Skocz do zawartości

Potężne zużycie pamięci


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od 2 dni borykam się z problemem - komputer bez żadnych wykonywanych czynności pożera 80-90% pamięci, co chwilę się zacina, bardzo często programy wskakują na "brak odpowiedzi", przez pół dnia próbowałem zrobić skany - raz przy GMERze wyskoczył blue screen.

 

Czyściłem komputer CCleanerem i Malwarebytes Anti-Malware - usunął 10 rootów - brak poprawy; ustawiałem opcje graficzne windowsa za absolutne minimum - brak poprawy, ciągle zżerało 90% pamięci.

Dodam, że komputer startuje na "czysto", wyłączenie pracujących programów również nie przynosi żadnych rezultatów.

 

Bardzo proszę o pomoc; załączam screeny listy procesów i standardowe logi.

 

Pozdrawiam

Addition.txt

FRST.txt

GMER.txt

OTL.Txt

post-7552-0-43750000-1386347328_thumb.png

post-7552-0-68750000-1386347332_thumb.png

post-7552-0-26562500-1386347337_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Malwarebytes Anti-Malware - usunął 10 rootów

Proszę przedstaw raport co MBAM usuwał.

 

Widzę w Twoim systemie czynne adware. Czyść:

 

1. Przez Panel sterowania odinstaluj: FilesFrog Update Checker, SafeSaver 1.74, Search Assistant WebSearch 1.74. Pozbądź się też Mobogenie, jeśli nie był instalowany celowo.

 

2. Wyczyść przeglądarki:

- Firefox: menu Pomoc > Informacje dla pomocy technicznej > Zresetuj program Firefox.

- Google Chrome: Ustawienia > karta Ustawienia > Pokaż ustawienia zaawansowane > zjedź na sam spód i uruchom opcję Zresetuj ustawienia przeglądarki.

Resety nie spowodują utraty zakładek i haseł.

 

3. Uruchom AdwCleaner. Zastosuj Szukaj, a po tym Usuń. Powstanie folder C:\AdwCleaner z raportem z usuwania.

 

4. Uruchom TFC - Temp Cleaner.

 

5. Zrób nowy skan FRST (bez Addition). Dołącz log utworzony przez AdwCleaner.

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Załączam dodatkowo logi z MBAM -> jednak było tego trochę więcej niż 10 :)

Nie wiem tylko skąd mam wziąć plig fixlog.txt

 

BTW czy to normalne, że przez cały dzień, po wielu restartach Windows ciągle pokazuje, że należy zamknąć komputer w celu aktualizacji?

 

EDIT: BTW 2 po podjętych do tej pory akcjach zużycie pamięci spadło do  ~70%.

AdwCleanerS0.txt

mbam-log-2013-12-04 (17-12-57).txt

mbam-log-2013-12-05 (17-50-43).txt

FRST.txt

Odnośnik do komentarza

Z tym fixlog to moje pomyłkowe wklejenie, tu nie był jeszcze stosowany FRST do usuwania, więc raportu brak. Przedstawione wyniki MBAM:

- Pierwszy raport to głównie adware, to co tu było zalecone do ręcznej deinstalacji i co poprawiał AdwCleaner. Do czytania na później: KLIK.

- Drugie podejście: flashplayer_146.exe owszem dziwo, wyniki z Thinstall to fałszywe alarmy (Office rzekomo portale robiony metodą Thinstall porusza skanery), a cracki / keygeny to wiadomo...

 

 

BTW 2 po podjętych do tej pory akcjach zużycie pamięci spadło do ~70%.

Nie jest wykluczone, że obciążał także Mobogeni per se. Tu znalazłam taki oto temat, gdzie ta aplikacja kosiła zasoby: KLIK.

 

 

BTW czy to normalne, że przez cały dzień, po wielu restartach Windows ciągle pokazuje, że należy zamknąć komputer w celu aktualizacji?

Nie. Potem to sprawdzisz ponownie. Teraz mamy jeszcze akcje do wykonania. Czyli poprawki:

 

 

1. Otwórz Notatnik i wklej w nim:

 

HKCU\...\Run: [AdobeBridge] - [x]
AppInit_DLLs-x32: c:\progra~2\safesa~1\sprote~1.dll [ ] ()
SearchScopes: HKCU - {0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A} URL =
SearchScopes: HKCU - {6A1806CD-94D4-4689-BA73-E35EA1EA9990} URL =
FF Plugin HKCU: ubisoft.com/uplaypc - C:\Program Files (x86)\Ubisoft\Ubisoft Game Launcher\npuplaypc.dll No File
Task: {0A0480B2-5DB4-47A3-8521-5CCA88A8C345} - System32\Tasks\{81A7D100-51C6-48A9-84E2-DC35509CC847} => C:\Users\Filip\Desktop\Minecraft.exe
Task: {140AF46B-778B-44AC-9179-CC1726A5A213} - System32\Tasks\{61B94BC1-1A01-430F-9026-08FA0AB18843} => F:\Crack, Patch, Vista Fix, Serial\1.02 Game Patch.exe
Task: {344CB4DE-489D-4E6D-BB9C-988301DFF41B} - System32\Tasks\{695C957A-CE04-4EF9-82DB-A788FAEA007A} => D:\Program Files\Kotor II\swkotor2.exe
Task: {DE8EB1BD-3AFC-47AD-B18D-5853F760CB52} - System32\Tasks\{81D86F12-1E21-491C-8EFA-D0474E4A77B0} => D:\Program Files\Kotor II\launcher.exe
R0 pavboot; C:\Windows\System32\Drivers\pavboot64.sys [30792 2010-06-22] (Panda Security, S.L.)
S3 eupcjftt; No ImagePath
S3 EagleX64; \??\C:\Windows\system32\drivers\EagleX64.sys [x]
S3 Prot6Flt; system32\DRIVERS\Prot6Flt.sys [x]
U3 tmlwf;
U3 tmwfp;
C:\Windows\system32\Drivers\pavboot64.sys
C:\Windows\system32\AutoRunFilter.ini
C:\Windows\system32\ServiceFilter.ini
c:\progra~2\safesa~1
C:\ProgramData\Panda Security
C:\Program Files (x86)\Panda Security
C:\Program Files (x86)\ESET
C:\Program Files (x86)\Mobogenie
C:\Users\Filip\daemonprocess.txt
C:\Users\Filip\AppData\Local\cache
C:\Users\Filip\AppData\Local\Mobogenie
C:\Users\Filip\Documents\Mobogenie
C:\Users\wangzhisong\AppData\Local\Mobogenie
Folder: C:\Users\wangzhisong

 

Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach.

 

Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Fix. Powstanie plik fixlog.txt.

 

2. Jeśli FRST nie wymusi restartu systemu, zrób to ręcznie. Zrób nowy skan FRST (bez Addition). Dołącz plik fixlog.txt.

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Wygląda na to, że użyłeś skrypt do FRST dwa razy, gdyż wszystkie wyniki są "not found". To nie miało sensu, skrypty są jednorazowe, nie należy ich powtarzać. I jeszcze poprawki:

 

1. Otwórz Notatnik i wklej w nim:

 

U4 EagleX64;
U4 eupcjftt;
U4 pavboot;
U4 Prot6Flt;
U4 tmlwf;
U4 tmwfp;
C:\Users\wangzhisong
C:\Windows\system32\ServiceFilter.ini
C:\Windows\system32\AutoRunFilter.ini

 

Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Fix. Powstanie plik fixlog.txt.

 

2. Zrób nowy skan FRST (bez Addition). Dołącz plik fixlog.txt.

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Kilka szczątkowych wpisów nie chce się usunąć (błąd w FRST). Usuń je innymi komendami. Otwórz Notatnik i wklej w nim:

 

Reg: reg delete HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\EagleX64 /f
Reg: reg delete HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\eupcjftt /f
Reg: reg delete HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\pavboot /f
Reg: reg delete HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Prot6Flt /f
Reg: reg delete HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\tmlwf /f
Reg: reg delete HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\tmwfp /f

 

Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Fix. Podaj wynikowy fixlog.txt.

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Wykonane bez błędu. Kończymy:

 

1. Przez SHIFT+DEL skasuj folder C:\FRST, w AdwCleaner uruchom Odinstaluj, w OTL uruchom Sprzątanie.

 

2. Wyczyść foldery Przywracania systemu: KLIK.

 

3. Usuń starsze wersje Adobe i Java:

 

==================== Installed Programs ======================

 

Adobe Flash Player 11 ActiveX 64-bit (Version: 11.2.202.233) ----> wtyczka dla IE

Adobe Reader X (10.1.8) (x32 Version: 10.1.8)

Java 7 Update 7 (64-bit) (Version: 7.0.70)

Java™ 7 Update 4 (x32 Version: 7.0.40)

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Uhhh, pozwoliłem komputerowi trochę podziałać i niestety stwierdzam, że problem się powtarza. Pamięć fizyczna ~80%, przy czym dzisiaj musiałem twardo resetować laptopa dobrych 10 razy. Czy wina może leżeć w jeszcze innych rzeczach? Zaktualizowałem sterowniki, windows update, wyczyściłem komputer z większości zbędnych rzeczy, a tu nadal klops :(

Odnośnik do komentarza

Nic z tych raportów konkretnego nie wynika, ale może zacznij redukować uruchamiane procesy:

 

1. Odinstaluj zbędniki ASUS. Tu lista co można spokojnie wyciąć:

 

==================== Installed Programs ======================

 

ASUS AP Bank (x32 Version: 1.0.0.0) ----> "sklep" aplikacji

ASUS CopyProtect (x32 Version: 1.0.0015) ----> zabezpieczenie przed nieautoryzowanym kopiowaniem danych

ASUS Data Security Manager (x32 Version: 1.00.0014) ----> szyfrowanie danych, jeśli nigdy nie korzystałeś

ASUS FancyStart (x32 Version: 1.0.8) ----> wymiana grafiki ekranu bootowania

ASUS LifeFrame3 (x32 Version: 3.0.20) ----> zrzuter ekranu / edytor powiązany z kamerą

ASUS Live Update (x32 Version: 2.5.9) ----> autoaktualizacja sterów/BIOS

ASUS MultiFrame (x32 Version: 1.0.0021) ----> system dzielenia okien

ASUS Power4Gear Hybrid (Version: 1.1.37) ----> tweaker zasilania

ASUS SmartLogon (x32 Version: 1.0.0008) ----> logowanie za pomocą rozpoznawania twarzy

ASUS Splendid Video Enhancement Technology (x32 Version: 1.02.0028) ----> "polepszanie jakości" ekranu

ASUS Video Magic (x32 Version: 6.0.4015)

ASUS WebStorage (x32 Version: 3.0.108.222) ----> wirtualny internetowy dysk, znany z błędów explorer.exe

Fast Boot (Version: 1.0.6) ----> menedżer startu

CyberLink LabelPrint (x32 Version: 2.5.1908)

CyberLink MediaShow Espresso (x32 Version: 5.0.1606_25588)

CyberLink PhotoNow (x32 Version: 1.1.6904)

CyberLink Power2Go (x32 Version: 6.1.3602c)

CyberLink PowerDirector (x32 Version: 8.0.2609a)

CyberLink PowerDVD 9 (x32 Version: 9.0.3009.50)

Windows Live (wszystkie programy) ----> to też było integrowane firmowo, jeśli nie korzystasz, to wszystko odinstaluj

 

2. Wyłącz zbędne wpisy ze startu. W Autoruns w karcie Logon wyłącz wpisy Adobe / Java / Syncables, w karcie Services odfajkuj usługi Adobe / SkypeUpdate.

 

3. Po wszystkim zresetuj system i podaj co się dzieje.

 

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Przepraszam że się wtrącę ale 

64bit- Home Premium Edition Service Pack 1 (Version = 6.1.7601) - Type = NTWorkstation

[…]
1.86 Gb Total Physical Memory | 0.40 Gb Available Physical Memory | 21.40% Memory free

takie połączenie systemu i wielkości RAM daje niestety takie efekty. Dla 64-o bitowego Windowsa 2 GiB pamięci RAM to jest absolutne minimum wystarczające w zasadzie tylko do uruchomienia systemu. Sytuacja jest porównywalna do pracy na Windowsie XP i 512 MiB RAM. System po prostu się dusi.

Odnośnik do komentarza

Był tu uruchamiany GMER, więc jeśli dysk działa w trybie IDE (a nie AHCI/SATA), sprawdź transfer dysku w ustępie Skutki uboczne skanu GMER: KLIK.

 

Nie rozumiem tej treści z "EDIT". 95% użycia czego?

95% zużycia pamięci; system działa w trybie AHCI.

 

@pb2004

 

Zdaję sobie sprawę z tego, że 2 gb ramu nie jest szczytowym osiągnięciem techniki, ale do tej pory wszystko było w zupełnym porządku, komputer działał bardzo płynnie; dopiero na przestrzeni ostatnich 2 tygodni zaczął się nagle sypać i nie mogę w żaden sposób tego poprawić.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...