razem tylko widnieje kod błędu 80070490. o tak to jest. Już mi ręce opadają a kobitka żyć nie daje. Jeśli teraz widnieje tylko ten błąd to źle bo to może oznaczać uszkodzenie w folderach Packages i w WinSxS... Odnajdź w pasku zadań zegar i zweryfikuj online datę i czas. Jaki serwer z listy wybierzesz to nie ma znaczenia ważne żeby ten czas zaktualizował +restart komputera ale jeśli nic nie pomoże to bardzo proszę shostować zawartość folderu C:\Windows\Logs\CBS jak to było wcześniej mówione. Odnośnik do komentarza
krokodylucha Opublikowano 30 Grudnia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2010 Uaktualnienie czasu nic nie dało. Wklejam link do zzipowanego C:\Windows\Logs\CBS : http://www.speedyshare.com/files/25974678/Logs.zip Odnośnik do komentarza
Flavius Opublikowano 30 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2010 ================================= Checking System Update Readiness. Binary Version 6.0.6002.22511 Package Version 10.0 2010-12-27 10:52 Checking Windows Servicing Packages Checking Package Manifests and Catalogs Checking Package Watchlist Checking Component Watchlist Checking Packages (f) CBS Registry Error 0x80070002 Package_1_for_KB979099~31bf3856ad364e35~x86~~6.0.1.1 failed to get CurrentState (f) CBS Registry Error 0x80070002 Package_1_for_KB979099~31bf3856ad364e35~x86~~6.0.1.1 failed to get Visibility (f) CBS Registry Error 0x80070002 Package_5_for_KB979099~31bf3856ad364e35~x86~~6.0.1.1 failed to get CurrentState (f) CBS Registry Error 0x80070002 Package_5_for_KB979099~31bf3856ad364e35~x86~~6.0.1.1 failed to get Visibility (f) CBS Registry Error 0x80070002 Package_for_KB979099_client_2~31bf3856ad364e35~x86~~6.0.1.1 failed to get CurrentState (f) CBS Registry Error 0x80070002 Package_for_KB979099_client_2~31bf3856ad364e35~x86~~6.0.1.1 failed to get Visibility (f) CBS Registry Error 0x80070002 Package_for_KB979099_client~31bf3856ad364e35~x86~~6.0.1.1 failed to get CurrentState (f) CBS Registry Error 0x80070002 Package_for_KB979099_client~31bf3856ad364e35~x86~~6.0.1.1 failed to get Visibility Checking Component Store (f) CSI Manifest Failed Catalog Check 0x00000000 winsxs\Manifests\x86_7fd07e62c90f71bbd669c150503a2eb0_31bf3856ad364e35_6.0.6000.21210_none_e79e74f8c389c14c.manifest x86_7fd07e62c90f71bbd669c150503a2eb0_31bf3856ad364e35_6.0.6000.21210_none_e79e74f8c389c14c (fix) CSI Manifest Failed Catalog Check CSI File Replaced File: x86_7fd07e62c90f71bbd669c150503a2eb0_31bf3856ad364e35_6.0.6000.21210_none_e79e74f8c389c14c.manifest From: C:\Windows\CheckSur\v1.0\windows6.0-6001-servicing-x86-nov10.cab (f) CSI Manifest Failed Catalog Check 0x00000000 winsxs\Manifests\x86_5cf14355bcb7f50924b789502bdd4d45_31bf3856ad364e35_6.0.6002.18193_none_6b92e5bf8bc684ef.manifest x86_5cf14355bcb7f50924b789502bdd4d45_31bf3856ad364e35_6.0.6002.18193_none_6b92e5bf8bc684ef (fix) CSI Manifest Failed Catalog Check CSI File Replaced File: x86_5cf14355bcb7f50924b789502bdd4d45_31bf3856ad364e35_6.0.6002.18193_none_6b92e5bf8bc684ef.manifest From: C:\Windows\CheckSur\v1.0\windows6.0-6001-servicing-x86-nov10.cab (f) CSI Manifest Failed Catalog Check 0x00000000 winsxs\Manifests\x86_7dea0dd7a31a8edcbb931220ca89eb65_31bf3856ad364e35_6.0.6001.18411_none_c2d9ecbd7ac13fb9.manifest x86_7dea0dd7a31a8edcbb931220ca89eb65_31bf3856ad364e35_6.0.6001.18411_none_c2d9ecbd7ac13fb9 (fix) CSI Manifest Failed Catalog Check CSI File Replaced File: x86_7dea0dd7a31a8edcbb931220ca89eb65_31bf3856ad364e35_6.0.6001.18411_none_c2d9ecbd7ac13fb9.manifest From: C:\Windows\CheckSur\v1.0\windows6.0-6001-servicing-x86-nov10.cab (f) CSI Manifest Failed Catalog Check 0x00000000 winsxs\Manifests\x86_8e85d9cae87ca5550c9bc5cec377c368_31bf3856ad364e35_6.0.6001.18411_none_8de76053f8a9076f.manifest x86_8e85d9cae87ca5550c9bc5cec377c368_31bf3856ad364e35_6.0.6001.18411_none_8de76053f8a9076f (fix) CSI Manifest Failed Catalog Check CSI File Replaced File: x86_8e85d9cae87ca5550c9bc5cec377c368_31bf3856ad364e35_6.0.6001.18411_none_8de76053f8a9076f.manifest From: C:\Windows\CheckSur\v1.0\windows6.0-6001-servicing-x86-nov10.cab Summary: Seconds executed: 1777 Found 12 errors Fixed 4 errors CSI Manifest Failed Catalog Check Total count: 4 Fixed: CSI Manifest Failed Catalog Check. Total count: 4 CBS Registry Error Total count: 8 Masz uszkodzone wpisy w kluczu HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Component Based Servicing\Packages np. (f) CBS Registry Error 0x80070002 Package_1_for_KB979099~31bf3856ad364e35~x86~~6.0.1.1 failed to get CurrentState (f) CBS Registry Error 0x80070002 Package_1_for_KB979099~31bf3856ad364e35~x86~~6.0.1.1 failed to get Visibility Ozncza że uszkodzony jest klucz HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Component Based Servicing\Packages\Package_1_for_KB979099~31bf3856ad364e35~x86~~6.0.1.1 i poderzewam na podstawie swoich doświadczeń że cały klucz jest usunięty a nie tylko ciągi CurrentState i Visibility analogiczne błędy dla (f) CBS Registry Error 0x80070002 Package_5_for_KB979099~31bf3856ad364e35~x86~~6.0.1.1 failed to get CurrentState (f) CBS Registry Error 0x80070002 Package_5_for_KB979099~31bf3856ad364e35~x86~~6.0.1.1 failed to get Visibility (f) CBS Registry Error 0x80070002 Package_for_KB979099_client_2~31bf3856ad364e35~x86~~6.0.1.1 failed to get CurrentState (f) CBS Registry Error 0x80070002 Package_for_KB979099_client_2~31bf3856ad364e35~x86~~6.0.1.1 failed to get Visibility (f) CBS Registry Error 0x80070002 Package_for_KB979099_client~31bf3856ad364e35~x86~~6.0.1.1 failed to get CurrentState (f) CBS Registry Error 0x80070002 Package_for_KB979099_client~31bf3856ad364e35~x86~~6.0.1.1 failed to get Visibility Te cztery klucze trzeba zrekonstruować pozostałe błędy narzędzie naprawiło automatycznie: (f) CSI Manifest Failed Catalog Check 0x00000000 winsxs\Manifests\x86_7fd07e62c90f71bbd669c150503a2eb0_31bf3856ad364e35_6.0.6000.21210_none_e79e74f8c389c14c.manifest x86_7fd07e62c90f71bbd669c150503a2eb0_31bf3856ad364e35_6.0.6000.21210_none_e79e74f8c389c14c (fix) CSI Manifest Failed Catalog Check CSI File Replaced File: x86_7fd07e62c90f71bbd669c150503a2eb0_31bf3856ad364e35_6.0.6000.21210_none_e79e74f8c389c14c.manifest From: C:\Windows\CheckSur\v1.0\windows6.0-6001-servicing-x86-nov10.cab (f) CSI Manifest Failed Catalog Check 0x00000000 winsxs\Manifests\x86_5cf14355bcb7f50924b789502bdd4d45_31bf3856ad364e35_6.0.6002.18193_none_6b92e5bf8bc684ef.manifest x86_5cf14355bcb7f50924b789502bdd4d45_31bf3856ad364e35_6.0.6002.18193_none_6b92e5bf8bc684ef (fix) CSI Manifest Failed Catalog Check CSI File Replaced File: x86_5cf14355bcb7f50924b789502bdd4d45_31bf3856ad364e35_6.0.6002.18193_none_6b92e5bf8bc684ef.manifest From: C:\Windows\CheckSur\v1.0\windows6.0-6001-servicing-x86-nov10.cab (f) CSI Manifest Failed Catalog Check 0x00000000 winsxs\Manifests\x86_7dea0dd7a31a8edcbb931220ca89eb65_31bf3856ad364e35_6.0.6001.18411_none_c2d9ecbd7ac13fb9.manifest x86_7dea0dd7a31a8edcbb931220ca89eb65_31bf3856ad364e35_6.0.6001.18411_none_c2d9ecbd7ac13fb9 (fix) CSI Manifest Failed Catalog Check CSI File Replaced File: x86_7dea0dd7a31a8edcbb931220ca89eb65_31bf3856ad364e35_6.0.6001.18411_none_c2d9ecbd7ac13fb9.manifest From: C:\Windows\CheckSur\v1.0\windows6.0-6001-servicing-x86-nov10.cab (f) CSI Manifest Failed Catalog Check 0x00000000 winsxs\Manifests\x86_8e85d9cae87ca5550c9bc5cec377c368_31bf3856ad364e35_6.0.6001.18411_none_8de76053f8a9076f.manifest x86_8e85d9cae87ca5550c9bc5cec377c368_31bf3856ad364e35_6.0.6001.18411_none_8de76053f8a9076f (fix) CSI Manifest Failed Catalog Check CSI File Replaced File: x86_8e85d9cae87ca5550c9bc5cec377c368_31bf3856ad364e35_6.0.6001.18411_none_8de76053f8a9076f.manifest From: C:\Windows\CheckSur\v1.0\windows6.0-6001-servicing-x86-nov10.cab Co do brakujących kluczy to niestety chwilowo nie mam systemu z zainstalowaną łatą Kb979099 także wykołowanie tych wpisów zajmie mi trochę czasu.... Odnośnik do komentarza
krokodylucha Opublikowano 30 Grudnia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2010 Dziękuję za dotychczasową pomoc i będę cierpliwie czekał na dalsze podpowiedzi z Twojej strony w rozwiązaniu tego problemu. A tym czasem życzę spokojnego, szczęśliwego, zdrowego dla ciała i ducha nadchodzącego Nowego Roku. Odnośnik do komentarza
Flavius Opublikowano 30 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2010 Dobra mam ten wpis Instrukcja: 1/Pobierz narzędzie PsTools http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb896649,z paczki wyekstraktuj plik psexec.exe i umieść go w folderze C:\Windows\System32 2.Pobierz fix do rejestru Fix.reg i wypakuj gdziekolwiek np. na pulpicie 3.Uruchom cmd.exe w trybie administratora (prawoklik na cmd.exe i wybierz "uruchom jako administrator ) i wklep komendę psexec -s -i -d regedit //powyższa komenda uruchomi edytor rejestru z poziomu konta SYSTEM a nie twoje konta - to trochę ułatwi import rejestru// 4. W rejestrze odnajdź klucz HKEY_LOCALE_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Component Based Servicing\Packages ,prawoklik na ten klucz,właściwości>>zabezpieczenia i daj kontu SYSTEM pełną kontrolę (trzeba zaptaszkować opcję pokazaną na rysunku) 5. W edytorze rejestru munu Plik>>Importuj i odszukaj lokalizację gdzie masz przechowany mój plik Fix.reg wybierz ten plik i zatwierdź Edytor rejestru powiadomi cię przebiegu importu fiksu,jeśli zwróci błąd to daj mi znać, jeśli nie zwróci błędu to zrestartuj komputer i spróbuj jeszcze raz zainstalować problematyczne łaty PS.Mam nadzieję że jeszcze grubo przed zabawą syslwestrową pozbędziesz się tego problemu.Ja również życzę Szczęśliwego ,Pomyślnego Nowego Roku Odnośnik do komentarza
krokodylucha Opublikowano 31 Grudnia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2010 I nie myliłeś się Drogi Kolego Już koło 2.00 w nocy lub nad ranem kłopot został pozdrowiony w niebyt Dziękuję bardzo serdecznie za tak cierpliwą i fachową pomoc jestem wdzięczny i dłużnikiem pozostaję A teraz jeszcze raz życzę wszystkiego co najlepsze w Nowym Roku i oczywiście wspaniałej zabawy sylwestrowej P.S. Temat chyba można zamknąć :-) Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi