AsiK Opublikowano 23 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Września 2013 Witam, Mój komputer został zainfekowany jakimś trojanem, który spowodował, że parę rzeczy mi nie działa. Przy pomocy tego forum udało się włączyć Zaporę systemu Windows oraz centrum zabezpieczeń, niestety nie umiem sobie poradzić z Windows Defender, mam błąd: <Nie można odczytać opisu. Kod błędu: 5 >. oraz nie mogę niczego pobrać z internetu, gdyż mam komunikat: "Ten program zawiera wirusa i został usunięty." Bardzo proszę o pomoc W załączeniu wymagane logi. Addition.txt Extras.Txt FRST.txt GMER.txt OTL.Txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 24 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Września 2013 Oczywiście mamy tu nie dokończone czyszczenie infekcji: szczątki rogue Antivirus Security Pro oraz czynna infekcja rootkit ZeroAccess. To ZeroAccess rozwalił w mak Windows Defender (przerobiony na linki symboliczne). Przeprowadź następująe działania: 1. Otwórz Notatnik i wklej w nim: U2 *etadpug; "C:\Program Files (x86)\Google\Desktop\Install\{3c42eb88-3e76-c42f-e757-e3ec8d556822}\ \...\???\{3c42eb88-3e76-c42f-e757-e3ec8d556822}\GoogleUpdate.exe" HKCU\...\Run: [Google Update*] - [x] HKCU\...\Run: [AS2014] - C:\ProgramData\XnVXnUa3\XnVXnUa3.exe HKLM\...\Run: [AS2014] - C:\ProgramData\XnVXnUa3\XnVXnUa3.exe HKLM\...\Winlogon: [userinit] userinit.exe,C:\ProgramData\XnVXnUa3\XnVXnUa3.exe -sm, BHO-x32: Smart Suggestor - {DB536AF2-E422-402d-B7FD-887297F1A198} - C:\Program Files (x86)\Smart Suggestor\SmartSuggestor.dll (Think Tank Labs, LLC) Toolbar: HKCU - No Name - {7FEBEFE3-6B19-4349-98D2-FFB09D4B49CA} - No File S3 hwdatacard; system32\DRIVERS\ewusbmdm.sys [x] S3 hwusbdev; system32\DRIVERS\ewusbdev.sys [x] DeleteJunctionsInDirectory: C:\Program Files\Windows Defender C:\Program Files (x86)\Google\Desktop C:\Users\Asia\AppData\Local\Google\Desktop C:\Users\Asia\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Antivirus Security Pro C:\Users\Asia\AppData\Roaming\sp_data.sys C:\ProgramData\Trend Micro C:\Windows\system32\AutoRunFilter.ini C:\Windows\system32\ServiceFilter.ini C:\Windows\system32\TmInstall.log C:\Windows\SysWOW64\TmInstall.log Reg: reg delete "HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Internet Explorer\Extensions\{520BD054-EEEE-487c-84E8-D5B2DFFE5C18}" /f Reg: reg delete "HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Extensions\{520BD054-EEEE-487c-84E8-D5B2DFFE5C18}" /f Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach. Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Fix. Powstanie plik fixlog.txt. Zresetuj system. 2. Przez Panel sterowania odinstaluj adware Smart Suggestor. 3. Zresetuj cache wtyczek Google Chrome. W pasku adresów wpisz chrome://plugins i ENTER. Na liście wtyczek wybierz dowolną i kliknij Wyłącz. Następnie wtyczkę ponownie włącz. Zamknij Google Chrome. 4. Zrób nowe raporty: skan FRST (bez Addition) oraz Farbar Service Scanner. Dołącz plik fixlog.txt. . Odnośnik do komentarza
AsiK Opublikowano 24 Września 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Września 2013 Witam, bardzo dziękuję za odpowiedź. Wykonałam wszystkie kroki. W załączeniu przekazuję nowe raporty, bez FSS (gdyż nie mogę odpalić narzędzia - zostaje ono usunięte, przez antywirusa). Fixlog.txt FRST.txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 24 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Września 2013 FSS (gdyż nie mogę odpalić narzędzia - zostaje ono usunięte, przez antywirusa). Czy na pewno to ma nadal miejsce już teraz po czyszczeniu ZeroAccess? Czy chodzi o Windows Defender czy Norton Internet Security? Jeśli ten drugi, to po prostu wyłącz go na czas pobierania i uruchamiania narzędzia. . Odnośnik do komentarza
AsiK Opublikowano 24 Września 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Września 2013 Po wyłączeniu antywirusa narzędzie udało się odpalić. W załączeniu log. FSS.txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 24 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Września 2013 Log wykazuje nadal uszkodzone usługi (iphlpsvc, PolicyAgent, RemoteAccess). Akcja: 1. Uruchom ServicesRepair i zresetuj system. 2. Zrób nowy log z Farbar Service Scanner. . Odnośnik do komentarza
AsiK Opublikowano 24 Września 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Września 2013 Zrobione. Poniżej log z Farbar Service Scanner: FSS.txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 3 Października 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Października 2013 Narzędzie odtworzyło iphlpsvc, ale pozostały nadal dwie do odbudowy: PolicyAgent + RemoteAccess. Wykonaj następujące akcje: 1. Odtworzenie kluczy usług. Pobierz poniższy plik. Zmień mu nazwę z TXT na REG, z prawokliku na plik Scal i potwierdź import do rejestru. usługi.txt 2. Odtworzenie uprawnień usług. SetACL już posiadasz i wiesz jak tym działać. Zapisz w Notatniku poniższy tekst (plik ma być umieszczony w lokalizacji C:\fix.txt): "machine\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\PolicyAgent",4,"O:BA" "machine\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\PolicyAgent\Parameters",4,"O:BA" "machine\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\PolicyAgent\Parameters\Cache",4,"O:BAD:PAI(A;OICI;CCDCLCSWRPRC;;;S-1-5-80-3044542841-3639452079-4096941652-1606687743-1256249853)" "machine\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\PolicyAgent\TriggerInfo",4,"O:BA" "machine\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\PolicyAgent\TriggerInfo\0",4,"O:BA" Start > w polu szukania wpisz cmd > z prawokliku Uruchom jako Administrator > wklej komendę: SetACL -on "HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\PolicyAgent" -ot reg -actn restore -bckp C:\fix.txt Drugi plik C:\fix.txt z serii: fix.txt Komenda do cmd: SetACL -on "HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\RemoteAccess" -ot reg -actn restore -bckp C:\fix.txt 3. Zresetuj system i zrób nowy log z Farbar Service Scanner. . Odnośnik do komentarza
AsiK Opublikowano 3 Października 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Października 2013 Zrobione. Poniżej log z Farbar Service Scanner: FSS.txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 3 Października 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Października 2013 Wszystko poprawnie wykonane. Przechodzimy dalej. Konkretnie usunięcie zablokowanej kwarantanny FRST. Otwórz Notatnik i wklej w nim: DeleteQuarantine: Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Fix. Przedstaw wynikowy fixlog.txt. . Odnośnik do komentarza
AsiK Opublikowano 3 Października 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Października 2013 Zrobione. W załączeniu log. Fixlog.txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 3 Października 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Października 2013 Wykonane. Przechodzimy do kolejnej porcji zadań: 1. Porządki po narzędziach: przez SHIFT+DEL skasuj folder C:\FRST i używane fiksy/SetACL, w OTL uruchom Sprzątanie. 2. Uruchom TFC - Temp Cleaner. 3. Wyczyść foldery Przywracania systemu: KLIK. 4. Na wszelki wypadek zrób jeszcze pełne skanowanie w Malwarebytes Anti-Malware. Jeżeli program coś znajdzie, przedstaw raport. . Odnośnik do komentarza
AsiK Opublikowano 3 Października 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Października 2013 Wykonałam wszystkie kroki, w załączeniu raport ze skanowania pełnego w Malwarebytes Anti-Malware. MBAM-log-2013-10-03 (20-16-55).txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 3 Października 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Października 2013 Usuń wyniki z wyjątkiem "Spyware.ZeuS", bo to komponenty Dysku GG i wygląda to na fałszywy alarm. Odnośnik do komentarza
AsiK Opublikowano 3 Października 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Października 2013 Bardzo dziękuję za pomoc! Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 3 Października 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Października 2013 Na zakończenie: 1. Zaktualizuj poniżej wyliczone programy (o ile już to się nie stało, gdyż logi nie są świeże): KLIK. Wg listy zainstalowanych posiadasz wersje: ==================== Installed Programs ====================== Google Chrome (x32 Version: 29.0.1547.76) Java 7 Update 11 (x32 Version: 7.0.110) Microsoft Office 2010 (x32 Version: 14.0.4763.1000) Mozilla Firefox 15.0.1 (x86 pl) (x32 Version: 15.0.1) Mozilla Thunderbird 17.0.8 (x86 pl) (x32 Version: 17.0.8) 2. Prewencyjnie zmień hasła logowania w serwisach. . Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się