turbo97 Opublikowano 17 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2014 Witam, prawdopodobnie mam zakażony komputer wirusem Sality, robilam skan SalityKiller niby usunął wszystko, ale dalej nie moge wejść na dysk, ponieważ wyskakuje mi okienko Hello world. Zamieszczam zestaw logów z OTL-a i GMER-a OTL.Txt Extras.Txt Gmer.txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 18 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2014 Obowiązkowe są tu także raporty z FRST. Proszę dodaj je. Dodatkowo, zrób log USBFix z opcji Listing. robilam skan SalityKiller niby usunął wszystko, ale dalej nie moge wejść na dysk, ponieważ wyskakuje mi okienko Hello world. Ile razy skan był robiony? Czy tylko raz? Czy ponowne uruchomienie skanera nadal zwraca jakieś wyniki? Wg raportu OTL nadal jest widzialny sterownik Sality amsint32 (on powinien zniknąć, jeśli wirus nie jest czynny), a na wszystkich dyskach leżą ukryte pliki autorun.inf utworzone przez infekcję, dlatego jest problem z ich otwieraniem. Ponadto, zdaj sobie sprawę, że SalityKiller to wąskospecjalizowany skaner, samo pomyślne leczenie SalityKiller nie koniecznie oznacza pełne rozwiązanie. Po wirusie mogą zostać szkody typu trwale uszkodzone pliki, czego naprawa jest nieopłacalna. Zaleceniem przy takich infekcjach i tak jest finałowy kompleksowy format. Dodatkowy aspekt tutaj to ogromna ilość dysków, Sality atakuje wszystkie dostępne: Drive C: | 15,02 Gb Total Space | 4,19 Gb Free Space | 27,88% Space Free | Partition Type: FAT32 Drive D: | 40,36 Gb Total Space | 40,26 Gb Free Space | 99,74% Space Free | Partition Type: NTFS Drive E: | 502,00 Mb Total Space | 401,07 Mb Free Space | 79,89% Space Free | Partition Type: NTFS Drive F: | 17,57 Gb Total Space | 12,91 Gb Free Space | 73,47% Space Free | Partition Type: NTFS Drive G: | 14,90 Gb Total Space | 13,39 Gb Free Space | 89,90% Space Free | Partition Type: NTFS Drive H: | 11,72 Gb Total Space | 8,93 Gb Free Space | 76,16% Space Free | Partition Type: NTFS Drive I: | 11,72 Gb Total Space | 10,74 Gb Free Space | 91,63% Space Free | Partition Type: NTFS . Odnośnik do komentarza
turbo97 Opublikowano 21 Stycznia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2014 Skan robiła kilka razy, podczas pierwszego wszysko zostało wyleczone natomiast kolejne już nic nie wykazały. Czyli najlepiej byłoby zrobić format komputera? FRST.txt Addition.txt UsbFix Listing 3 KULKA-E11A5C0F9.txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 21 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2014 Owszem, ja się skłaniam do kompleksowego formatu - co od razu załatwi też dodatkową sprawę z dyskiem C obecnie sformatowanym w prehistorycznym awaryjnym FAT32 - bo tu nie jest pewne co jeszcze wyjdzie w praniu. Nie będę w stanie zdiagnozować i naprawić wszystkich szkód ręcznie, to może być robota przekraczająca czasowo opłacalność, a wynikowy stan i tak niezadawalający. Poza tym, system jest zaśmiecony też adware. W każdym razie, na teraz mogę zadać doczyszczanie tego co widzę: 1. Otwórz Notatnik i wklej w nim: MountPoints2: {006b2d82-c6e4-11e2-8523-806d6172696f} - C:\jukvds.exe MountPoints2: {006b2d83-c6e4-11e2-8523-806d6172696f} - D:\oeeln.pif MountPoints2: {1a049c80-cd92-11e2-95a3-806d6172696f} - E:\wtjg.exe MountPoints2: {2cf5afa0-2125-11e3-ae5f-00400581d323} - L:\wrcqsh.pif MountPoints2: {2cf5afa1-2125-11e3-ae5f-00400581d323} - M:\uphxbk.pif MountPoints2: {6da122d0-ed4d-11e2-adb3-00400581d323} - K:\lrebs.exe MountPoints2: {aee2d310-cec3-11e2-acf2-00400581d323} - F:\rjwus.pif MountPoints2: {aee2d311-cec3-11e2-acf2-00400581d323} - G:\gfxp.pif MountPoints2: {aee2d312-cec3-11e2-acf2-00400581d323} - H:\loxvh.pif MountPoints2: {aee2d313-cec3-11e2-acf2-00400581d323} - I:\emqqqa.pif S3 amsint32; \??\C:\WINDOWS\system32\drivers\hkukqn.sys [x] HKLM\...\Runonce: [] - [x] () C:\Documents and Settings\All Users\Dane aplikacji\QuickSet\GS-Enabler\GS-Enabler.exe R2 fe885e3d; C:\Program Files\GS-Enabler\BrowsafeSvc.dll [180048 2013-12-27] () Task: C:\WINDOWS\Tasks\PC Performer_UPDATES.job => C:\Program Files\PC Performer\PCPerformer.exe Task: C:\WINDOWS\Tasks\PC Performer_DEFAULT.job => C:\Program Files\PC Performer\PCPerformer.exe Task: C:\WINDOWS\Tasks\GoforFilesUpdate.job => C:\Program Files\GoforFiles\GFFUpdater.exe Task: C:\WINDOWS\Tasks\GS-Enabler-S-401810099.job => c:\documents and settings\all users\dane aplikacji\quickset\gs-enabler\GS-Enabler.exe AppInit_DLLs: c:\progra~1\gs-ena~1\browsafe.dll => C:\Program Files\GS-Enabler\Browsafe.dll [4370944 2013-12-27] () BHO: RAndoumPrIce - {668F4656-CE6E-9062-EA3F-2639A3EE8627} - C:\Documents and Settings\All Users\Dane aplikacji\RAndoumPrIce\P.dll () BHO: BitSaVeir - {F056AC66-184B-0222-C6C0-0B10CCD0FF23} - C:\Documents and Settings\All Users\Dane aplikacji\BitSaVeir\uZ.dll () Toolbar: HKCU - No Name - {D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440} - No File Toolbar: HKCU - No Name - {4B3803EA-5230-4DC3-A7FC-33638F3D3542} - No File HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.doko-search.com/?babsrc=HP_ss&mntrId=48EC00400581D323&affID=125839&tsp=5039 HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://www.crawler.com/search/dispatcher.aspx?tp=aus&qkw=%s&tbid=66022 HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://my.myplaycity.com/ HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,SearchAssistant = http://www.crawler.com/search/ie.aspx?tb_id=66022 HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,CustomizeSearch = http://dnl.crawler.com/support/sa_customize.aspx?TbId=66022 CHR HKLM\SOFTWARE\Policies\Google: Policy restriction C:\Documents and Settings\All Users\Dane aplikacji\Ask C:\Documents and Settings\All Users\Dane aplikacji\Babylon C:\Documents and Settings\All Users\Dane aplikacji\StarApp C:\Documents and Settings\All Users\Dane aplikacji\TEMP C:\Documents and Settings\All Users\Dane aplikacji\pldlpfnpjijmiaechenliodplpgncdlc C:\Documents and Settings\xp\Dane aplikacji\PerformerSoft C:\Documents and Settings\xp\Dane aplikacji\VideoDownloadConverter_4z C:\Documents and Settings\xp\Dane aplikacji\Babylon C:\Documents and Settings\xp\Dane aplikacji\OpenCandy C:\Documents and Settings\xp\Dane aplikacji\GoforFiles C:\Documents and Settings\xp\Dane aplikacji\VideoDrivers C:\Documents and Settings\xp\Ustawienia lokalne\Dane aplikacji\Comodo C:\Documents and Settings\xp\Ustawienia lokalne\Dane aplikacji\Google C:\Documents and Settings\xp\Ustawienia lokalne\Dane aplikacji\Torch C:\Documents and Settings\Administrator C:\Documents and Settings\Gość C:\Documents and Settings\Pomocnik C:\Documents and Settings\SUPPORT_388945a0 C:\autorun.inf C:\jukvds.exe D:\autorun.inf D:\oeeln.pif E:\autorun.inf E:\wtjg.exe F:\autorun.inf F:\rjwus.pif G:\AutoRun.exe G:\autorun.inf G:\gfxp.pif H:\autorun.inf H:\loxvh.pif I:\autorun.inf I:\emqqqa.pif L:\autorun.inf L:\dvtu.pif H:\extensions H:\Conduit H:\searchplugins CMD: netsh firewall reset Reg: reg delete "HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes" /f Reg: reg delete HKLM\SOFTWARE\Google /f Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach. Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Fix. Powstanie plik fixlog.txt. 2. Przez Dodaj/Usuń programy odinstaluj adware: BitSaVeir, GS-Enabler, GS-Supporter 1.80, RAndoumPrIce, savenshaRRe, SaveShare 1.74, suRef aNdd keep, YoutubeAdblocker. 3. Wyczyść Firefox z adware: menu Pomoc > Informacje dla pomocy technicznej > Zresetuj program Firefox. Reset nie zaruszy zakładek i haseł. 4. Uruchom AdwCleaner. Zastosuj Szukaj, a po tym Usuń. Powstanie folder C:\AdwCleaner z raportem z usuwania. 5. Uruchom TFC - Temp Cleaner. 6. Zrób nowy skan FRST (bez Addition). Dołącz plik fixlog.txt i log z AdwCleaner. . Odnośnik do komentarza
turbo97 Opublikowano 21 Stycznia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2014 Nie wiedziałam, który plik AdwCleaner powinnam wstawić, więc dodaje dwa. Fixlog.txt FRST.txt AdwCleanerR0.txt AdwCleanerS0.txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 22 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2014 Zadania wykonane. Ale zanim podam kolejne czynności, jeszcze Cię poproszę o przesłanie mi kilku rzeczy z kwarantanny FRST do analizy. Skopiuj na Pulpit następujące obiekty: C:\FRST\Quarantine\Google\Chrome\User Data\Default\Preferences C:\FRST\Quarantine\pldlpfnpjijmiaechenliodplpgncdlc Spakuj do ZIP, shostuj gdzieś i podaj link do paczki. . Odnośnik do komentarza
turbo97 Opublikowano 22 Stycznia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2014 http://hostuje.net/file.php?id=dbeb2bd5cf9132b5b59b0b7dfa77941d# Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 24 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2014 Dzięki za plik. W kwestii reszty, jeszcze są odpadki adware (na razie nie tak istotne) oraz pojawił się nowy wpis w mapowaniu urządzeń relatywny do Sality: MountPoints2: {01bc2a30-ced7-11e2-acf6-00400581d323} - L:\dvtu.pif On oznacza, że w czasie leczenia systemu podpinano zainfekowane urządzenie przenośne zmapowane w owym czasie pod literą L. Czyli wynika z tego, że masz w rękach ciągle jakieś pendrive / dyski USB, które są zainfekowane. Formatując system zainfekujesz z tego ponownie Windows. 1. Uruchom Panda USB Vaccine, zastosuj opcję Computer Vaccination i zresetuj system. 2. Podepnij wszystkie nośniki USB (ile da radę na raz) i zrób nowy log USBFix z opcji Listing. . Odnośnik do komentarza
turbo97 Opublikowano 4 Lutego 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 Przepraszam, że dopiero teraz odpisuję UsbFix Listing 4 KULKA-E11A5C0F9.txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 7 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2014 Ale ten log jest zrobiony przy zestawie dysków twardych. Ja prosiłam o podpięcie urządzeń przenośnych USB i dopiero wtedy zrobienie raportu. Wg poprzednich danych jest pendrive, który prawdopodobnie nadal jest zainfekowany Sality. . Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się