Ceremoniarz Opublikowano 19 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2013 Witam, otrzymałem laptopa, który zainfekowany jest wirusem weelsof. Przy próbie włączenia trybu awaryjnego komputer się wyłącza, więc do konsoli cmd dostałem się poprzez "Napraw komputer". Wykonałem niestety tylko raport FRST, gdyż podczas próby uruchomienia OTL, GREM, czy OTH w konsoli wyskakuje informacja "the subsystem needed to support the image type is not present". Bardzo proszę o pomoc w jego usunięciu. Pozdrawiam FRST.txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 19 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2013 Wykonałem niestety tylko raport FRST, gdyż podczas próby uruchomienia OTL, GREM, czy OTH w konsoli wyskakuje informacja "the subsystem needed to support the image type is not present". OTL (w postaci jaka jest uruchamiana spod Windows) i GMER w ogóle się nie uruchomią w środowisku zewnętrznym. Przecież jest napisane w przyklejonym jakie skanery się aplikują: KLIK. A nawet gdyby była taka możliwość, to nie w przypadku tego systemu. System x64 i wszystko co się uruchamia w linii komend "Napraw komputer" musi być natywnie 64-bitowe. W kwestii infekcji: siedzi tu wariant modyfikujący usługę Instrumentacji Windows w kombinacji z rogue "Smart Guard Protection". Akcja: 1. Otwórz Notatnik i wklej w nim: S2 Winmgmt; C:\ProgramData\7tbnrabnw.zvv [61536 2013-12-17] (Microsoft Corporation) HKLM\...\Policies\Explorer\Run: [1914] - c:\progra~3\msmqic.exe No File HKLM\...\Policies\Explorer: [TaskbarNoNotification] 1 HKLM\...\Policies\Explorer: [HideSCAHealth] 1 HKU\Mariusz\...\Run: [AdobeBridge] - [x] C:\Users\Mariusz\AppData\Local\Temp\*.exe C:\Users\Mariusz\AppData\Roaming\9PX9tbY2jLO.mkj C:\Users\Mariusz\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup\7tbnrabnw.lnk C:\Users\Mariusz\Desktop\Smart Guard Protection.lnk C:\Users\Mariusz\Desktop\Smart Guard Protection support.url C:\ProgramData\3XDV9nRn C:\ProgramData\7tbnrabnw.zvv C:\ProgramData\7tbnrabnw.reg C:\ProgramData\7tbnrabnw.fee C:\ProgramData\7tbnrabnw.odd C:\ProgramData\wnbarnbt7.jss C:\ProgramData\ms56283FDA.dat C:\found.* Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach. Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Fix. Powstanie plik fixlog.txt. 2. Zresetuj system i wejdź w Tryb normalny. Przez Panel sterowania odinstaluj zbędny McAfee Security Scan Plus (instalacja sponsoringowa). 3. Zrób nowy skan FRST (spod Windows), zaznacz pole Addition, by powstał też drugi log. Dołącz plik fixlog.txt. . Odnośnik do komentarza
Ceremoniarz Opublikowano 19 Grudnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2013 Dziękuje za pomoc Udało się uruchomić komputer w trybie normalnym - usunąłem McAfee i wykonałem skan. Addition.txt Fixlog.txt FRST.txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 19 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2013 Wszystko zrobione. Ten "Smart Guard Protection" jest jeszcze w Menu Start, usuń go ręcznie stamtąd. Natomiast tu jeszcze do usuwania jest adware i pod tym kątem: 1. Przez Panel sterowania odinstaluj adware Babylon toolbar on IE, V9 Homepage Uninstaller oraz wszystkie stare Java (to jedna z przyczyn infekcji blokujących system) i wtyczki Adobe (Flash, Reader). 2. Firefox zabrudzony, ale czyszczenie nieopłacalne, to archaiczna dziurawa wersja Firefox 3.6.13 i należy się jej pozbyć. O ile potrzebne, skopiuj zakładki + hasła (i nic więcej) za pomocą MozBackup. Następnie odinstaluj Firefox, przy pytaniu o usuwanie danych użytkownika wyraź zgodę. 3. Zresetuj cache wtyczek Google Chrome. W pasku adresów wpisz chrome://plugins i ENTER. Na liście wtyczek wybierz dowolną i kliknij Wyłącz. Następnie wtyczkę ponownie Włącz. 4. Uruchom AdwCleaner. Zastosuj Szukaj, a po tym Usuń. Powstanie folder C:\AdwCleaner z raportem z usuwania. 5. Uruchom TFC - Temp Cleaner. 6. Zrób nowy skan FRST (bez Addition). Dołącz log z AdwCleaner. Będą po tym jeszcze poprawki. . Odnośnik do komentarza
Ceremoniarz Opublikowano 19 Grudnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2013 Starałem się wszystko wykonać według Twojej instrukcji Załączam raporty. AdwCleanerR0.txt AdwCleanerS0.txt FRST.txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 19 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2013 Firefox nie wygląda na odinstalowany, lub deinstalacja była mierna. Potwierdź mi, że go odinstalowałeś i nie widać go już w Panelu sterowania na liście programów, a przejdę do wykończenia go z dysku i rejestru. . Odnośnik do komentarza
Ceremoniarz Opublikowano 19 Grudnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2013 W załączniku dodaje Prt Sc z panelu sterowania w układzie alfabetycznym programów. Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 20 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2013 OK, czyli zielone światło do usuwania szczątków Firefox: 1. Otwórz Notatnik i wklej w nim: HKCU\...\Policies\Explorer: [TaskbarNoNotification] 1 HKCU\...\Policies\Explorer: [HideSCAHealth] 1 StartMenuInternet: IEXPLORE.EXE - C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\iexplore.exe BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll No File BHO-x32: No Name - {5C255C8A-E604-49b4-9D64-90988571CECB} - No File Toolbar: HKCU - No Name - {2318C2B1-4965-11D4-9B18-009027A5CD4F} - No File C:\found.000 C:\found.001 C:\found.002 C:\ProgramData\Mozilla C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox C:\Program Files (x86)\v9Soft C:\Users\Mariusz\AppData\Local\Mozilla C:\Users\Mariusz\AppData\Roaming\Mozilla Reg: reg delete HKCU\Software\Mozilla /f Reg: reg delete HKCU\Software\MozillaPlugins /f Reg: reg delete HKLM\SOFTWARE\MozillaPlugins /f Reg: reg delete HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Mozilla /f Reg: reg delete HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\mozilla.org /f Reg: reg delete HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\MozillaPlugins /f Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Fix. Powstanie plik fixlog.txt. 2. Ponownie zresetuj cache wtyczek Google Chrome. W pasku adresów wpisz chrome://plugins i ENTER. Na liście wtyczek wybierz dowolną i kliknij Wyłącz. Następnie wtyczkę ponownie Włącz. 3. Zrób nowy skan FRST (bez Addition). Dołącz plik fixlog.txt. . Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się