Skocz do zawartości

Win32:BProtect-D


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Uprzejmie proszę o pomoc w usunięciu trojana Win32:BProtect-D.

Bardzo słabo się orientuję w tej materii.

Diagnozuje go Avast, nie usuwa. Obecnie na 3 plikach, wcześniej na 5. Po ujawnieniu rzuciłem się do skanowania czym się dało..Avastem, Malwarebytes Anti-Malware oraz SUPERAntiSpyware'em. Ten ostatni inormował, że usunął jakieś 2 trojany, ale o nazwach nic mi nie mówiących. Chyba inne.  Malwarebytes Anti-Malware też usunął coś innego. Mój poziom zaawansowania w temacie nie pozwala mi ocenić, co usunął, a co pozostało.

Avast pod windowsem wykrył ostatnio 3 niebezpieczne pliki (w tym w/w z tematu) i potwierdził ich usunięcie, ale po zasugerowanym restarcie (w wersji przed uruchomieniem win) znalazł jeszcze 3 i nie usunął.

Nie wiem, jak wygenerować z avasta historię, którą mógłbym przesłać.

Mam nadzieję, że wygenerowałem, co trzeba do oceny sytuacji.

Serdecznie dziękuję za pomoc.

S.

Addition.txt

Extras.Txt

FRST.txt

OTL.Txt

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Nie podałeś wyników z MBAM i SUPERAntiSpyware, więc nie można tego ocenić. Na razie to ja podejrzewam, że zostały wykryte po prostu obiekty adware a nie trojany (ten Win32:BProtect-D to też ta seria), bo jest dużo "uszkodzonych" wpisów w systemie od adware (czyli niepoprawna metoda deinstalacji). I nadal jest tu co robić:

 

1. Otwórz Notatnik i wklej w nim:

 

Task: {D63FE7D8-F7D5-43C9-97B2-3D333FB50E18} - System32\Tasks\Digital Sites => C:\Users\AGNIES~1\AppData\Roaming\DIGITA~1\UPDATE~1\UPDATE~1.EXE 
Task: {FA66FA68-63DA-44F5-81EC-2363521FE2A6} - System32\Tasks\Scheduled Update for Ask Toolbar => C:\Program Files (x86)\Ask.com\UpdateTask.exe [2012-04-09] () 
Task: C:\Windows\Tasks\Digital Sites.job => C:\Users\AGNIES~1\AppData\Roaming\DIGITA~1\UPDATE~1\UPDATE~1.EXE 
HKLM-x32\...\Run: [] - [X]
HKLM-x32\...\Run: [AnyProtect Tray] - C:\Program Files (x86)\AnyProtectEx\AnyProtectTray.exe /scanner
HKLM-x32\...\Run: [AnyProtect] - C:\Program Files (x86)\AnyProtectEx\AnyProtect.exe
URLSearchHook: HKLM-x32 - (No Name) - {5c5b9468-d672-4eb7-b52f-b5afabf28c5b} - No File
URLSearchHook: HKCU - (No Name) - {5c5b9468-d672-4eb7-b52f-b5afabf28c5b} - No File
SearchScopes: HKLM-x32 - {afdbddaa-5d3f-42ee-b79c-185a7020515b} URL = http://search.conduit.com/ResultsExt.aspx?q={searchTerms}&SearchSource=4&ctid=CT3031817
SearchScopes: HKCU - {0ECDF796-C2DC-4d79-A620-CCE0C0A66CC9} URL = http://www1.delta-search.com/?q={searchTerms}&babsrc=SP_ss&mntrId=BC4B001E65473CE9&affID=119357&tsp=4985
SearchScopes: HKCU - {11F11C32-2045-4B0E-A039-C570056E0584} URL =
SearchScopes: HKCU - {171DEBEB-C3D4-40b7-AC73-056A5EBA4A7E} URL =
SearchScopes: HKCU - {6A1806CD-94D4-4689-BA73-E35EA1EA9990} URL =
SearchScopes: HKCU - {afdbddaa-5d3f-42ee-b79c-185a7020515b} URL = http://search.conduit.com/ResultsExt.aspx?q={searchTerms}&SearchSource=4&ctid=CT3031817
SearchScopes: HKCU - {F1D88A11-D5ED-4B4C-A457-2FF08B4A3AB5} URL = http://websearch.ask.com/custom/java/redirect?client=ie&tb=ORJ&o=100000026&src=kw&q={searchTerms}&locale=&apn_ptnrs=U3&apn_dtid=OSJ000
BHO-x32: No Name - {30F9B915-B755-4826-820B-08FBA6BD249D} - No File
BHO-x32: No Name - {5c5b9468-d672-4eb7-b52f-b5afabf28c5b} - No File
Toolbar: HKLM-x32 - No Name - {5c5b9468-d672-4eb7-b52f-b5afabf28c5b} - No File
Toolbar: HKLM-x32 - No Name - {30F9B915-B755-4826-820B-08FBA6BD249D} - No File
Toolbar: HKCU - No Name - {21FA44EF-376D-4D53-9B0F-8A89D3229068} - No File
Toolbar: HKCU - No Name - {D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440} - No File
CHR HKCU\...\Chrome\Extension: [efbkdhmfnmnmfimllbjamfodcoanhmdd] - C:\Users\AGNIES~1\AppData\Local\WebToSave.crx [2013-09-06]
CHR HKLM-x32\...\Chrome\Extension: [ieakfmpjhljbpbfpldjkddkjmmgjmgon] - C:\Program Files (x86)\WebConnect\ieakfmpjhljbpbfpldjkddkjmmgjmgon.crx [2013-09-06]
S3 ewusbnet; system32\DRIVERS\ewusbnet.sys [X]
S3 hwusbdev; system32\DRIVERS\ewusbdev.sys [X]
S3 massfilter; system32\drivers\massfilter.sys [X]
S3 ZTEusbmdm6k; system32\DRIVERS\ZTEusbmdm6k.sys [X]
S3 ZTEusbnet; system32\DRIVERS\ZTEusbnet.sys [X]
S3 ZTEusbnmea; system32\DRIVERS\ZTEusbnmea.sys [X]
S3 ZTEusbser6k; system32\DRIVERS\ZTEusbser6k.sys [X]
U3 aswMBR; \??\C:\Users\AGNIES~1\AppData\Local\Temp\aswMBR.sys [X]
HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SafeBoot\Minimal\mcmscsvc => ""="Service"
HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SafeBoot\Minimal\MCODS => ""="Service"
HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SafeBoot\Network\mcmscsvc => ""="Service"
HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SafeBoot\Network\MCODS => ""="Service"
HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SafeBoot\Network\MpfService => ""="Service"
C:\Users\Agnieszka\AppData\Roaming\Babylon
Reg: reg delete "HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\mountpoints2" /f
CMD: for /d %f in (C:\Users\Agnieszka\AppData\Local\{*}) do rd /s /q "%f"
CMD: sc config "PLAY ONLINE. RunOuc" start= demand

 

Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach.

 

Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Fix. Powstanie plik fixlog.txt.

 

2. Przez Panel sterowania odinstaluj adware: Ask Toolbar, Conduit Engine, PDF Creator Packages, SFT_Polska Toolbar, Update for PDF Creator, WebConnect 3.0.0.

 

3. Wyczyść przeglądarki (zakładki i hasła nie zostaną naruszone.):

- Firefox: menu Pomoc > Informacje dla pomocy technicznej > Zresetuj program Firefox.

- Google Chrome: Ustawienia > karta Ustawienia > Pokaż ustawienia zaawansowane > zjedź na sam spód i uruchom opcję Zresetuj ustawienia przeglądarki.

 

4. Uruchom AdwCleaner. Zastosuj Szukaj, a po tym Usuń. Powstanie folder C:\AdwCleaner z raportem z usuwania.

 

5. Uruchom TFC - Temp Cleaner.

 

6. Zrób nowy skan FRST (bez Addition). Dołącz też plik fixlog.txt i log z AdwCleaner.

 

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Bardzo dziękuję za odpowiedź i instrukcję !

Ad. 1. Zrobione

Ad. 2. Conduit Engine - nie dawał się usunąć poprzez panel sterowania, SFT_Polska Toolbar - też nie dał się tak usunąć,

Rozumiem, że skasowały je kolejne kroki.

Ad. 3 Zrobione.

Ad. 4 Raport w zał.

Ad. 5.Zrobione

Ad. 6. W zał.

Mam nadzieję, że o to chodziło.

Czy w logach widać, że wszystko zostało skasowane?

 

S.

AdwCleanerS0.txt

FRST.txt

Fixlog.txt

Odnośnik do komentarza

Tak, AdwCleaner dokasował Conduit Engine i SFT_Polska Toolbar. Reszta zadań również prawie wykonana, choć jednak usuwanie plików Temp budzi wątpliwości (nadal widzę wyniki, których nie powinno być po zastosowaniu TFC)... Finalizuj sprawy:

 

1. Mini poprawka. Otwórz Notatnik i wklej w nim:

 

HKLM-x32\...\Runonce: [AvgUninstallURL] - cmd.exe /c start http://www.avg.com/ww.special-uninstallation-feedback-app?lic=OQBBAFYARgBSAEUARQAtAFYAMgBHADMASwAtADgANwBXAFUAVQAtADIAVABWAEgAQQAtAFgANgBEAEYAOAAtAEwANgBQAEEATgA"&"inst=NwA3AC0ANAAzADQAMAA4ADkAMAA2ADAALQBGAEwAKwA5AC0AWABPADMANgArADEALQBYAE8AOQArADEA"&"prod=90"&"ver=9.0.894 [X]
C:\Users\Agnieszka\AppData\Local\Temp\*.dll
C:\Users\Agnieszka\AppData\Local\Temp\*.exe

 

Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Fix.

 

2. Przez SHIFT+DEL (omija Kosz) skasuj FRST i foldery:

 

C:\FRST

C:\Users\Agnieszka\Desktop\Stare dane programu Firefox

 

W AdwCleaner uruchom Odinstaluj, w OTL uruchom Sprzątanie.

 

3. Wyczyść foldery Przywracania systemu: KLIK.

 

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...