m3ssy Opublikowano 18 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2014 Cóż, nie do końca wiem jak sprecyzować o co mi dokładnie chodzi, bo konkretnego problemu rzucającego się każdemu laikowi w oczy jakoś nie zauważam. Postaram się jednak mniej więcej opisać czym jestem zaniepokojony. W ciągu ostatnich około dwóch miesięcy komputer zaczął znacznie wolniej chodzić, wliczam w to wolniejszy start systemu (być może wina dysku?) oraz dużo wolniejsze rozruch jak i działanie aplikacji zaczaynając od przeglądarek, na grach kończąc. Dodatkowo, w przeciągu miesiąca (nie jestem w stanie określić tego dokładniej) pojawił się problem z odpalaniem plików PDF i instalacją aplikacji - już na przykład Visual 2013 zainstalować się nie chce. Ponadto, miałem problem z usługą Instalatora Windows, która nie wiedzieć czemu się wyłączyła i instalacja niektórych(!) aplikacji nie była możliwa, jednak udało mi się ją do życia przywrócić. Wspominam, bo nie wiem czy może mieć to wpływ na mój problem, a dobrze, żeby odpowiednie osoby o tym wiedziały jeśli tak. Ostatnia sprawa - proces PresentationFontCache.exe zżera sporo procesora, jednak przed momentem zastosowałem się do rad w tym temacie i póki co problem się nie pojawia. Na komputerze do dnia dzisiejszego zainstalowane było Comodo Internet Security, które żadnych zagrożen nie wykryło, a odinstalowane zostało zgodnie z zaleceniami na forum. Załączam logi z programów GMER, FRST, OTL, a także AdwCleaner (sporo znalazł, większość raczej do wyrzucenia, ale nie wiem jak z niektórymi wpisami rejestru). Prosiłbym o przeszukanie logów w celu znalezienia potencjalnych szkodników. GMER.txt FRST.txt Addition.txt Shortcut.txt OTL.Txt Extras.Txt AdwCleanerR0.txt Odnośnik do komentarza
m3ssy Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Wiem już, że temat powinien znaleźć się w dziale Windows, a nie tu, ale jako że nie potrafię usunąć tego tematu będę czekał aż Picasso go ewentualnie przeniesie (jak inne podobne). Chciałem się może lekko przypomnieć, bo widzę, że tematu założone parę tygodni po mnie uzyskują odpowiedzi, a mój dalej nie, a komputer jest dalej w takim samym stanie. Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Jak słusznie podejrzewasz, temat idzie do działu Windows. W spoilerze doczyszczanie szczątków adware / wpisów pustych. To działania kosmetyczne i nie powinny mieć związku ze stanem systemu. 1. Otwórz Notatnik i wklej w nim: HKLM\...\Run: [CIS_{81EFDD93-DBBE-415B-BE6E-49B9664E3E82}] - "C:\ProgramData\cis211A.exe" --PostUninstall {81EFDD93-DBBE-415B-BE6E-49B9664E3E82} HKLM-x32\...\Run: [] - [X] HKU\S-1-5-21-557386429-1546247447-2061336558-1001\...\Run: [AdobeBridge] - [X] HKU\S-1-5-21-557386429-1546247447-2061336558-1001\...\Run: [Akamai NetSession Interface] - "C:\Users\enki\AppData\Local\Akamai\netsession_win.exe" Startup: C:\Users\enki\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup\Facebook Messenger.lnk SearchScopes: HKCU - {0ECDF796-C2DC-4d79-A620-CCE0C0A66CC9} URL = http://search.babylon.com/?q={searchTerms}&affID=112542&tt=3012_5&babsrc=SP_ss&mntrId=f6e180840000000000006cf0492e3080 BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre7\bin\jp2ssv.dll (Oracle Corporation) BHO: Hotspot Shield Class - {F9E4A054-E9B1-4BC3-83A3-76A1AE736170} - C:\Program Files (x86)\Hotspot Shield\HssIE\HssIE_64.dll No File BHO-x32: IE5BarLauncherBHO Class - {78F3A323-798E-4AEA-9A57-88F4B05FD5DD} - C:\Program Files (x86)\StartSearch plugin\ssBarLcher.dll No File Toolbar: HKLM-x32 - StartSearchToolBar - {7AC3E13B-3BCA-4158-B330-F66DBB03C1B5} - C:\Program Files (x86)\StartSearch plugin\ssBarLcher.dll No File Toolbar: HKCU - No Name - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - No File ShellExecuteHooks-x32: Groove GFS Stub Execution Hook - {B5A7F190-DDA6-4420-B3BA-52453494E6CD} - C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office12\GR469A~1.DLL No File [ ] FF Plugin-x32: @checkpoint.com/FFApi - C:\Program Files\CheckPoint\ZAForceField\WOW64\TrustChecker\bin\npFFApi.dll No File FF HKLM-x32\...\Firefox\Extensions: [{FFB96CC1-7EB3-449D-B827-DB661701C6BB}] - C:\Program Files\CheckPoint\ZAForceField\WOW64\TrustChecker CHR HKLM-x32\...\Chrome\Extension: [bildoibdboopgomcbiplincneeicgipj] - C:\Program Files (x86)\StartSearch plugin\startsplg.crx [2012-04-10] CHR HKLM-x32\...\Chrome\Extension: [pbiamblgmkgbcgbcgejjgebalncpmhnp] - C:\Program Files (x86)\StartSearch plugin\vshareplg.crx [2012-09-23] S3 taphss6; C:\Windows\System32\DRIVERS\taphss6.sys [42184 2013-02-22] (Anchorfree Inc.) S3 catchme; \??\C:\ComboFix\catchme.sys [X] S3 EagleX64; \??\C:\Windows\system32\drivers\EagleX64.sys [X] S3 gdrv; \??\C:\Windows\gdrv.sys [X] S3 GGSAFERDriver; \??\C:\Program Files (x86)\Garena Plus\Room\safedrv.sys [X] S3 hxsyol; \??\D:\Gry\AeriaGames\AuraKingdom\avital\hxsy64.sys [X] S0 vmci; system32\DRIVERS\vmci.sys [X] S3 VMnetAdapter; system32\DRIVERS\vmnetadapter.sys [X] S3 vserial; System32\DRIVERS\vserial.sys [X] S3 X6va005; \??\C:\Users\enki\AppData\Local\Temp\0051491.tmp [X] S3 X6va006; \??\C:\Users\enki\AppData\Local\Temp\00667B2.tmp [X] C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\extensions C:\Program Files (x86)\mozilla firefox\plugins C:\Program Files (x86)\mozilla firefox\searchplugins C:\Users\enki\AppData\Roaming\Babylon C:\Users\enki\AppData\Roaming\CheckPoint C:\Windows\System32\DRIVERS\taphss6.sys Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach. Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Fix. W tym samym katalogu skąd uruchamiano FRST powstanie plik fixlog.txt. 2. Przez Panel sterowania odinstaluj odpadki: LiveVDO plugin 1.3, vShare.tv plugin 1.3, ZoneAlarm LTD Toolbar. 3. W przeglądarkach: - Firefox: menu Pomoc > Informacje dla pomocy technicznej > Zresetuj program Firefox. Zakładki i hasła nie zostaną naruszone. - Google Chrome: Zresetuj cache wtyczek. W pasku adresów wpisz chrome://plugins i ENTER. Na liście wtyczek wybierz dowolną i kliknij Wyłącz. Następnie wtyczkę ponownie Włącz. 4. Uruchom AdwCleaner. Zastosuj Szukaj, a po tym Usuń. 5. Zrób nowy skan FRST (bez Addition i Shortcut). Dołącz też plik fixlog.txt i log z usuwania AdwCleaner. W ciągu ostatnich około dwóch miesięcy komputer zaczął znacznie wolniej chodzić, wliczam w to wolniejszy start systemu (być może wina dysku?) oraz dużo wolniejsze rozruch jak i działanie aplikacji zaczaynając od przeglądarek, na grach kończąc. Dodatkowo, w przeciągu miesiąca (nie jestem w stanie określić tego dokładniej) pojawił się problem z odpalaniem plików PDF i instalacją aplikacji - już na przykład Visual 2013 zainstalować się nie chce. Ponadto, miałem problem z usługą Instalatora Windows, która nie wiedzieć czemu się wyłączyła i instalacja niektórych(!) aplikacji nie była możliwa, jednak udało mi się ją do życia przywrócić. Wspominam, bo nie wiem czy może mieć to wpływ na mój problem, a dobrze, żeby odpowiednie osoby o tym wiedziały jeśli tak. Z logów nic nie wynika konkretnego. 1. Jak wygląda problem odpalania plików PDF / co widzisz? Jaki błąd pokazuje się podczas instalacji aplikacji? 2. Wolniejszy start systemu: - Wykonaj degragmentację zwykłą + "Boot time" za pomocą Puran Defrag. - Sprawdź czysty rozruch: KLIK. - Przy braku rezultatów wykonaj bardziej zaawansowaną diagnostyk: KLIK. Pytanie - system oryginalny? W Dzienniku zdarzeń są takie błędy (od matactw mogą pochodzić): Error: (03/18/2014 02:38:23 PM) (Source: Winlogon) (User: ) Description: Aktywacja licencji systemu Windows nie powiodła się. Błąd 0x80070005. Error: (03/18/2014 09:06:41 AM) (Source: Software Protection Platform Service) (User: ) Description: Wystąpił błąd harmonogramu aktywacji licencji (sppuinotify.dll), kod błędu: 0x80070005 . Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się