Skocz do zawartości

Odmowa dosyępu - brak uprawnień


MarekL

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Posiadam Windows 8.1 pro x64.

Pojawił się u mnie między innymi problem z odinstalowaniem programów przez funkcję Windows “usuń program” – komunikat -

"System Windows nie może uzyskać dostępu do określonego urządzenia, ścieżki lub pliku. Możesz nie mieć odpowiednich uprawnień dostępu do elementu."

Podobne komunikaty pojawiają się podczas próby instalacji większości aplikacji.

Ponadto występuje problem w sytuacji gdy jedna aplikacja próbuje uruchomić kolejną - wtedy pojawia się podobny komunikat lub nic się nie dzieje. np.: z tego co zrozumiałem po uruchomieniu OTL i zakończeniu skanowania powinien się automatycznie otworzyć raport w notatniku, co nie nastąpiło (oczywiście sam raport powstał i po kliknięciu otwiera się).

Dodam, że ten problem występuje na wszystkich kontach :Użytkownika i Administratora.

Jeśli ktoś miał by jakieś sugestie dotyczące rozwiązania problemy był bym bardzo wdzięczny.

W załączeniu przesyłam raport z OTL i FRST

OTL.Txt

Extras.Txt

Addition.txt

FRST.txt

Shortcut.txt

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Metody rozwiązania problemu na tej stronie Microsoftu próbowałem już zastosować, ale nie przyniosło to rezultatów.

Gdzieś wyczytałem, że być może są uszkodzone/zmienione rejestry z uprawnieniami dla kont administratora, ale nie mam pojęcia jak to zweryfikować.

Jedynej czynności jakiej nie udało mi się wykonać jest uruchomienie w trybie awaryjnym. Wg instrukcji microsoft podczas restartu komputera należy nacisnąć F8, ale kilka prób nie przyniosło rezultatu (w pewnym momencie pojawia się czarny ekran z migającym kursorem, a po chwili windows ładuje się normalnie).

Odnośnik do komentarza

U mnie komunikaty nie wskazują modułów powodujących błąd po prostu jest "brak uprawnień - odmowa dostępu"

 

Windows też nie może się zaktualizować

A po uruchomienie wiersza poleceń jako administrator i wpisaniu: sfc /scannow również pojawia się "Odmowa dostępu"

Odnośnik do komentarza

 

Error - 2014-04-15 16:53:55 | Computer Name = PC | Source = Application Error | ID = 1000

Description = Nazwa aplikacji powodującej błąd: Explorer.EXE, wersja: 6.3.9600.16441,

 sygnatura czasowa: 0x5265dec8  Nazwa modułu powodującego błąd: ntdll.dll, wersja:

 6.3.9600.16502, sygnatura czasowa: 0x52c359e8  Kod wyjątku: 0xc0000374  Przesunięcie

 błędu: 0x00000000000f387c  Identyfikator procesu powodującego błąd: 0x78c  Godzina

uruchomienia aplikacji powodującej błąd: 0x01cf58ca982de66a  Ścieżka aplikacji powodującej

 błąd: C:\WINDOWS\Explorer.EXE  Ścieżka modułu powodującego błąd: C:\WINDOWS\SYSTEM32\ntdll.dll

To fragment twojego Extrasa

To wskazuje na problem z systemem

Odnośnik do komentarza

Przepraszam, absolutnie masz rację. (myślałem o komunikacie we wyskakującym oknie z błędem).

Zgodnie z opisem zawartym w podanym linku, uruchomiłem wiersz poleceń i wpisałem "sfc /SCANFILE=d:\windows\system32\ntdll.dll" potem "sfc /scannow" ale w obu przypadkach otrzymałem komunikat "Odmowa dostępu".

Czy można użyć jakiegoś narzędzia do naprawy uruchamiając je np. z płyty przed załadowaniem systemu? ewentualnie jakieś inne sugestie?

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...