Fr3shMak3r Opublikowano 14 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2014 Witam mam jakiś dziwny problem z otwieraniem stron . Od dzisiaj nie działa mi trochę stron jak dailymotion.com , wykop.pl itp. W procesach niczego nie znalazłem . To samo się dzieję na przeglądarce Mozilla Firefox W załączniku podałem logi . OTL.Txt Extras.Txt FRST.txt Addition.txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 15 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2014 W systemie jest śmietnik adware. Nie wiadomo czy jest to powiązane z nieładowaniem stron, ale brud musi być wyczyszczony. Jedno ze źródeł adware to portale (w tym dobreprogramy.pl), na dysku widać te oto pliki: C:\Users\agusia\Downloads\DAEMON-Tools-Lite(12708).exe C:\Users\agusia\Downloads\GIMP(13219).exe C:\Users\agusia\Downloads\KingoAndroidRoot_downloader-9XauH1U5.exe C:\Users\agusia\Downloads\superoneclick-windows-downloader.exe C:\Users\agusia\Downloads\VirtualBox(13122).exe C:\Users\agusia\Downloads\UnlockRoot_downloader_by_UnlockRoot.exe C:\Users\agusia\Downloads\UnlockRoot_downloader_by_UnlockRoot (1).exe To nie są instalatory tych aplikacji tylko śmieciarskie "Asystenty pobierania" ładujące adware. Wszystko dokładnie opisane tutaj: KLIK. Przechodząc do usuwania: 1. Otwórz Notatnik i wklej w nim: () C:\Program Files (x86)\Mobogenie\MgAssist.exe () C:\Program Files (x86)\Mobogenie\DaemonProcess.exe Task: {016E8A4F-717E-4352-84BC-49B7A3E2423D} - System32\Tasks\SomotoUpdateCheckerAutoStart => C:\Users\agusia\AppData\Local\FilesFrog Update Checker\update_checker.exe [2013-10-17] (Somoto) Task: {3D1C2D20-2772-4929-ABCB-0B1AF014063B} - System32\Tasks\Show-Password Update => C:\Program Files (x86)\Show-Password\Show_Password.exe [2014-01-17] () Task: {4E49BDD4-C94C-424E-A612-0CDBF149D2D1} - System32\Tasks\bench-sys => C:\Program Files (x86)\Bench\Updater\updater.exe [2013-12-18] () Task: {D8561507-60D7-45AE-B1FA-3DA18D4201CF} - System32\Tasks\EPUpdater => C:\Users\agusia\AppData\Roaming\BabSolution\Shared\BabMaint.exe [2013-06-06] () Task: {FD52FA75-56D4-4C31-8FF9-E165ADF052E0} - System32\Tasks\bench-Updater removing Task: C:\Windows\Tasks\bench-sys.job => C:\Program Files (x86)\Bench\Updater\updater.exe Task: C:\Windows\Tasks\bench-Updater removing.job => ? Task: C:\Windows\Tasks\Show-Password Update.job => C:\Program Files (x86)\Show-Password\Show_Password.exe HKLM-x32\...\Run: [mobilegeni daemon] - C:\Program Files (x86)\Mobogenie\DaemonProcess.exe [775872 2014-01-27] () HKLM-x32\...\Run: [fst_pl_19] - [X] HKLM-x32\...\RunOnce: [upfst_pl_31.exe] - C:\Users\agusia\AppData\Local\fst_pl_31\upfst_pl_31.exe -runonce [3153904 2014-01-02] () HKU\S-1-5-21-2927037778-1233708203-2928765012-1000\...\Run: [LiveSupport] - "C:\Program Files (x86)\LiveSupport\LiveSupport.exe" /noshow /log HKU\S-1-5-21-2927037778-1233708203-2928765012-1000\...\Run: [speedUpMyComputer] - C:\Program Files (x86)\SmartTweak\SpeedUpMyComputer\SpeedUpMyComputer.exe [2054776 2013-07-22] () HKU\S-1-5-21-2927037778-1233708203-2928765012-1000\...\Run: [NextLive] - C:\Windows\SysWOW64\rundll32.exe "C:\Users\agusia\AppData\Roaming\newnext.me\nengine.dll",EntryPoint -m l HKU\S-1-5-21-2927037778-1233708203-2928765012-1000\...\Policies\system: [DisableLockWorkstation] 0 HKU\S-1-5-21-2927037778-1233708203-2928765012-1000\...\Policies\system: [DisableChangePassword] 0 AppInit_DLLs: C:\PROGRA~2\OPTIMI~1\OPTPRO~2.DLL => C:\Program Files (x86)\Optimizer Pro\OptProCrash_x64.dll [4455752 2014-01-17] () AppInit_DLLs-x32: c:\progra~2\optimi~1\optpro~1.dll => C:\Program Files (x86)\Optimizer Pro\OptProCrash.dll [4058952 2013-10-29] () GroupPolicy: Group Policy on Chrome detected HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://start.qone8.com/?type=hp&ts=1382720512&from=cor&uid=ST9500423AS_6WR0H5QA HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://start.qone8.com/?type=hp&ts=1382720512&from=cor&uid=ST9500423AS_6WR0H5QA HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,bProtector Start Page = http://search.babylon.com/?babsrc=HP_ss_din2g&mntrId=2C4DC0188505195B&affID=119357&tt=250613_gr5&tsp=4927 HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://start.qone8.com/?type=hp&ts=1382720512&from=cor&uid=ST9500423AS_6WR0H5QA HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://start.qone8.com/?type=hp&ts=1382720512&from=cor&uid=ST9500423AS_6WR0H5QA HKLM\Software\Wow6432Node\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://start.qone8.com/?type=hp&ts=1382720512&from=cor&uid=ST9500423AS_6WR0H5QA HKLM\Software\Wow6432Node\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://start.qone8.com/?type=hp&ts=1382720512&from=cor&uid=ST9500423AS_6WR0H5QA StartMenuInternet: IEXPLORE.EXE - C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\iexplore.exe http://start.qone8.com/?type=sc&ts=1382720512&from=cor&uid=ST9500423AS_6WR0H5QA SearchScopes: HKLM - DefaultScope {33BB0A4E-99AF-4226-BDF6-49120163DE86} URL = http://start.qone8.com/web/?type=ds&ts=1382720514&from=cor&uid=ST9500423AS_6WR0H5QA&q={searchTerms} SearchScopes: HKLM - {2fa28606-de77-4029-af96-b231e3b8f827} URL = http://eu.ask.com/web?q={searchterms}&l=dis&o=HPNTDF SearchScopes: HKLM - {33BB0A4E-99AF-4226-BDF6-49120163DE86} URL = http://start.qone8.com/web/?type=ds&ts=1382720514&from=cor&uid=ST9500423AS_6WR0H5QA&q={searchTerms} SearchScopes: HKLM-x32 - DefaultScope {33BB0A4E-99AF-4226-BDF6-49120163DE86} URL = http://start.qone8.com/web/?type=ds&ts=1382720514&from=cor&uid=ST9500423AS_6WR0H5QA&q={searchTerms} SearchScopes: HKLM-x32 - {2fa28606-de77-4029-af96-b231e3b8f827} URL = http://eu.ask.com/web?q={searchterms}&l=dis&o=HPNTDF SearchScopes: HKLM-x32 - {33BB0A4E-99AF-4226-BDF6-49120163DE86} URL = http://start.qone8.com/web/?type=ds&ts=1382720514&from=cor&uid=ST9500423AS_6WR0H5QA&q={searchTerms} SearchScopes: HKCU - DefaultScope {33BB0A4E-99AF-4226-BDF6-49120163DE86} URL = http://start.qone8.com/web/?type=ds&ts=1382720514&from=cor&uid=ST9500423AS_6WR0H5QA&q={searchTerms} SearchScopes: HKCU - bProtectorDefaultScope {0ECDF796-C2DC-4d79-A620-CCE0C0A66CC9} SearchScopes: HKCU - {0ECDF796-C2DC-4d79-A620-CCE0C0A66CC9} URL = http://www.delta-search.com/?q={searchTerms}&babsrc=SP_ss&mntrId=2C4DC0188505195B&affID=119357&tt=250613_gr5&tsp=4927 SearchScopes: HKCU - {2fa28606-de77-4029-af96-b231e3b8f827} URL = http://eu.ask.com/web?q={searchterms}&l=dis&o=HPNTDF SearchScopes: HKCU - {33BB0A4E-99AF-4226-BDF6-49120163DE86} URL = http://start.qone8.com/web/?type=ds&ts=1382720514&from=cor&uid=ST9500423AS_6WR0H5QA&q={searchTerms} SearchScopes: HKCU - {8145C2D8-3F1A-4862-A98B-66AB3AD0EA24} URL = http://websearch.ask.com/redirect?client=ie&tb=ORJ&o=100000027&src=kw&q={searchTerms}&locale=en_US&apn_ptnrs=^U3&apn_dtid=^OSJ000^YY^PL&apn_uid=3DB1BD04-C633-423F-96C1-3B0B87224CED&apn_sauid=5BFBFFAC-2B5D-4C66-9BA1-E3BE22E31664 BHO-x32: delta Helper Object - {C1AF5FA5-852C-4C90-812E-A7F75E011D87} - C:\Program Files (x86)\Delta\delta\1.8.21.5\bh\delta.dll (Delta-search.com) BHO-x32: Show-Password - {f1de0f63-f84e-45b5-932e-5a831bc0ef88} - C:\Program Files (x86)\Show-Password\150.dll () Toolbar: HKLM-x32 - Delta Toolbar - {82E1477C-B154-48D3-9891-33D83C26BCD3} - C:\Program Files (x86)\Delta\delta\1.8.21.5\deltaTlbr.dll (Delta-search.com) Toolbar: HKCU - No Name - {7FEBEFE3-6B19-4349-98D2-FFB09D4B49CA} - No File Toolbar: HKCU - No Name - {D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440} - No File FF Plugin-x32: @adobe.com/ShockwavePlayer - C:\Windows\system32\Adobe\Director\np32dsw.dll No File FF HKCU\...\Firefox\Extensions: [{2ca93104-6168-4133-979c-8707690b5515}] - C:\Program Files (x86)\Show-Password\150.xpi CHR HKLM-x32\...\Chrome\Extension: [cekcjpgehmohobmdiikfnopibipmgnml] - C:\Users\agusia\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Extensions\ [2011-08-17] CHR HKLM-x32\...\Chrome\Extension: [eooncjejnppfjjklapaamhcdmjbilmde] - C:\Users\agusia\AppData\Roaming\BabSolution\CR\Delta.crx [2013-06-28] CHR HKLM-x32\...\Chrome\Extension: [ifohbjbgfchkkfhphahclmkpgejiplfo] - C:\Users\agusia\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Extensions\newtab.crx [2013-10-25] CHR HKLM-x32\...\Chrome\Extension: [logekkkdbdidmmcgkonmmonclldogceg] - C:\Program Files (x86)\Show-Password\150.crx [2014-01-17] R2 70e6ca8c; C:\Program Files (x86)\Optimizer Pro\OptProCrashSvc.dll [192152 2014-01-17] () R2 MgAssistService; C:\Program Files (x86)\Mobogenie\MgAssist.exe [63168 2014-01-27] () S2 HP Support Assistant Service; "C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\HP Support Framework\hpsa_service.exe" [X] S3 clwvd; system32\DRIVERS\clwvd.sys [X] S1 riauhxhp; \??\C:\Windows\system32\drivers\riauhxhp.sys [X] C:\Program Files (x86)\is.dat C:\Program Files (x86)\uik.dat C:\Program Files (x86)\Bench C:\Program Files (x86)\predm C:\Users\agusia\AppData\Local\Lollipop C:\Users\agusia\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Start Lollipop C:\Users\agusia\AppData\Roaming\qone8.exe C:\Users\agusia\AppData\Roaming\BabSolution C:\Users\agusia\AppData\Roaming\File Scout C:\Users\agusia\AppData\Roaming\_MDLogs C:\Users\agusia\Downloads\DAEMON-Tools-Lite(12708).exe C:\Users\agusia\Downloads\GIMP(13219).exe C:\Users\agusia\Downloads\KingoAndroidRoot_downloader-9XauH1U5.exe C:\Users\agusia\Downloads\superoneclick-windows-downloader.exe C:\Users\agusia\Downloads\UnlockRoot_downloader_by_UnlockRoot.exe C:\Users\agusia\Downloads\UnlockRoot_downloader_by_UnlockRoot (1).exe C:\Users\agusia\Downloads\VirtualBox(13122).exe C:\Users\agusia\Downloads\Niepotwierdzony 754611.crdownload C:\Users\agusia\Downloads\Niepotwierdzony 725576.crdownload Reg: reg delete "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Shared Tools\MSConfig\startupreg" /f Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach. Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Fix. Powstanie plik fixlog.txt. 2. Przez Panel sterowania odinstaluj adware Delta Chrome Toolbar, Delta toolbar, FilesFrog Update Checker, FileZilla Packages, fst_pl_31, Mobogenie, Optimizer Pro v3.2, qone8 Browser Protecter, Show-Password, SpeedUpMyComputer oraz McAfee Security Scan Plus (z pewnością instalacja sponsorowana) 3. Wyczyść Firefox: menu Pomoc > Informacje dla pomocy technicznej > Zresetuj program Firefox. Zakładki i hasła nie zostaną naruszone. 4. Wyczyść Google Chrome: Ustawienia > karta Rozszerzenia > odinstaluj Delta Toolbar, Extended Protection, Show-Password (o ilenadal będą widoczne po w/w deinstalacjach) Ustawienia > karta Ustawienia > Pokaż ustawienia zaawansowane > zjedź na sam spód i uruchom opcję Zresetuj ustawienia przeglądarki. Zakładki i hasła nie zostaną naruszone. Ustawienia > karta Ustawienia > sekcja Wyszukiwanie > klik w Zarządzanie wyszukiwarkami > skasuj z listy niedomyślne śmieci (o ile będą). Zresetuj cache wtyczek. W pasku adresów wpisz chrome://plugins i ENTER. Na liście wtyczek wybierz dowolną i kliknij Wyłącz. Następnie wtyczkę ponownie Włącz. 5. Uruchom AdwCleaner. Zastosuj Szukaj, a po tym Usuń. Powstanie folder C:\AdwCleaner z raportem z usuwania. 6. Uruchom TFC - Temp Cleaner. 7. Zrób nowy skan FRST (bez Addition). Dołącz też plik fixlog.txt i AdwCleaner. . Odnośnik do komentarza
Fr3shMak3r Opublikowano 15 Lutego 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2014 Zrobione . Dzisiaj rano dodatkowo zauważyłem ,że jak wchodzę na stronę dailymotion to zadziałała strona, a teraz jak chcę wejść to wyskakuje Ups! Przeglądarka Google Chrome nie znalazła strony www.dailymotion.com Dziwna sprawa . Fixlog.txt FRST.txt AdwCleanerR0.txt AdwCleanerS0.txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 15 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2014 Pobierz najnowszy FRST i zrób ponownie log Addition. Odnośnik do komentarza
Fr3shMak3r Opublikowano 15 Lutego 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2014 Słuchaj zauważyłem, że nie tylko u mnie tak było u mojej siostry w laptopie ten sam problem występował . Więc to raczej nie powinno być coś z malware. Zresetowałem router ( zmienne IP ) i od razu wszystkie strony się na razie ładują . Może to IP było na czarnej liście niewiem wgl . Ale narazie jest w porządku . Czy muszę nadal przesłać ten log FRST czy jakieś czynnności będzie trzeba jeszcze wykonać ? Edit : Jednak po zmianie IP z godzinę strony działały i znowu ten sam błąd Podaję logi FRST FRST.txt Addition.txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 15 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2014 Skoro problem ładowania stron występuje na dwóch komputerach, to nie jest to wina adware. Pod tym kątem załóż nowy temat w dziale Sieci. A tu dalej z adware walczymy, bo zregenerował się Discount Dragon. Kolejne podejście: 1. Przez Panel sterowania odinstaluj Discount Dragon. 2. Zrób nowy skan FRST, zaznacz pole Addition, by powstały dwa logi. . Odnośnik do komentarza
Fr3shMak3r Opublikowano 16 Lutego 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2014 Co do Discount Dragon odinstalowałem i już go nie ma . A co do niedziałających stron to okazało się ,że problem nie leży tylko u mnie . U mojego dostawcy czyli w Netii routery są zainfekowane i dlatego nie działa wiele stron . Trzeba przeczekać najwidoczniej . Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 17 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2014 Fr3shMak3r, proszę dodaj nowe logi z FRST, o które prosiłam. Deinstalacja Discount Dragon wcale może nie usunąć wszystkich komponentów (zadania w Harmonogramie zadań). Odnośnik do komentarza
Fr3shMak3r Opublikowano 18 Lutego 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2014 Ok proszę o to logi . Już wszystkie strony się otwierają FRST.txt Addition.txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 21 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2014 W międzyczasie znów pobrano plik który może prowadzić do instalacji wynalazków rodzaju "Discount Dragon": C:\Users\agusia\Downloads\Excel-Viewer(12201).exe To nie jest poprawny instalator, to "Asystent pobierania" (pewnie z dobrychprogramów.pl), którego cel zasadniczy to zanieczyścić system: KLIK. Nie pobierać z portali. Tak jak mówiłam, Discount Dragon musi być doczyszczony. Kolejna porcja czynności: 1. Otwórz Notatnik i wklej w nim: Task: {2BA4CCDE-863C-4A13-98DF-A099BAAACCC1} - System32\Tasks\bench-sys => C:\Program Files (x86)\Bench\Updater\updater.exe [2013-12-18] () Task: {3A0D27E4-DC8B-45B0-9238-DE71E4CF7D4F} - System32\Tasks\bench-Updater removing Task: {3D1C2D20-2772-4929-ABCB-0B1AF014063B} - \Show-Password Update No Task File Task: {D8561507-60D7-45AE-B1FA-3DA18D4201CF} - \EPUpdater No Task File Task: C:\Windows\Tasks\bench-sys.job => C:\Program Files (x86)\Bench\Updater\updater.exe Task: C:\Windows\Tasks\bench-Updater removing.job => ? GroupPolicy: Group Policy on Chrome detected HKLM-x32\...\Run: [fst_pl_31] - [X] C:\Program Files (x86)\Bench C:\Program Files (x86)\predm C:\Users\agusia\daemonprocess.txt C:\Users\agusia\AppData\Local\cache C:\Users\agusia\AppData\Local\genienext C:\Users\agusia\AppData\Local\Mobogenie C:\Users\agusia\AppData\Roaming\newnext.me C:\Users\agusia\Documents\Mobogenie C:\Users\agusia\Downloads\BlueStacks-App-Player(35569).exe C:\Users\agusia\Downloads\Excel-Viewer(12201).exe Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Fix. Powstanie plik fixlog.txt. 2. W Google Chrome: - Ustawienia > karta Ustawienia > Wygląd i zaznacz "Pokaż przycisk strony startowej" > klik w Zmień i usuń adres mysearch.avg.com. - Zresetuj cache wtyczek. W pasku adresów wpisz chrome://plugins i ENTER. Na liście wtyczek wybierz dowolną i kliknij Wyłącz. Następnie wtyczkę ponownie Włącz. 3. Uruchom TFC - Temp Cleaner. Nie wygląda na to, by to w ogóle zostało wcześniej wykonane (detekcja tych samych plików w Temp co na początku tematu). 4. Zrób nowy skan FRST (bez Addition). Dołącz plik fixlog.txt. . Odnośnik do komentarza
Dziumas Opublikowano 17 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2014 Odświeżam temat, ponieważ mam ten sam problem, Pomoże ktoś, proszę? OTL, Extras, Addition, FRST. Odnośnik do komentarza
Rucek Opublikowano 17 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2014 Dziumas: zapoznaj sie z ponizszymi zasadami, potem dodaj nowy temat: 1. https://www.fixitpc.pl/forum-38/announcement-3-wa%C5%BCne-zak%C5%82adanie-tematu-obowi%C4%85zkowe-logi/2. https://www.fixitpc.pl/forum-38/announcement-2-wa%C5%BCne-oprogramowanie-emuluj%C4%85ce-nap%C4%99dy/3. https://www.fixitpc.pl/forum-38/announcement-1-wa%C5%BCne-u%C5%BCytkownicy-uprawnieni-do-pomocy/Przeczytaj wszystko dokładnie przed wykonaniem dzialan.Postepujac zgodnie z powyzszymi instrukcjami - wymagane logi do tematu.Jak coś nie bedzie chciało sie uruchomić - to odpal system w trybie awaryjnym i wtedy zrób logi.Jeśli z czymś bedzie problem - pisz w poście.Po wrzuceniu logów nie dokonuj już żadnych zmian na kompie - logi muszą być aktualne.Przeczytaj dokładnie info na temat GMERa.Jak coś zmieniasz w poście to używaj opcji EDYTUJ by był porządek.Czekaj cierpliwie na pomoc Picasso. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się