heross2 Opublikowano 24 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2013 Witam. Posiadam internet kablowy z firmy Macrosat (wojewódzka firma zajmująca się takimi właśnie rzeczami). Internet mam podłączony do stacjonarnego komputera i chciałbym go teraz podzielić podłączając go także do laptopa. Modem jest firmy Arris a jego model to CM550B. Kompletnie nie wiem jak zabrać się do tej sprawy. Czy trzeba kupować jakiś router, czy może zwykły kabel? Proszę o szybką odpowiedź. Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza
gajowy Opublikowano 24 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2013 Najsensowniej będzie kupić router. Zwróć tylko uwagę, żeby miał funkcję klonowania adresu MAC. Inne rozwiązanie to Udostępnianie połączenia internetowego (ICS) w komputerze stacjonarnym. Wadą jest to, ze musi on być włączony w trakcie korzystania z sieci na laptopie. No i powinien mieć dwie karty sieciowe (może być jedna ethernetowa i druga wifi). Odnośnik do komentarza
heross2 Opublikowano 28 Grudnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2013 Kupiłem router TP Link TL-WR740N. Podłączyłem go do swojego stacjonarnego komputera. Po podłączeniu miałem internet normalnie. Skonfigurowałem go w ten sposób (http://tplink-forum.pl/faq-konfiguracja-tp-link-a/podstawowa-konfiguracja-routera-tp-link-tl-wr740n/) na moim stacjonarnym komputerze. Po tym podszedłem do mojego laptopa, ale niestety nie wykrywa żadnej sieci. Nie mam pojęcia jak się za to zabrać. Prosiłbym o pomoc. Odnośnik do komentarza
gajowy Opublikowano 28 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2013 (edytowane) Wykonałeś punkt 7 instrukcji? Laptop ma włączone WiFi (w niektórych jest to mechaniczny przełącznik, w innych klawisz funkcyjny)? Sprawdź na innym sprzęcie - telefonie, tablecie czy twoja sieć jest widoczna. Tu szczegółowa instrukcja konfiguracji WiFi w twoim routerze. Edytowane 28 Grudnia 2013 przez gajowy Odnośnik do komentarza
heross2 Opublikowano 28 Grudnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2013 Ja nawet nie wiem, czy tą konfigurację przeprowadzić na stacjonarnym komputerze (czyli na tym, na którym mam teraz normalny internet kablowy), czy na laptopie? Odnośnik do komentarza
gajowy Opublikowano 28 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2013 Konfigurację przeprowadzasz na routerze logując się w przeglądarce internetowej na adres 192.168.1.1 najlepiej ze swojego komputera stacjonarnego podłączonego kablem. Odnośnik do komentarza
heross2 Opublikowano 28 Grudnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2013 I wtedy gry skonfiguruję poprzez wyżej wspomniany link, to wchodząc w laptopie do ustawień powinna mi się ukazać moja sieć bezprzewodowa i za pośrednictwem hasła jakie ustawie powinienem się z nią połączyć, tak? Odnośnik do komentarza
gajowy Opublikowano 28 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2013 Mniej więcej. W zależności od posiadanego systemu nazwy opcji lub dostęp do nich może się nieco różnić. Jeśli korzystałeś już z sieci bezprzewodowej, to będzie tak samo. Możesz skorzystać również z tej porady: https://www.fixitpc.pl/topic/20920-tp-link-wr340g-konfiguracja-wifi/ Odnośnik do komentarza
heross2 Opublikowano 29 Grudnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2013 Jestem w trakcie instalacji routera i napotkałem pewien problem. Podłączyłem router jak trzeba (kabel od komputera stacjonarnego poprowadziłem do jednego z czterech dostępnych miejsc w routerze, kabel który był w zestawie poprowadziłem od złącza WLAN mojego routera do mojego modemu, no i na koniec podłączyłem zasilacz pod gniazdko) niestety na routerze kontrolka WLAN (czyli aktywne połączenie bezprzewodowe) cały czas się świeci, a powinna pulsować, a ikonka WAN pulsuje zamiast się świecić.. Wszystkie kontrolki oprócz tych działają bez zarzutu. Co w takim przypadku zrobić? Problem przedstawiam na dwóch screenach. Odnośnik do komentarza
gajowy Opublikowano 29 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2013 Dioda WLAN pulsowałaby, gdyby było podłączone jakieś urządzenie (laptop, telefon) i następowałaby wymiana danych. Ciągłe świecenie sygnalizuje gotowość do działania. I odwrotnie dioda WAN pulsowaniem sygnalizuje wymianę danych między modemem, a routerem (i ewentualnie dalej komputerem stacjonarnym). Tak więc wygląda na to, że wszystko jest OK. Odnośnik do komentarza
heross2 Opublikowano 29 Grudnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2013 Kolejny problem. Jaki mam typ połączenia wybrać? Do wyboru mam dynamiczny, statystyczny i PPPoE adres ip. Przypominam, że mam internet kablowy a mój modem to Arris CM550B. Odnośnik do komentarza
diox Opublikowano 29 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2013 Robisz konfigurację routera za pomocą płyty? Typ połączenia wybierz dynamiczny . Odnośnik do komentarza
heross2 Opublikowano 29 Grudnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2013 Właśnie za pomocą płyty, teraz przeszedłem do tego linku, który podesłał mi gajowy (czyli to: http://tplink-forum.pl/faq-konfiguracja-tp-link-a/zaawansowana-konfguracja-wr740n/). Ustawiłem wszystko według tego wzoru, oprócz DHCP Settings, ponieważ tam nie mogłem wpisać tak jak jest w przykładzie (tj. 8.8.8.8), wyskakiwał jakiś error. Zostawiłem tam bez zmian, tzn. 0.0.0.0. zapisałem zmianu i zrestartowałem modem i co dalej robić? Odnośnik do komentarza
Suchy203 Opublikowano 29 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2013 Podłączyłem router jak trzeba (kabel od komputera stacjonarnego poprowadziłem do jednego z czterech dostępnych miejsc w routerze, kabel który był w zestawie poprowadziłem od złącza WLAN mojego routera do mojego modemu, no i na koniec podłączyłem zasilacz pod gniazdko) A czy czasem nie powinno być tak: kabel od komputera do niebieskiego gniazda a kabel z zestawu do jednego z tych czterech i do komputera ? Odnośnik do komentarza
heross2 Opublikowano 29 Grudnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2013 Już sam nie wiem jak to zrobić. Szukam pomocy wszędzie, ale i tak wszystko się miesza i zostaję w kropce. Odnośnik do komentarza
Suchy203 Opublikowano 29 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2013 Spróbuj zmienić kable tak jak napisałem i zobacz czy laptop/telefon wykrywa sieć. Odnośnik do komentarza
heross2 Opublikowano 29 Grudnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2013 A czy czasem nie powinno być tak: kabel od komputera do niebieskiego gniazda a kabel z zestawu do jednego z tych czterech i do komputera ? kabel do jednego z tych czterech i do komputera?, a nie przypadkiem do modemu?. Chyba o to ci chodziło? bo jeśli do komputera, to ja nie mam dwóch takich wejść z tyłu. Odnośnik do komentarza
Suchy203 Opublikowano 29 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2013 Główny kabel (od modemu) podepnij do niebieskiego gniazda w routerze a kabel który był w zestawie podepnij z tyłu do komputera i do jednego z czterech żółtych wejść routera. Odnośnik do komentarza
heross2 Opublikowano 29 Grudnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2013 Główny kabel podpinam do niebieskiego gniazda i do mojego modemu, a ten który mi dali mam podpiąć do żółtego oraz do wejścia z tyłu komputera, tak? proszę o potwierdzenie. Odnośnik do komentarza
Suchy203 Opublikowano 29 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2013 Tak jest. Odnośnik do komentarza
heross2 Opublikowano 29 Grudnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2013 po podłączeniu zaakceptowałem i mam takie okienko: teraz wybieram dynamiczny adres ip. Pytają mnie, czy klonować adres MAC dla sieci WAN? Odnośnik do komentarza
Suchy203 Opublikowano 29 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2013 Tak. A reszte rób tak jak jest domyślnie Odnośnik do komentarza
heross2 Opublikowano 29 Grudnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2013 teraz mam taką sytuację. Dodałem sobie hasło i nazwę sieci. Edit. Po przejściu "dalej" ukazało mi się takie okno jak na screenie. Co robić dalej? Odnośnik do komentarza
Suchy203 Opublikowano 29 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2013 To zatwierdź konfiguracje przyciskiem dalej (o ile aktywny) albo wyjście i sprawdź czy laptop znajduje tą sieć. Odnośnik do komentarza
gajowy Opublikowano 29 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2013 Port WAN jest oznaczony, a już napewno oddzielony od pozostałych 4 LAN. Ten port łączysz z portem w modemie. PC-ta podłączasz do dowolnego z 4 portów LAN. Zresztą w poście #3 pisałeś, że na PC Internet działał. Czyli miałeś prawidłowo podłączone, a problem był tylko z laptopem. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się