Skocz do zawartości

BSOD 0x0000008E - Spory problem


BartaZ

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich! Niestety sytuacja wygląda już tak źle, że zmuszony wręcz byłem do skierowania się tutaj, aby zasięgnąć porady specjalistów. Otóż, od dosyć niedawna - od około miesiąca borykam się z narastającym problemem wyskakujacych Blue Screenów. Na początku nie były one częste, zdarzały się raz dzienne, raz na dwa dni. Dzisiaj natomiast komputer musiałem restartować minimum 10 razy z powodu BSOD. Wyskakuje on gdy uruchamiam Battlefield`a 3, bądź jakąś inną bardziej wymagającą grę. System to oczywiście Windows 7 wersja 32 bit, najnowsze sterowniki do karty graficznej zostały wgrane dwa dni temu. Załączam także zdjęcie i mam nadzieję, że da się coś w tej sprawie zrobić. Z góry dziękuje i pozdrawiam!

8RD5B9E.jpg

 

 

Dołączam również specyfikacje komputera:

 

 

eFkwof6.png 

 

 

Pojawił się nowy komunikat na Bluescreen`ie: 

 

 

s8qGUOU.jpg 

 

 

Screenshoty z HWINFO:

 

 

FZQO7Kw.png

              qjEZnx6.png 

 

 

 

Screenshoty z CDI:

 

 

ue2zd09.png

euyKT2T.png 

 

 

Zdjęcie memtestu:

 

 

CHOcePF.jpg 

 

OTL.Txt

Addition.txt

Extras.Txt

FRST.txt

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Zacznij od spr. dysku twardego HWINFO i CrystalDiskInfo https://www.fixitpc.pl/topic/155-zak%C5%82adanie-tematu-jakie-informacje-podawa%C4%87/ i załącz raporty.

 

Sprawdź kośći pamięci RAM. Pobierz program Memtest http://www.memtest.org/#downiso ( obraz ISO zip). Wypakuj go np: programem 7zip. Następnie musisz wypalić płytę bootowalną http://www.fixitpc.p...moca-memtest86/

Przy uruchamianiu komputera, gdy pokaże się logo producenta naciśnij kilka razy klawisz F2 - wejdziesz do BIOSu. Tam w zakładce BOOT ustaw uruchamianie z CD na pierwszym miejscu, następny ma być dysk twardy. Zatwierdzasz wszystko w ostatniej zakładce. Uruchamiasz komputer z płyty Boot Memtest i powinien zacząć się skan pamięci RAM. Kości najlepiej testować pojedynczo. http://www.forum.twe...adnik-t53014/

 

Załącz logi z OTL http://www.fixitpc.p...owiązkowe-logi/( generuje 2 logi ) i FRST ( zaznacz Addition - powstaną 2 logi )

 

Pobierz Debugging Tools for Windows i załącz logi z pliku zrzutu, https://www.fixitpc.pl/forum-8/announcement-4-zak%C5%82adanie-tematu-pomocne-raporty-i-informacje/  tak jak w instrukcji.

Odnośnik do komentarza

http://support.microsoft.com/kb/315335

te błędy często chodzą w parze.

 

 

Test pamięci jest przeprowadzony za krótko. Memtest musi pracować parę godzin, żeby kość odpowiednio się nagrzała, bowiem tylko w takich temperaturach moze dzialac niestabilnie - ale to piszę z kronikarskiego obowiązku, nie w pamieci upatruje problemu, a w dysku. 

 

Zrób skan dysku - w Vivardzie i w MHDD. Pamiętaj, że przy takich problemach z dyskiem - warto jak najszybciej zrobić kopię zapasową najwazniejszych danych, gdyz maja one tendencje do nasilania się. Zamieść screeny.

 

Czy odpalał Ci się przed startem systemu chkdsk?

Odnośnik do komentarza

http://support.microsoft.com/kb/315335

te błędy często chodzą w parze.

 

 

Test pamięci jest przeprowadzony za krótko. Memtest musi pracować parę godzin, żeby kość odpowiednio się nagrzała, bowiem tylko w takich temperaturach moze dzialac niestabilnie - ale to piszę z kronikarskiego obowiązku, nie w pamieci upatruje problemu, a w dysku. 

 

Zrób skan dysku - w Vivardzie i w MHDD. Pamiętaj, że przy takich problemach z dyskiem - warto jak najszybciej zrobić kopię zapasową najwazniejszych danych, gdyz maja one tendencje do nasilania się. Zamieść screeny.

 

Czy odpalał Ci się przed startem systemu chkdsk?

 

Co do chkds - jeżeli chodzi o narzędzie od naprawiania dysku (Chyba o to chodzi?) to nie - nie odpalał mi się ani razu.

Zrobiłem 9 godzinny sprawdzian ramu memtestem, przeszedł on 12 testów bez żadnego erroru, więc chyba z nim wszystko jest w porządku.

Zabieram się za test dysku MHDD, bo problem rzeczywiście zaczyna się nasilać - zamieszczę tutaj jak najszybciej wyniki skanu. Problem w tym, że artykuł microsoft`u, który mi podałeś dotyczy Windowsa XP.

Odnośnik do komentarza

Benchmark wykonałem zgodnie z zaleceniami, nie ruszałem nawet myszką. Benchmark wykonałem dwukrotnie na tym samym dysku, aby w stu procentach upewnić się o uszkodzeniach. Error Scan chodził całą noc, więc tak - trwał 8 godzin. Ważnych danych właściwie nie posiadam, więc zabieram się za test przy pomocy MHDD - problem w tym, iż nagrałem go na płytkę i gdy włączam rozruch z płyty wyświetla mi się odpalanie Windows 98.

Odnośnik do komentarza

Przecież sam widziałeś stan w jakim jest dysk. Na pierwszym ekranie MHDD po prawej stronie masz wartości odczytu (czas) sektorów.

To powinno się skończyć na <50ms . Zobacz ile masz UNC (uszkodzone) i prawie 5000 sektorów z czasem powyżej 0,5 sekundy (sumaryczny czas prób odczytu sektorów).

Generalnie trup i nie ma co kombinować.

To, że nie masz BSOD o niczym nie świadczy.

 

Reklamuj awarie systemu i podejrzenie awarii dysku.

Odnośnik do komentarza

Zdjęcia możesz im podać - szczególnie z MHDD (chociaż i tak ich nie uznają).

Formatować nie radzę bo nic to nie da a stworzy problemy reklamacyjne + masa roboty i może się okazać, że nie postawisz systemu i co wówczas zareklamujesz?

 

Przed reklamacją możesz pobrać narzędzie diagnostyczne WD - KLIK . Rozpakuj - zainstaluj i uruchom. Zaznacz dysk - u góry masz dziwne ikonki - potestuj, odpal Smart  i te obrazki możesz im pokazać. To narzędzie firmowe - ale jak w Smart przytrzymasz myszkę na parametrze to zobaczysz często, że nie podlega reklamacji. :o

Odnośnik do komentarza
Zdjęcia możesz im podać - szczególnie z MHDD (chociaż i tak ich nie uznają).

Masz im obowiązkowo podać materiały. Łaski Wiesław nie robią. Możesz nawet im dac link do tematu. Muszą uznać gwarancję. Ludzie, na litość boska nie dajmy sie zwariować. Czym serwis będzie sprawdzał wiarygodność nadesłanych materiałow? Jakich uzyje do testów programów? Tych samych. I tak samo masz prawo wglądu w ich działania. W cywilizowanej Europie, gdybys takiej reklamacji dokonał, nikt by sie z toba nie droczył. Dysk zostałby wymieniony w mgnieniu oka. Ale nie zapominaj jesteś w kraju wybitnej szcęśliwości i wszystko jest mozliwe.

Odnośnik do komentarza

Masz im obowiązkowo podać materiały. Łaski Wiesław nie robią. Możesz nawet im dac link do tematu. Muszą uznać gwarancję. Ludzie, na litość boska nie dajmy sie zwariować. Czym serwis będzie sprawdzał wiarygodność nadesłanych materiałow? Jakich uzyje do testów programów? Tych samych. I tak samo masz prawo wglądu w ich działania. W cywilizowanej Europie, gdybys takiej reklamacji dokonał, nikt by sie z toba nie droczył. Dysk zostałby wymieniony w mgnieniu oka. Ale nie zapominaj jesteś w kraju wybitnej szcęśliwości i wszystko jest mozliwe.

Rozumiem Twoj punkt widzenia Belfegor, ale sie calkowicie z nim nie zgadzam. W cywilizowanej Europie klient nie musi sie tłumaczyć DLACZEGO NIE DZIAŁA. Po prostu oddaje na gwarancje i tyle. Bez zadnego tłumaczenia, bo przecież on (jako zwykły szary klient) się na tym nie zna. Reklamacje dysków przechodzą i tak wyjątkowo łaskawie, czyli wymieniają dyski, które były uszkodzone w wyniku np. upadków czy niskiej temperatury lub wilgotnosci, a to całkowicie przeczy instrukcji użytkowania. Kiedyś z wiekszą dokladnoscia sprawdzali i dochodzili co do przyczyn uszkodzen, to byly czasy gdy dyski mialy jeszcze 3 letnia gwarancje. Teraz gwarancja jest krotsza (nawet do roku!), zwlaszcza w najpopularniejszych Barracudach. Wiec proces przebiega ciut inaczej.

Oni uzywaja swojego softu, ale i tak w tym przypadku nie moze byc zadnej aberracji czy innej interpretacji. Dysk jest uszkodzony i jego degradacja postepuje.

 

Edit:

@Belfegor

No tak, dlatego konsument zawsze powinien sprawdzał czy gwarancja jest producenta czy serwisową, bo to na tej drugiej robi się największe wałki i oszczedza na uzytkowniku.

A co do mojego tematu - to liczyłem na cud! Nudziło mi się, więc sobie podłubałem :P.

Ale nie rozumiem tego pytania z mentalnością? Możesz rozwinąć?

Edytowane przez Groszexxx
Odnośnik do komentarza

Bez zadnego tłumaczenia, bo przecież on (jako zwykły szary klient) się na tym nie zna. Reklamacje dysków przechodzą i tak wyjątkowo łaskawie, czyli wymieniają dyski, które były uszkodzone w wyniku np. upadków czy niskiej temperatury lub wilgotnosci, a to całkowicie przeczy instrukcji użytkowania. Kiedyś z wiekszą dokladnoscia sprawdzali i dochodzili co do przyczyn uszkodzen, to byly czasy gdy dyski mialy jeszcze 3 letnia gwarancje. Teraz gwarancja jest krotsza (nawet do roku!), zwlaszcza w najpopularniejszych Barracudach. Wiec proces przebiega ciut inaczej.

Oni uzywaja swojego softu, ale i tak w tym przypadku nie moze byc zadnej aberracji czy innej interpretacji. Dysk jest uszkodzony i jego degradacja postepuje

 

.Groszku, masz rację. Tak samo jak ja miałem racje w twoim temacie :D Ale Ty musiałes poczekać na Picasso. Ok. Poczekałeś - dostałeś odpowiedź. Czy to nie mentalność się w tobie odezwała?

 

Widzisz u nas kwestia reklamacji czekokolwiek, to jest kwestia kultury, mentalności. Jeszcze długo bedziemy dojrzewać jako państwo i naród do pewnych zachowań nazwijmy europejskich.

Odnośnik do komentarza

Dziękuje bardzo za pomoc! Komputer zgłoszę na reklamację za tydzień, bo jeszcze tyle zostało mi wolnego - chyba nie wybuchnie, prawda? :D Serwisantom pokażę wszystkie dowody na niepoprawne działanie dysku. Mam nadzieję, że nie będę musiał czekać 3 miesiące na zwrot komputera ... I czy jeszcze panowie z serwisu mogą się czepiać za mojego nieaktywowanego windowsa? W każdym bądź razie jeszcze raz dziękuje! 

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Przepraszam za odświeżenie, ale chciałbym ponowić poprzednie pytanie, a mianowicie :

 

 

Dziękuje bardzo za pomoc! Komputer zgłoszę na reklamację za tydzień, bo jeszcze tyle zostało mi wolnego - chyba nie wybuchnie, prawda? :D Serwisantom pokażę wszystkie dowody na niepoprawne działanie dysku. Mam nadzieję, że nie będę musiał czekać 3 miesiące na zwrot komputera ... I czy jeszcze panowie z serwisu mogą się czepiać za mojego nieaktywowanego windowsa? W każdym bądź razie jeszcze raz dziękuje! 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...