camillos Opublikowano 13 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2014 Witam, prosiłbym o pomoc związana z moimi dyskami w laptopach. Mianowicie mam dwa laptopy, w jednym z nich (lenovo y580 z i7) dysk jest porażką od nowość, ciągle zamula, ścina działanie programów i systemu (format nic nie pomógł), trafiłem na to forum szukając informacji o błędach na dysku. Wykonałem test programem Crystal Disk Info, gdzie pokazuje mi że mam 100 realokowanych sektorów. Już prawie zamawiałem nowy dysk - wystraszony wpisami że dysk z takimi sektorami jest na granicy wyczerpania, gdy wpadłem na pomysł sprawdzenia dysku w drugim laptopie (jakiś Dell - modelu nie pamiętam) i tam również pokazuje mi błędy dysku, natomiast nigdy nie skarżyłem sie na jego pracę. Czy mógłby się wypowiedzieć ktoś, kto ogarnia hardware jak naprawdę wygląda stan moich dysków i czy oba nadają sie do wymiany, czy tylko ten z Lenovo, a może da sie jakoś naprawić. Wrzucam screeny z programu dla obu dysków: Odnośnik do komentarza
wieslaw531 Opublikowano 13 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2014 Laptopy mają tylko jedną zaletę - mobilność. Nie wiem, który dysk gdzie siedzi. 750 GB 1. Dysk zaliczył 111 wstrząsów (wibracji). 2. 8 realokowanych sektorów i 24 oczekujące. 500GB 1. 223 sektory realokowane i 5 oczekujących - chyba kończy się pula wolnych adresów. 2. Dysk zaliczył 245 wstrząsów (wibracji). 3. Ten jest w zdecydowanie gorszym stanie. Co można zrobić (patrz pierwsze zdanie). Test dysków z wykorzystaniem MHDD - dla potwierdzenia stanu (opis w Tutorialach - link w zasadach działu hardware - KLIK). Zerowanie dysków przy pomocy MHDD i remapowanie ale tu BARDZO WAŻNE ostrzeżenie!!! Utrata wszystkiego co jest na dysku włącznie z partycjami Recovery (reinstalacja systemu). Wcale nie oznacza to, że nastapi poprawa (szczególnie w przypadku 500GB). Zdecydowanie radzę szybko kopiować ważne dane na inny nośnik. Odnośnik do komentarza
camillos Opublikowano 13 Stycznia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2014 Ciekawe, bo dysk 750 to Lenovo, a 500 Dell. Nie mam pojęcia czemu ten dysk w lenovo tak muli. Odnośnik do komentarza
wieslaw531 Opublikowano 14 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2014 Mogą tu być różne problemy. 1. Nie podałeś jaki to system i jaka konfiguracja - System Summary z HWInfo. 2. Kontroler dysku może pracować w trybie PIO zamiast DMA. 3. Konflikt antywirusa lub zainstalowanego softu. Trudno wróżyć bez informacji. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się