BartaZ Opublikowano 20 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2014 Witam wszystkich! Niestety sytuacja wygląda już tak źle, że zmuszony wręcz byłem do skierowania się tutaj, aby zasięgnąć porady specjalistów. Otóż, od dosyć niedawna - od około miesiąca borykam się z narastającym problemem wyskakujacych Blue Screenów. Na początku nie były one częste, zdarzały się raz dzienne, raz na dwa dni. Dzisiaj natomiast komputer musiałem restartować minimum 10 razy z powodu BSOD. Wyskakuje on gdy uruchamiam Battlefield`a 3, bądź jakąś inną bardziej wymagającą grę. System to oczywiście Windows 7 wersja 32 bit, najnowsze sterowniki do karty graficznej zostały wgrane dwa dni temu. Załączam także zdjęcie i mam nadzieję, że da się coś w tej sprawie zrobić. Z góry dziękuje i pozdrawiam! Dołączam również specyfikacje komputera: Pojawił się nowy komunikat na Bluescreen`ie: Screenshoty z HWINFO: Screenshoty z CDI: Zdjęcie memtestu: OTL.Txt Addition.txt Extras.Txt FRST.txt Odnośnik do komentarza
muzyk75 Opublikowano 20 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2014 Zacznij od spr. dysku twardego HWINFO i CrystalDiskInfo https://www.fixitpc.pl/topic/155-zak%C5%82adanie-tematu-jakie-informacje-podawa%C4%87/ i załącz raporty. Sprawdź kośći pamięci RAM. Pobierz program Memtest http://www.memtest.org/#downiso ( obraz ISO zip). Wypakuj go np: programem 7zip. Następnie musisz wypalić płytę bootowalną http://www.fixitpc.p...moca-memtest86/ Przy uruchamianiu komputera, gdy pokaże się logo producenta naciśnij kilka razy klawisz F2 - wejdziesz do BIOSu. Tam w zakładce BOOT ustaw uruchamianie z CD na pierwszym miejscu, następny ma być dysk twardy. Zatwierdzasz wszystko w ostatniej zakładce. Uruchamiasz komputer z płyty Boot Memtest i powinien zacząć się skan pamięci RAM. Kości najlepiej testować pojedynczo. http://www.forum.twe...adnik-t53014/ Załącz logi z OTL http://www.fixitpc.p...owiązkowe-logi/( generuje 2 logi ) i FRST ( zaznacz Addition - powstaną 2 logi ) Pobierz Debugging Tools for Windows i załącz logi z pliku zrzutu, https://www.fixitpc.pl/forum-8/announcement-4-zak%C5%82adanie-tematu-pomocne-raporty-i-informacje/ tak jak w instrukcji. Odnośnik do komentarza
BartaZ Opublikowano 20 Lutego 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2014 Zrobione. Odnośnik do komentarza
Groszexxx Opublikowano 21 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2014 http://support.microsoft.com/kb/315335 te błędy często chodzą w parze. Test pamięci jest przeprowadzony za krótko. Memtest musi pracować parę godzin, żeby kość odpowiednio się nagrzała, bowiem tylko w takich temperaturach moze dzialac niestabilnie - ale to piszę z kronikarskiego obowiązku, nie w pamieci upatruje problemu, a w dysku. Zrób skan dysku - w Vivardzie i w MHDD. Pamiętaj, że przy takich problemach z dyskiem - warto jak najszybciej zrobić kopię zapasową najwazniejszych danych, gdyz maja one tendencje do nasilania się. Zamieść screeny. Czy odpalał Ci się przed startem systemu chkdsk? Odnośnik do komentarza
BartaZ Opublikowano 22 Lutego 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2014 http://support.microsoft.com/kb/315335 te błędy często chodzą w parze. Test pamięci jest przeprowadzony za krótko. Memtest musi pracować parę godzin, żeby kość odpowiednio się nagrzała, bowiem tylko w takich temperaturach moze dzialac niestabilnie - ale to piszę z kronikarskiego obowiązku, nie w pamieci upatruje problemu, a w dysku. Zrób skan dysku - w Vivardzie i w MHDD. Pamiętaj, że przy takich problemach z dyskiem - warto jak najszybciej zrobić kopię zapasową najwazniejszych danych, gdyz maja one tendencje do nasilania się. Zamieść screeny. Czy odpalał Ci się przed startem systemu chkdsk? Co do chkds - jeżeli chodzi o narzędzie od naprawiania dysku (Chyba o to chodzi?) to nie - nie odpalał mi się ani razu. Zrobiłem 9 godzinny sprawdzian ramu memtestem, przeszedł on 12 testów bez żadnego erroru, więc chyba z nim wszystko jest w porządku. Zabieram się za test dysku MHDD, bo problem rzeczywiście zaczyna się nasilać - zamieszczę tutaj jak najszybciej wyniki skanu. Problem w tym, że artykuł microsoft`u, który mi podałeś dotyczy Windowsa XP. Odnośnik do komentarza
wieslaw531 Opublikowano 22 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2014 Pokaż wstępnie wyniki Benchmark oraz Error Scan z HDTune - KLIK. Dokładnie zgodnie z opisem. Jak coś wyjdzie to MHDD. Odnośnik do komentarza
BartaZ Opublikowano 23 Lutego 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2014 Cóż, chyba nie wygląda to za dobrze ... Odnośnik do komentarza
wieslaw531 Opublikowano 23 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2014 Czy Benchmark wykonywany był zgodnie z zaleceniem - brak jakichkolwiek działań w czasie testu? Te dwa Benchmarki to ten sam dysk czy dwa dyski ? Czy Error Scan trwał prawie 8 godzin? Dysk ma dużo uszkodzeń. Kopiuj ważne dane na zewnętrzny nośnik i potwierdź wyniki MHDD + SMART w MHDD (F8). Odnośnik do komentarza
BartaZ Opublikowano 23 Lutego 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2014 Benchmark wykonałem zgodnie z zaleceniami, nie ruszałem nawet myszką. Benchmark wykonałem dwukrotnie na tym samym dysku, aby w stu procentach upewnić się o uszkodzeniach. Error Scan chodził całą noc, więc tak - trwał 8 godzin. Ważnych danych właściwie nie posiadam, więc zabieram się za test przy pomocy MHDD - problem w tym, iż nagrałem go na płytkę i gdy włączam rozruch z płyty wyświetla mi się odpalanie Windows 98. Odnośnik do komentarza
wieslaw531 Opublikowano 23 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2014 odpalanie Windows 98. Tak ma być . Nie zapomnij ustawić w BIOS tryb kontrolera na IDE a nie AHCI bo dysk nie zostanie rozpoznany. Odnośnik do komentarza
BartaZ Opublikowano 24 Lutego 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 No więc wygląda to następująco: Odnośnik do komentarza
wieslaw531 Opublikowano 24 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 Dysk odszedł do krainy wiecznych łowów. Odnośnik do komentarza
BartaZ Opublikowano 24 Lutego 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 Zostaje mi reklamacja? Czy co w tej sytuacji mam zrobić? Odnośnik do komentarza
wieslaw531 Opublikowano 24 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 Dysk ma gwarancję czy komp? Odnośnik do komentarza
BartaZ Opublikowano 24 Lutego 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 Gwarancje ma komputer, z tego co wiem to dwuletnią - kupiłem go półtora roku temu, więc jeszcze jest na gwarancji. Odnośnik do komentarza
wieslaw531 Opublikowano 24 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 Reklamuj. Tylko usuń z dysku prywatne ważne dane. Przynajmniej to chociaż odczytanie to żaden problem. Odnośnik do komentarza
BartaZ Opublikowano 24 Lutego 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 Mogę dysk sformatować? I czy reklamacja jest tutaj koniecznością? Nie da się tego naprawić w inny sposób? Poza tym, co mam powiedzieć w sklepie? @EDIT: Dodam jeszcze, że dziwnym trafem od dwóch - trzech dni BSOD już się nie pojawia, nie wyskoczył mi ani razu. Odnośnik do komentarza
wieslaw531 Opublikowano 24 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 Przecież sam widziałeś stan w jakim jest dysk. Na pierwszym ekranie MHDD po prawej stronie masz wartości odczytu (czas) sektorów. To powinno się skończyć na <50ms . Zobacz ile masz UNC (uszkodzone) i prawie 5000 sektorów z czasem powyżej 0,5 sekundy (sumaryczny czas prób odczytu sektorów). Generalnie trup i nie ma co kombinować. To, że nie masz BSOD o niczym nie świadczy. Reklamuj awarie systemu i podejrzenie awarii dysku. Odnośnik do komentarza
BartaZ Opublikowano 24 Lutego 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 Jako dowody mam podać im zdjęcia z MHDD? Czy sami i tak będą sprawdzać? Również chciałbym ponowić pytanie o format dysku - czy mogę go zrobić? Bo być może panowie ze sklepu będą robili z tego jakiś wielki kłopot. Odnośnik do komentarza
wieslaw531 Opublikowano 24 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 Zdjęcia możesz im podać - szczególnie z MHDD (chociaż i tak ich nie uznają). Formatować nie radzę bo nic to nie da a stworzy problemy reklamacyjne + masa roboty i może się okazać, że nie postawisz systemu i co wówczas zareklamujesz? Przed reklamacją możesz pobrać narzędzie diagnostyczne WD - KLIK . Rozpakuj - zainstaluj i uruchom. Zaznacz dysk - u góry masz dziwne ikonki - potestuj, odpal Smart i te obrazki możesz im pokazać. To narzędzie firmowe - ale jak w Smart przytrzymasz myszkę na parametrze to zobaczysz często, że nie podlega reklamacji. Odnośnik do komentarza
Anonim8 Opublikowano 24 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 Zdjęcia możesz im podać - szczególnie z MHDD (chociaż i tak ich nie uznają). Masz im obowiązkowo podać materiały. Łaski Wiesław nie robią. Możesz nawet im dac link do tematu. Muszą uznać gwarancję. Ludzie, na litość boska nie dajmy sie zwariować. Czym serwis będzie sprawdzał wiarygodność nadesłanych materiałow? Jakich uzyje do testów programów? Tych samych. I tak samo masz prawo wglądu w ich działania. W cywilizowanej Europie, gdybys takiej reklamacji dokonał, nikt by sie z toba nie droczył. Dysk zostałby wymieniony w mgnieniu oka. Ale nie zapominaj jesteś w kraju wybitnej szcęśliwości i wszystko jest mozliwe. Odnośnik do komentarza
Groszexxx Opublikowano 25 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 (edytowane) Masz im obowiązkowo podać materiały. Łaski Wiesław nie robią. Możesz nawet im dac link do tematu. Muszą uznać gwarancję. Ludzie, na litość boska nie dajmy sie zwariować. Czym serwis będzie sprawdzał wiarygodność nadesłanych materiałow? Jakich uzyje do testów programów? Tych samych. I tak samo masz prawo wglądu w ich działania. W cywilizowanej Europie, gdybys takiej reklamacji dokonał, nikt by sie z toba nie droczył. Dysk zostałby wymieniony w mgnieniu oka. Ale nie zapominaj jesteś w kraju wybitnej szcęśliwości i wszystko jest mozliwe. Rozumiem Twoj punkt widzenia Belfegor, ale sie calkowicie z nim nie zgadzam. W cywilizowanej Europie klient nie musi sie tłumaczyć DLACZEGO NIE DZIAŁA. Po prostu oddaje na gwarancje i tyle. Bez zadnego tłumaczenia, bo przecież on (jako zwykły szary klient) się na tym nie zna. Reklamacje dysków przechodzą i tak wyjątkowo łaskawie, czyli wymieniają dyski, które były uszkodzone w wyniku np. upadków czy niskiej temperatury lub wilgotnosci, a to całkowicie przeczy instrukcji użytkowania. Kiedyś z wiekszą dokladnoscia sprawdzali i dochodzili co do przyczyn uszkodzen, to byly czasy gdy dyski mialy jeszcze 3 letnia gwarancje. Teraz gwarancja jest krotsza (nawet do roku!), zwlaszcza w najpopularniejszych Barracudach. Wiec proces przebiega ciut inaczej. Oni uzywaja swojego softu, ale i tak w tym przypadku nie moze byc zadnej aberracji czy innej interpretacji. Dysk jest uszkodzony i jego degradacja postepuje. Edit: @Belfegor No tak, dlatego konsument zawsze powinien sprawdzał czy gwarancja jest producenta czy serwisową, bo to na tej drugiej robi się największe wałki i oszczedza na uzytkowniku. A co do mojego tematu - to liczyłem na cud! Nudziło mi się, więc sobie podłubałem . Ale nie rozumiem tego pytania z mentalnością? Możesz rozwinąć? Edytowane 25 Lutego 2014 przez Groszexxx Odnośnik do komentarza
Anonim8 Opublikowano 25 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 Bez zadnego tłumaczenia, bo przecież on (jako zwykły szary klient) się na tym nie zna. Reklamacje dysków przechodzą i tak wyjątkowo łaskawie, czyli wymieniają dyski, które były uszkodzone w wyniku np. upadków czy niskiej temperatury lub wilgotnosci, a to całkowicie przeczy instrukcji użytkowania. Kiedyś z wiekszą dokladnoscia sprawdzali i dochodzili co do przyczyn uszkodzen, to byly czasy gdy dyski mialy jeszcze 3 letnia gwarancje. Teraz gwarancja jest krotsza (nawet do roku!), zwlaszcza w najpopularniejszych Barracudach. Wiec proces przebiega ciut inaczej. Oni uzywaja swojego softu, ale i tak w tym przypadku nie moze byc zadnej aberracji czy innej interpretacji. Dysk jest uszkodzony i jego degradacja postepuje .Groszku, masz rację. Tak samo jak ja miałem racje w twoim temacie Ale Ty musiałes poczekać na Picasso. Ok. Poczekałeś - dostałeś odpowiedź. Czy to nie mentalność się w tobie odezwała? Widzisz u nas kwestia reklamacji czekokolwiek, to jest kwestia kultury, mentalności. Jeszcze długo bedziemy dojrzewać jako państwo i naród do pewnych zachowań nazwijmy europejskich. Odnośnik do komentarza
BartaZ Opublikowano 25 Lutego 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 Dziękuje bardzo za pomoc! Komputer zgłoszę na reklamację za tydzień, bo jeszcze tyle zostało mi wolnego - chyba nie wybuchnie, prawda? Serwisantom pokażę wszystkie dowody na niepoprawne działanie dysku. Mam nadzieję, że nie będę musiał czekać 3 miesiące na zwrot komputera ... I czy jeszcze panowie z serwisu mogą się czepiać za mojego nieaktywowanego windowsa? W każdym bądź razie jeszcze raz dziękuje! Odnośnik do komentarza
BartaZ Opublikowano 10 Marca 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2014 Przepraszam za odświeżenie, ale chciałbym ponowić poprzednie pytanie, a mianowicie : Dziękuje bardzo za pomoc! Komputer zgłoszę na reklamację za tydzień, bo jeszcze tyle zostało mi wolnego - chyba nie wybuchnie, prawda? Serwisantom pokażę wszystkie dowody na niepoprawne działanie dysku. Mam nadzieję, że nie będę musiał czekać 3 miesiące na zwrot komputera ... I czy jeszcze panowie z serwisu mogą się czepiać za mojego nieaktywowanego windowsa? W każdym bądź razie jeszcze raz dziękuje! Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się