Toffi Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Witam Potrzebna pomoc zblokowane połączenie z każdą siecią - . Początkowo zgłaszało błąd 10050 -cyt:"AVAST mie będzie w stanie chronić programów pocztowych /komunikatorów Sprawdź czy usuługa programu avast (AvastSVC.exe) nie jest blokowana przez zaporę ogniową- Ze względu na to że szybko potrzebowałem rozwiązać problem podejmowałem próby naprawy przez netta z tej stronki: :http://www.bleepingcomputer.com/forums/t/440755/avast-error-10050-and-no-internet-connection/ (scalałem rejestry z plikiem z załącznika WINSOCK). Jednak nie przyniosło to rezultatu w tej chwili dzieje się to samo tylko wyświetla błąd 10047 z tym samym komunikatem. Próbowałem odinsalować AVASTa- ale normalnie się nie udało - nie chciałem kombinować więcej żeby czasem nie stracić danych z komputera. Z tego co piszą to defekt polega na cyt :"naruszeniu winsock przez rootkita zeroaccess" Nie było warto kombinować samemu -proszę o pomoc. Moje Logi OTL OTL http://wklej.org/id/1347747/ EXTRAS http://wklej.org/id/1347746/ Pozdrawiam i czekam na odpowiedź Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Uzupełnij obowiązkowe raporty z FRST i GMER. . Odnośnik do komentarza
Toffi Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Witam Raport FRST http://wklej.org/id/1348183/ Raport Shortcut http://wklej.org/id/1348184/ Raport Addition http://wklej.org/id/1348186/ GMER niestety tylko z poziomu Safety Mode - normalnie podczas wstępnego skanowania zamykało program - nie używam wirtualnych napędów a AVASTA i zaporę windows wyłączyłem i nic nie pomogło Raport GMER http://wklej.org/id/1348189/ Dziękuję za odzew i czekam na dalsze instrukcje. Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Żadnych śladów infekcji ZeroAccess, w systemie są za to śmieci adware, ale tym się nie będziemy zajmować teraz, gdyż nie jest to istotne obecnie. ze względu na to że szybko potrzebowałem rozwiązać problem podejmowałem próby naprawy przez netta z tej stronki To były instrukcje dla XP a nie Windows 7 (i to jeszcze 64-bit), a podana tam paczka zerowała wszystkie klucze Winsock, nie wiadomo czy czegoś nie pogorszyłeś, bo błąd się zmienił. Zawsze zaczyna się od komendy netsh winsock reset a nie takich operacji, jeśli podejrzewa się Winsock. Póki co, problem z siecią jawi się w całkiem innym obszarze. Błędy z Dziennika zdarzeń: ==================== Faulty Device Manager Devices ============= Name: Ancillary Function Driver for Winsock Description: Ancillary Function Driver for Winsock Class Guid: {8ECC055D-047F-11D1-A537-0000F8753ED1} Manufacturer: Service: AFD Problem: : This device is not present, is not working properly, or does not have all its drivers installed. (Code 24) Resolution: The device is installed incorrectly. The problem could be a hardware failure, or a new driver might be needed. Devices stay in this state if they have been prepared for removal. After you remove the device, this error disappears.Remove the device, and this error should be resolved. Name: HTTP Description: HTTP Class Guid: {8ECC055D-047F-11D1-A537-0000F8753ED1} Manufacturer: Service: HTTP Problem: : This device is not present, is not working properly, or does not have all its drivers installed. (Code 24) Resolution: The device is installed incorrectly. The problem could be a hardware failure, or a new driver might be needed. Devices stay in this state if they have been prepared for removal. After you remove the device, this error disappears.Remove the device, and this error should be resolved. Dodatkowo, notowalny problem z Harmonogramem zadań: Application errors: ================== Error: (04/30/2014 05:20:27 PM) (Source: Schedule) (User: ) Description: Schedule error: 10050Initialize call failed, bailing out Poproszę o skany dodatkowe. Uruchom SystemLook x64 i do okna wklej: :reg HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Rpc\Internet HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\services\AFD /s HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\services\HTTP /s HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\services\Winsock /s HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\services\Winsock2 /s :filefind afd.sys http.sys Klik w Look i przedstaw wynikowy raport. . Odnośnik do komentarza
Toffi Opublikowano 1 Maja 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2014 Raport wynikowy System Look http://wklej.org/id/1348394/ Czekam na dalsze instrukcje Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 2 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2014 Skan wspominanych usług nie wykazuje ich naruszeń. W związku z tym wróćmy na chwilę do Winsock i tego fatalnego działania z usuwaniem kluczy. 1. Wykonaj przebudowę Winsock wg tych kroków: KLIK. Czyli: - reset części Protocol poprzez komendę netsh winsock reset - reset części NameSpace przez import pliku WinsockNSP_WIN7_Vista_64bit.reg (masz zmienić rozszerzenie z TXT na REG). 2. Zresetuj system. Podaj czy są jakieś zmiany. Dodatkowo, zrób nowy log z FRST, ale przy pozycji Services odznacz opcję Whitelist. . Odnośnik do komentarza
Toffi Opublikowano 2 Maja 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2014 Dzień dobry Wykonałem powyższe czynności po zresetowaniu komputera nie było połączenia z siecią po włączeniu AVASTA błąd(10047) w dalszym ciągu się pokazuje. Nie ma połączenia z siecią - próbowałem zarówno przez sieć domową jak i komórkową. FRST2 http://wklej.org/id/1349622/ Addition2 http://wklej.org/id/1349623/ Shortcut2 http://wklej.org/id/1349625/ Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 2 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2014 Podaj wyciąg z weryfikacji plików. Start > w polu szukania wpisz cmd > z prawokliku Uruchom jako Administrator > wklej komendę i ENTER: sfc /scannow Gdy komenda ukończy działanie, w cmd wklej kolejną: findstr /c:"[sR]" %windir%\logs\cbs\cbs.log >sfc.txt & start notepad sfc.txt Wynikowy log dołącz tutaj. . Odnośnik do komentarza
Toffi Opublikowano 2 Maja 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2014 Zrobione Raport SFC http://wklej.org/id/1349861/ Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 2 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2014 W skanie SFC nic związanego z usterką. Poproszę o log z Farbar Service Scanner. Odnośnik do komentarza
Toffi Opublikowano 5 Maja 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2014 Jest i Farbar http://wklej.org/id/1349995/ Tak sobie myślę głośno - może to problem z AVASTem i należało by go odinstalować przez ich narzędzie ze strony? http://www.avast.com/eng/avast-uninstall-utility.html Nie chcę nic ruszać bez konsultacji z Panią. Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 5 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2014 Do uzupełniania wypowiedzi, gdy nikt jeszcze nie odpisał, służy opcja Edytuj, a nie post pod postem (sklejam). Z raportu nic nie wynika. Sprawdź czy coś da reinstalacja wadliwych obiektów systemu: 1. Start > w polu szukania wpisz devmgmt.msc > z prawokliku Uruchom jako Administrator. W menu Widok włącz pokazywanie ukrytych urządze, co ujawni gałąź Sterowniki niezgodne z Plug and Play. Na tej liście z prawokliku odinstaluj Ancillary Function Driver for Winsock i HTTP. 2. Zresetuj system, by Windows odbudował te urządzenia. Podaj czy są jakieś zmiany. Tak sobie myślę głośno - może to problem z AVASTem i należało by go odinstalować przez ich narzędzie ze strony? To narzędzie stosuje się wtedy, gdy Avast nie można normalnie odinstalować. I wątpię, by deinstalacja Avast coś pomogła, to urządzenia Windows są zdefektowane, dlatego Avast nie może wdrożyć funkcji relatywnych do sieci. . Odnośnik do komentarza
Toffi Opublikowano 5 Maja 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2014 Wykonałem procedurę i dalej wyskakuje błąd 10047- także generalnie bez zmian. Jeżeli chodzi o avasta to na początku problemu próbowałem go (kilkukrotnie) odinstalować "normalnie" i się nie udało - dlatego właśnie przytaczałem powyższy link. A czy istnieje opcja naprawy systemu bez utraty danych z komputera? O ile mnie pamięć nie myli w XP coś takiego było - tutaj nawet nie posiadam płyty, także nie wiem a poza tym nie jestem na bieżąco w tych sprawach. Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 5 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2014 1. Pytania: - W Sterownikach niezgodnych z Plug and Play > prawoklik na "Ancillary Function Driver for Winsock" > Właściwości > karta Sterownik > jaki błąd się pokazuje przy próbie użycia Uruchom? - Czy zalecona komenda netsh winsock reset nie zwróciła uprzednio żadnego błędu? 2. Dla świętego spokoju sprawdź co się stanie po deinstalacji Avast. Wejdź w Tryb awaryjny i zastosuj narzędzie usuwające. . Odnośnik do komentarza
Toffi Opublikowano 5 Maja 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2014 1a) Po odinstalowaniu już się nie pojawia Ancillary Function Driver for Winsock 1b) Z tego co pamiętam to nie zwróciła ale mogę sprawdzić jeszcze raz - czy mam wykonać jeszcze raz netsh winsock reset? 2) wykonam po odpowiedzi na 1 Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 5 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2014 Po odinstalowaniu już się nie pojawia Ancillary Function Driver for Winsock W menu Widok ustawiłeś pokazywanie ukrytych urządzeń? W związku z tym oraz wcześniej podjętymi działaniami z usuwaniem kluczy Winsock proponuję cofnąć system do stanu, gdy nie było problemu. Wg FRST jest dużo punktów Przywracania systemu: ==================== Restore Points ========================= 25-03-2014 12:04:37 Windows Update 01-04-2014 06:12:45 Windows Update 04-04-2014 17:19:06 Windows Update 09-04-2014 18:31:57 Windows Update 13-04-2014 05:31:55 Windows Update 16-04-2014 11:58:57 avast! antivirus system restore point 18-04-2014 19:25:06 Windows Update 22-04-2014 23:02:18 Windows Update 24-04-2014 23:24:02 avast! antivirus system restore point 24-04-2014 23:31:52 avast! antivirus system restore point 24-04-2014 23:36:06 avast! antivirus system restore point 25-04-2014 08:34:39 Removed Free DWG Viewer 25-04-2014 08:36:38 avast! antivirus system restore point 25-04-2014 09:04:56 avast! antivirus system restore point Wybierz punkt datowany wcześniej niż usterka. Po użyciu Przywracania systemu są wymagane nowe raporty FRST przedstawiające jak wygląda system z tego punktu czasowego. . Odnośnik do komentarza
Toffi Opublikowano 5 Maja 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2014 Najpierw przywróciłem do momentu jak był błąd 10050 Wykonałem wszystkie potrzebne logi OTL I FRST tak informacyjnie do analizy przypadku - gdyby były potrzebne żeby rozwiać wątpliwości. FRST http://wklej.org/id/1352964/ ADDITION http://wklej.org/id/1352966/ Shortcut http://wklej.org/id/1352967/ OTL http://wklej.org/id/1352968/ Extras http://wklej.org/id/1352969/ Potem do momentu sprzed błędu 10050 - wygląda że jest ok logi poniżej. FRST http://wklej.org/id/1352975/ Addition http://wklej.org/id/1352976/ Shortcut http://wklej.org/id/1352979/ OTL http://wklej.org/id/1352981/ EXTRAs http://wklej.org/id/1352983/ Pracowałem 30 min Ściągnełem pocztę -Avast się zaaktualizował również windows (atualizacja krytyczna) - odpowiedziałem na e-mail i chciałem sprawdzić co będzie jak zresetuję i znowu pojawił się błąd 10050 a już myślałem że będzie ok. Zapisały się w tym czasie dwa nowe punkty przywracania systemu. Przy aktualizacji krytycznej windows - przywróciłem i błąd się znowu pojawił Przy aktualizacji avasta - przywróciłem i błąd się nie pojawił czyli wnioskuję że to aktualizacja AVAST jest problemem nie wiem czy to baza wirusów czy coś innego. Zresetowałem jeszcze raz i już się błąd nie pojawił. Zobaczymy co będzie dalej Odnośnik do komentarza
Toffi Opublikowano 7 Maja 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2014 Wracam do tematu Dzisiaj znowu po włączeniu komputera pojawił się bląd 10050 - i musiałem przywrócić system. Ten sam schemat co poprzednio - trzeba wrócić do punktu przed aktualizacją AVAST i pominąć krytyczną aktualizację Windows. Można pracować ale jest to jednak uciązliwe. Co to może być? Czy widać coś w logach które zamieściłem? Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 8 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 Poprzednich logów jeszcze nie obejrzałam. Jeśli chodzi o nowe dane z powracającym błędem: Twój Avast to wersja 9.0.2008, a najnowsza to 9.0.2018. Proponuję zrobić następującą operację: - Deinstalacja Avast, następnie w Trybie awaryjnym użycie Avast Uninstall Utility. - Wykonanie wszystkich aktualizacji systemu. - Instalacja najnowszej wersji Avast ze świeżo pobranego instalatora. . Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się