Kakito Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Witam, Od pewnego czasu mam problem z wyskakującymi reklamami na wszystkich przeglądarkach, komputer uruchamia się bardzo długo i pracuje wolniej. Moim zdaniem przyczyną wyskakujących reklam jest ściągnięcie przez mojego ojca gmera ze strony komputerswiat, a nie ze strony domowej ):. Dodatkowo oczywiście zainstalowało się paskudztwo FindRight i SiteFinder. Mój avast wykrywa ciągły ruch w sieci po różnych stronach i w różnych częściach mojego peceta, a czasami jak chcę wejść na jakąś stronę to wyskakuje hxxps://apimyfindrightco-a.akamaihd.net/gsrs?is=isgiwhPL&bp=BAS&g=7d54842a-b9eb-4646-858f-9d1d99d2784e zamiast niej. Ponadto avast w skanach wykrył 596 rootkitów, głównie zlokalizowanych w C://Windows/assembly/NativeImages... i C://Windows/Microsoft.NET/Framework.... Pomóżcie mi się tego pozbyć, bo jestem niedoświadczony i nie podejmowałem żadnych działań w celu jego usunięcia, bo mógłbym tylko narobić szkód. Zaraz dodam logi... Laptop Lenovo Results of screen317's Security Check version 0.99.81 Windows 7 Service Pack 1 x64 (UAC is enabled) Internet Explorer 11 ``````````````Antivirus/Firewall Check:`````````````` WMI entry may not exist for antivirus; attempting automatic update. `````````Anti-malware/Other Utilities Check:````````` Adobe Flash Player 12.0.0.77 Adobe Reader XI Google Chrome 33.0.1750.154 Google Chrome 34.0.1847.116 ````````Process Check: objlist.exe by Laurent```````` Google Chrome Application AvastSvc.exe -?- AVAST Software Avast AvastUI.exe `````````````````System Health check````````````````` Total Fragmentation on Drive C: ````````````````````End of Log`````````````````````` gmer.txt OTL.Txt Extras.Txt FRST.txt Addition.txt Shortcut.txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Kakito, są tu dwie odrębne sprawy i zadania zostaną podzielone: - Adware: instrukcje usuwania zostaną podane, gdy zostanie skorygowana poniższa anomalia. - Masowe detekcje "rootkit". Wy GMER również Avast per se jest wykrywany jako "rootkit". Te masowe zgłoszenia (jest ich zbyt dużo) mogą być fałszywe i to antywirus może być przyczyną blokady. Były już takie tematy na forum. Dodatkowa uwaga: wg raportu jest tu zainstalowany Avast 2014.9.0.2006, podczas gdy najnowszy to build 2014.9.0.2016 (pomiędzy jednak jest kilka poprawek funkcjonalności). Kolejny aspekt to składniki McAfee na dysku notowane w GMER, mimo że pakiet ten został już odinstalowany. Na początek usprawnij grunt, bo zbyt wiele lokalizacji jest zablokowanych i to może spowodować problemy z usuwaniem innych rzeczy: 1. Przejdź w Tryb awaryjny Windows. Odinstaluj Avast poprzez Panel sterowania (powinno być to możliwe w Trybie awaryjnym, gdyż Avast nie jest oparty na Instalatorze Windows). Następnie zastosuj narzędzia: Avast Uninstall Utility + McAfee Consumer Product Removal Tool. 2. Zresetuj system, wejdź w Tryb normalny i zrób nowy zestaw logów: FRST i GMER. Na razie nie instaluj ani Avasta, ani innego antywirusa. . Odnośnik do komentarza
Kakito Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Nie mogę wykonać pkt 1, bo w trybie awaryjnym nie ma Avasta, jest za to McAfee, którego nie można ani uruchomić ani usunąć. Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2014 W związku z tym, że oba programy są niemożliwe do deinstalacji, od razu zastosuj te specjalne usuwacze Avast Uninstall Utility + McAfee Consumer Product Removal Tool. . Odnośnik do komentarza
Kakito Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Piszę z drugiego komputera. W trybie normalnym użyłem McAfee Consumer Product Removal Tool, a następnie Avast Uninstall Utility (nie usunąwszy samego Avasta), który zalecał uruchomienie go w trybie awaryjnym, więc tak zrobiłem. Problemem było to, że w trybie awaryjnym nie było tego pliku, ani innych w folderze Pobrane. Przy okazji usunąłem część plików McAfee z Program files, bo pozostałej części nie mogłem, bo było napisane, że program jest w użyciu. Następnie chciałem uruchomić komputer w trybie normalnym i z ostatnią dobrą aktualizacją i się nie udało. Teraz komputer cały czas uruchamia się w trybie awaryjnym... Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2014 W trybie normalnym użyłem McAfee Consumer Product Removal Tool, a następnie Avast Uninstall Utility (nie usunąwszy samego Avasta), który zalecał uruchomienie go w trybie awaryjnym, więc tak zrobiłem. Problemem było to, że w trybie awaryjnym nie było tego pliku, ani innych w folderze Pobrane. Te narzędzia miały być użyte tylko i wyłącznie w Trybie awaryjnym, bo w Trybie normalnym jest nienormalna sytuacja z zablokowanymi elementami i jest nawet niebezpiecznym cokolwiek usuwać. Nie było widocznych narzędzi, bo pewnie pobrałeś je na jednym koncie, a w Trybie awaryjnym zalogowałeś się na inne (foldery kont nie są między sobą dostępne). Ponownie zastosuj oba narzędzia usuwające z poziomu Trybu awaryjnego. . Odnośnik do komentarza
Kakito Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Mam tylko jedno konto i przejrzałem foldery wszystkich użytkowników i nic w nich nie ma. O co kaman? Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Czyli ścieżka to C:\Users\Ewa? Zrób mi z poziomu awaryjnego nowy log z FRST. Odnośnik do komentarza
Kakito Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Tak. Ale tu nie ma nawet FRST. Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Pobierz wszystkie narzędzia na innym sprawnym komputerze, zapisz na pendrive, podepnij pendrive do tutejszego komputera działającego w Trybie awaryjnym (mam nadzieję, że pendrive zostanie wykryty) i uruchom po kolei z pendrive te usuwacze oraz FRST, by zrobić log. . Odnośnik do komentarza
Kakito Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Komputer już działa. Usunąłem Avasta w trybie awaryjnym, a McAfee'go nie mogłem w całości mimo wielu prób w trybie awaryjnym i normalnym (załączam log) i wyskoczył komunikat "Incomplete unistallation" oraz "Error obtaining full permission for cleanup". Załączam log w gmerze, tym razem dysku C i D; oraz FRST. gmerdyskCiD.txt FRST.txt Addition.txt Shortcut.txt mccleanuplog.txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Tu nadal jest coś nie w porządku. Wprawdzie usunięcie antywirusów zredukowało liczbę zablokowanych obszarów w raporcie GMER, ale nadal jest ich strasznie dużo. Sprawdź co pokaże Kaspersky TDSSKiller. Jeśli cokolwiek wykryje, ustaw Skip i log zaprezentuj. . Odnośnik do komentarza
Kakito Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Okazało się, że na dysku D pozostały resztki McAfee'go, przeniosłem je do kosza i usunąłem i zrobiłem skan TDSSKiller, ale nic nie wykrył z ustawionymi opcjami jak na moim załączniku. Zapomniałem dodać, że mój Lenovo Solution Center nie uruchamia się, coś jest z nim nie tak. Chciałbym dodać, że ten komputer to laptop, może ma to jakieś znaczenie. Załączam jeszcze raz logi gmer, FRST i OTL, w trybie normalnym i awaryjnym, może to coś pomoże. gmerdyskCiD3.txt gmersavemode.txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Zapomniałem dodać, że mój Lenovo Solution Center nie uruchamia się, coś jest z nim nie tak. Chciałbym dodać, że ten komputer to laptop, może ma to jakieś znaczenie. Jaki konkretnie widzisz błąd? Logi zrobisz, gdy nastąpią zmiany. Zostawiam tylko GMERy, bo jest między nimi zasadnicza różnica, w awaryjnym nie występuje blokada obszarów. Może przejdź do usuwania tego adware i potem będziemy drążyć resztę. Akcja: 1. Otwórz Notatnik i wklej w nim: URLSearchHook: HKLM-x32 - Default Value = {CCC7B151-1D8C-11E3-B2AD-F3EF3D58318D} URLSearchHook: HKLM-x32 - SiteFinder - {CCC7B151-1D8C-11E3-B2AD-F3EF3D58318D} - C:\Program Files (x86)\SiteFinder\SiteFinder.dll (Site Finder) BHO-x32: TBLayoutBHO Class - {008f6853-9cb4-41c5-a950-39d55e5e06ba} - C:\Program Files (x86)\Amazon Browser Bar\AmazonBrowserBar.3.0.dll (Amazon.com) BHO-x32: FindRight - {2c774641-5504-46a8-b63f-6715ae3fe376} - C:\Program Files (x86)\FindRight\FindRightBHO.dll (FindRight) BHO-x32: AlxHelper Class - {F443A627-5009-4323-9C1D-7FD598D0D712} - C:\Program Files (x86)\Amazon Browser Bar\AmazonBrowserBar.3.0.dll (Amazon.com) Toolbar: HKLM-x32 - Amazon Browser Bar - {EA582743-9076-4178-9AA6-7393FDF4D5CE} - C:\Program Files (x86)\Amazon Browser Bar\AmazonBrowserBar.3.0.dll (Amazon.com) CHR HKLM-x32\...\Chrome\Extension: [pbjikboenpfhbbejgkoklgkhjpfogcam] - C:\Program Files (x86)\Amazon\ABB\AmazonChrome-lenovo-abb.crx [2012-02-18] HKU\S-1-5-21-3631931409-1417981497-3388749590-1000\...\Run: [Power2GoExpress] => NA Task: {A3F2A8CB-CFDB-4504-8EC3-C68CB347CCF8} - System32\Tasks\avast! Emergency Update => C:\Program Files\AVAST Software\Avast\AvastEmUpdate.exe S2 Update FindRight; C:\Program Files (x86)\FindRight\updateFindRight.exe [350496 2014-04-09] () S2 Util FindRight; C:\Program Files (x86)\FindRight\bin\utilFindRight.exe [350496 2014-04-09] () R1 wStLibG64; C:\Windows\System32\drivers\wStLibG64.sys [61112 2014-03-26] (StdLib) U3 BcmSqlStartupSvc; U2 CLKMSVC10_3A60B698; U2 CLKMSVC10_C3B3B687; U2 DriverService; U2 iATAgentService; U2 idealife Update Service; U3 IGRS; U2 IviRegMgr; U2 Oasis2Service; U2 PCCarerService; U2 ReadyComm.DirectRouter; U2 RichVideo; U2 RtLedService; U2 SeaPort; U2 SoftwareService; U3 SQLWriter; C:\Users\Public\AlexaNSISPlugin.3652.dll C:\Users\Ewa\AppData\Roaming\AVAST Software C:\Users\Ewa\AppData\Roaming\SimilarSites C:\Users\Ewa\Downloads\yet_another_cleaner_reh.exe C:\Users\Ewa\Downloads\yet_another_cleaner_mar.exe C:\Windows\system32\Drivers\WSTLIBG64.sys Reg: reg delete HKCU\Software\Mozilla /f Reg: reg delete HKLM\SOFTWARE\MozillaPlugins /f Reg: reg delete HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Mozilla /f Reg: reg delete HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\mozilla.org /f Reg: reg delete HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\MozillaPlugins /f CMD: rd /s /q C:\Users\Ewa\Downloads\FRST-OlderVersion CMD: rd /s /q C:\Users\Ewa\Downloads\FRSTold Reboot: Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach. Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Fix. System zostanie zresetowany. W tym samym katalogu skąd uruchamiano FRST powstanie plik fixlog.txt. 2. Przez Panel sterowania odinstaluj adware Amazon Browser Bar, FindRight, SiteFinder. Następnie w Google Chrome: Ustawienia > karta Rozszerzenia > odinstaluj Amazon 1Button App for Chrome (o ile nadal będzie po w/w deinstalacji) Ustawienia > karta Ustawienia > Pokaż ustawienia zaawansowane > zjedź na sam spód i uruchom opcję Zresetuj ustawienia przeglądarki. Zakładki i hasła nie zostaną naruszone. Ustawienia > karta Historia > wyczyść Zresetuj cache wtyczek. W pasku adresów wpisz chrome://plugins i ENTER. Na liście wtyczek wybierz dowolną i kliknij Wyłącz. Następnie wtyczkę ponownie Włącz. 3. Uruchom AdwCleaner. Zastosuj Szukaj, a po tym Usuń. Powstanie folder C:\AdwCleaner z raportem z usuwania. 4. Uruchom TFC - Temp Cleaner. 5. Zrób nowy log FRST z opcji Scan (bez Addition i Shortcut) i GMER. Dołącz też plik fixlog.txt i log z AdwCleaner. . Odnośnik do komentarza
Kakito Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Jaki konkretnie widzisz błąd? Aplikacja nie uruchamia się po dwukliku. Widać kółeczko ładowania przy kursorze, po sekundzie znika i nic się nie dzieje. A co z Internetem Explorer? Nie trzeba go wyczyścić? OK, też go wyczyściłem. A poza tym chciałbym się go pozbyć, bo nie jest w pełni sprawny. Uruchamia się długo i karty i strony długo się wczytują. Ale jest chyba za bardzo zżyty z systemem, żeby go usunąć i tylko tam można zobaczyć pliki tymczasowe. Problemy są z automatycznym aktualizowaniem IE i wyświetlaniem części zawartości stron. Zauważyłem w historii, że regularnie odwiedzana jest strona mc.yandex.ru mimo, ale żaden z użytkowników tego nie robi. EDIT: po resecie ustawień IE jest szybszy. Tu nadal jest coś nie w porządku. Wprawdzie usunięcie antywirusów zredukowało liczbę zablokowanych obszarów w raporcie GMER, ale nadal jest ich strasznie dużo. Może przyczyną zablokowanych obszarów w raporcie GMER jest AdBlock albo avast! Online Security (Avast Browser Security and Web Reputation Plugin)? Wszystkie kroki wykonane. Reklamy już nie wyskakują. Ale GMER dalej wykrywa rootkity. FRST.txt Fixlog.txt gmerdyskCiD4.txt AdwCleanerR0.txt AdwCleanerS0.txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 A co z Internetem Explorer? Nie trzeba go wyczyścić? OK, też go wyczyściłem. Czyszczenie Internet Explorer było prowadzone skryptem FRST, stąd reset przeglądarki nie był obligatoryjny. Wykonałeś go mimo to i OK. Może przyczyną zablokowanych obszarów w raporcie GMER jest AdBlock albo avast! Online Security (Avast Browser Security and Web Reputation Plugin)? Na pewno nie. To są drobne rozszerzenia w Google Chrome, nie ten zasięg. avast! Online Security zresztą możesz odinstalować, to odpadek po usuniętym Avast. Aplikacja nie uruchamia się po dwukliku. Widać kółeczko ładowania przy kursorze, po sekundzie znika i nic się nie dzieje. Ale GMER dalej wykrywa rootkity. Folder C:\Program Files\Lenovo\Lenovo Solution Center także stoi w GMER jako zablokowany. Na razie jest wiadome, że blokada zachodzi tylko w Trybie normalnym, gdyż logi z GMER wykazują różnicę. 1. Przez SHIFT+DEL (omija Kosz) usuń kwarantanny C:\FRST\Quarantine i C:\AdwCleaner. 2. Wykonaj skanowanie za pomocą Malwarebytes Anti-Rootkit i przedstaw wynikowy raport. . Odnośnik do komentarza
Kakito Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2014 1. Przez SHIFT+DEL (omija Kosz) usuń kwarantanny C:\FRST\Quarantine i C:\AdwCleaner. Nie jestem pewien, czy mogę to zrobić. Wyskakuje coś takiego (załączony obraz). A na dodatek są dwa foldery FRST z tą samą zawartością, też powieloną. C:\AdwCleaner natomiast usunąłem bezproblemowo. Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Na razie wstrzymaj się z usuwaniem tego folderu C:\FRST. Jego powielenie jest kuriozalną anomalią o nieznanym podłożu. Ja zresztą widziałam powielenia innych katalogów wcześniej w raporcie FRST, tylko rozważałam ewentualne przekłamania skanu... Przykładowy wyciąg duplikatów: 2014-04-13 17:34 - 2014-04-13 17:34 - 00000000 _____ () C:\Windows\SysWOW64\config.nt 2014-04-13 17:34 - 2014-04-13 17:34 - 00000000 _____ () C:\Windows\SysWOW64\config.nt 2014-04-12 16:04 - 2014-04-12 19:09 - 00000000 ____D () C:\Users\Ewa\AppData\Local\CrashDumps 2014-04-12 16:04 - 2014-04-12 19:09 - 00000000 ____D () C:\Users\Ewa\AppData\Local\CrashDumps 2014-04-12 16:04 - 2014-04-12 16:04 - 00000000 ____D () C:\Users\Ewa\AppData\Local\Google 2014-04-12 16:04 - 2014-04-12 16:04 - 00000000 ____D () C:\Users\Ewa\AppData\Local\Google 2014-04-12 13:49 - 2014-04-12 13:49 - 00000000 ____D () C:\Users\Ewa\AppData\Local\LSC 2014-04-12 13:49 - 2014-04-12 13:49 - 00000000 ____D () C:\Users\Ewa\AppData\Local\LSC 2014-04-12 13:49 - 2014-04-12 13:49 - 00000000 ____D () C:\Users\Ewa\AppData\Local\Adobe 2014-04-12 13:49 - 2014-04-12 13:49 - 00000000 ____D () C:\Users\Ewa\AppData\Local\Adobe 2014-04-12 13:48 - 2014-04-12 13:48 - 00000000 ____D () C:\Users\Ewa\AppData\Roaming\Adobe 2014-04-12 13:48 - 2014-04-12 13:48 - 00000000 ____D () C:\Users\Ewa\AppData\Roaming\Adobe Tu jest coś bardzo nie w porządku. Musisz mi dać czas na przemyślenie o co chodzi. . Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Może zrób na początek sprawdzanie dysku: 1. Start > w polu szukania wklep cmd > z prawokliku Uruchom jako Administrator > wklej komendę i ENTER: chkdsk /f /r 2. Zresetuj system. Powinno zostać wykonane sprawdzanie dysku. Wyniki zostaną nagrane w Dzienniku zdarzeń w gałęzi Aplikacja w postaci rekordu z Wininit. Pobierz szczegóły tego rekordu, skopiuj i wklej do posta statystyki. . Odnośnik do komentarza
Kakito Opublikowano 3 Maja 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2014 1. Zrobione 2. Niestety skanu nie udało się wykonać, wyskoczył jakiś komunikat, którego nie zdążyłem przeczytać, bo pokazał się pulpit. Załączam wszystkie zdarzenia z Aplikacja z ostatniego uruchomienia komputera, bo nie wiedziałem, o które chodzi. Dodaję jeszcze zdarzenia administracyjne. dziennikzdarzeń.txt zdarzeniaadministracyjne.txt Odnośnik do komentarza
Rucek Opublikowano 3 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2014 tak, zatwierdź T, i restart Odnośnik do komentarza
Kakito Opublikowano 13 Maja 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2014 Zrobiłem. Wyniki w moim poprzednim poście. Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 13 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2014 Dostarczone wyciągi z Dziennika zdarzeń są nieodpowiednie, skopiowałeś hurtem różne błędy z pominięciem zasadniczego rekordu ze sprawdzania dysku. Jeśli na pewno sprawdzenia dysku zostało wykonane przy restarcie systemu, masz dostarczyć wyniki konkretnego jednego rekordu: Wyniki zostaną nagrane w Dzienniku zdarzeń w gałęzi Aplikacja w postaci rekordu z Wininit. Pobierz szczegóły tego rekordu, skopiuj i wklej do posta statystyki. Rekord ma wyglądać mniej więcej w taki sposób: Nazwa dziennika:Application Źródło: Microsoft-Windows-Wininit Data: .... Identyfikator zdarzenia:1001 (...) Sprawdzanie systemu plików na C: . Odnośnik do komentarza
Kakito Opublikowano 14 Maja 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2014 2. Niestety skanu nie udało się wykonać, wyskoczył jakiś komunikat, którego nie zdążyłem przeczytać, bo pokazał się pulpit. Załączam wszystkie zdarzenia z Aplikacja z ostatniego uruchomienia komputera, bo nie wiedziałem, o które chodzi. Dodaję jeszcze zdarzenia administracyjne. Napisałem, że sprawdzanie dysku nie powiodło się... Przez 2 sekundy widniał jakiś komunikat, którego nie dało się przeczytać w tak krótkim czasie i system się uruchomił. Dlatego w skopiowanych danych nie ma rekordu ze sprawdzania dysku. Liczyłem jednak, że któryś z rekordów zawiera opis tego błędu, który spowodował, że sprawdzanie dysku nie zostało wykonane. Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 15 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2014 Zrób sprawdzanie dysku z poziomu środowiska zewnętrznego: przy starcie F8 > Napraw komputer > Wiersz polecenia > wklep komendę chkdsk /f /r i ENTER. Tak zrobione sprawdzanie dysku nie nagrywa nic do Dziennika zdarzeń, więc będziesz musiał przepisać mi z ekranu co się pokazało w statystykach. . Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się