mistrzu112 Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Witam mam następujący problem związany z update.vbe. Zdaje mi się ,że jest to Trojan (przynajmniej tak pokazuje mi Kaspersky Internet Security). Pomimo tego że KIS stara się to usunąć i żąda ode mnie restartu systemu to i tak po ponownym uruchomieniu pojawia się ciągle ten sam problem. Widziałem na tym forum podobny problem pod tym linkiem "https://www.fixitpc.pl/topic/21367-trojanbitcoinminer/" ,nawet nie próbowałem poradzić sobie sam z tym problemem ,bo wiedziałem ,że polegnę. Załączam FRST.txt Addition.txt Extras.Txt OTL.Txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Owszem, jest to infekcja, tylko że u Ciebie została już usunięta i się nie ładuje. Został po niej martwy wpis "Origin" w Harmonogramie zadań. Czyli tylko doczyszczanie szczątkowych wpisów, w tym odpadków po adware i niepoprawnie odinstalowanym McAfee: 1. Otwórz Notatnik i wklej w nim: Task: {6EA804D6-B13A-4ED2-A2A5-4FD4FE07ECCE} - \Origin No Task File HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SafeBoot\Minimal\mcpltsvc => ""="" HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SafeBoot\Network\mcpltsvc => ""="" HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SafeBoot\Network\mfefire => ""="Driver" HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SafeBoot\Network\mfefirek => ""="Driver" HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SafeBoot\Network\mfefirek.sys => ""="Driver" HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SafeBoot\Network\mfehidk => ""="Driver" HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SafeBoot\Network\mfehidk.sys => ""="Driver" HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SafeBoot\Network\mfevtp => ""="Driver" HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.default-search.net?sid=476&aid=132&itype=n&ver=12302&tm=323&src=hmp SearchScopes: HKLM - {9BB47C17-9C68-4BB3-B188-DD9AF0FD2476} URL = http://www.default-search.net/search?sid=476&aid=132&itype=n&ver=12302&tm=323&src=ds&p={searchTerms} SearchScopes: HKLM-x32 - {9BB47C17-9C68-4BB3-B188-DD9AF0FD2476} URL = http://www.default-search.net/search?sid=476&aid=132&itype=n&ver=12302&tm=323&src=ds&p={searchTerms} SearchScopes: HKCU - {1F88C210-B73D-4A7E-9E52-B1B877750DB9} URL = SearchScopes: HKCU - {9BB47C17-9C68-4BB3-B188-DD9AF0FD2476} URL = http://www.default-search.net/search?sid=476&aid=132&itype=n&ver=12302&tm=323&src=ds&p={searchTerms} BHO: No Name - {4D9101D6-5BA0-4048-BDDE-7E2DF54C8C47} - No File HKLM\...\Policies\Explorer: [NoControlPanel] 0 C:\Windows\SysWOW64\sqlite3.dll Folder: C:\Users\Mateusz\AppData\Roaming\Origin Reg: reg add "HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes" /v DefaultScope /t REG_SZ /d {1F88C210-B73D-4A7E-9E52-B1B877750DB9} /f Reg: reg delete "HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A}" /f Reg: reg delete "HKU\S-1-5-18\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes" /f Reg: reg delete "HKU\S-1-5-19\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes" /f Reg: reg delete "HKU\S-1-5-20\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes" /f Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach. Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Fix. Powstanie plik fixlog.txt. 2. Uruchom McAfee Consumer Product Removal Tool. 3. W Google Chrome: Ustawienia > karta Ustawienia > Wygląd i zaznacz "Pokaż przycisk strony startowej" > klik w Zmień i usuń adres default-search.net. 4. Zrób nowy log FRST z opcji Scan (bez Addition i Shortcut). Dołącz też plik fixlog.txt oraz logi z katalogu C:\AdwCleaner (był używany). . Odnośnik do komentarza
mistrzu112 Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Dziękuję za szybka odpowiedź . Niżej zamieszczam to co jest potrzebne(przynajmniej tak mi się zdaje) Fixlog.txt FRST.txt AdwCleanerR0.txt AdwCleanerS0.txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Na przyszłość: przed użyciem AdwCleaner zawsze staraj się deinstalować adware / nieznane aplikacje przez Panel sterowania oraz w menedżerze rozszerzeń przeglądarki. AdwCleaner powinien być stosowany jako poprawiacz a nie zamiennik deinstalacji. Wszystko wykonane. Kończymy: 1. Drobna poprawka. Otwórz Notatnik i wklej w nim: SearchScopes: HKLM - {0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A} URL = C:\Users\Mateusz\AppData\Roaming\Origin Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Fix. 2. Usuń używane narzędzia za pomocą DelFix. 3. Wyczyść foldery Przywracania systemu: KLIK. 4. Zaktualizuj Java 7 Update 51 do najnowszej wersji. . Odnośnik do komentarza
mistrzu112 Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Naprawdę bardzo Dziękuję za pomoc . Odnośnik do komentarza
mistrzu112 Opublikowano 11 Maja 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 W temacie został opisany mój problem z update.vba Moim kolejnym problemem jest to ,że zrobiłem wszystko co użytkownik picasso polecił mi wykonać (myślę, że zrobiłem wszystko prawidłowo) lecz nie wiem dlaczego KIS ciągle wykrywa mi update.vbe. Addition.txt FRST.txt Extras.Txt OTL.Txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 11 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 Tematy łączę. W świeżych raportach nie widać oznak infekcji. Przedstaw gdzie konkretnie KIS wykrywa update.vbe, przeklej ze skanera lokalizację. I czy na pewno nie chodzi tu o widok pliku w kwarantannie? . Odnośnik do komentarza
mistrzu112 Opublikowano 11 Maja 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 Proszę mam nadzieję ,że to o to chodziło Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 11 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 KIS pokazuje zupełnie inną lokalizację niż ta infekcja domyślnie używa, czyli na jednym z kont serwisowych. Toteż ponówmy próbę via FRST. Otwórz Notatnik i wklej w nim: C:\Windows\system32\config\systemprofile\appdata\roaming\origin Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Fix. Przedstaw wynikowy fixlog.txt. . Odnośnik do komentarza
mistrzu112 Opublikowano 11 Maja 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 Proszę Fixlog.txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 11 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 Usuwanie przebiegło pomyślnie, czyli Kaspersky powinien się uspokoić. Na koniec: 1. Usuń kwarantannę FRST. Otwórz Notatnik i wklej w nim: DeleteQuarantine: Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Fix. 2. Zastosuj Delfix, który widzę na Pulpicie. 3. Wyczyść foldery Przywracania systemu: KLIK. . Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się