Sarastro Opublikowano 22 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Września 2013 Witam serdecznie, Mam dosyć irytujący problem z siecią wifi. Otóż posiadam laptopa z którym łączę się z internetem za pomocą wifi. Posiadam Router Asmax BR 615N http://asmax.pl/produkty/pokaz/acro/asm-router-br-615n. Czasami pojawia się problem taki, że internet zanika, ikona, która pokazuje stan sygnału zostaje "wzbogacona" o trójkąt z wykrzyknikiem i komentarzem "Ograniczony dostęp do sieci". Zdarzało się to co jakiś czas, np. raz w tygodniu, czasem w ogóle, ale dzisiaj ponad 3 razy miałem przerwy takie 10-20 min w sygnale, a potem krótkie - kilkudziesięcio sekundowe. Gdy występował ów problem niezwłocznie udałem się do Routera i podpiąłem komputer bezpośrednio na kabel. Zobaczyłem wtedy powrót internetu. Czyli wygląda, że to jakiś problem z przesyłem tych danych drogą radiową. Sygnał ciągle jest pokazany jako "Znakomity". Chciałem już dzwonić, obsypać stertą epitetów dostawcę internetu, ale wydaje mi się, że wina leży po mojej stronie, a konkretnie Routera. Jedyne co mi przyszło na myśl to próba zmiany kanału sieci bezprzewodowej. Zrobiłem to i póki co mogę używać wifi, ale martwi mnie duża niepewność tego rozwiązania. Posiadam system Windows 7 Ultimate 64 Bit. Komputer Dell XPS Studio 16. Moje pytanie brzmi zatem: Jakie kroki podjąć, żeby zażegnać ten problem. Nie chciałbym zmieniać routera, gdyż go kupiłem około roku temu. Problem jak już powiedziałem występuje różnie. Raz go nie ma, raz jest i to w dużym nasileniu - tak jak dzisiaj Dodatkowo załączam raport z "Net loga" oraz ICSI Netalyzr: http://n2.netalyzr.icsi.berkeley.edu/summary/id=43ca208a-9386-00f1157d-5237-4111-a8a1 Dodatkowo screen z programu InSSIDer: http://s22.postimg.org/ttejss7dd/screen.jpg net-log.txt Odnośnik do komentarza
gajowy Opublikowano 23 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Września 2013 Proponuję testowo zmienić tryb wifi z 802.11n na 802.11g i ustawić kanał na 1 (tylko tam masz trochę wolnego miejsca). Jeśli problemy ustąpią to pozostaw, jeśli nie, trzeba będzie pomyśleć o innych rozwiązaniach. Odnośnik do komentarza
Sarastro Opublikowano 24 Września 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Września 2013 Sprawdzałem i niestety to wina Routera. Gdy podłączałem kabel z komputera do routera problem wydawał się zniknąć, ale jednak okazało się że wrócił. Zostało mi nic innego jak podłączyć bezpośrednie kabel od internetu do komputera. Niestety jest to rozwiązanie wysoce niewygodne, gdyż kabel musi iść przez cały dom. W takim razie zostaje mi chyba kupić nowy router. Zależy mi na stabilności połączenia, gdyż praca jaką wykonuję wymaga nieprzerwanego dostępu do internetu. Odnośnik do komentarza
gajowy Opublikowano 24 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Września 2013 Sprawdzałem i niestety to wina Routera. Nie wyciągaj pochopnych wniosków. Faktycznie pingi do routera po wifi 15ms to dużo, ale czy tak samo jest po kablu? Z drugiej strony jeśli masz tylko jeden komputer to nie potrzebujesz routera, a rozwiązanie z kablem nie jest wcale takie złe. Możesz go ukryć w listwie przypodłogowej lub w korytku i zakończyć gniazdem np. takim: Odnośnik do komentarza
muzyk75 Opublikowano 24 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Września 2013 Spróbuj zmienić kanał sieci na 2, ustaw rozgłaszanie tylko na 20 mhz. Uruchom wiersz poleceń jako administrator i wpisz: netsh interface ip delete arpcache i enter ( czyści arp ) ipconfig /flushdns i enter ( czyści dns ) Ekstremalnie możesz zresetować winsock, wiersz poleceń uruchamiasz jako admin i wpisujesz: netsh winsock reset i enter. ( restartujesz komputer ) Możesz też spróbować zastosować MicrosoftFix 50199 , naprawia stos Tcp/Ip Czy to pomoże, to okaże się po zastosowaniu. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się