Skocz do zawartości

Bluescreen błąd 0x00000000124


Ciechan

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich użytkowników forum,

chciałbym podzielić się problemami jakie występują w moim laptopie od dobrego kwartału i nie potrafię się z nimi uporać. Może ktoś mi pomoże rozwiązać problem albo chociaż wskazać źródło, a informacja może okazać się cenna również dla innych.

Zaczynając, problem zaczął pojawiać się od początku tego roku, z początku sądziłem, że jest to jednorazowe i że minie, ale okazało się całkowicie inaczej.

Otóż podczas grania, zwykłego użytkowania, nawet korzystania z przeglądarki błąd typu 0x00000124 zaczął się pojawiać kilka razy dziennie co wiązało się z bluescreenem i restartem kompa.

Pościągałem różnego rodzaju programy do testowania podzespołów, ale nie otrzymałem żadnej informacji zwrotnej. Testowałem CPU, GPU, RAM dysk twardy. W końcu wymieniłem twardego bo zaczęły pojawiać się badsectory i czasem dysk nie chciał "wstać". Problemy jednak nie zniknęły. 

Testując Ram Memtestem z poziomu boot’owalnego dysku, też nic nie wskazało – choć jak testowałem Orthosem pod Windows’em pojawiał mi się error.

Nie wiem co mam robić, co wymienić aby działało bez problemu. Nigdy nie miałem takich problemów z kompem do czasu…

Poniżej odczyt z minidumpa, a tu link do mojej strony gdzie są umieszczone różne foty i pliki txt dotyczące mojego kompa.

http://patrykciechan.republika.pl/

 

Maszyna to:

HP Pavilion Entertainment dv7-2055ew

AMD Turion X2 Dual-Core Mobile RM-74 2,2 GHz

2x 2GB DDR2 RAM Elpida 6400 800 MHz

Dysk Twardy 500 GB, HGST

Grafika ATI Mobility RADEON HD 4650

Windows 7 SP 1 64 bit

 

Microsoft ® Windows Debugger Version 6.11.0001.404 X86

Copyright © Microsoft Corporation. All rights reserved.

Loading Dump File [C:\Windows\Minidump\040814-22557-01.dmp]

Mini Kernel Dump File: Only registers and stack trace are available

Symbol search path is: SRV*c:\symbols*http://msdl.microsoft.com/download/symbols

Executable search path is:

Windows 7 Kernel Version 7601 (Service Pack 1) MP (2 procs) Free x64

Product: WinNt, suite: TerminalServer SingleUserTS

Built by: 7601.18247.amd64fre.win7sp1_gdr.130828-1532

Machine Name:

Kernel base = 0xfffff800`02c18000 PsLoadedModuleList = 0xfffff800`02e5b6d0

Debug session time: Tue Apr  8 20:01:43.850 2014 (GMT+2)

Use !analyze -v to get detailed debugging information.

BugCheck 124, {0, fffffa8002d73038, b6000000, 181}

Probably caused by : hardware

Followup: MachineOwner

---------

1: kd> !analyze -v

*******************************************************************************

*                                                                             *

*                        Bugcheck Analysis                                    *

*                                                                             *

******************************************************************************

WHEA_UNCORRECTABLE_ERROR (124)

A fatal hardware error has occurred. Parameter 1 identifies the type of error

source that reported the error. Parameter 2 holds the address of the

WHEA_ERROR_RECORD structure that describes the error conditon.

Arguments:

Arg1: 0000000000000000, Machine Check Exception

Arg2: fffffa8002d73038, Address of the WHEA_ERROR_RECORD structure.

Arg3: 00000000b6000000, High order 32-bits of the MCi_STATUS value.

Arg4: 0000000000000181, Low order 32-bits of the MCi_STATUS value.

Debugging Details:

------------------

BUGCHECK_STR:  0x124_AuthenticAMD

CUSTOMER_CRASH_COUNT:  1

DEFAULT_BUCKET_ID:  VISTA_DRIVER_FAULT

PROCESS_NAME:  chrome.exe

CURRENT_IRQL:  f

STACK_TEXT: 

fffff880`009f0a08 fffff800`0320fa3b : 00000000`00000124 00000000`00000000 fffffa80`02d73038 00000000`b6000000 : nt!KeBugCheckEx

fffff880`009f0a10 fffff800`02da4463 : 00000000`00000001 fffffa80`02ce1ac0 00000000`00000000 fffffa80`02ce1b10 : hal!HalBugCheckSystem+0x1e3

fffff880`009f0a50 fffff800`0320f700 : 00000000`00000728 fffffa80`02ce1ac0 fffff880`009f0db0 00000000`00000000 : nt!WheaReportHwError+0x263

fffff880`009f0ab0 fffff800`0320f052 : fffffa80`02ce1ac0 fffff880`009f0db0 fffffa80`02ce1ac0 00000000`00000000 : hal!HalpMcaReportError+0x4c

fffff880`009f0c00 fffff800`03202e8f : 00000000`00000000 00000000`00000001 fffff880`009f0e30 00000000`00000000 : hal!HalpMceHandler+0x9e

fffff880`009f0c40 fffff800`02c8c4ac : 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 : hal!HalHandleMcheck+0x47

fffff880`009f0c70 fffff800`02c8c313 : 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 : nt!KxMcheckAbort+0x6c

fffff880`009f0db0 00000000`68429fbc : 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 : nt!KiMcheckAbort+0x153

00000000`0025bba8 00000000`00000000 : 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 : 0x68429fbc

STACK_COMMAND:  kb

FOLLOWUP_NAME:  MachineOwner

MODULE_NAME: hardware

IMAGE_NAME:  hardware

DEBUG_FLR_IMAGE_TIMESTAMP:  0

FAILURE_BUCKET_ID:  X64_0x124_AuthenticAMD_PROCESSOR_CACHE

BUCKET_ID:  X64_0x124_AuthenticAMD_PROCESSOR_CACHE

Followup: MachineOwner

 

Na moje oko, to wina RAM ale może się mylę. Nie chce inwestować w kupno nowego, jeżeli przyczyną jest co innego.

Za wszelką pomoc z góry dzięki. Jak potrzeba jeszcze jakiś informacji, to pytajcie, będę wrzucał w miarę możliwości.

Pozdrawiam 

Ciechan

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Testując Ram Memtestem z poziomu boot’owalnego dysku, też nic nie wskazało – choć jak testowałem Orthosem pod Windows’em pojawiał mi się error.

1. Ile trwał test memtestem?  Czy testowałeś każdą kość osobno?

 

2. Smart CrystalDiskInfo wskazuje na duża ilośc błedów C7 (komunikacja płyty z dyskiem. Sprawdź dokładność połaczenia przeczyść slot.

 

3. Dziennik zdarzeń obfituje w błąd

 

Error: (04/11/2014 10:02:11 PM) (Source: Service Control Manager) (User: )

Description: Usługa Peer Name Resolution Protocol zakończyła działanie; wystąpił następujący błąd:

%%-2140993535

 

Error: (04/11/2014 10:02:11 PM) (Source: Service Control Manager) (User: )

Description: Usługa Peer Networking Grouping zależy od usługi Peer Name Resolution Protocol, której nie można uruchomić z powodu następującego błędu:

%%-2140993535

 

Error: (04/11/2014 10:02:11 PM) (Source: Service Control Manager) (User: )

Description: Usługa Peer Name Resolution Protocol zakończyła działanie; wystąpił następujący błąd:

%%-2140993535

 

Error: (04/11/2014 10:02:11 PM) (Source: Service Control Manager) (User: )

Description: Usługa Peer Networking Grouping zależy od usługi Peer Name Resolution Protocol, której nie można uruchomić z powodu następującego błędu:

%%-2140993535

 

Error: (04/11/2014 10:02:11 PM) (Source: PNRPSvc) (User: )

Description: 0x80630801

 

Error: (04/11/2014 10:02:11 PM) (Source: PNRPSvc) (User: )

Description: 0x80630801

 

 

Sprawdź jak masz skonfigurowane powyższe usługi. Tutaj mała ściąga  http://traxter-online.net/wp-content/uploads/html/uslugi_windows7_sp1.html

 

Przypuszczam że bład moze byc wynikiem sterowników i złej konfiguracji sieci. Biorąc pod uwagę jak wiele masz plików dump (z bardzo różnego okresu)

 

nalezałoby przeprowadxić analizę co najmniej kilku

 

2014-03-24 23:26 - 2014-03-24 23:26 - 00274416 _____ () C:\Windows\Minidump\032414-22854-01.dmp

2014-03-24 23:22 - 2014-03-24 23:21 - 00274416 _____ () C:\Windows\Minidump\032414-22417-01.dmp

2014-03-24 20:54 - 2014-03-24 20:54 - 00274416 _____ () C:\Windows\Minidump\032414-23322-01.dmp

2014-03-24 20:24 - 2014-03-24 20:24 - 00274416 _____ () C:\Windows\Minidump\032414-26114-01.dmp

2014-03-24 20:20 - 2014-03-24 20:20 - 00274416 _____ () C:\Windows\Minidump\032414-23930-01.dmp

2014-03-23 23:10 - 2014-03-23 23:10 - 00274416 _____ () C:\Windows\Minidump\032314-24507-01.dmp

2014-03-23 23:03 - 2014-03-23 23:03 - 00274416 _____ () C:\Windows\Minidump\032314-23197-01.dmp

2014-03-23 22:53 - 2014-03-23 22:53 - 00274416 _____ () C:\Windows\Minidump\032314-23805-01.dmp

 

 

Odinstaluj z panelu programów SpeedFan i Sophos

Odnośnik do komentarza

Dzięki za wskazówki, wskazane programy już poszły do śmieci, sprawdziłem podłączenie dysku, wzmocniłem taśmę łączącą, zobaczymy jak to podziała.

Nie wiem za bardzo co zrobić z tym errorem, gdzie to wyłączyć, lub włączyć :/

memtestem sprawdzałem każdą kość osobno i dwie razem, po kilka godzin (ok 8-9 h, zostawiałem na noc) Było od 5 do 7 passów. Orthos wysypywał po 5-7 minutach errora.

Potestuje teraz kompa, poodpalam gierki i jak się wysypie wrzucę na stronkę minidumpy z windebbugera.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza

Skoro orthos wysypywał to moze znak, że trzeba spojrzeć na procesor? To jest program do analizy procka a nie ramu.

 

Jeśli chodzi o sieć i błedy to masz sprawdzic konfiguracje usług

 

start >polecenie uruchom>  services.msc > enter i znależć usługi, które sie pojawiają w błedzie (ściagawka) sprawdzić ich ustawienia i podaj wyniki.

 

W logach jest kilka drobiazgów do usunięcia ale one nie maja moim zdaniem związku z błedem. Nie sprawqdzałem temperatury procesora. Jutro to zrobie. Na razie nie katuj lapka. Wykonaj tyle co podałem.

Odnośnik do komentarza

OCCT przecież wyraźnie sygnalizuje błąd - Error Detected. Bawimy się w program "Usterka" czy jak?

 

Zobacz na temperaturę procka - jest zdecydowanie za wysoka, dlatego procek sam obniża taktowanie, być może wtedy pojawiają się też błędy.

 

Standardowa procedura Cię czeka - czyli wymiana past, termopadów, konserwacja układu chłodzącego.

Odnośnik do komentarza

Witam,

Co do temperatur to bym się nie martwił, AMD-eki potrafią grzać się do 100 stopni i działać. Ale mimo to mam kupiona podkładkę Zalmana która bardzo dobrze odbiera i odprowadza ciepło. Komp chodzi cichutko i się nie grzeje.

2,5 roku temu komp był dany na gwarancji do naprawy, bo okazało się że system chłodzenia padł. Od tamtego czasu jest spokój jeśli chodzi o grzanie. Te modele w standardzie miały uszkodzony system chłodzenia.

Analizując pliki minidump – nie wiem czy dobrze myślę – ale jest odniesienie do hardware’u i do pamięci cache, wiec może procek jest uszkodzony? Może tylko trzeba wymienić procek i reszta będzie śmigać?

Na stronie załączyłem 4 minidumpy i splog z Orthosa – wskazujący na error w CPU #1 – czyżby potwierdzenie że procek jest uszkodzony?

Odnośnik do komentarza

Co do temperatur to bym się nie martwił, AMD-eki potrafią grzać się do 100 stopni i działać.

To nie jest argument. Ja bym wolał żeby pracował na 60. Podkładka owszem spełnia swoje funkcje, ale kiedy mamy pewność że układ chłodzenia jest czysty i odprowadzenie ciepła z procka działa dobrze.

 

Nie testowałem nigdy Orthosem procków w lapkach, ale skoro po jednej minucie wywala błąd to może rzeczywiście procesor jest wadliwy.

 

Co zrobiłeś z zaleceń, które podałem?

Odnośnik do komentarza

Kolega chyba nie zrozumiał - wykresy są anormalne i pierwszy błąd pojawia się już w 9 minucie. Temperatura może te błędy wzmacniać czy uwypuklać. Procek jest walnięty i to widać niemal na każdym wykresie. Można ewentualnie sprawdzić czy gdy będzie lepiej schłodzony to czy bledy beda dalej wystepowac. Mozesz tez sprobowac dla testu programy, ktore go "spowolnia", co też spowoduje wydzielanie mniejszej ilości ciepła.

 

To wszystko, nie ma tutaj za dużo filozofii.

Odnośnik do komentarza

Wskazane programy odinstalowałem, co do usług to sprawdzam, ale dużo tego. Myślę że wieczorkiem na spokojnie do tego usiądę. Komp cały czas jest włączony i dziś już miałem dwa BSOD podczas pracy z google chrome, więc bez obciążeń. Same usługi pewnie nie są przyczyną, a z minidumpów wskazane jest, że problem jest w sprzęcie, tak mi się wydaje, tylko nie wiem w którym. 

Temperatury w stanie spoczynku są niskie ok 45 stopni, podkręcają się do 60-70 podczas włączenia aplikacji typu gry.

Odnośnik do komentarza

Ja troszkę z innej strony uderzę - uważam, że sprawdzanie systemu i usług na wadliwym sprzęcie to zbędna robota, nigdy nie jest się pewnym wykonanych operacji i tego czy się wyeliminowało błąd czy nie. Albo sprawdź na linuksie albo zainstaluj drugą wersję windowsa np. na innej partycji na próbę.

Innej możliwości nie widzę. I podkreślę to co napisałem wcześniej - procek jest walnięty. Wymień go i sprawdź wtedy zachowanie systemu.

Odnośnik do komentarza

Obie usługi są ustawione na "ręczny" zgodnie z ustawieniami "bezpieczny".

Ramdisku nie ustawiałem.

Co do kolejnej instalki windowsa, to powiem tak że w lutym zakupiłem dysk twardy, który teraz chodzi i na poprzednim się to działo i na obecnym, więc wina innego podzespołu.

Szukam procka w takim razie, kupie jakiś na próbę i sprawdzę działanie.

Odnośnik do komentarza

istotna jest nazwa konta.

Zobacz co mówi FRST

 

Ran by Patryk Ciechan (administrator) on PATRYKCIECHAN on 11-04-2014 22:28:37

Running from C:\Users\Patryk Ciechan\Desktop

 

miast Patryk Ciechan niech będzie w przyszłości np. Patryk

 

Nazwy konta nie zmienisz tak szybko. O wiele prościej utworzyć nowe konto Patryk i przekopiować ustawienia. Na razie koncentruj sie na szukaniu nowego procesora....albo laptopa.

Odnośnik do komentarza
  • 6 miesięcy temu...

Witam,

 

wracam z powyższym tematem po raz kolejny. Otóż zakupiłem nowy procesor AMD Turion X2 Dual-Core Mobile RM-70 2,0 GHz i laptop działa. Jednakże odczułem spadek mocy i "coś" zaczęło się dziać z pamięcią, raz widział raz nie. Postanowiłem zakupić nowy procesor AMD Turion X2 Ultra Dual-Core Mobile ZM -84 2,2 GHz i niestety bluescreen powrócił - sprawdziłem dwa procesory i oba generowały bluescreen. Ostatecznie zrezygnowałem i oddałem nowe procesory. Kupiłem AMD Turion X2 Dual-Core Mobile RM-76 2,3 GHz z myślą że być może ten procesor rozwiąże problemy -  końcu ta sama rodzina procków. Ale niestety nie rozwiązała - bluescreen się pojawia. Co zdiagnozowałem - pod BIOS-em wykrywa nowy procesor bez zarzutów, na safe modzie chodzi godzinami bez bluescreen o podczas uruchomienia w trybie normalnym od razu wywala bluescreen. Czy wina może leżeć po stronie innych podzespołów? Może mostek północny może zasilacz? Zastanawiam się czy nie dać kompa do serwisu....

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...